Muusikoiden.net
16.04.2024
 

Rummut: rumpukamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mikä ostetaan?
1 2
DKDrumm3r
11.07.2012 03:22:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen tässä jo kauan harkinnut uuden setin ostoa. Haluaisinkin nyt kysyä teiltä oman mielipiteenne. Haen pro-tason settiä ja budjetti on n.2000-3000€
Ehdotuksia kehiin! :)
 
statistiÖ
11.07.2012 03:31:23
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

DKDrumm3r: Haen pro-tason settiä ja budjetti on n.2000-3000€
 
Tuolla saa jo jonkinlaisen suomalaisen.
 
ferodoz
11.07.2012 09:18:12
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

DKDrumm3r: Olen tässä jo kauan harkinnut uuden setin ostoa. Haluaisinkin nyt kysyä teiltä oman mielipiteenne. Haen pro-tason settiä ja budjetti on n.2000-3000€
Ehdotuksia kehiin! :)

 
Kumua pystyn todella vilpittömästi suosittelemaan. Vaikka ei takerruttaisi yhtään saundimaailmaan, niin Kumulla on palvelu ihan ykkösluokkaa, rahat pysyvät suomalaisessa rumputuotannossa, takuuhommat hoituvat tarvittaessa ajatusta helpommin, laatu on todella vakuuttavaa, Pekka on todella rautainen ammattilainen ja todellakin tietää mitä tekee. Lisäksi toimitus on käsittääkseni käsintehtyistä varastoimattomista customrummuista nopeimmasta päästä. Siinä nyt muutama asia mikä tuli päällimmäisenä mieleen.
 
Niin, ja esim Pearlin, DW:n, Yamahan tai Taman tehtaalta et varmasti saa joulukorttia joka vuosi, toisin kuin Kumulta saat. :D
 
www.suhdelukucoverband.fi
ilebe
11.07.2012 10:16:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

DKDrumm3r: Olen tässä jo kauan harkinnut uuden setin ostoa. Haluaisinkin nyt kysyä teiltä oman mielipiteenne. Haen pro-tason settiä ja budjetti on n.2000-3000€
Ehdotuksia kehiin! :)

 
Näin vannoutuneena pöörli-miehenä sanoisin että Pearlin reference (pure). Itsellä ainakaan ei ole vielä yksikään pearlin kama koskaan pettänyt, vaikka halvin 790sarjan hw:kin oli käytössä 7vuotta niin mitään ongelmia ei ollut. Ja Pearlihan on maailman ainut merkki jolla on elinikäinen runkotakuu ;) näin ainakin mainostavat...
 
Toinen mistä jäänyt erittäin hyvä kuva kun olen soitellut on Yamahan recording customit. Saundi pääsi näissä todella yllättämään kun ekaa kertaa soitin. Yamahan hw:sta ei sitten ole suurempaa kokemusta, mutta paljon sitä on ainakin kehuttu.
 
Kumuista ei ole sen kummempaa kokemusta kuin muutamia kertoja kuullut livenä ja hyvältähän ne saundaa!
 
Tosin loppuen lopuksi tämän tason rummuissa lienee enää mielipide kysymys mistä tykkää. Kaikkihan ne varmasti hyviä ovat :)
 
ferodoz
11.07.2012 11:14:37
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mielipide, käyttötarkoitus, vaikutteet/vaikuttajat, fiilis. Siinä on ne asiat millä tän hintaisia soittimia valitaan. Kaikki ne saundaa hyvältä.
 
www.suhdelukucoverband.fi
AP
11.07.2012 11:55:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ilebe: Näin vannoutuneena pöörli-miehenä sanoisin että Pearlin reference (pure). Itsellä ainakaan ei ole vielä yksikään pearlin kama koskaan pettänyt, vaikka halvin 790sarjan hw:kin oli käytössä 7vuotta niin mitään ongelmia ei ollut. Ja Pearlihan on maailman ainut merkki jolla on elinikäinen runkotakuu ;) näin ainakin mainostavat...
 
Toinen mistä jäänyt erittäin hyvä kuva kun olen soitellut on Yamahan recording customit. Saundi pääsi näissä todella yllättämään kun ekaa kertaa soitin. Yamahan hw:sta ei sitten ole suurempaa kokemusta, mutta paljon sitä on ainakin kehuttu.
 
Kumuista ei ole sen kummempaa kokemusta kuin muutamia kertoja kuullut livenä ja hyvältähän ne saundaa!
 
Tosin loppuen lopuksi tämän tason rummuissa lienee enää mielipide kysymys mistä tykkää. Kaikkihan ne varmasti hyviä ovat :)

 
Juurikin näin. Mikä vaan "länsimerkkinen" paremman pään setti riittää varmasti pitkälle laadun ja soundin puolesta, ihan vaan mieltymyksistä ja hinnasta riippuu sitten minkä tehtaan mikä malli se on, mistä kannattaa kauppaa alkaa hieroa.
 
"Että se tulisi seinän läpi ja kaataisi hellan, ja menisi toisesta seinästä ulos. Sitten muumimamma sanoisi että "kah, nyt taitavat kakkuset uunissa olla hieman vituillaan" -Tempura
DKDrumm3r
11.07.2012 12:17:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kannut olisivat näin aluksi 20" bd 12"tt 14"ft
Miltä kuullostaa?
 
jazzmies
11.07.2012 12:29:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

DKDrumm3r: Kannut olisivat näin aluksi 20" bd 12"tt 14"ft
Miltä kuullostaa?

 
Itse pistäisin tuolla rahalla Yamahan Club Customit. Mulla on nuo koot settini perustana. Toimivat ihan älyttömän hyvin mm. jazziin ja etenkin R&B:iin.
 
Ei se absoluuttinen totuus ole, mutta lähes järjestelmällisesti olen oikeassa asian kuin asian todellisesta jamasta. - jazzmies 2011 -
isoaarne
11.07.2012 13:01:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

DKDrumm3r: Kannut olisivat näin aluksi 20" bd 12"tt 14"ft
Miltä kuullostaa?

 
Nuorelle kaverille tyylisuuntana pop/rock suosittelen Yamaha Maple Customia. Kaikin puolin turvallinen vaihtoehto.
 
Itseänihän ei kuumottelisi Maple Custom setti yhtään... ;-D
 
http://www.youtube.com/watch?v=cW0RIbQwOfI&fmt=18
statistiÖ
11.07.2012 14:04:59
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ja kokeilematta en ottaisi mitään mistään hintaluokasta. Ehkä sitten jos on vanha kokemus/ tykkäys.
 
ferodoz
11.07.2012 14:09:17
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

DKDrumm3r: Kannut olisivat näin aluksi 20" bd 12"tt 14"ft
Miltä kuullostaa?

 
Kumun 20x15 basari on sellainen, että siitä ei pop-, eikä varsinkaan rockgenressä paremmaksi mennä. Ainakaan kokoluokassaan. Suosittelen todellakin testaamaan.
 
www.suhdelukucoverband.fi
Laakstr
11.07.2012 14:35:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos mulla olis tuo 3000 Euroa sijoittaa shellsettiin toteuttasin pitkäaikaisen haaveen ja laittaisin Sonor SQ2:t tilaukseen ;)
 
Hakki
11.07.2012 14:53:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laakstr: Jos mulla olis tuo 3000 Euroa sijoittaa shellsettiin toteuttasin pitkäaikaisen haaveen ja laittaisin Sonor SQ2:t tilaukseen ;)
 
Ei tartte tilata, sen kun vaan käy hakemassa. :)
 
http://www.soitinlaine.fi/sumuCMS/s … ot/tuote_id/15208&kategoria_id=1182
 
while(true) {play(metal);}
Speedy
11.07.2012 15:39:23
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hakki: Ei tartte tilata, sen kun vaan käy hakemassa. :)
 
http://www.soitinlaine.fi/sumuCMS/s … ot/tuote_id/15208&kategoria_id=1182

 
Huh huh, tuo avaruusraketin telokoitumis asema tuossa basarin päällä on kyllä kauheinta mitä voi olla, luulin että nuo on jo kadotettu maanpäältä, mutta ei näköjään..
 
Jos mulla ois vielä toinen 3000€ niin ostasin nuo ja tilaisin vielä pari tomia lisää..=) (ja myisin DW:t)
 
"All I think about is time and groove" J. Porcaro
rintapek
11.07.2012 17:07:06
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ferodoz: Kumua pystyn todella vilpittömästi suosittelemaan. Vaikka ei takerruttaisi yhtään saundimaailmaan, niin Kumulla on palvelu ihan ykkösluokkaa, rahat pysyvät suomalaisessa rumputuotannossa, takuuhommat hoituvat tarvittaessa ajatusta helpommin, laatu on todella vakuuttavaa, Pekka on todella rautainen ammattilainen ja todellakin tietää mitä tekee. Lisäksi toimitus on käsittääkseni käsintehtyistä varastoimattomista customrummuista nopeimmasta päästä. Siinä nyt muutama asia mikä tuli päällimmäisenä mieleen.
 
Tossa on neuvo, jota mä noudattaisin.
 
Jos on varaa ja tahtoa laittaa 2-3000 kolmen rummun shellsettiin, ni ei tosiaankaan tartte tyytyä valitsemaan valmiiden joukosta, vaan tilaa just semmoiset, mitkä itte haluaa. Sitäpaitti tolla budjetilla ja "pikkusetillä" jää vissiin viel rahnaa vaik halutessaan tohon kivivirveliin.
 
Itse asiassa tota neuvoa mä aion myös noudattaa, en tosin ihan vielä, mut ittelleni viiskytvuotislahjaksi olen päättänyt antaa ittelleni oikeet rummut. Tarvittaessa otan vaik pankista lainan. Toivottavasti Kumu- Pekka vielä viiden vuoden päästä runpuja valmistaa.
 
One kind of music only - the good kind
iekku84
11.07.2012 17:45:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Osta hyväkuntoiset käytetyt. Tolla budjetilla saat käytettynä: Setin, HW:n, pellit, virvelin, penkin, maton voip viel caset irrota kans. Niin ja eikun keikille!
 
-e-
 
Kiitos ja anteeksi.
ferodoz
11.07.2012 17:55:46 (muokattu 11.07.2012 17:58:13)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

iekku84: Osta hyväkuntoiset käytetyt. Tolla budjetilla saat käytettynä: Setin, HW:n, pellit, virvelin, penkin, maton voip viel caset irrota kans. Niin ja eikun keikille!
 
-e-

 
Ehkä joo, mutta se ei ole todellakaan väärin sijoittaa rahaa suomalaisen rumputuotantoon, tai soittimia myyviin liikkeisiin. Alan olla enemmän ja enemmän sitä mieltä että kaikki tälläiset ostokset kannattaa tehdä uutena. Saa juuri sitä mitä haluaa, ja pääsee helpommalla. Sekä tietenkin liikkeestä saa palvelua, mitä yksityismyyjältä ei todellakaan saa. Liikkeet eivät kuseta uusien rumpujen myynnissä, käytetyissä saattaa olla piilovikoja mitkä löytää vasta ostohetken jälkeen, ja silloin on rahojaan turha kinuta takaisin. Tässä muutama pointti, lisää tulis noin 1000 jos jaksaisin kirjoitella. :)
 
www.suhdelukucoverband.fi
iekku84
11.07.2012 18:04:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ferodoz: Ehkä joo, mutta se ei ole todellakaan väärin sijoittaa rahaa suomalaisen rumputuotantoon, tai soittimia myyviin liikkeisiin. Alan olla enemmän ja enemmän sitä mieltä että kaikki tälläiset ostokset kannattaa tehdä uutena. Saa juuri sitä mitä haluaa, ja pääsee helpommalla. Sekä tietenkin liikkeestä saa palvelua, mitä yksityismyyjältä ei todellakaan saa. Liikkeet eivät kuseta uusien rumpujen myynnissä, käytetyissä saattaa olla piilovikoja mitkä löytää vasta ostohetken jälkeen, ja silloin on rahojaan turha kinuta takaisin. Tässä muutama pointti, lisää tulis noin 1000 jos jaksaisin kirjoitella. :)
 
Kunhan sanoin oman mielipiteen. Ei kannata ottaa nokkiin. Ota iisisti.
Toki saa juuri sellaiset kun haluaa. Kumut on kuulemma hyviä. Kokemuksia stonedgestä itsellä Pro 1 ja Pro 2 on kopastu, ja hyviä oli! Mut noit kumun muita pyttyjä en oo kopauttanut.
 
Kiitos ja anteeksi.
ferodoz
11.07.2012 18:17:00
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

iekku84: Kunhan sanoin oman mielipiteen. Ei kannata ottaa nokkiin. Ota iisisti.
Toki saa juuri sellaiset kun haluaa. Kumut on kuulemma hyviä. Kokemuksia stonedgestä itsellä Pro 1 ja Pro 2 on kopastu, ja hyviä oli! Mut noit kumun muita pyttyjä en oo kopauttanut.

 
Hei mies, rauha! Mähän vain yritin kertoa myöskin oman näkemykseni noin kalliin setin ostosta, ja kuinka sen itse toteuttaisin. :)
 
www.suhdelukucoverband.fi
iekku84
11.07.2012 18:20:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ferodoz: Hei mies, rauha! Mähän vain yritin kertoa myöskin oman näkemykseni noin kalliin setin ostosta, ja kuinka sen itse toteuttaisin. :)
 
Niin ja mie omani. Mut rauhassa. Totta sinun ajatuksesi, jos on noin paljon rahaa käytössä niin itsekkin kumuihin kallistuisin. Mut pitää tamoloilla soittaa. Mut kaksi ja puolituntia kesälomaan. Työputki huipentuu sopivasti keikkaan ja sit lomalla viimeinkin. JEAH!
 
Kiitos ja anteeksi.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «