ReBeat 14.07.2012 20:47:21 | |
---|
|
ReBeat: Kansiviallista rutkua lähes uuden hinnalla (jos OVH:sta voi jotain päätellä). Tuolla on valmiiksi viallisia halvemmalla (rahteineen tulleineen veroineen USA:sta): http://www.ebay.co.uk/sch/sis.html? … nought%20Acoustic%20Guitar%20Rustic No männä vuosina "dirtyy bluebookiltahan" näimme tonnin kitaroita kolmeen tonniin ja pähkähulluja ilmoituksia toisensa perään. Kaikki jobbarit kalpenee tuon koijarin rinnalla. Joka nettitori-palsta on täynnä noita typeriä ilmoituksia, joissa yleensä on omasta päästä keksityt speksit ja kauheita selvityksiä miksi joutuu luopumaan luottosoittimesta vaikka se tuli oikeasti hänelle edellisenä päivänä. |
Vesihiisi 14.07.2012 22:51:38 (muokattu 14.07.2012 22:52:41) | |
---|
Väärään ketjuun.. |
naavanka_ 15.07.2012 23:13:57 | |
---|
|
ReBeat 15.07.2012 23:30:43 | |
---|
naavanka_: No nyt on kyllä suolattua. http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=654936 Herättää aina huutonaurua kaikki PC ilmoitukset missä mainitaan että "Uutena on hinta ollut xxx". Hei, KETÄÄN ei kiinnosta paljonko joku rutku on uutena maksanut vuonna kivi ja kenkä. Kun sillä ei ole enää mitään merkitystä :D |
lavaamo 16.07.2012 07:48:18 | |
---|
loner: No männä vuosina "dirtyy bluebookiltahan" näimme tonnin kitaroita kolmeen tonniin ja pähkähulluja ilmoituksia toisensa perään. Kaikki jobbarit kalpenee tuon koijarin rinnalla. Joka nettitori-palsta on täynnä noita typeriä ilmoituksia, joissa yleensä on omasta päästä keksityt speksit ja kauheita selvityksiä miksi joutuu luopumaan luottosoittimesta vaikka se tuli oikeasti hänelle edellisenä päivänä. http://www.hs.fi/kuvat/iso_webkuva/1329104421633.jpeg Huonoja juttuja jo vuodesta 1981 |
vilpor79 16.07.2012 07:53:52 | |
---|
Oho! Tuli vissiin tehtyä Persnettoa kun noin vuos takaperin myin vastaavan kokoonpanon (tosin näyttis 8800GTX, näyttö 22" packard bell ja äänikortti soundblaster) yhteensä 200€. Ja olin vielä sillon olevinaan tyytyväinen... naavanka_: No nyt on kyllä suolattua. http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=654936 |
elsewhere 16.07.2012 12:29:12 | |
---|
~ Love broke out and I forgot it's war. |
Alfons Åberg 16.07.2012 12:39:32 | |
---|
^ Toisaalta onhan tuota modailtu, mutta silloin pitää löytää se ostaja joka osaa arvostaa muutoksia. Muutenhan homma vain menee niin, että modauksiin mennyt raha pitää kuolettaa keikkailemalla tai sitten vain hyväksyä harrastuksen muuttuvina kuluina. Heidän kanssaan olen tehnyt kauppaa onnistuneesti:
Chronic, penahoo, tgeton, marktark, arinuutinen, Osi, imk, Ba-sisti, Stain, Janlappa, chilli, kaiken tallettaa, kangasa-r |
Sergei Fallinen 16.07.2012 15:06:28 | |
---|
Ja vaikka joku ostaiskin ilman modauksia, niin ei kyseessä kuitenkaan ole 2012 malli johon hintareferenssi viittaa. 900 taitaa olla aika normi hintapyyntö noista kyllä muuten, mutta yleensä siihen saa mukaan edes jonkinlaiset mikit, hihnan ja laukun. Saa sitä toki enemmänkin pyytää, tulee vaan vähän sellanen fiilis tässä tapauksessa että elektroniikan poistokustannukset on lisätty hintaan. |
iso paha susi 19.07.2012 12:02:35 | |
---|
|
Jenna_Koo 19.07.2012 12:27:42 | |
---|
