Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Jacksonin lisenssi floikan vaihto.?
1
jj86
10.07.2012 18:55:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tervehdys. Nyt on käynyt niin kivasti että Jacksonin talla alkaa olemaan vaihtokunnossa. Vireen kanssa ei mitään ongelmaa mutta kierteet ihan paskana, ja eilen tuli vikatikki kun kieltä kiinni ruuvatessani murtui yksi pala.
 
Kitara on Jackson KV3, talla käsittääkseni jt580lp malliltaan. Tuossa hieman googlailin ja siellä sanottiin että OFR menisi heittämällä kiinni, mutta on turhan tyyris. Thomannin sivuja hieman tuossa katsellut ja tullut tulokseen, jos Schallerin floikka kiinni menee heittämällä niin sellaisen laittaisin, koska kuitenkin 50e halvempi, ja tuskin kitaran muuhun laatuun nähden yhtään huonompi kuin OFR.
 
Eli Näitä kahta olen katsonut:
http://www.thomann.de/fi/schaller_fr_tremolo_ii.htm
 
http://www.thomann.de/fi/schaller_original_tremolo_lockmeister_c.htm
 
Menisikö jompikumpi kiinni kitaraani? Toki myös muita ehdotuksia otetaan vastaan.
 
En osaa suomea, ja olen analfabeetti.
Jeszse
10.07.2012 19:10:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Molemmissa ainaki reilu neljän sentin blokki, ja kaverin KE3:n takapleksi ei mahtunu kiinni edes 37-millisellä.
 
Mutta tämähän nyt ei välttämättä oo ees relevanttia.
 
Karvamammutti: Mutta siulla on ultra-secks-Salovaara -ääni.| The Jasser Arafats | Alternaty
jj86
10.07.2012 20:07:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tosiaan hyvä kun kerroit, ei muuten mahtuisi millään itellenikään. Pitäisi kaverille antaa töihin mukaan palikka, mikä sinäänsä olisi aika tyhmää uuden osan kanssa.
 
En osaa suomea, ja olen analfabeetti.
mhaarala
10.07.2012 21:15:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllähän Scallerin Floydin pitäisi mennä tuohon routeen hyvinkin, mutta voi olla hankala löytää sopivan mittaisella sustain blokilla. Mahtaako noihin upotuksella oleviin vaatia 32mm blokin? Sellainen on ainakin Schallerin omien sivujen mukaan saatavana mutta T-kaupasta en nyt ainakaan pikahaulla löytänyt. Schallerin sivuilta löytyy myös mitat ja muu sen sellainen, siitä voi verrata omaan.
 
Hymyä huuleen kun kuset vastatuuleen
munkero
11.07.2012 08:12:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mhaarala: Kyllähän Scallerin Floydin pitäisi mennä tuohon routeen hyvinkin, mutta voi olla hankala löytää sopivan mittaisella sustain blokilla. Mahtaako noihin upotuksella oleviin vaatia 32mm blokin? Sellainen on ainakin Schallerin omien sivujen mukaan saatavana mutta T-kaupasta en nyt ainakaan pikahaulla löytänyt. Schallerin sivuilta löytyy myös mitat ja muu sen sellainen, siitä voi verrata omaan.
 
Millbrook tahi Musamaailma.
 
"En ymmärrä mistä jäähyistä puhutte, en tiedä mikä on komodo, en tiedä mitä tarkoittaa rölöttäminen." - Nainen Muusikoiden.netin facebook-sivulla.
Christeraser
11.07.2012 09:54:40 (muokattu 11.07.2012 09:58:39)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tsekkaa myös Gotoh, ainakin Suhr luottaa noihin... enkä ole myös muualta huonoa noista kuullut. Itse on jäänyt tosin kokeilematta.
 
Tarinaa OFR -> Gotoh vaihdosta
http://bbs.espguitars.com/showthread.php?t=59141
Entropia666
11.07.2012 12:04:30
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ite ottasin kanssa Gotohin ennemmi ku OFR:n. Siinä on muutamia todella käteviä parannuksia floideriin nähden, esim. valmiiksi messinkinen sustain block, säädettävä kampi yms.
 
Gotohin floideri on millin verran pitempi pohjalevystään, joten kannattaa mitata tarkkaan se routtaus. Esim. deaniin ei mennyt, mutta jaksoniin olis mennyt jos locking boltsit ois tosiaan lyhyemmät.
 
Rokkifotoja: H A J E . F I
jj86
11.07.2012 14:46:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tervehdys jälleen. Ja kiitos ehdotuksista.
 
Tuossa noita Gotoheja katselin, niin mistähän niitä mahtaa saada? Olen käsittänyt että Gotoh tekee laatu kamaa, mutta hieman halvemmalla, siltikin niin näyttäisivät olevan vielä tyyriimpiä kuin OFR, jos edes jostain löytyy. Eli edelleen kallistuu rankasti Schalleriin. Hinta/laatu suhde näyttää aika lyömättömältä thomannilla. Hieman kyllä tuo blokin koko harmittaa, mutta jos hintaa on suomesta ostettuna samanverran kuin OFR thomannilta, niin blokki saa lähteä vaikkapa koneistukseen kaverille.
 
Ei enää ikinä floikka kitaraa :>
 
En osaa suomea, ja olen analfabeetti.
Shredator
11.07.2012 15:07:39
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jj86: Tervehdys jälleen. Ja kiitos ehdotuksista.
 
Tuossa noita Gotoheja katselin, niin mistähän niitä mahtaa saada? Olen käsittänyt että Gotoh tekee laatu kamaa, mutta hieman halvemmalla, siltikin niin näyttäisivät olevan vielä tyyriimpiä kuin OFR, jos edes jostain löytyy. Eli edelleen kallistuu rankasti Schalleriin. Hinta/laatu suhde näyttää aika lyömättömältä thomannilla. Hieman kyllä tuo blokin koko harmittaa, mutta jos hintaa on suomesta ostettuna samanverran kuin OFR thomannilta, niin blokki saa lähteä vaikkapa koneistukseen kaverille.
 
Ei enää ikinä floikka kitaraa :>

 
Osta Schalleri/OFR. Vaikka LoPro Edget, Edget ja Gotohit ovatkin loistavia talloja, niin OFR/Schallerin kanssa on tehty jotain todella oikein. Ylivoimainen vireenpitävyys muihin verrattuna, voin kertoa pitkällä kokemuksella.
 
Se blokin koko on tosiaan ongelma. Huonolla tuurilla menee työstöhommiksi. Parit blokit olen sahannut myös rautasahalla pienemmiksi.
 
Nomen est omen.
Decadetroll
11.07.2012 17:35:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Shredator: Osta Schalleri/OFR. Vaikka LoPro Edget, Edget ja Gotohit ovatkin loistavia talloja, niin OFR/Schallerin kanssa on tehty jotain todella oikein. Ylivoimainen vireenpitävyys muihin verrattuna, voin kertoa pitkällä kokemuksella.
 
Se blokin koko on tosiaan ongelma. Huonolla tuurilla menee työstöhommiksi. Parit blokit olen sahannut myös rautasahalla pienemmiksi.

 
No jaa.. en tiedä kuinka pitkäksi kokemukseksi mun noin 12v kestänyt floikkailu lasketaan, mutta en minä erityisemmin pistäisi ofr/schalleria esimerkiksi edgen, lo-pro edgen tai vaikka edge pron edelle kestävyydessä, vireenpidossa tai oikein missään muussakaan asiassa. Kaikista näistä aiheessa käsitellyistä floikkareista on kokemusta ja kaikki ne pitävät vireen vuosia ja lisää vuosia paremmin kuin hyvin. Kaikki riippuu siitä, miten niitä käsittelee ja osaako ne säätää ja huoltaa niinkuin asiaan kuuluu. Mielestäni näiden hyvien tallojen välillä asia ratkeaa oikeastaan lähinnä saatavuuden ja henkilökohtaisten mieltymysten, tatsin ja mielipiteen avulla.
 
Jos jokin näistä talloista ei pidä virettä, niin kyse on joko siitä, että talla on syystä tai toisesta viallinen, tai siitä, ettei käyttäjä osaa ko. vermettä käyttää oikein.
 
don't look so surprised, happy birthday...fucker! Blow that candle out, we're gonna kick you, kick you!
Jeszse
11.07.2012 18:29:48 (muokattu 11.07.2012 18:30:12)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jj86: Hieman kyllä tuo blokin koko harmittaa, mutta jos hintaa on suomesta ostettuna samanverran kuin OFR thomannilta, niin blokki saa lähteä vaikkapa koneistukseen kaverille.
 
Niin siis mitä?
 
http://www.millbrook.fi/tuotteet.ph … =377032&tuoteryhma_id=139&offset=30
 
Semmosen pistät kylkeen.
 
e: Ja isompi vaikka torille. Aina joku roplaaja sen huolii.
 
Karvamammutti: Mutta siulla on ultra-secks-Salovaara -ääni.| The Jasser Arafats | Alternaty
ReBeat
11.07.2012 18:54:56
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuolta lähtee vitu hyvin ja halvalla kaikki blokit:
 
http://www.ebay.com/sch/guitarupgra … cessories&rt=nc&_trksid=p4340.l2562
 
Christeraser
12.07.2012 00:23:56 (muokattu 12.07.2012 00:28:59)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Entropia666: Ite ottasin kanssa Gotohin ennemmi ku OFR:n. Siinä on muutamia todella käteviä parannuksia floideriin nähden, esim. valmiiksi messinkinen sustain block, säädettävä kampi yms.
 
Kyllä mulla oli OFRssä ihan messinkiä tuo block... vaihdoin sen tosin vielä isompaan. Vai mitä materiaalia luulet niiden olevan?
 
edit: mulla on tuollainen 32mm ylimääräisenä...
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=654096
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «