blues guitar 29.06.2012 20:23:26 | |
---|
Ziggy Bubba: Oisko sulla joku Lion käyttiksenä tms... Onko siis ajurit saletisti ajan tasalla/oikeat? Lion 10.7.3 ...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt... |
Aki 29.06.2012 20:53:33 | |
---|
blues guitar: Lion 10.7.3 http://www.head-fi.org/t/567074/how … e-e-mu-0404-usb-with-os-x-10-7-lion "E-MU will continue to support the products that we are currently shipping based on the OS configuration that were available at the time of original shipment. E-MU will not be supporting new drivers for new OS releases from Apple or Microsoft." Eli E-MU 4040 ei toimi Lionissa kunnolla, ei nyt eikä tulevaisuudessa. "Jos ei kunnolla kuule mitä tekee/on tullu tehtyä, niin käy kuin valtion firmassa. Tietämätön laittaa osaamattoman tekemään tarpeetonta, ni siinä on koko turha työ vaarassa mennä ihan hukkaan."
- rintapek 10.1.2012 |
blues guitar 29.06.2012 21:07:43 | |
---|
Aki: http://www.head-fi.org/t/567074/how … e-e-mu-0404-usb-with-os-x-10-7-lion "E-MU will continue to support the products that we are currently shipping based on the OS configuration that were available at the time of original shipment. E-MU will not be supporting new drivers for new OS releases from Apple or Microsoft." Eli E-MU 4040 ei toimi Lionissa kunnolla, ei nyt eikä tulevaisuudessa. Mitä äänikorttia suosittelette tohon mun kokooonpanoon? Onhan tolla EMU:lla jo ikää. ...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt... |
Aki 30.06.2012 09:43:05 | |
---|
blues guitar: Mitä äänikorttia suosittelette tohon mun kokooonpanoon? Onhan tolla EMU:lla jo ikää. Jotain sellaista merkkiä ja mallia jolle on syytä odottaa hyvää ajuritukea vielä ensivuonnakin. Eli ei Phonic, E-MU, eikä ehkä Alesiskaan. Presonus, Focusrite ja yllättäen Edirol/Roland olisivat turvallisempia merkkejä. "Jos ei kunnolla kuule mitä tekee/on tullu tehtyä, niin käy kuin valtion firmassa. Tietämätön laittaa osaamattoman tekemään tarpeetonta, ni siinä on koko turha työ vaarassa mennä ihan hukkaan."
- rintapek 10.1.2012 |
anapena 30.06.2012 11:14:54 (muokattu 30.06.2012 11:15:25) | |
---|
MOTUn ajurituesta voisi moni valmistaja ottaa mallia. Itsellä 828 Mk1. |
JPQ 30.06.2012 16:03:21 | |
---|
Aki: Jotain sellaista merkkiä ja mallia jolle on syytä odottaa hyvää ajuritukea vielä ensivuonnakin. Eli ei Phonic, E-MU, eikä ehkä Alesiskaan. Presonus, Focusrite ja yllättäen Edirol/Roland olisivat turvallisempia merkkejä. Rolandin Octacaptureen kyllä on lion ajurit tietääkseni en ole käyttänyt kun Lionia en omista. Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan. |
blues guitar 01.07.2012 13:57:37 | |
---|
Apogee Duet 2. Millaisia kokemuksia tästä? Pitäis toimia Lionissa. Onhan toi aika arvokas, mutta hyvästä olen valmis maksamaan. ...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt... |
Ziggy Bubba 01.07.2012 14:47:46 | |
---|
blues guitar: Apogee Duet 2. Millaisia kokemuksia tästä? Pitäis toimia Lionissa. Onhan toi aika arvokas, mutta hyvästä olen valmis maksamaan. Erittäin hyvä, siis ainakin ykkönen. Miksei siis tuokin. Tosi sujuva yhteispeli koneen kanssa, vähän kuin Applen laite olisi kyseessä. Esim. skobet saa mykäksi ja äänen kuulokkeisiin yhellä painalluksella näppiksen mute-nappia. |
blues guitar 01.07.2012 21:17:27 | |
---|
Ziggy Bubba: Erittäin hyvä, siis ainakin ykkönen. Miksei siis tuokin. Tosi sujuva yhteispeli koneen kanssa, vähän kuin Applen laite olisi kyseessä. Esim. skobet saa mykäksi ja äänen kuulokkeisiin yhellä painalluksella näppiksen mute-nappia. Ok. Ton vois ostaa. Jospa ne rutinat siitä häviäisi? ...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt... |
Ziggy Bubba 01.07.2012 21:40:59 | |
---|
blues guitar: Ok. Ton vois ostaa. Jospa ne rutinat siitä häviäisi? Erittäin todennäköistä. |
Meleko runsaasti noita uusia mäkkejä. osaisitteko suositella mikä noista kannattaa laittaa jos suunnitelmissa logic 9 touhuilua? Budjetti n. tuhat euroa, mutta mikäli isojakin hyötyjä ois suuremmassa hintaluokassa niin voi siihen muutaman satasen vielä ynnätä. riittääkö noissa aireissa tehot? ja oonko käsittäny oikein ettei näihin uusiin voi lisätä jälkikäteen muistia? |
Aki 13.07.2012 00:07:18 | |
---|
keppada: Meleko runsaasti noita uusia mäkkejä. osaisitteko suositella mikä noista kannattaa laittaa jos suunnitelmissa logic 9 touhuilua? Tonnilla ei vielä taida saada uutena muuta kuin Mac Minin. 13" näyttö on musahommissa kovin pieni, ja Aireissa on vakiona kovin pienet SSD-kovalevyt. iMacissa saisi öbaut samalla rahalla reilusti enemmän suorituskykyä, kovalevytilaa sekä näyttöalaa. Kaikkiin tietokoneisiin pystyy muistit vaihtamaan. Muistikammoille on MacBookeissa kaksi paikkaa, ja ne ovat tehtaalta tullessa molemmat käytössä. Muistia lisätessä pitää siis vaihtaa molemmat muistikammat isompiin. "Jos ei kunnolla kuule mitä tekee/on tullu tehtyä, niin käy kuin valtion firmassa. Tietämätön laittaa osaamattoman tekemään tarpeetonta, ni siinä on koko turha työ vaarassa mennä ihan hukkaan."
- rintapek 10.1.2012 |
keppada 13.07.2012 03:17:36 | |
---|
Näköjään tuo muistien päivittely ei onnistu noilla retina-näytöllisillä ku niissä ilmeisesti on intergroituna muistit. Oon alkanu vahvasti kallistua tuohon MID 2012 macbook airiin. Kävin liikkeessä jo tsiigailemassa tuota 13,3 tuuman versiota ja näytti ihan tyydyttävän kokoiselta. Kelailin, että jos alkaa nyppimään jossain vaiheessa näytön pienuus niin voihan sitä kotosalla käyttää aina erilistä näyttöäki tai vaikka töllöä. 128GB SSD riittää varmaanki ainaki aluksi ja siihenki voi tarvittaessa hommata ulkosen usb3 kovon myöhemmin rinnalle :). Mites, onkos toi airin 1,8ghz prossu sitte vielä pullonkaula? Macbook pro:hon sais samalla rahalla 2,5ghz, tosin ssd kovo vaihtuisi 500gb hdd kovoon. Apple-storessa näyttäs olevan kampanjana uuden macbookin ostajalle (siis opiskelijoille) 80e lahjakortti storeen, mikä sitte puolestaan mukavasti vielä pudottaa Logic 9:n hintaa :) |
Aki 13.07.2012 04:27:59 | |
---|
keppada: Näköjään tuo muistien päivittely ei onnistu noilla retina-näytöllisillä ku niissä ilmeisesti on intergroituna muistit. No niinpä olikin. Mutta niissä onkin jo 8GB vakiona. Mites, onkos toi airin 1,8ghz prossu sitte vielä pullonkaula? Tietokoneilla on äänitetty musiikkia jo ennen kuin oltiin GHz-luokassa. On puhtaasti projektien suuruudesta kiinni riittääkö koneen tehot ja muistit. Kaikki maailman äänityskoneet saa kyykkäämään jos oikein haluaa. Macbook pro:hon sais samalla rahalla 2,5ghz, tosin ssd kovo vaihtuisi 500gb hdd kovoon. Sais myös CD-aseman jolla poltella demoja kavereille, autoon, jne. Pro on karvan tehokkaampi, mutta ainakaan Geekbench-tilastojen mukaan ero ei ole juurikaan 10%:a suurempi. "Jos ei kunnolla kuule mitä tekee/on tullu tehtyä, niin käy kuin valtion firmassa. Tietämätön laittaa osaamattoman tekemään tarpeetonta, ni siinä on koko turha työ vaarassa mennä ihan hukkaan."
- rintapek 10.1.2012 |
JPQ 13.07.2012 13:38:48 | |
---|
Aki: No niinpä olikin. Mutta niissä onkin jo 8GB vakiona.
Tietokoneilla on äänitetty musiikkia jo ennen kuin oltiin GHz-luokassa. On puhtaasti projektien suuruudesta kiinni riittääkö koneen tehot ja muistit. Kaikki maailman äänityskoneet saa kyykkäämään jos oikein haluaa.
Sais myös CD-aseman jolla poltella demoja kavereille, autoon, jne. Pro on karvan tehokkaampi, mutta ainakaan Geekbench-tilastojen mukaan ero ei ole juurikaan 10%:a suurempi. 8gigaa on vaan jossain musakäytöissä vähän noh näin olen ymmäränyt. Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan. |
Jaava 13.07.2012 15:53:08 | |
---|
JPQ: 8gigaa on vaan jossain musakäytöissä vähän noh näin olen ymmäränyt. Jos tekee töitä suurella määrällä softainstrumentteja, voi se olla liian vähän. Pelkällä audiodatalla ja perusplugareilla saa tehdä aika paljon töitä, että saa 8 gigaa loppumaan. Silloin ymmärsin, että kansan suurin riemu on saada huutaa yhdessä eikä ole paljon väliä sillä, minkä vuoksi huudetaan, vaan huutaessaan muiden kanssa jokainen tuntee itsensä väkeväksi ja asian, jonka vuoksi huutaa, ainoaksi oikeaksi asiaksi. - M. Waltari |
ganesha 13.07.2012 23:20:22 | |
---|
JPQ: 8gigaa on vaan jossain musakäytöissä vähän noh näin olen ymmäränyt. noh, mun MBP (2011 vuoden malli) jaksaa pyörittää Logicissa 50 raitaa ihan helposti, vaikka plugareitakin on isolla kädellä (kunhan ei ole joka raidalla omaa konvoluutioreverbiä eikä 30 raitaa Sculpturea). Normikäytössä 4 Gigaa riittää ihan hyvin. Jos haluaa spedeillä niin sitten ei riitä ees tuo 8 Gigaakaan. |
JPQ 14.07.2012 00:16:44 | |
---|
ganesha: noh, mun MBP (2011 vuoden malli) jaksaa pyörittää Logicissa 50 raitaa ihan helposti, vaikka plugareitakin on isolla kädellä (kunhan ei ole joka raidalla omaa konvoluutioreverbiä eikä 30 raitaa Sculpturea). Normikäytössä 4 Gigaa riittää ihan hyvin. Jos haluaa spedeillä niin sitten ei riitä ees tuo 8 Gigaakaan. Mun tyylissä ei ole kyse "spedeilystä" vaan isoista sampleista ideaalioloissa toki audioraidoilla on hyvin vaikea saada loppumaan. toki omalla tarkalla tyylillä juskon 8gigaa riittää hyvin. Tykkään keskimassiivisesta ja sitä kevyemmästä. Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan. |
ganesha 14.07.2012 13:39:03 | |
---|
JPQ: Mun tyylissä ei ole kyse "spedeilystä" vaan isoista sampleista ideaalioloissa toki audioraidoilla on hyvin vaikea saada loppumaan. toki omalla tarkalla tyylillä juskon 8gigaa riittää hyvin. Tykkään keskimassiivisesta ja sitä kevyemmästä. joo, siis tarkennukseksi vielä, että puhuin nimenomaan virtuaali-instrumenttiraidoista. audioraitoja jopa mun vanha läppäri jaksaa pyörittää mielin määrin. Viimeisimmän Carved in Ashesin nauhoituksissa audioraitoja oli 50-60 per biisi, eikä tuo CPU-mittari pahemmin nytkähdellyt. Tosin, sen verran olin kaukaa viisas, että jo ensitöikseni läppärin hommattuani vaihdoin siihen 7200RPM-kovalevyn, koska noissa karvalakki-Maceissa on defaulttina 5400RPM, josta tulee kyllä sitten pullonkaula nopeasti. |
JPQ 14.07.2012 14:21:51 | |
---|
ganesha: joo, siis tarkennukseksi vielä, että puhuin nimenomaan virtuaali-instrumenttiraidoista. audioraitoja jopa mun vanha läppäri jaksaa pyörittää mielin määrin. Viimeisimmän Carved in Ashesin nauhoituksissa audioraitoja oli 50-60 per biisi, eikä tuo CPU-mittari pahemmin nytkähdellyt. Tosin, sen verran olin kaukaa viisas, että jo ensitöikseni läppärin hommattuani vaihdoin siihen 7200RPM-kovalevyn, koska noissa karvalakki-Maceissa on defaulttina 5400RPM, josta tulee kyllä sitten pullonkaula nopeasti. Millaisia virtuaali virtuaali instrumentteja ? ps. tuo kovalevy juttu on totta. ja omiin ideoihin riittää varmaan vähempikin raita märää varsinkin kun eräiden asioiden luomiseen on olemassa sampleja nopealla tavalla viittaan tuotteisiin tyyliin (en omista näitä mutta kiinnostaa) Spitfire Albion,Projectsam Orchestral Essentials ihan kaksi mainitakseni. ps. tosin ennen kun kiinnostaa pitää kone päivittää ja perusorkka kirjasto saada. siis ajanmukaienn kontaktin soundit aika aneemisia ja miroslavin kanssa molemmat hyvin rajoittavia. Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan. |