Aihe: Budjettistudiolla pikkubisnestä
1 2 3
rintapek
11.07.2012 18:36:07

Spike: Lol. Sama ku naapurin penska olis rikollinen, ku leikkaa sillon tällöin mummon nurmikkoa ja saa siitä jätskirahaa.

No eiköhän tos kumminki pääpointti ollu siinä, et pitää homman harrastuksena, eikä edes yritä ryhtyä bisnekseen.
One kind of music only - the good kind
jhakwe
11.07.2012 22:23:39

Ylläolevat kirjoittajathan sen sanoivat, mutta toisaalta pikkuklopin ruohonleikkuupuhteiden rinnastaminen aikuisiällä tasaisena virtana hankittuun pimeään tuloon alalla, jossa kilpailu on melko raadollista, on ihan vekkuli asetelma sekin. Eiku.
http://www.tainted-studio.com/ - Miksausta ja masterointia.
Fonisoul_
12.07.2012 22:10:15
Mä olin aikani harrastellut bändi- ja äänitystouhuja ja eksyin jopa kouluun josta valmistuin äänialan medianomiksi. Näytti siltä että keikkaa jonkin verran olisi, joten pykäsin toiminimen pystyyn rahoittaakseni yliopisto-opiskeluita. Opintotuet kun käytin lahjakkaasti jo medianomiopinnoissa. Koska vaikutti siltä että ainakin pari isoa asiakasta olisi ALV-velvollisia, hankkiuduin sellaiseksi itsekkin. Itse hoidin kirjanpidot, ALVit ja kaiken paperisaastan. Kivaa oli ja rahaa tuli just sen verran että sai ostettua jotain kivoja kamoja ja vähän leipääkin. Eli hyvä kokemus.

Karu arki iski sitten kun meinasin jättäytyä rehellisesti työttömäksi yliopisto-opintojen jälkeen. Vaimo, kaksi lasta ja tuottamaton yritys summattiin Kelan toimistossa yhteen siten, että työmarkkinatukea sysättiin käteen 10€/pvä. Ei paljon naurattanut, kun olin odottanut moninkertaista summaa. Asumistuki oli katkaistu jo aiemmin koska tiedossa oli alkava kokopäiväinen työsuhde myöhemmässä vaiheessa vuotta. En viitsi edes laskea että kuinka monta euroa olen loppujen lopuksi jäänyt voitolle verrattuna siihen että en olisi koskaan perustanut yritystä.

Tämä siis vinkkinä, että yritys on ihan jees jos ei aio nojautua sen kanssa yhtäaikaisesti valtion ilmaiseen rahaan. Sitä ei nimittäin tule. Sen sijaan jos aikoo firmalla oikeasti elättää itsensä, niin antaa palaa vaan. Kokeilemalla ei paljoa häviä.
Joensuulaista Indietä: No Cue.
Aki
12.07.2012 23:15:01

Fonisoul_: Tämä siis vinkkinä, että yritys on ihan jees jos ei aio nojautua sen kanssa yhtäaikaisesti valtion ilmaiseen rahaan. Sitä ei nimittäin tule.

Sama koskee sairaslomaa. Syksyllä mulla oli parin kuukauden saikku, ja siltä ajalta sairauspäiväraha oli alle puolet työttömyyskorvauksesta. Jos siis jaksaa sairaana tehdä edes 2 päivää kuussa töitä toiminimellä, ei kannata jäädä saikulle.
"Jos ei kunnolla kuule mitä tekee/on tullu tehtyä, niin käy kuin valtion firmassa. Tietämätön laittaa osaamattoman tekemään tarpeetonta, ni siinä on koko turha työ vaarassa mennä ihan hukkaan." - rintapek 10.1.2012
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)