Nämä hintapyynnöt kamoista on joskus aika epärealistisia, tosin vielä epärealistisempia on kamoista annettu kuvaus myynti-ilmoituksessa. Minua jaksaa jostain syystä jatkuvasti naurattaa esim vintage-sanan väärinkäyttö. Esimerkiksi joku yrittää myydä 90-luvun soitinta "vintagena". Vitut se mitään vintagea ole, joko ilmoittaja itse ei tajua sanan merkitystä, tai sitten vintage-sanan avulla yritetään nylkeä jollakin ritsalla vähän enemmän hilloa. Toinen juttu mikä tulee mieleen näissä turvonneissa hinnoissa. Sivustolla myytävät kamat ovat käytettyjä. Jos joku on ostanut kaupasta soittimen ja tuleekin siihen tulokseen että "ei istu käteen, sen on oltava valkoinen" tms naurettava perustelu. No, joka tapauksessa ko hyypiö laittaa sen myyntiin seuraavana päivänä vaikka tälle sivustolle, melkein samalla hinnalla kuin itse sen osti. Soitinhan on silloin käytetty. Ei siitä voi pyytää enää samaa hintaa, kuin liike pyysi. Mutta monet kamrunkut eivät erota sitä toisistaan, että musaliike tekee kauppaa ammatinharjoittajana, maksaa tellit, lellit, alvit yms maksut ja verot myyntikatteesta. Kaiken lisäksi ainakin uusien soittimien kohdalla myyjä antaa takuun soittimesta. Tälläkin sivustolla moni laittaa jonkun mielestään uutta vastaavan ritsan myyntiin ja viereen linkki, mistä selviää esim saksalaisen suuren kauppiaan vastaavan hinta. Mikä referenssi se on, eipä ole oikein vertailukelpoinen, näissä käytettyjen myynnissä. Jokainenhan voi kokeilla vaikka itse, miten uusi ja käytetty eroaa hinnoiltaan. Osta soitin uutena, vie se seuraavana päivänä kauppaan takaisin ja yritä myydä se sinne. Siihen voi vielä yskiä, että tämä on uusi, ostin eilen tämän ja pii-pi-ti-pii. Et varmaan saa siitä kuin puolet mitä itse maksoit. Itse maksan mieluummin kauppaan täyden hinnan, kuin jollekin "siviillille" muutamaa kymppiä vähemmän vastaavasta soittimesta. Tiedän saavani takuut jne perusasiat tehdessäni niin. Muuten, tämä minun kommenttini ei koske mitään harvinaisia, tai vanhoja keräilysoittimia, se tässä tiedoksi väärinkäsitysten välttämiseksi. Näillä keskustelupalstoilla vedetään helposti porot nokkaan, jos joku sattuu olemaan eri mieltä omatekoisten besserwisser-tyyppisesten moderaattoreiden kanssa... Mutta jauhetaan lisää, ei muutakaan tekemistä näin vähälumisena kesänä ole. - Jenna |
munkero 19.07.2012 12:45:36 | |
---|
Pahaltahan se voi köyhästä tuntua. "En ymmärrä mistä jäähyistä puhutte, en tiedä mikä on komodo, en tiedä mitä tarkoittaa rölöttäminen." - Nainen Muusikoiden.netin facebook-sivulla. |
Arttu_Ace 19.07.2012 12:56:48 | |
---|
Jenna_Koo: joku yrittää myydä 90-luvun soitinta "vintagena". Vitut se mitään vintagea ole Samaa mieltä. Onneksi ysäriä ei nyt ihan kauheasti tuolla yritetä myydä vintagena. Itse epäröin jopa 1973-vuoden kitarani suhteen että onkohan tämä jo vintagea, mutta kaipa se oli. Meni kyllä lopulta kaupaksikin. Mutta jauhetaan lisää, ei muutakaan tekemistä näin vähälumisena kesänä ole. Oon kyllä aikalailla samaa mieltä noista näkemyksistäsi. Aika paljonhan tuolla pyörii nimenomaan netistä ostettuja tuotteita, jotka on hommattu ikinä testaamattakaan ja sitten ihmetellään kun tää ei ollut niin hyvä kuin mitä mielikuvassani olin itselleni kertonut. Itsekin olen ostanut varmaan enimmän osan musakamoistani ihan liikkeesstä, ja aina saanut siten rahalleni tarkalleen niin paljon vastinetta kuin mitä olen maksanutkin. Huollotkin ovat pelanneet mutkitta. Meinasin jatkaa, mutta tajusin karkaavani pahasti OT:n puolelle, joten kiitos ja anteeksi. Jatketaan turvottelua! "Yritän olla kitara-, rock- ja muunkin musiikin suhteen avarakorvainen, mutta mun mielestä ois kyllä kaikkien etu, ettei tota djenttiä äänitettäisi tai esitettäisi enää sekuntiakaan. Ikinä." -Jucciz |
novo 19.07.2012 13:03:53 | |
---|
Arttu_Ace: Samaa mieltä. Onneksi ysäriä ei nyt ihan kauheasti tuolla yritetä myydä vintagena. Itse epäröin jopa 1973-vuoden kitarani suhteen että onkohan tämä jo vintagea, mutta kaipa se oli. Meni kyllä lopulta kaupaksikin. Montakos kitaraa sulla samalta vuodelta on? Landstr: "En kuitenkaan osaa selittää asioita niin, että ne tuntuisivat järkeviltä, joten annan olla."
vvaltsu:"Mä teen koko loman duunia ja luen siinä samalla kolmeen syksyn YO-kokeeseen. Kun on selkärankaa ja kanttia, niin.." |
fox 19.07.2012 13:09:50 | |
---|
Arttu_Ace: Samaa mieltä. Onneksi ysäriä ei nyt ihan kauheasti tuolla yritetä myydä vintagena. Itse epäröin jopa 1973-vuoden kitarani suhteen että onkohan tämä jo vintagea, mutta kaipa se oli. Meni kyllä lopulta kaupaksikin. Eipä noissa mitään kivitauluun hakattua sääntöä ole, noissa "vuosikertakamoissa". Vintagehan tuota "vuosikertaa" meinaa. Tua isossa maailmassa pitävät sellasta ohjenuoraa että se olis noin 25 vuotta.. ;) Mutta hinnan pumppaukseen kyllä sitä voipi käyttää, samoin toinen kovin väärinkäytetty ilmaus on japanin-kitaroitten osalta tuo mystinen "lawsuit", milloin mikäkin on "lawsuit-kitara". Asiaa on kovinkin laajasti ruodittu maailman foorumeilla, mutta tiivistelmänä: Aidot ja oikeat, viralliset "lawsuit-kitarat" on tehty ennen vuotta 1977, ja ovat kolmen suuren kopioita (Fender, Rickenbacker ja Gibson). Noista tuon jälkimmäisen virman lakimiehet sitte lähtivät käymään käräjiä Elger,Inc. firmaa vastaan, joka siis oli Hoshinon jenkeissä toimiva maahantuoja. Sopuun päästiin, ja Hoshino/Ibanez ynnä muut japsivalmistuttajat lupasivat ettei kopioita tehdä. Aika ajoin on sitten tuota oikeuden päätöstä vähän testailtu, 80-luvulla Fernandes joutui vaihtamaan pariin kontilliseen "F-kopioita" kaulat. Kaikkein tehokkain on kaikkien näitten vuosien jälkeen kuitenkin ns. "Ricky-police" eli Rickenbackerin väet. Eipä kovin kauaa voi esim. eBayssa huutokaupata lawsuit "R-kopiota", ainakaan nimellä.. siellä on kehitelty kaikenlaisia kiertoilmaisuja kyllä, mutta tuppaavat nekin kohteet ennen aikojaan sulkeutumaan.... =) Kaikki konstithan toki myyjänä kannattaa käyttää, eiks?? |
Alfons Åberg 19.07.2012 13:41:41 | |
---|
Arttu_Ace: Oon kyllä aikalailla samaa mieltä noista näkemyksistäsi. Aika paljonhan tuolla pyörii nimenomaan netistä ostettuja tuotteita, jotka on hommattu ikinä testaamattakaan ja sitten ihmetellään kun tää ei ollut niin hyvä kuin mitä mielikuvassani olin itselleni kertonut. Puhumattakaan sitten jobbareista, jotka myyvät takakontissa/matkalaukussa tuotua uutta tavaraa. Hmmm...ostanko mieluummin viralliselta jälleenmyyjältä tai lähes samaan hintaan jobbarilta? Jobbarilta ostettaessa takuu on tasan niin kauan kuin kännykkänumeron vaihto kestää. Ja nimi kun on keksitty niin siinä se oli sitten jos maanantaikappaleen onnistut saamaan. Heidän kanssaan olen tehnyt kauppaa onnistuneesti:
Chronic, penahoo, tgeton, marktark, arinuutinen, Osi, imk, Ba-sisti, Stain, Janlappa, chilli, kaiken tallettaa, kangasa-r |
Arttu_Ace 19.07.2012 13:49:04 | |
---|
novo: Montakos kitaraa sulla samalta vuodelta on? Kaksi oli, enää on vain yksi. "Yritän olla kitara-, rock- ja muunkin musiikin suhteen avarakorvainen, mutta mun mielestä ois kyllä kaikkien etu, ettei tota djenttiä äänitettäisi tai esitettäisi enää sekuntiakaan. Ikinä." -Jucciz |
FBJ 20.07.2012 10:31:34 | |
---|
|
naavanka_ 20.07.2012 10:43:38 | |
---|
|