jwalk 21.04.2004 09:34:44 | |
---|
Eli tilapäisen (toivottavasti) rumpalipuutoksen takia ajattelimme me eli 2 kitaraa ja 3 ihmisentapaista oraalista ääntä paukauttaa extempore keikkoja lähialueen kuppiloihin.Selailin tuossa lauluvihkoani ja totesin olevan vaikeaa koota monipuolista settiä runsaudenpulan takia.Mites te karpaasit ketkä olette vastaavaa harrastanut?Mitkä biisit on uponnut?Rentun ruusut,marilynit ja steirweihevenit joutuu kumminkin vetää vaikkei aina jaksaiskaan eli ei niin itsestäänselvyyksiä kaivata.Kotimaankielisyyshän on etu mutta ei ehdoton. |
kivi 21.04.2004 10:32:46 | |
---|
Rentun ruusut,marilynit ja steirweihevenit joutuu kumminkin vetää vaikkei aina jaksaiskaan eli ei niin itsestäänselvyyksiä kaivata. Ja Baarikärpäset ja Freukkarien Juomalaulut? Ääh. Älkää nyt kuitenkaan niitä pakkopaloja soittako, jos ei vaadita. Muistan kauhulla kuinka piti juosta Mandolin Brothersia karkuun, jos mieli juoda kaljansa rauhassa ;-) Whiskey In the Jar, (Hhoyt Axtonin) Lightnin' Bar Blues ja muut sellaiset renkutukset käyvät hyvin, ja ovat tarpeeksi tuttuja. Tematiikkakin istuu tilanteeseen. |
Mase 21.04.2004 10:50:44 | |
---|
Me ollaan vedetty esim. kolmatta naista, juicea, sir elwoodia, j. karjalaista & egotrippiä ja hyvinhän ne on akustisena toiminut ;) |
Minun mielestä parhaita ovat omaperäiset sovitukset, eli ne laulut jotka ihmiset tunnistaa, muttei voisi kuvitellakaan, että niitä soitettaisiin tuollaisella kokoonpanolla. Tuossa joku aika sitten pistelin speed/power metallia drubaduurina akustisella ja upposi kuin iskelmä. ;) EDIT: kirjotusvirheet |
Zarmo 21.04.2004 14:22:11 | |
---|
Whiskey In the Jar, Minusta tuo on kyllä yhtä äh!, kuin Freukkareiden juomalaulutkin. Miten olisi Dave Lindholmia ja Neil Youngia? Niitä minä ainakin miuluusti baarin nurkassa kuuntelisin.
Älä luota mihinkään, missä on digitaalinäyttö.
Katusoittokaveri haussa Jyväskylästä. |
jwalk 21.04.2004 14:53:40 | |
---|
Minun mielestä parhaita ovat omaperäiset sovitukset, eli ne laulut jotka ihmiset tunnistaa, muttei voisi kuvitellakaan, että niitä soitettaisiin tuollaisella kokoonpanolla. Tuossa joku aika sitten pistelin speed/power metallia drubaduurina akustisella ja upposi kuin iskelmä. ;) EDIT: kirjotusvirheet Just tota ollaan haettukin,mm. born to be wild letkeänä swinginä,heh!Hyviä ideoita tulee ja saa tulla lisääkin |
Jimi 21.04.2004 16:19:46 | |
---|
Eikös tuo Eagles Hotel california olis aika hyvä. |
Eemil 21.04.2004 16:39:28 | |
---|
Leevi and the leavings tarjoaa monta hyvää kappaletta. |
Härski 21.04.2004 18:39:37 | |
---|
Handen Tonnin stiflat, tai sitten jätätte sen keikan soittamatta. |
Jake24-25 21.04.2004 19:07:22 (muokattu 21.04.2004 19:09:18) | |
---|
Eli tilapäisen (toivottavasti) rumpalipuutoksen takia ajattelimme me eli 2 kitaraa ja 3 ihmisentapaista oraalista ääntä paukauttaa extempore keikkoja lähialueen kuppiloihin.Selailin tuossa lauluvihkoani ja totesin olevan vaikeaa koota monipuolista settiä runsaudenpulan takia.Mites te karpaasit ketkä olette vastaavaa harrastanut?Mitkä biisit on uponnut?Rentun ruusut,marilynit ja steirweihevenit joutuu kumminkin vetää vaikkei aina jaksaiskaan eli ei niin itsestäänselvyyksiä kaivata.Kotimaankielisyyshän on etu mutta ei ehdoton. Itse olen vetänyt akustisia numeroita muutamia kertoja soittaja ja kitara-periaatteelta. Olen soittanut mm. "Jumpin´ Jack Flashin", joka minusta toimii ihan hyvin akustisena. "Jumpin´ Jack Flash" toimii varmasti akustisesti myös bändin kanssa kuten sinun kohdallasi on kyse. Country-blues biisit kuten Robert Johnsonin "Sweet Home Chicago" toimivat myös hyvin akustisesti ja kyseinen tyyli tuntuu uppoavan ihmisiin. "Rock´n Roll is Cool!" Jake T |
rooster 21.04.2004 20:03:51 | |
---|
CCR menee aina läpi. Niihin on mielestäni hauska keksiä uusia sovituksia. Soittakaa CCR:rää. |
vaurio 21.04.2004 20:11:40 | |
---|
soittakaa dave lindholmii. hei.. mitä sä teet? Hei! Et kyllä ruuvaa mun kitaraa kiinni seinään!!! |
Hotakainen 21.04.2004 20:37:48 | |
---|
Soittakaa Agentsia. No voi jumalauta |
KTR 21.04.2004 21:17:49 | |
---|
Soittakaa paranoid! Eikun bluesia. Sitä minä ainakin haluaisin kuulla. |
Lennu 22.04.2004 00:31:54 | |
---|
Soittakaa paranoid! On tullut vedettyä se shufflena akustisilla. |
jwalk 22.04.2004 00:46:14 (muokattu 22.04.2004 00:48:23) | |
---|
Mites helposti tällanen akustinen ryhmä sais keikkoja ja saako niistä rahaa? Paskat rahasta...Lähdetään periaatteella kaveri kuskiksi ja kierrellään baareja kysyen saako täällä soittaa.Vedetään semmonen puoli tuntia per paikka ja veks'.Kiva jos saadaan ilmaiset pienet humalat.Tällä tyylillä sitä on ennenkin tehty,viimeksi lauantaipäivänä hetken mielijohteesta yhteen kuppilaan ja kivaa oli.Pidetään kuntoa yllä ja hauskaa.Näin aluksi.Jos menee hyvin niin kyllä ne alkaa pian pätäkkääkin tarjota. |
finntrolli 23.04.2004 14:26:09 | |
---|
soittakaa The misfits - die die die my darling!! |
lexa53 23.04.2004 15:08:50 (muokattu 23.04.2004 15:09:32) | |
---|
Keskikaljabaareissa tuntuu menevän läpi kaikki sellaiset viisut, jotka kaikki kansa on aikaisemmin kuullut ja osaavat lähes poikkeuksetta "laulaa" ne kipaleet ulkomuistista. (Juice, Hector jne.) |
Jimi 23.04.2004 19:08:34 | |
---|
soittakaa The misfits - die die die my darling!! ois varmaan tosi hyvä akustisena. Ja sit viel jossain baarissa missä kukaan ei ymmärrä mitään hyvän musiikin päälle. |
nikolai 23.04.2004 21:23:28 | |
---|
Vilperin perikunnan ja Moog Konttisen käännösmateriaali kannattaa myös käydä läpi. Helmiä. Joita voi soittaa sioille. |