Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Media ja viihde »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Elokuvien ja sarjojen realistisuus/epärealistisuus
1 2 3 4
Ronttimus
11.07.2012 20:11:21 (muokattu 11.07.2012 20:11:54)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tehdäänpä tälläinen ettei spämmätä tuota Batman-ketjua turhaan. Itseäni 'tuttaa suuresti erityisesti elokuvissa toiselta planeetalta saapuneiden elämänmuotojen paskuus. Jos matkustetaan vähintään kymmeniä valovuosia maapallolle joko valonnopeutta tai sitten kaikenmaailman madonreikien avustuksella, luulisi että olisivat kehittäneet jonkun napin jota painamalla kaikki maapallon olennot kuolisi samantien. Taistelu on siinä vaiheessa melko turhaa. Tämä nyt oli yksi esimerkki.
 
Mä kuitenkin kuulun juuri siihen ihmisryhmään joka jopa etsii niitä realismi-virheitä leffoista. Koitan olla kuitenkin sanomatta niistä leffakavereille tms, koska tarkoitus on pitää hauskaa. Välillä saatan kuitenkin avautua näistä. Epärealistisuus on äärimmäinen turn-off noin niinkuin leffamielessä. Haittaako sinua epärealistisuus leffoissa/sarjoissa? Onko heittää esimerkkejä lähiajoilta?
 
"Kyllä mä itseasiassa sinne sieluunkin asti näen kenessä tahansa, koska mulla jäi selvännäkökyky pysyvästi vuosi sitten." - Anonymous-Jazz
Meadow
11.07.2012 20:13:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vastasin jo Avengers-valitukseesi. Eivät ne tarvinneet mitään nappia.
 
Ronttimus
11.07.2012 20:18:37 (muokattu 11.07.2012 20:18:52)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Meadow: Vastasin jo Avengers-valitukseesi. Eivät ne tarvinneet mitään nappia.
 
Lähetään siitä, että niillä alieneilla kuitenkin oli tekniikka tehdä semmosia rumia hevosrekien näkösiä kulkuneuvoja jotka mm. leijui ilmassa ilman mitään suihkumoottoreita yms. Myös se n. sadan tonnin painoinen mato osasi leijua meidän ilmakehässä. Niin ja ne tuli sieltä avaruudesta ilman hengityslaitteita suoraan meidän ilmakehään. Wtf? Luulisi että jos osaa tuollasia leijuntavehkeitä tehdä, olisi myös vähän parempia sotimaan laser-pyssyjensä kanssa meitä vastaan.
 
Ja siihen että loki halusi orjuuttaa meidät, ei tuhota. Vaikutti että tuo häiskä oli taikakeppinsä kanssa senverran kaikkivoipa, että ainakin sen keppinsä kanssa olisi voinut orjuuttaa meidät, tai tehdä laitteen orjuuttamiseen, eikä tuoda niitä rumia alieneita tapattamaan itseänsä.
 
"Kyllä mä itseasiassa sinne sieluunkin asti näen kenessä tahansa, koska mulla jäi selvännäkökyky pysyvästi vuosi sitten." - Anonymous-Jazz
Meadow
11.07.2012 20:29:35 (muokattu 11.07.2012 20:30:22)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ronttimus: Niin ja ne tuli sieltä avaruudesta ilman hengityslaitteita suoraan meidän ilmakehään.
 
Niillä oli kylläkin kasvot peittävät kypärät.
 
Wtf? Luulisi että jos osaa tuollasia leijuntavehkeitä tehdä, olisi myös vähän parempia sotimaan laser-pyssyjensä kanssa meitä vastaan.
 
Tarkoitus ei ollut edelleenkään pistää kaikkea paskaksi ja tappaa kaikki. Sitä paitsi alienit ovat toiselta planeetalta, emmekä me voi tietää, miten niiden teknologia on kehittynyt. Ehkä nuo leijuntalaitteet eivät edes ole erityisen kehittynyttä teknologiaa siellä, mistä ne tulevat.
 
Ja siihen että loki halusi orjuuttaa meidät, ei tuhota. Vaikutti että tuo häiskä oli taikakeppinsä kanssa senverran kaikkivoipa, että ainakin sen keppinsä kanssa olisi voinut orjuuttaa meidät, tai tehdä laitteen orjuuttamiseen, eikä tuoda niitä rumia alieneita tapattamaan itseänsä.
 
Elokuvassa näytettiin vain se, että Loki voi ottaa mielenhallintaan vain yhden ihmisen kerrallaan. Puhutaan näistä epäloogisuuksista kuitenkin vain elokuvan itse asettamien sääntöjen puitteissa.
 
KTR
11.07.2012 20:34:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Meadow: Puhutaan näistä epäloogisuuksista kuitenkin vain elokuvan itse asettamien sääntöjen puitteissa.
 
En ole Avengersia nähnyt, mutta tuo on aika hyvä yleissääntö elokuvien realismin suhteen. Leffat itse asettavat ne realismin säännöt, joiden mukaan mennään. Jos leffa rikkoo omia sääntöjään, niin se vituttaa. Sekin vituttaa, kun jotkut ihmiset joskus unohtavat, että elokuvat ovat kuitenkin loppupeleissä viihdettä ja huutavat sitä, että vittu nyt meni koko leffanautinto ihan pilalle kun avaruudessa kuului räjähdys. -Sopivassa- suhteen analyysiä ja aivojen narikkaan laittoa.
 
Ronttimus
11.07.2012 20:41:37 (muokattu 11.07.2012 20:43:09)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Meadow: Niillä oli kylläkin kasvot peittävät kypärät.
 
Ok, no sitten se on ok. Jätit vastaamatta miksi tuommonen 100 tonninen mato pysyi ilmassa.
 
Tarkoitus ei ollut edelleenkään pistää kaikkea paskaksi ja tappaa kaikki. Sitä paitsi alienit ovat toiselta planeetalta, emmekä me voi tietää, miten niiden teknologia on kehittynyt. Ehkä nuo leijuntalaitteet eivät edes ole erityisen kehittynyttä teknologiaa siellä, mistä ne tulevat.
 
No jos on laser-pyssyt niin ei ne nyt ihan kivikaudellakaan elä. Miksi ne alienit oli sitten mukana, jos niiden tarkoitus ei ollut tappaa ja laittaa paskaksi taajamaa (mitä ne tuntui kyllä parhaansa mukaan tekevän)? Turpaan ne otti silti hämmentävän hyvin.
 
Elokuvassa näytettiin vain se, että Loki voi ottaa mielenhallintaan vain yhden ihmisen kerrallaan. Puhutaan näistä epäloogisuuksista kuitenkin vain elokuvan itse asettamien sääntöjen puitteissa.
 
No on se aika idiootti jos ei ole pystynyt tuunaaaman sitä vaikuttamaan vähän isommalle alueelle. Antenni kepin päähän niin se on siinä.
 
KTR: En ole Avengersia nähnyt, mutta tuo on aika hyvä yleissääntö elokuvien realismin suhteen. Leffat itse asettavat ne realismin säännöt, joiden mukaan mennään. Jos leffa rikkoo omia sääntöjään, niin se vituttaa. Sekin vituttaa, kun jotkut ihmiset joskus unohtavat, että elokuvat ovat kuitenkin loppupeleissä viihdettä ja huutavat sitä, että vittu nyt meni koko leffanautinto ihan pilalle kun avaruudessa kuului räjähdys. -Sopivassa- suhteen analyysiä ja aivojen narikkaan laittoa.
 
Totta tuokin. Siinä on tietty se, että jos leffa täyttää ne odotukset myös realismin suhteen, fiilikset on kahta korkeammalla. Mun mielestä on älyttömän hienoa jos leffa pystyy olemaan näyttävä ja silti olemaan realistinen.
 
"Kyllä mä itseasiassa sinne sieluunkin asti näen kenessä tahansa, koska mulla jäi selvännäkökyky pysyvästi vuosi sitten." - Anonymous-Jazz
Jormaz
11.07.2012 20:45:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Independence Day ja tietokoneviruksen tartuttaminen alien-alukseen. Sen jälkeen mikään ei ole enää tuntunut miltään.
 
No tiedäthän.. Tarkoitettu.. tiedäthän..
Meadow
11.07.2012 20:46:08 (muokattu 11.07.2012 20:46:42)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ronttimus: Ok, no sitten se on ok. Jätit vastaamatta miksi tuommonen 100 tonninen mato pysyi ilmassa.
 
En tiedä, se ei ollut olennaista eikä vaikuttanut juonenkulkuun mitenkään.
 
No jos on laser-pyssyt niin ei ne nyt ihan kivikaudellakaan elä. Miksi ne alienit oli sitten mukana, jos niiden tarkoitus ei ollut tappaa ja laittaa paskaksi taajamaa (mitä ne tuntui kyllä parhaansa mukaan tekevän)? Turpaan ne otti silti hämmentävän hyvin.
 
Ne olivat aivottomia orjia, jotka Loki sai lainaksi Thanokselta. Tarkoitus oli tappaa Kostajat ja auttaa Lokia ihmiskunnan orjuuttamisessa.
 
No on se aika idiootti jos ei ole pystynyt tuunaaaman sitä vaikuttamaan vähän isommalle alueelle. Antenni kepin päähän niin se on siinä.
 
Eipä mennyt montaa minuuttia ennen kuin meni rölöksi.
 
Ronttimus
11.07.2012 20:47:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jormaz: Independence Day ja tietokoneviruksen tartuttaminen alien-alukseen. Sen jälkeen mikään ei ole enää tuntunut miltään.
 
Tämä oli kyllä hauska!
 
"Kyllä mä itseasiassa sinne sieluunkin asti näen kenessä tahansa, koska mulla jäi selvännäkökyky pysyvästi vuosi sitten." - Anonymous-Jazz
taikakameli
11.07.2012 20:49:57 (muokattu 11.07.2012 20:50:19)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Meadow: Elokuvassa näytettiin vain se, että Loki voi ottaa mielenhallintaan vain yhden ihmisen kerrallaan. Puhutaan näistä epäloogisuuksista kuitenkin vain elokuvan itse asettamien sääntöjen puitteissa.
 
Kyllähän se ainakin alussa kontrolloi sekä sitä jousipyssyhäiskää (joo en muista nimeä) että jotain sivuhahmo(j)a yht'aikaa. Ellet sitten tarkoittanut että mielenhallintasauvalla ei voi zombiuttaa montaa tyyppiä yhdellä iskulla.
 
Yea, thou I walk through the valley of the shadow of death, I will fear no evil; for I am the evilest son of a bitch in the valley.
Meadow
11.07.2012 20:52:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tortu: Kyllähän se ainakin alussa kontrolloi sekä sitä jousipyssyhäiskää (joo en muista nimeä) että jotain sivuhahmo(j)a yht'aikaa. Ellet sitten tarkoittanut että mielenhallintasauvalla ei voi zombiuttaa montaa tyyppiä yhdellä iskulla.
 
Tarkoitin nimenomaan tätä.
 
Johann Onn
11.07.2012 21:11:41 (muokattu 11.07.2012 21:28:34)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ronttimus: Haittaako sinua epärealistisuus leffoissa/sarjoissa ?
 
Ei sinänsä. Yleensä ne lähinnä naurattaa.
 
Kirvesmurhaaja jahtaa blondia = Järkevintähän on juosta jonnekin mahdollisimman syrjäiseen paikkaan, jossa se voi rauhassa hakata sen kilon palasiksi. Ei nyt missään nimessä kannata juosta jonnekin, missä paljon ihmisiä. Ei, ei.
 
Rambo 2:ssa + sitä jahtaavat venäläiset: Ne räiskii minne sattuu ja selkeästi, edellä juoksevia omia selkään.
 
Ja varsinkin se "uskottava" kohta, kun Rambo ampuu kertasingolla helikopterista, se toisen helikopterin. Hienosti modifoitu LAW, kun kaverit takapenkillä on OK, eikä edes penkit syty tuleen.
 
Minkä vatun takia Chuck Norris leffassa (Invasion U.S.A), se pääpahis koittaa lopussa kääntyä, sen singon kanssa ?. RTFM dumb ass !. Se takasuihku olisi tehnyt kaikesta selvää, yli 15 metrin alueelta. No, Norris itse ampuu sen, LAW pari metriä seinästä ja takana olevasta (ilmeisesti tulenkestävästä) kasvista. En suosittele koittamaan samaa, ellei halua erikseen testata, miltä grillatulta lihasta tuntuu...
 
Jormaz
11.07.2012 21:35:26 (muokattu 11.07.2012 21:37:46)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Johann Onn: Ja varsinkin se "uskottava" kohta, kun Rambo ampuu kertasingolla helikopterista, se toisen helikopterin. Hienosti modifoitu LAW, kun kaverit takapenkillä on OK, eikä edes penkit syty tuleen.
 
Tässä on muuten semmonen mielenkiintoinen klaffivirhe tai jotain että välillä se on LAW ja välillä RPG. Laukaisuhetkellä taidettiin näyttää RPG:tä.
 
E: http://youtu.be/osMY571WnAE?t=2m47s
 
No tiedäthän.. Tarkoitettu.. tiedäthän..
Stiiq
11.07.2012 22:24:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jatkakaa toki Avengersista. Syön mysliä ja leikin että se on popkornia.
bedlam
11.07.2012 23:15:08 (muokattu 11.07.2012 23:15:37)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jormaz: Independence Day ja tietokoneviruksen tartuttaminen alien-alukseen. Sen jälkeen mikään ei ole enää tuntunut miltään.
 
Tämä on kyllä paha.
 
Mutta myös yksi kaikkien aikojen lempparileffoistani sisältää yhden pahimmista logiikkavirheistä koskaan, nimittäin alkuperäinen Planet of the Apes. Päähenkilö ei missään vaiheessa ihmettele sitä, että miten kaukaisen galaksin planeetalla apinat puhuu ENGLANTIA! :D
 
http://www.petrilampela.net
Jussiman
12.07.2012 00:02:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaipa se riippuu onko todellisuudetaju tallella :)
 
Mutta joo, en itse jaksa oikein kiinnostua scifi- tai fantasialeffoista. Joskus nuoremmalla iällä olin niistä innostunut, mutta sitten jossain vaiheessa ne alkoi ärsyttämään. Nykyään en joitakin poikkeuksia lukuunottamatta jaksa katsella kovin epärealistisia leffoja (tarkoittaen scifiä ja fantasiaa). Etenkin nää viime aikojen supersankarileffat ärsyttää todella paljon. Olen oikeastaan sitä mieltä että ne ovat täyttä paskaa.
 
Jotenkin oon vaan enemmän kiinnostunut tästä maailmasta ja tarinoista jotka voisivat olla totta tässä maailmassa kuin kaikenmaailman fantasiasaduista ja scifijutuista.
 
Thet
12.07.2012 00:16:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Elokuvissahan yks suurimmista viehätyksistä on se, että niissä voidaan rikkoa todellisuuden rajat. Tottakai jossain leffoissa epäloogisuudet häiritsevät jos ne ovat erittäin räikeitä, mutta se että ylitetään kaikki todellisuuden rajat ei ole millään tapaa pois elokuvan onnistumisesta. Kuinka paljon näitä epärealistisia leffoja vältteleviä ihmisiä mahtaa pänniä omat unet?
 
That guy wasn't gay, he had a moustache. -Pierce Hawthorne
Jussiman
12.07.2012 00:20:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Thet: Elokuvissahan yks suurimmista viehätyksistä on se, että niissä voidaan rikkoa todellisuuden rajat. Tottakai jossain leffoissa epäloogisuudet häiritsevät jos ne ovat erittäin räikeitä, mutta se että ylitetään kaikki todellisuuden rajat ei ole millään tapaa pois elokuvan onnistumisesta. Kuinka paljon näitä epärealistisia leffoja vältteleviä ihmisiä mahtaa pänniä omat unet?
 
Todellisuuden rajathan rikotaan jo siinä jos tarina on fiktiivinen. Mutta luulen että tässä on ollut nyt puhetta juurikin scifi ja fantasiatyylisestä epätodellisuudesta.
 
Meadow
12.07.2012 00:22:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllähän tosimaailmaan sijoittuvistakin elokuvistakin löytyy epärealistisuuksia, kuten Manic Pixie Dream Girl: http://en.wikipedia.org/wiki/Manic_Pixie_Dream_Girl Tuollaisia naisia ei ole oikeasti olemassa missään ikinä.
 
Thet
12.07.2012 00:26:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jussiman: Todellisuuden rajathan rikotaan jo siinä jos tarina on fiktiivinen. Mutta luulen että tässä on ollut nyt puhetta juurikin scifi ja fantasiatyylisestä epätodellisuudesta.
 
Juurikin näin.
 
That guy wasn't gay, he had a moustache. -Pierce Hawthorne
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «