statistiÖ 11.07.2012 14:12:59 | |
---|
Kyseenalaistin koko kalvovalinnan, koska haluan, että selitätte, miksi juuri tuo valinta (aina) tehdään. Jokainen tietenkin valitsee mitä haluaa, oman mieltymyksensä mukaan. |
kincy 11.07.2012 15:08:52 | |
---|
statistiÖ: Jos kirjoittaa kirjakieltä ja lukija ei sitä ymmärrä....... Menkää peruskouluun. :) Tuo F:n heitto on jo ihan silkkaa itseään.. Osta silmälasit. jännä juttu jos useampi huomauttaa asiasta. Lähinnä tuosta sun pointista ei saa mitään selkoa. Mikä f:n heitto? :D |
ferodoz 11.07.2012 16:14:31 (muokattu 11.07.2012 18:03:15) | |
---|
statistiÖ: Jos kirjoittaa kirjakieltä ja lukija ei sitä ymmärrä....... Menkää peruskouluun. :) Tuo F:n heitto on jo ihan silkkaa itseään.. Osta silmälasit. En halua sellaiseen peruskouluun missä opetetaan tuollaista, ja väitetään vielä että se on kirjakieltä. :) näköni on kunnossa, kiitos huolenpidosta. Ja ihan BTW, kerro äidinkielenopettajallesi terveiiä että tuossa lainaamassani sinun postauksessa olevien "ymmärrä" ja "Menkää" sanojen väliin ei kirjakielen sääntöjen mukaan tule seitsemää pistettä, vaan esimerkiksi ainoastaan yksi pilkku. :P Tällä tavalla: -Jos kirjoittaa kirjakieltä ja lukija ei sitä ymmärrä, menkää peruskouluun. Tai sitten: -Jos kirjoittaa kirjakieltä ja lukija ei sitä ymmärrä, niin menkää peruskouluun. www.suhdelukucoverband.fi |
markkuliini 11.07.2012 16:32:17 (muokattu 11.07.2012 16:35:31) | |
---|
Mulla tää homma on yksinkertaista. Nyt moni pyytää selkokielisempää kirjoittamista, ihan nätisti vieläpä. Jos noin selvä vinkki noin usealta ei mene perille, niin mun periaate on se etten toiste pyydä, vaan pelkästään jätän kys.henkilön kirjoitukset huomiotta. Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c |
Velli 11.07.2012 16:57:04 | |
---|
statistiÖ: Jos kirjoittaa kirjakieltä ja lukija ei sitä ymmärrä....... Menkää peruskouluun. :) Mäkään en kyllä ymmärtänyt yhtään mitään mitä kirjoitit tuossa edellisen sivun ensimmäisessä viestissäsi. Se oli vähän kuin viroa, josta ymmärtää muutamia sanoja, mutta ei tiedä yhtään mistä puhutaan ;). |
Kailis 11.07.2012 17:30:05 (muokattu 11.07.2012 17:31:28) | |
---|
Mä mainitsin asiasta ajat sitten eikä mitään tapahdu, joten luen viestejänsä kuten pikavippilafkojen mainoksia. pekka montin: Rummutuksesta sen verta(yleisestiottan tässä maassa) että se on lajiteltavissa n. neljään eri kategoriaan: |
Vallu-Veke 11.07.2012 20:43:53 | |
---|
markkuliini: Sun pitäis ehkä kirjoittaa selkeämmin, eikä niinkuin Remu. Me ollaan rumpaleita eikä ajatustenlukijoita. :) Rumpali se Remukin on ja hyvä kaiken lisäksi. Et ole budjannut Kalliossa, niin et ehkä siksi bonjaa? Meikäläinen on. Juu no vitsi, paitsi että olen siellä budjannut. Ja ei ole markkuliinille tämä, vaikka siteerasin häntä. Ihan vaan yleisesti. Oikeasti en ymmärrä nuorten kirjoitusslangia aina muutenkaan. Samoin olen huomannut, että nuoret ei ymmärrä vanhempien kirjoituksia, jos kirjoituksen perseeseen ei lataa helkkarinmoista hymiöpläjäystä kertomaan, mistä edellä kerrotaan. Oliko se vitsi vai olinko todella vihainen? En viljele itse hymiöitä kovin usein. Se ei ole oikein luontevaa. Näen vain sukupolvi-juttuna tämän. Tykkään lukea noita kyseisen kaverin juttuja. Ne on vähemmän tylsiä, kuin kuluneet: "kumpi parempi?",.. joihin aina jaksetaan vastata kirjakielellä jopa. Ne on todella väsyttävää luettavaa, jotka skippaan mielelläni. Asioissa on aina vähintään 2 kpl puolia, enkä ole kenenkään puolella tässä. |
Vallu-Veke: Rumpali se Remukin on ja hyvä kaiken lisäksi. Et ole budjannut Kalliossa, niin et ehkä siksi bonjaa? Meikäläinen on. Juu no vitsi, paitsi että olen siellä budjannut. Ja ei ole markkuliinille tämä, vaikka siteerasin häntä. Ihan vaan yleisesti. Oikeasti en ymmärrä nuorten kirjoitusslangia aina muutenkaan. Samoin olen huomannut, että nuoret ei ymmärrä vanhempien kirjoituksia, jos kirjoituksen perseeseen ei lataa helkkarinmoista hymiöpläjäystä kertomaan, mistä edellä kerrotaan. Oliko se vitsi vai olinko todella vihainen? En viljele itse hymiöitä kovin usein. Se ei ole oikein luontevaa. Näen vain sukupolvi-juttuna tämän. Tykkään lukea noita kyseisen kaverin juttuja. Ne on vähemmän tylsiä, kuin kuluneet: "kumpi parempi?",.. joihin aina jaksetaan vastata kirjakielellä jopa. Ne on todella väsyttävää luettavaa, jotka skippaan mielelläni. Asioissa on aina vähintään 2 kpl puolia, enkä ole kenenkään puolella tässä. Mie taasen kirjoituksissani viljelen paljonkinj hymiöitä, vaikka kolmeakymmentä kolkutellaankin. Kun hymiöt antavat sellaisen vähän tarkemman kuvan, esim. millaisesta huumorista on kyse. Netissä on niin penteleen hankalaa muuten tajuta asian ns. painotus, koska ei kuule äänensävyjä. Miekii oon paljon saanu palautetta tästä asiasta, mm. Markkuliini tuumasi, että ei tuosta saa selvää pirukaan. Tähän on sitten ihan turha selitellä, että kyllä se miun päässä selvältä kuulosti -vaan koettaa oikoa sitten kirjoittamalla tarkoitettu pointti uusiksi. E: Mutta niinhän ne jo Kummelissa sanoivat, "Pääasia että tiimi toimii ja saadaan palautetta!" =D Show some love to your local musician! ,,/ |
markkuliini 11.07.2012 21:09:16 (muokattu 11.07.2012 21:10:39) | |
---|
Vallu-Veke: Et ole budjannut Kalliossa, niin et ehkä siksi bonjaa? Mistäs tiedät? Olen nimittäin asunut Kalliossa. Joskaan en vapaaehtoisesti, vaan sen aikaa kun Roihuvuoressa oli putkiremontti. Että hähhähhää! Kalliossa on ihan hauska käydä, mutta se 4 kuukautta riitti kyllä asua siellä. Edit: Tää kuva kertoo aika paljon kirjoitustyylistä. :D http://www.2dayblog.com/images/2012/june/550x-Grammar-matters.jpg Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c |
Kailis 12.07.2012 01:00:10 (muokattu 12.07.2012 01:00:46) | |
---|
Mikäköhän selitys muhun pätee? Olen asunut Kalliossa vuodet 1966-73 ja 1992-96. Välissä asuin mm. Pohjois-Haagassa jossa oli Remun kanssa sama treenikämppä. Mutta sitä ei kannata sekoittaa oikeastaan kehenkään koska sen puhe on aika uniikkia, enkä mä sitä ymmärrä. Stop that building, Rockin' is roll! pekka montin: Rummutuksesta sen verta(yleisestiottan tässä maassa) että se on lajiteltavissa n. neljään eri kategoriaan: |
-Dr.DW- 12.07.2012 01:07:00 | |
---|
Kailis: Mikäköhän selitys muhun pätee? Olen asunut Kalliossa vuodet 1966-73 ja 1992-96. Välissä asuin mm. Pohjois-Haagassa jossa oli Remun kanssa sama treenikämppä. Mutta sitä ei kannata sekoittaa oikeastaan kehenkään koska sen puhe on aika uniikkia, enkä mä sitä ymmärrä. Stop that building, Rockin' is roll! Viimesimpään lauseeseen kommentti.. FookinAye! :) Roolataan landiaan;) |
statistiÖ 12.07.2012 02:46:40 | |
---|
KYSYMYS käytännöntasolla: Miksi ostaa Remon Pinstripe clear, kun voi ostaa Pinstripe coated? Kirjoituksesta näkyy ihmisen persoona. Jos minun persoona on sietämätön, en voi sille mitään. Tietysti on ikävää, jos jonkun on vaikea tulkita. Ihmisystävällisempää toista kohtaan on silloin jättää lukematta ja nälvimättä. Jos vaatisin teiltä oman makuni mukaista kirjoitusta, niin ymmärtäisin tämän nitinän. Mitä DD:n kirjoitukseen tulee, ymmärrän ihan hyvin, vaikka murtaa. Voi olla että johtuu siitä, että tunnen murteen ennestään. Se ei ole niin vaikea, että täytyy huomautella. Ei täällä kaikista muistakaan murteista huomautella tai omituisista sanajärjestyksistä, kirjoitusvirheistä tms. F: Lauseet erotetaan pisteellä, niitä oli x kappaletta, sitä pahoittelen. Sanajärjestys on suomenkielessä melko vapaa. Kailis: Huomautit silloin murteen käytöstä. Lopetin sen käyttämisen, koska me ei ymmärretä toistemme murresanoja/ -ilmauksia. |
statistiÖ 12.07.2012 02:48:32 | |
---|
Kailis: Mutta sitä ei kannata sekoittaa oikeastaan kehenkään koska sen puhe on aika uniikkia, enkä mä sitä ymmärrä. Stop that building, Rockin' is roll! Ehkä sä et vaan ymmärrä mitään ;) muistelen saavani Remustakin selvää.. |
markkuliini 12.07.2012 13:33:28 | |
---|
statistiÖ: KYSYMYS käytännöntasolla: Miksi ostaa Remon Pinstripe clear, kun voi ostaa Pinstripe coated? Clear vs coated soundierot ei ole ainakaan mulle ihan noin simppeli juttu. Itse koen yksikerroskalvoissa clearit usein liian kylmäsoundisiksi ja niissä suosin coatedia. Monesti näin myös resokalvoissa jos haen vähän lyhyempää ja pahvisempaa sointia. Ja mulle siis pahvinen ei ole haukkumasana vaan äänenväri. Mutta esim. Emperoreissa molemmat miellyttävät, kyse on enemmänkin siitä että mikäli haen löysempää ja rock-tyylistä soundia niin saan sen clearista helpommin, ja kireämpää virettä ja keskiäänivoittoista retrosoundia taas saan helpommin coatedista. Pinstripesta suosin ehdottomasti clearia. Sen kalvon juttu on se märkyys ja coated mun mielestä vie siitä just niitä hyviä juttuja pois. Coated Pinstipeon vähän niinkuin 32% Koskenkorva. Vähemmän hyvää eli alkoholia ja enemmän sitä hirveää makua. Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c |
statistiÖ 12.07.2012 17:45:24 | |
---|
markkuliini: Clear vs coated soundierot Ei ne varmaan ole (kenellekään) selvää. Pitää katsoa enemmän. Ajattelin vain, kun suunnistin vaistomaisesti coated-osastolle ja oli selvää, minkä lyöntikalvon haluan. Ja tietenkin kalleimmasta päästä, sattumalta :) Black suede houkuttelisi, muttei sillä hintaa ihan heti kokeilemaan.. Clearissa on ollut mun korvaan kylmä ääni. Resosta koen, että se pitää olla kovamuovinen, kuten ainakin jotkin clearit on. Onko niitä edes muita? |