Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mainosmiksauksen salat
1
Nick Leeson
07.07.2012 14:33:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen miksaillut muutaman telkkarimainoksen äänet ja vertaillut sitten telkkarista muiden tekemiä. On vain ihme juttu, että jotkut mainokset tulevat lujempaa.
Mikä ihmeen kikka siinä on ?
Kyllä minäkin muokkaan ääniraitoja, kompressoin spiikkiä jne..mutta ei.
Masteroin mixun Sound Forgella ja sielläkin nostan tehollisarvoja käyttämällä Wavehammeria jne..ja minusta kuulostaa hyvältä.
Sitten kuitenkin kun ne tulevat telkusta, on lopputulos aavistuksen kalpeampi.
Sama toki koskee monia muitakin tekijöitä, mutta osalla se vaan tulee lujempaa.
 
thejmh
07.07.2012 21:28:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Enemmän vaan kompuraa ja limitteriä. Ja speakeille voi laittaa rinnalle kopioidun raidan, joka on voimakkaasti kompressoitu ja limitoitu.
 
Mainoksien kompression määrää voi vertailla esim. siten, että äänität jonkun kovempaa tulevan mainoksen äänet tietokoneelle ja tarkastelet aaltomuotoja, voit huomata eron piikkien tasaisuudessa verrattuna omaasi.
 
mhelin
08.07.2012 00:02:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Duckerilla musa hiljaisemmalle puheen aikana...
 
Werihukka
08.07.2012 03:14:53
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itsehän en suostu enää kuuntelemaan mitään mistä tulee äänimainoksia. Meinaavat nykyään olla sitä luokkaa, että kun mainos lähtee niin lähtee tukka päästä, paikat hampaista, korvat vuotaa verta ja kalloon tulee hiusmurtumia.
 
Ei muuta ku +100dB:tä 1.5khz eq:lla ja sitte limitterillä -100dB:tä tresholdia ja mielellään vielä klippaa vähän masteria, ni eiköhä ala olemaan siinä.
 
Jatka vaan hyvän kuulosten mainosten tekemistä.
 
Tilitys ohi. Jatkakaa.
loosah
08.07.2012 04:18:16 (muokattu 08.07.2012 04:23:17)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Werihukka: Itsehän en suostu enää kuuntelemaan mitään mistä tulee äänimainoksia. Meinaavat nykyään olla sitä luokkaa, että kun mainos lähtee niin lähtee tukka päästä, paikat hampaista, korvat vuotaa verta ja kalloon tulee hiusmurtumia.
 
Ööö.. Kuis nykypäivän musa? Kuunteletko? Jos tuotannollisessa mielessä mietitään, niin suurin osa on klipattua ja äärirutistettua sontaa.
 
GIGO
Nick Leeson
08.07.2012 09:38:36 (muokattu 08.07.2012 09:53:14)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Werihukka: Itsehän en suostu enää kuuntelemaan mitään mistä tulee äänimainoksia. Meinaavat nykyään olla sitä luokkaa, että kun mainos lähtee niin lähtee tukka päästä, paikat hampaista, korvat vuotaa verta ja kalloon tulee hiusmurtumia.
 
Ei muuta ku +100dB:tä 1.5khz eq:lla ja sitte limitterillä -100dB:tä tresholdia ja mielellään vielä klippaa vähän masteria, ni eiköhä ala olemaan siinä.
 
Jatka vaan hyvän kuulosten mainosten tekemistä.
 
Tilitys ohi. Jatkakaa.

 
Kiitokset hukka mielipiteestä.
Miksaan mainosta ihan samoin kuin biisiä.
Miksauksen kokonaiskuva pitää olla terve ja tasapainossa.
Nykyiset mainosmiksaukset kuulostavat tosi sairailta, ihan
kuin olisivat säröllä ja jossain helekatan vaihevirheessä...
Jatkan siis terveeltä pohjalta.
 
Werihukka
08.07.2012 14:41:57 (muokattu 08.07.2012 14:49:45)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

loosah: Ööö.. Kuis nykypäivän musa? Kuunteletko? Jos tuotannollisessa mielessä mietitään, niin suurin osa on klipattua ja äärirutistettua sontaa.
 
Kuuntelen toki musaa. Jos totta puhutaan tosin, niin aika moni levy on saundiltaan ihan pilalla vaikka hyvää musaa onkin.
 
Johonki musaan loudness sopiikin, mutta sitte ku tulee lähes pelkkää puhetta vielä kovempaa rutistettuna ku musa, niin kyllä siinä pää räjähtää. Sitä puhetta kun pystyy nostamaan paljon kovemmalle ku musaa. Monesti vielä tosi vihlovia saundiltaan tuntuvat olevan nuo spiikit mainoksissa.
 
Joku tolkku siinä siis minun mielestä täytyy pitää, eikä aina koittaa päästä vaan kovemmalle. Monessakaan mainoksessa ei oo mitään tolkkua siinä limitoinnissa. Ihan sama asia musan kanssa. Mutta mainoksia nyt ei muutenkaan tuu kuunneltua pelkästään diggailun takia, niin sais ne olla miellyttävän kuuloisia, imo. Veikkaan, että mainoksen tehokin kasvaisi jos se ei kuulostaisi siltä kun joku huutaisi sitä vieressä suoraan korvaan.
 
Mutta ehkä tää ei kuitenkaa liittyny aiheeseen kovin vahvasti. Anteeksipyytöni siitä.
rintapek
08.07.2012 14:56:11
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eiks tos mainostajat vaadi, et se mainos tulee rutosti kovempaa kuin itse ohjelma?
Sit tylsää ohjelmaakin nuokkuen töllöttävät heräävät viimeistään ko mainos pläjähtää ruutuun.
 
Mut jos asia tosissaan risoo ja kyllähän se toisinaan risookin, niin torilta saapi viidelläkympillä kompuralimitterin, joka omassa äänentoistossa ruttaa ne mainokset muun ohjelmatarjonnan tasolle.
 
One kind of music only - the good kind
loosah
09.07.2012 01:46:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

rintapek: Eiks tos mainostajat vaadi, et se mainos tulee rutosti kovempaa kuin itse ohjelma?
 
Eivät vaadi. Mainosten huiput ovat joka tapauksessa 6dB hiljemmalla kuin ohjelmien huiput. Mainokset ovat toki huomattavasti vahvemmin limitoituja, kuin leffat tms, joten pelkät huiput eivät ratkaise.
 
Toisaalta yleensä mainostajan ainoa kommentti, joka koskee äänipuolta on se, että :" Mielestäni oma tamponi-mainokseni kuulosti hiljaisemmalta kuin edellinen tamponi-mainos". Tämä on ajanut mainosten äänisuunnittelijat ja miksaajat ihan samanlaiseen tilanteeseen kuin musapuolellakin. Tärkeintä on, että kuuluu ja kuuluu yhtä lujaa kuin edellinenkin tai vastaava teos! Taiteelliset arvot ovat toissijaisia ( jos niitä nyt kenenkään mielestä mainoksissa tai nykypäivän listapaskamusassa on).
 
Suurin osa mainosten tekijöistä tekee kuitenkin myös niitä elokuvia ja tv-sarjoja. Yhtälö ei ole helppo. Eikä kyse ole siitä, etteikö toisin voitaisi tehdä! Yksi asia vaan on johtanut toiseen jne. Sopivasti ei ole riittävästi. Liian paljon on aivan liian vähän.
 
GIGO
Pop Corn
09.07.2012 08:36:48 (muokattu 09.07.2012 17:56:15)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

---------------------
 
.
CryptoFib
11.07.2012 12:06:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ehkä wavehammeroit ja nostelet ja limitoit taajuuksia, mitä ei tarvisi? Kyllähän limitterit saa ruuttaamaan punasella kaiken aikaa, vaikka 0-30hz kaistalta. Junouwadaimiin? Eli leiko botneja, mitkä on kuitenki tukossa (monesti myös kuulee järjetöntä yläkerran supersonic-kihinää spiikeissä) ja anna tilaa informatiivisimmille taajuuksille.
 
http://www.janneair.com/
loosah
11.07.2012 23:41:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pop Corn: ---------------------
 
Höh. Just, ku ostin narun ja olin hirttäytymässä. Voisit vielä linkittää oikeanlaisen hirttäytymistavan ohjeet jostain?
 
GIGO
Mikael
11.07.2012 23:42:43 (muokattu 11.07.2012 23:43:15)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

loosah: Höh. Just, ku ostin narun ja olin hirttäytymässä. Voisit vielä linkittää oikeanlaisen hirttäytymistavan ohjeet jostain?
 
Mä hirttäydyin jo mut nyt en sit enää oo varma et teinks mä oikein?!?
 
Ennen ei ollut mitään - nyt on.
loosah
11.07.2012 23:53:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tota mä just tarkoitan. Jos miksataan mainokset oikein, niin sit pitäis myös pystyä hirttäytymään oikein. Mun palomies-broidi on joutunu näkemään monta huonosti suoritettua hirttäytymistä, eikä se kuulemma oo kiva näky.
 
GIGO
Mikael
12.07.2012 00:21:03 (muokattu 12.07.2012 00:21:41)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä arvasin: Mä oon kusessa. Pakko soittaa sun broidille.
 
Ennen ei ollut mitään - nyt on.
loosah
12.07.2012 00:59:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pistän pikaviestinä numeron. Roikutko vielä?
 
GIGO
Pop Corn
13.07.2012 21:33:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

loosah: Höh. Just, ku ostin narun ja olin hirttäytymässä. Voisit vielä linkittää oikeanlaisen hirttäytymistavan ohjeet jostain?
 
No höh, mähän puhuin ainoastaan kestävän hamppuköyden ostosta. Mä en puhunut mitään hirttäytymisestä.
 
Toisaalta ymmärrän kyllä että puhelinmyyjät ja mainostentekijät saattavat sen noin ymmärtää. Ammattitauti?
 
:-)
 
.
loosah
14.07.2012 02:37:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Paloi maissit pohjaan?
 
GIGO
Pop Corn
14.07.2012 22:12:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

loosah: Paloi maissit pohjaan?
 
No per hana kun tuli mainostauko niin en kuullut että paukkuminen oli loppunut ja sitten joku puhelinmyyjä soitti. Paloihan ne sit pohjaan. Mutta ei mitään, uutta pussia mikroon.
 
.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «