Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Konsertit, keikat, tapahtumat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Pori Jazz 2012
1
Bluesmies
23.04.2012 22:03:24 (muokattu 23.04.2012 22:12:28)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Edessä olisi ensimmäiset Pori Jazzit tänä vuonna. Olen kuullut paljon hyvää. Omia safkoja+juomia ilmeisesti voi viedä festarialueelle, joka taitaa olla siis tuo alue, jossa on Kirjurinluoto Arena? Näköjään klo 21 loppuu tuolla alueella esiintyjät. Jääkö sinne yleensä ihmisiä hengaamaan sen jälkeen vai tyhjeneekö paikka?
 
Millasia erilaisia majoitusvaihtoehtoja on ja mitä kokemuksia näistä?
 
Ja kysytääs vielä noista esiintymispaikoista. Nyt on tarjolla seuraavat:
 

 
o Kirjurinluoto Arena
o LP47!
o Porin Teatteri
o Ultra Music Nights @ Theatre
o Klubi Klubben & Garden
o Café Jazz
o Jazz Street Stage
o Voodoo
o Jazzkatu
o Kulttuuritehdas Kehräämö
o Keski-Porin kirkko
o Cotton Salsa Factory
 
Millaisia kokemuksia noista?
Booombox
24.04.2012 11:34:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bluesmies: Edessä olisi ensimmäiset Pori Jazzit tänä vuonna. Olen kuullut paljon hyvää. Omia safkoja+juomia ilmeisesti voi viedä festarialueelle, joka taitaa olla siis tuo alue, jossa on Kirjurinluoto Arena? Näköjään klo 21 loppuu tuolla alueella esiintyjät. Jääkö sinne yleensä ihmisiä hengaamaan sen jälkeen vai tyhjeneekö paikka?
 
Millasia erilaisia majoitusvaihtoehtoja on ja mitä kokemuksia näistä?
 
Ja kysytääs vielä noista esiintymispaikoista. Nyt on tarjolla seuraavat:
 

 
o Kirjurinluoto Arena
o LP47!
o Porin Teatteri
o Ultra Music Nights @ Theatre
o Klubi Klubben & Garden
o Café Jazz
o Jazz Street Stage
o Voodoo
o Jazzkatu
o Kulttuuritehdas Kehräämö
o Keski-Porin kirkko
o Cotton Salsa Factory
 
Millaisia kokemuksia noista?

 
En ole varma että tyhjeneekö kirjuri heti keikkojen jälkeen, mutta ainakin Jazz-kadulla, joka on ihan siinä vieressä riittää hulinaa ihan aamun tunneille saakka. Noi esiintymispaikat on ainakin siitä kaikki hyviä, että ovat ihan kävelyetäisyyksien päässä jokainen. "Cotton Salsa Factory" on tälle vuodelle uusi juttu, eli vanhan puuvillatehtaan muurien sisällä järjestettävää, espanjalais? tyylistä karkelointia.
 
Jazz kadulla musa ainakin on aika kaukana Jazzista. Tavallisesti niissä katukapakoissa soittelee coverbändejä(laadukkaita) tai sitten joitain mies/kitara meininkiä. Tunnelma on kuitenkin siellä poikkeuksetta kohdallaan.
 
Majotuksista sen verran, että leirintä ainakin löytyy. Hotellit saattaa tässä vaiheessa olla jo melkolailla buukattuja. Kannattaa tietysti kysellä myös Porilaisilta tyypeiltä yöpaikkaa. Mun kämppään on jo puoli maailmaa tunkemassa, sillä sijaitsee aivan tapahtumien keskipisteessä.
 
Lentävä lause.
derringer
24.04.2012 13:20:39 (muokattu 24.04.2012 14:57:40)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tämän vuoden jazzeille on tulossa sen verran valju esiintyjäkaarti ,että joka paikkaan ainakin mahtuu sisälle helpostikin. Itse asiassa areenan käyttö noilla nimillä lienee turhaa ,koska konsertteihin tuleva yleisö mahtuisi mainiosti lokkilavan läheisyyteen vanhoille mestoille. Itse aion tänä vuonna jäädä ensimmäisen kerran yli kolmeenkymmeneen vuoteen pois jazzeilta. Festivaaleilla ei ole ainoatakaan itseäni kiinnostavaa esiintyjää. Ihmettelen millä jazz-organisaatio aikoo saada kulut kuitattua ,koska nyt tulevilla esiintyjillä ennakkomyynti ei varmastikaan huimaa. No se ei tietysti ole minun asiani.
 
Rock&Roll ,Blues but not so much Jazz...
tatta
24.04.2012 15:07:43
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Väärin, omia juomia, eikä tänä vuonna varmaan eväitäkään saa missään nimessä tuoda "festari alueelle" ei edes jazz kadulle. Varaudu pitämään tonnin seteleitä taskussa ja jonottamaan mahdollista juomaa tai ruokaa ainakin tunti ja varaa myös n. kolme päivää jazz-kadun kulkemiseen. Kaikki alueet on tiukasti rajattu ja sinua tullaan kyttäämään niissä hyvin tarkasti. Hyvällä tsägällä voit kuitenkin kuulla jopa jazzia jonkun katupoppoon toimesta kauempana jazz-kadusta.
 
Tatta the orginal Grazy Mama! Sepä se, so not! Jos elämää seuraa kuolema... on väistämätöntä, että me molemmat olemme yhtä aikaa perillä....
FuguManiac
24.05.2012 16:09:37
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ehm... minusta ainakin kaikkina viime kertoina kun olen Areenalla ollut, on sinne omia eväitä saanut ihan vapaasti tuoda. Ja olen siis ollut ihan viime vuosinakin.
 
Ja Jazzkadun ilmaislavoilla on joka vuosi esiintynyt useita jazz-artisteja/bändejä, usein erittäin tasokkaita ja mielenkiintoisia. Coverbändejäkin kyllä liikenteessä, mutta yleensä nekin tosiaan ihan tasokkaita.
 
Asun siis Porissa itse, eli kyllä noi Jazzit on tuttua huttua. Jazzkatu nyt on pääsääntösesti aika anuksesta, siellä on lähinnä ruokakojuja ja erinäisiä krääsää kauppaavia turkkilaisia, joilla ei ole mitään tekemistä jazzin kanssa (ei siis mitään turkkilaisia vastaan!)
 
Bongowing
26.05.2012 07:22:25 (muokattu 26.05.2012 07:23:36)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juu, se picnic-"elämöinti" on juuri se jazzein leimallisin piirre. Tosin viime vuosina toiminta on tuosta laajentunut ja muuttunut totaalisesti, mutta kyllä maar sinne pää-areenalle omat eväät saa, kannattaa ja pitääkin viedä. Parhaat musiikilliset jutut on muuten ollu yleensä porin teatterissa, en kylläkään ole muutamaan vuoteen käynyt sielläkään.
 
But where the heck is magenta?
malaco
01.06.2012 14:39:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

derringer: Tämän vuoden jazzeille on tulossa sen verran valju esiintyjäkaartiNo siis tänä vuonnahan esiintyy D'Angelo JA RUMMUISSA CHRIS DAVE sekä The Bad Plus Feat. Joshua Redman, että objektiivisesti tarkasteltuna valju on listan perällä kuvaamaan tämänvuotista kaartia. hehe Joo siis en ota kantaa normiyleisön mielipiteeseen, koska joukossahan tyhmyys tiivistyy...
 
derringer
02.06.2012 02:16:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

malaco: No siis tänä vuonnahan esiintyy D'Angelo JA RUMMUISSA CHRIS DAVE sekä The Bad Plus Feat. Joshua Redman, että objektiivisesti tarkasteltuna valju on listan perällä kuvaamaan tämänvuotista kaartia. hehe Joo siis en ota kantaa normiyleisön mielipiteeseen, koska joukossahan tyhmyys tiivistyy...
 
Joo ,sori vaan tälläisen tyhmän normiyleisön edustajan kommenteista. Toki ymmärrän, että tämänkin vuotisilla jazzeilla on paljon virtuoosimaisia muusikoita joille riittää oma kannattajakuntansa. Itse olen sen verran enemmän rock- ja blues orietoitunut tyhmä jäärä etten saa ikävä kyllä paljoa irti joshua redmanin ja chris daven kaltaisista taitavista soittajista. Myönnän toki,että kyseessä on nimenomaan jazz-festarit, joten tietysti jazzia pitää olla tarjolla monessa eri muodossa. Kuitenkin tällä kattauksella ei "tyhmiä normikatsojia " liikoja paikalle valu, joten festarit joutunevat taas tarkistamaan tuliko tuottoa tarpeeksi. Ei silti mene millään kaaliin miksi esim, eric claptonin saaminen festarien vetonaulaksi tuntuu vuodesta toiseen olevan organisaatiolle mahdoton tehtävä.
 
Rock&Roll ,Blues but not so much Jazz...
Sergei Fallinen
02.06.2012 06:21:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

derringer: Joo ,sori vaan tälläisen tyhmän normiyleisön edustajan kommenteista. Toki ymmärrän, että tämänkin vuotisilla jazzeilla on paljon virtuoosimaisia muusikoita joille riittää oma kannattajakuntansa. Itse olen sen verran enemmän rock- ja blues orietoitunut tyhmä jäärä etten saa ikävä kyllä paljoa irti joshua redmanin ja chris daven kaltaisista taitavista soittajista. Myönnän toki,että kyseessä on nimenomaan jazz-festarit, joten tietysti jazzia pitää olla tarjolla monessa eri muodossa. Kuitenkin tällä kattauksella ei "tyhmiä normikatsojia " liikoja paikalle valu, joten festarit joutunevat taas tarkistamaan tuliko tuottoa tarpeeksi. Ei silti mene millään kaaliin miksi esim, eric claptonin saaminen festarien vetonaulaksi tuntuu vuodesta toiseen olevan organisaatiolle mahdoton tehtävä.
 
Koska se maksaa ihan törkeesti ja on silti ihan elähtänyt papparainen joka ei vetoa nuoriin eikä edes ole jazzia. Jos rahaa laitetaan menemään niin hommataan kerralla relevantti artisti. Esim. Metallica
 
derringer
02.06.2012 10:26:07 (muokattu 02.06.2012 10:28:09)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sergei Fallinen: Koska se maksaa ihan törkeesti ja on silti ihan elähtänyt papparainen joka ei vetoa nuoriin eikä edes ole jazzia. Jos rahaa laitetaan menemään niin hommataan kerralla relevantti artisti. Esim. Metallica
 
Selitä sitten seuraava funktio. Miten esim. live nation pystyy hankkimaan claptonin hartwall areenalle, joka vetää vain 12000 ihmistä? Porin areenalle clapton vetäisi varmuudella 20-25000 ihmistä. Tämä claptonin hesan keikkailu kesäisin on tapahtunut parinakin kesänä. Tiedoksesi vaan , että clapton ei ole elähtänyt pappa vaan elämänsä vedossa. Metallica oli jo porissa ihan jossain muussa tapahtumassa.
 
Rock&Roll ,Blues but not so much Jazz...
Funkånaut
02.06.2012 13:58:54
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyl yks kurjimmista keikoista, mitä oon nähny, oli Kläpän keikka vuonna 2006. Saakelin tylsä keikka, olin lähteä menee kesken keikan.
 
Ja mitä Pori Jazzeihin tulee, ni mielummi George Clinton ku Kläbä.
 
Otan täyden vastuun siitä mitä sanon ja kirjoitan. En siitä mitä sinä ymmärrät. Kuuntelen tälläistä
Bongowing
02.06.2012 14:12:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Funkonaut: Ja mitä Pori Jazzeihin tulee, ni mielummi George Clinton ku Kläbä.
 
Samaa mieltä, vaikka kerranhan se jo oli.
 
But where the heck is magenta?
GiovanniDiRondo
05.06.2012 13:25:12
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bluesmies: Edessä olisi ensimmäiset Pori Jazzit tänä vuonna. Olen kuullut paljon hyvää. Omia safkoja+juomia ilmeisesti voi viedä festarialueelle, joka taitaa olla siis tuo alue, jossa on Kirjurinluoto Arena? Näköjään klo 21 loppuu tuolla alueella esiintyjät. Jääkö sinne yleensä ihmisiä hengaamaan sen jälkeen vai tyhjeneekö paikka?
 
Millasia erilaisia majoitusvaihtoehtoja on ja mitä kokemuksia näistä?
 
Ja kysytääs vielä noista esiintymispaikoista. Nyt on tarjolla seuraavat:
 

 
o Kirjurinluoto Arena
o LP47!
o Porin Teatteri
o Ultra Music Nights @ Theatre
o Klubi Klubben & Garden
o Café Jazz
o Jazz Street Stage
o Voodoo
o Jazzkatu
o Kulttuuritehdas Kehräämö
o Keski-Porin kirkko
o Cotton Salsa Factory
 
Millaisia kokemuksia noista?

 
Jazzeilla ei voi etukäteen tietää mikä on se mesta tai ne esiintyjät mikä siellä toimii. Areenalta siirrytään joko jazzkadulle, kaupunkiin tai LP:lle. LP on teltta ja koska yleisöä voi olla paljon, volyymi nousee ja musa on hirveetä kuminaa. Ainakin viime vuonna oli.
 
Itse välttäisin Klubia (jos ei nyt nimenomaan joku esiintyjä kiinnosta), ja Cafe Jazziin ei koskaan saa lippuja.
Teatterissa on paras olosuhde kuunnella musiikkia, mutta esiintyjät ovat taiteellisimmasta päästä ja pikku näyttämöllä mennään avant garden puolelle. Siellä ei biletetä vaan istutaan hiljaa ja keskitytään musiikkiin.
 
Hengaile ympäriinsä, osta arvalla lippuja eri mestoihin jne. ja lähde seuraavaan paikkaan jos homma ei ala toimia. Halpaahan tuo ei ole, mutta perjantai-lauantai-illat tiivistää koko meiningin, niin kannattaa silloin ottaa hommasta ilo irti. Jos sää on hyvä, tunnelma jokirannassa on mahtava. Käsittämättömän kaunis kaupunki tämä koti-Pori. Ilmaisia konsertteja on aina vähän väliä, ja taso on joskus jopa parempi kuin maksullisissa.
 
Myös virallisen ohjelman ulkopuolella kaupungissa järjestetään erilaisia konsertteja.
 
Sunnuntain päätösjamit ovat ehdottomasti kokemisen arvoinen tapahtuma.
 
Areenalle on saanut tuoda omia juomia aina niin kauan kuin muistan, enkä ole koskaan nähnyt mitään järjestyshäiriötä.
 
Majoitus on hankalampi homma. Tuota kannattaa varmaan kysellä niiden infosta.
 
Bluesmies
10.07.2012 21:49:34
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitä kokemuksia noista yhteismajoituksista?
 
Veli sanoi, että ainakin Kulttuuritalo oli kaksi vuotta sitten täynnä kuselta haisevia hippejä. Kuulemma järkyttävä mesta. :D Mites tuo Kallelan koulu, onko sama meininki?
lukethesis
11.07.2012 12:04:03 (muokattu 11.07.2012 12:07:25)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

GiovanniDiRondo:
Itse välttäisin Klubia (jos ei nyt nimenomaan joku esiintyjä kiinnosta), ja Cafe Jazziin ei koskaan saa lippuja.

 
No Klubia ehkä, mutta Gardenissa (se Klubin ulkona oleva "pihalava") on joskus kovia Suomi-Jazz -nimiä. Ilmaislavan lisäksihän Suomi-jazzarit esiintyvät vain lähinnä Cafe Jazzissa ja Gardenissa (isoimmat nimet ehkä Areenalla tai LP:ssä "lämppäreinä")...jos se siis kiinnostaa.
 
malaco: No siis tänä vuonnahan esiintyy D'Angelo
 
D'Angelon saaminen (kiertueelle ylipäätään ja) Suomeen kesällä 2012 on aivan kerrassaan Princeen verrattava huikea kulttuuriteko. Käsittämätöntä, ettei sitä ole hypetetty enemmän, esimerkiksi markkinointimatskussa. Ei sillä, eihän se artistina (eikä "neosoul" ylipäänsä) Suomessa edes huippuvuosinaan ollutkaan varmaan mikään ison kansan juttu.
 
Mitä nyt on katsellut miehen Euroopan kiertueen edesottamuksia, keikkakunto ja ääni on ihan huippuvireessä ja toi keikka on ehdottomasti kesän must-juttu.
 
Bluesmies:
Mitä kokemuksia noista yhteismajoituksista? Veli sanoi, että ainakin Kulttuuritalo oli kaksi vuotta sitten täynnä kuselta haisevia hippejä. Kuulemma järkyttävä mesta. :D Mites tuo Kallelan koulu, onko sama meininki?

 
En menis ikinä tuohon yhteis-/koulumajoitusmeininkiin. Tai no, oon joskus käynyt syömässä siinä koulun artisti-/festarihenkilökunnan ruokalassa, ja ainakin sieltä majoituksesta kulkeva porukka oli ihan siistiä kaikenikäistä. Tiedä sitten. :)
 
Majoitus festarikävijänä on Porin isoin ongelma. Ne kaks pientä hotellia on täynnä about sekunnissa. Porin kaupunki on joskus järkännyt majoitusta yksityiskodeissa, lisäksi ainakin joskus se hoitsuopiskelijoiden asuntola oli majoituskäytössä.
 
gandar
12.07.2012 16:09:58 (muokattu 12.07.2012 16:10:45)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kallelan koulu on ainakin aikaisemmin ollut ihan siisti eikä majoittujatkaan ole kusisia hippejä. Suosittelen. Aamupalakin on ihan pätevä.
 
Ceci n'est pas une signature
Jokapaikanapina
13.07.2012 11:16:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Norah Jonesin päivälle olis yks lippu alkuperäiseen hintaan myynnissä. Ostakaa, kiitos!
 
fidZi
23.07.2012 00:28:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Leszek Mozdzerin ja Iiro Rantalan keikka (vai keikat?) olivat upeita. Huippuhetket olivat Mozdzerin soinnin pehmeys ja kirkkaus aloitusbiisissä sekä Rantalan Pekka Pohjola, jonka aikana haukoin henkeä.
 
Peniin lanseeraaja. | The more I give, the less I get.
jazzmies
23.07.2012 22:17:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Janelle Monáen keikka oli paras koskaan näkemäni ja kuulemani. Paras akti nyt!
 
Ei se absoluuttinen totuus ole, mutta lähes järjestelmällisesti olen oikeassa asian kuin asian todellisesta jamasta. - jazzmies 2011 -
Qsine
26.07.2012 14:40:21
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Se oli trippi. Jälleen kerran.
 
http://www.desibeli.net/juttu/2499
 
http://jannekuusinen.blogspot.com/
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «