Aihe: GAS pohdintaa
1 2
Super-Jari
20.04.2004 20:37:18 (muokattu 20.04.2004 20:46:40)
Tuleeko teille koskaan kaiken lisäkamppeiden hamuamisen ja haluamisen keskellä tunnetta "mitä vittua minä valitan? minulla on täysin sopivat soittovehkeet siihen mitä soitan, ja kaikki lisäkampe on vain plussaa joka ei ole välttämätöntä, perkele!"

Joo, minulla tulee, usein. Koen sen hyvänä asiana.

Musiikki on hieno harrastus.

ps. tämä on sadas avaamani threadi, onnea Vasaralle.
Kituva eläin pitää lopettaa
Kapane
20.04.2004 20:42:31

ei

y80
If you choke a smurf what color would it turn? [Kyllä Lähtee]
ReBeat
20.04.2004 20:43:41 (muokattu 20.04.2004 21:01:05)

Joo, harvoin ehtii enää soittamaan kun pitää miettiä kaikkia vermeitä kaiket illat, mutta onneks välillä tajuaa että nykyisilläkin kamoilla voi ihan soittaa... ettei oo pakko odottaa lottovoittoa.
"Mitään demoa ei kannata nauhottaa ennenkuin on huippukamat, koska sitten ne pätkät pitäis kuitenkin äänittää paremmilla soundeilla uusiks." Ei sentään. :D
Tekemällä ei synny musiikkia.
Bilharzia
20.04.2004 20:52:11
Kyllä tulee.. Tulee soiteltua ja katottua noita vehkeitä ja sitten ajattelee.. "Kyllä tällä pärjää"

Sitten toisinaan tekee mieli jotain muuta.
www.LifeofDebauchery.Com
LaXu
20.04.2004 21:18:11
Jeh. Mulla on kyllä aika pitkälti sellaiset kamat joista saa jokaisen kaipaamansa soundin irti pienellä virittelyllä, mutta silti tekee lisää soittopelejä mieli. Sähkökitaroista tekisi mieli hommata puoliakustinen, tallahumbuckerilla varustettu strato ja Ibanez Artist ja sen jälkeen katse siirtyisi mitä todennäköisimmin akustisiin. Jonka jälkeen tekisi kuitenkin mieli haalia pari bassoa, kiippari, muutamat huuliharput ja saksofoni. :D

No, onpahan ainakin ostoslistaa useammaksi vuodeksi. :)
PJS
20.04.2004 22:29:19

Niin, no tämähän on ikuinen kierre...

Mun kohdalla Gas:ia pahentaa se, että musiikkimaku on suuntautunut kahtaalle...yhtäältä sellaseen dire straits mies ja kitara tyyppiseen, perinteiseen ja soivaan saundiin ja toisaalta sellaseen Smashing Pumpkins efektihelvettiin...

DS/perinne blues rock meininkeihin tarrtis hommata hyvä putkifenkku/Vox ja nauhakaiku, mahd hyvä tele ja mahdollisimman hyvä strato + noihin mahd hyvät osat...

Ja sitten siihen modernimpaan suristamiseen tarttee sikana efektejä, putki marsun tai jonkun muun hyvän heviin soveltuvan putkivahvarin....flying V:n (se nyt on vaan saatava), lisää ihme vempaimia...

Ja akustisiin juttuihinki tarttis jonkun Martin tasoisen rämpyttimen...

Ja koristudioon pitäis panostaa tietokoneen, softien, midikeyboardin ja mikserin verran...

Ei se kierre lopu koskaan.
Liity sinäkin TIISTAI-klubiin. Kaupan päälle klubitakki kuolakaukalolla ja keskuslämmityksellä!
päänahka
20.04.2004 23:04:03
Mulla on nyt juuri sellaiset kamat joilla EN halua soittaa. Ei ole edes putkivahvistinta. Nuorisotalon kämpällä oon soittanu (nyt on oma kämppä), mutta sielläkin ne vahvistimet on ihan wc:stä. Nykyinen kitarani on ihan ok, mutta soundi on vähän kireä. Muuttokin edessä kesällä, menee palkat aika tehokkaasti näihin. Toivottavasti ei ihan kolmea tonnia tarvitsisi käyttää nuppiin, kaappiin ja efekteihin (delay ja flanger ainakin). Kitaran oston/tekemisen jätän ensi kesään.
Soolot on perseestä.
Volle
20.04.2004 23:10:18
Mulla on ihan hyvät kamat. Mitä nyt ehkä uuden kitaran voisi ostaa. Kuitenkin kaikkea pientä tarvitsisi: kaikupurkkia, mikkejä, äänikortin jne. Tänään vielä kaiken lisäksi menin tyhmyyksissäni kokeilemaan Englin Screameria. Alkaa olla kesätöiden rahojen käyttö jo päätetty...
Nam.
päänahka
20.04.2004 23:12:39
Mutta ihan varma fakta on että koko loppuelämä ja palkat menee kitarakamoja ostellessa.
Soolot on perseestä.
PoLFus
21.04.2004 07:54:38

EI tule :)
~ 7ender $tratocaster ~
Ze Kink
21.04.2004 08:43:47
Ei oo tullu ainakaan vielä.. Ehkä sitten kun oon hommannu nupin ja kaapin, uuden kiinteätallasen skeban, 7-kielisen ja podin, ja... =)
"Ford!" hän sanoi. "Tuolla ulkona on ääretön määrä apinoita jotka haluavat keskustella tekemästään Hamletin käsikirjoituksesta."
Vemmy
21.04.2004 08:51:23
Kitarakamaosastolla ei oikeastaan tällä hetkellä ole kuin yksi laite vähän haaveissa, muuten ei mitään ihmeempiä, paitsi kieliä ja piuhoja ja ja... Mutta bassokamat pitäisi pistää uuteen uskoon, vaikka kyllähän näillä nykyisilläkin periaatteessa pärjää, mutta kun kun... No, kamat on sitä luokkaa että tämänhetkiseen harrastukseen ne ovat mitä mainioimmat, mutta kunhan rahaa löytyy, niin kauppaan käypi tieni. Ei tästä ikinä eroon pääse. Olisi pitänyt ymmärtää lopettaa koko musiikkiharrastus silloin kymmenvuotiaana kun sähköurut jäivät nurkkaan pölyttymään.
Mielipiteeni ovat omiani. Tai sitten lainattuja.
Quu
21.04.2004 09:04:57

Kyllä, vaikka mulla on aivan hyvät kamat tällä hetkellä, niin silti katselen kitaroita, bassoja, vahvareita yms.

Se on mun harrastus :)
Vasurit ostakaa multa Yamahan hevikeppi! Torilla hintaan 450e
askomiko
21.04.2004 09:05:45
GAS on elämäntapa. :(
Myytävänä superhieno-hevikitara ja superhieno-twängi-JazzCaster.
Kitarakamakaavio -inspired by AFIL :)
Super-Jari
21.04.2004 09:12:48
Pitäs mullakin PODille ostaa floodboardi mutta muuten mulla on kaikki mitä tarvin. Joskus investoin tosin rummut ja basso kamat.
Jakovasara
Flash
21.04.2004 09:36:57

Kyllä, vaikka mulla on aivan hyvät kamat tällä hetkellä, niin silti katselen kitaroita, bassoja, vahvareita yms.

Se on mun harrastus :)

Sama homma. Harrastuksen kannalta. Tosin tulee välillä aika kalliiksi tämä harrastus. No toiset harrastaa moottoripyöräilyä. Onko siinäkään mitään järkeä kun täällä pohjoisessa asuu. :) No, ei nämä ole järki vaan tunneasioita.
Rock And Roll Can Never Die
PomppoK
21.04.2004 09:44:00 (muokattu 21.04.2004 09:47:02)

Ei tule, eikä ole ainakaan tällä hetkellä sellaisia kamoja, joihin olisin edes lähes täysin tyytyväinen. Itse soitin on riittävän hyvä (ehkä muutamaa modausta vaatii), mutta valitettavasti sähkökitara ei toimi itsenäisenä yksikkönä.

Toistaiseksi ei suuruuden-/paljoudenhulluus ole iskenyt pahemmin, mieluummin rakentaisin mahdollisimman simppelin setin, mutta toki "turhatkin" kamat kelpaa, jos halvalla saa :) Jos ei ole leikkijunarataa, niin pitää olla kauhea kasa paavoja, joilla leikkiä. Niin se menee.
"I've been busier than a one-armed bass player."
    Liity sinäkin TIISTAI-klubiin. Kaupan päälle klubitakki kuolakaukalolla ja keskuslämmityksellä!
eleeton
21.04.2004 10:20:07 (muokattu 21.04.2004 10:27:00)
Tjoo, pitää olla leluja, nippeliä ja nappelia mitä vääntää.
Nuorempana rakentelin pyssyjä, avaruusaluksia ja kaupunkeja legoista, ja gi. joet tappeli transformerseitten kanssa.

Onneksi isona saa olla pieni.

EDIT: kitarakamaosastolla kun ollaan niin kun on jo hyvä piuha ja hyvä kitara (joita haluaisin useamman, ja muutaman erilaisen vielä lisäksi tietty) ja ihanat kielet niin mökävehkeeksi voisi "riittää" Rocktron Prophesy.

Auton hintaiseen etuasteeseen vaan ei tule olemaan vuosiin varaa ... :|
makoskela
21.04.2004 11:22:32
GAS on elämäntapa. :(

eiku :)
Jos et tiedä niin ole hiljaa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)