Aihe: Eleven Rack (11R) presetit, kysymykset jne.
1 2 3 4 512 13 14 15 1633 34 35 36 37
Jaba
09.07.2012 19:31:34
Grugi: Juu kuuntelen musat ja soittelen kitarat läpi ja mun korvaan noi on hemmetin hyvät, hyvä dynamiikka ja botnea löytyy varmasti riittämiin. Genelecit on vähä sellanen juttu että ei ne ole ehkä ihan niin ylivertaiset kun porukka antaa ymmärtää ja itekkin niitä kuuntelin niin ei ne nyt niin ylivertaiset olleet, itseasiassa nää KRK:t tuntu jotenkin täyteläisemmiltä. Tokihan se kannattaa käydä koekuuntelemassa niin ei sitten harmita jälkikäteen. Kyllä nää on hinta/laatu ihan erinomaiset.

Näin mäkin oon ymmärtäny että hyvän kuuloset nuo KRK: t. Hinnallakaan ei ole pilattu. Kyllä taitaa semmoset lähteä tilaukseen :)

Semmonen juttu, että mä en jostain syystä saa hyvän kuulosta saundia ulos tuosta Eleven Rackistä. Useimmiten saundit on melkosta sirkkeliä tai tuhnua, ja vaikka kuinka koitan säätää niin ei parane. Valmiita presettejäkin oon koittanut ladata, jotka esim. Youtuben perusteella kuulostaa mahtavalta, mutta omalla laitteella ihan erilaiselta.

Vika varmaankin on omissa säätökyvyissä, mutta hieman ihmetyttää miten ne saundit on niin erilaisia omalla laitteella.
Pitää olla fjongaa et voi olla Stuldt Håjttii.
Grugi
09.07.2012 19:38:23
Jaba: Semmonen juttu, että mä en jostain syystä saa hyvän kuulosta saundia ulos tuosta Eleven Rackistä. Useimmiten saundit on melkosta sirkkeliä tai tuhnua, ja vaikka kuinka koitan säätää niin ei parane. Valmiita presettejäkin oon koittanut ladata, jotka esim. Youtuben perusteella kuulostaa mahtavalta, mutta omalla laitteella ihan erilaiselta.

Vika varmaankin on omissa säätökyvyissä, mutta hieman ihmetyttää miten ne saundit on niin erilaisia omalla laitteella.

Niin no se vaikuttaa kyllä paljon millaset mikit kitarassa on ja kitara muutenkin, EQ:lla saa ihmeitä aikaan ja kannattaa kyllä säädellä ihan kunnolla vaikka se kyllä joskus raastaa hermoja. EQ ja kompura niin ei ole kyllä sirkkelistä tietoakaan ellei sitä sitten halua.
The only true wisdom is in knowing you know nothing.
Jaba
09.07.2012 21:03:28
Grugi: Niin no se vaikuttaa kyllä paljon millaset mikit kitarassa on ja kitara muutenkin, EQ:lla saa ihmeitä aikaan ja kannattaa kyllä säädellä ihan kunnolla vaikka se kyllä joskus raastaa hermoja. EQ ja kompura niin ei ole kyllä sirkkelistä tietoakaan ellei sitä sitten halua.

No kitarasta ei pitäisi olla kiinni, olen kokeillut niin kunnollisella Ibanezilla kuin Fenderin Stratollakin. Esimerkkinä otetaan vaikka tämä video:

http://www.youtube.com/watch?v=n_j4 … s0KLwQ&index=8&feature=plcp

Omalla 11R: llä kyseinen presetti kuulostaa lähinnä halvalta transistorivahvistimelta joka riipii korvia. Eikä EQ: lla tai kompuralla pysty sitä perussaundia parantamaan, yrittänyt olen. Kliinit saundit tuosta kyllä lähtee hyvin, niihin olen tyytyväinen.

Ehken mä vaan osaa säätää näitä digivehkeitä tarpeeks hyvin :)
Pitää olla fjongaa et voi olla Stuldt Håjttii.
Grugi
09.07.2012 21:39:27 (muokattu 09.07.2012 21:43:30)
Jaba: No kitarasta ei pitäisi olla kiinni, olen kokeillut niin kunnollisella Ibanezilla kuin Fenderin Stratollakin. Esimerkkinä otetaan vaikka tämä video:

http://www.youtube.com/watch?v=n_j4 … s0KLwQ&index=8&feature=plcp

Omalla 11R: llä kyseinen presetti kuulostaa lähinnä halvalta transistorivahvistimelta joka riipii korvia. Eikä EQ: lla tai kompuralla pysty sitä perussaundia parantamaan, yrittänyt olen. Kliinit saundit tuosta kyllä lähtee hyvin, niihin olen tyytyväinen.

Ehken mä vaan osaa säätää näitä digivehkeitä tarpeeks hyvin :)

En ole tota presettiä ennen kokeillut mutta nyt latasin sen ja suoraan 11R:ään.
Testi on kauhea mutta ei toi ihan sirkkeliä kyllä ole. Onko tossa yhtään samaa kun sun kuvailemassa soundissa?

Soitettu Ibanez RGA72TMQZ ja tossa on siis aktiivimikit.

http://dl.dropbox.com/u/29261709/TEsti.mp3
Barrakuda
09.07.2012 23:51:22
Siis jos tilaan tämän vehkeen nyt tompalta, niin onko siinä Expansion pack? Ei huvittaisi maksaa 100e lisää...
Grugi
10.07.2012 00:05:04
Barrakuda: Siis jos tilaan tämän vehkeen nyt tompalta, niin onko siinä Expansion pack? Ei huvittaisi maksaa 100e lisää...

Käsittääkseni sisältää PT10+iLok sekä esiasennettuna EXP. Kysy vielä Thomannilta että näin on.
Barrakuda
10.07.2012 00:10:31
Grugi: Käsittääkseni sisältää PT10+iLok sekä esiasennettuna EXP. Kysy vielä Thomannilta että näin on.

Okei kiitos. Tuli jo vehje tilattua ja mietin että mitä jossei olisikaan. Miten muuten tilaukseni jälkeen laitteen hinta Thomanilla nousi 40e ? :D
Ukkovaari
10.07.2012 00:14:34 (muokattu 10.07.2012 00:15:00)
Barrakuda: Siis jos tilaan tämän vehkeen nyt tompalta, niin onko siinä Expansion pack? Ei huvittaisi maksaa 100e lisää...

Vähän oli tuo epäselvästi kerrottu mutta luulis tulevan, tarkasta thomannilta vaikka sähköpostilla.

Soitin Laineella on selvästi kerrottu, että tulee 11R laite, protools 10 ja expansion pack, hinta oli 819

http://www.soitinlaine.fi/sumuCMS/s … egorialistaus?hakusanat=eleven+rack

Edit: olin sitten hidas ;-)
Ukkovaari
10.07.2012 00:22:54 (muokattu 10.07.2012 00:33:06)
Jaba: Näin mäkin oon ymmärtäny että hyvän kuuloset nuo KRK: t. Hinnallakaan ei ole pilattu. Kyllä taitaa semmoset lähteä tilaukseen :)

Semmonen juttu, että mä en jostain syystä saa hyvän kuulosta saundia ulos tuosta Eleven Rackistä. Useimmiten saundit on melkosta sirkkeliä tai tuhnua, ja vaikka kuinka koitan säätää niin ei parane. Valmiita presettejäkin oon koittanut ladata, jotka esim. Youtuben perusteella kuulostaa mahtavalta, mutta omalla laitteella ihan erilaiselta.

Tuossa varmaan vaikuttaa kitara osaltaan, jos en väärin muista niin mulla taitaa tuo sama presetti olla ja 3 eri sähkiksellä soundi on aika erillainen ja lähimpänä se on musarilla soitettuna.

En tiedä onko lisäksi tuossa Youtuben videossa ääntä muokattu äänityksen jälkeen paremmaksi jollain softalla vaiko suoraan ns. purkkiin äänitys (luultavammin).

Lisäksi vikana muttei vähäisimpänä niin itse allekirjoitan sanonnan että soitajan sormista lähtee soundi, olen itse ainakin tämän todennut vaikkapa kun soitan samalla setilllä samoilla asetuksilla kuin joku toinen ja soundi on myös siten erillainen.

Youtubeen laitettaessa soundi saattaa myös muuttua, ainakin itse olen huomannut että näin tapahtuu ja joissain ääni huonontuu, parantunut se ei vissiin ole ikinä.
Ukkovaari
10.07.2012 13:03:58
Yksi kysymys 11R:n käyttäjille, niille kellä on varsinkin tuo 8.05 versio eli siinä olevan tuotoksen tallentaminen MP3 tiedostoksi ei onnistu ellei sitten hanki/maksa tuosta ns. mp3 optionista vähän lisää mikä tuntuu ihan älyttömältä kun tuo pitäis olla ns. vakiona Protoolsissa (puhun nyt siis 8 versiosta).

- mites olette eläneet tuon kanssa, että on opitona tuo eikä pysty suoraan protolsista mp3 laittamaan?

- oletteko maksaneet tuosta optiosta ja paljonko maksoi? vai käytättekö jotain muuta ja mitä softaa sitten tuon wav muuntamisesta mp3:ksi?
ReBeat
10.07.2012 13:15:36

Ukkovaari: - oletteko maksaneet tuosta optiosta ja paljonko maksoi? vai käytättekö jotain muuta ja mitä softaa sitten tuon wav muuntamisesta mp3:ksi?

Kaikki wavit pystyy ilmaiseksi muuttamaan mp3:ksi ainakin pro toolsin ulkopuolella. Lame niminen codek on laadukas siihen hommaan. Sen saa ladattua esim. tuolta:

http://www.free-codecs.com/lame_encoder_download.htm
Ukkovaari
10.07.2012 17:02:14
ReBeat: Kaikki wavit pystyy ilmaiseksi muuttamaan mp3:ksi ainakin pro toolsin ulkopuolella. Lame niminen codek on laadukas siihen hommaan. Sen saa ladattua esim. tuolta:

http://www.free-codecs.com/lame_encoder_download.htm

Tuo lame codek löytyy, otin sen audacityn yhteydessä ja laitoin koneelle ja tällä olen juurikin sitten muunnoksen tehnyt, harmittaa vaan kun protarissa ois kiva suoraan tehdä tuo muunnos ettei tarvi käyttää kahta softaa.
Aika älytön juttu Avidin/Protoolsin toimesta tuo kuitenkin on kun on aika perusjuttuja tuo muunnos softissa.
MikaHekkanen
10.07.2012 17:30:03
Ukkovaari: Tuo lame codek löytyy, otin sen audacityn yhteydessä ja laitoin koneelle ja tällä olen juurikin sitten muunnoksen tehnyt, harmittaa vaan kun protarissa ois kiva suoraan tehdä tuo muunnos ettei tarvi käyttää kahta softaa.
Aika älytön juttu Avidin/Protoolsin toimesta tuo kuitenkin on kun on aika perusjuttuja tuo muunnos softissa.

Olisi kyllä mielenkiintoista tietää, miksi näin on.
Ehkäkenties kyseessä on patenttijuttuja & lisenssimaksuja?
Neath the bougie a nimble rigger slyly rolls the pea
Grugi
10.07.2012 21:09:31 (muokattu 12.07.2012 09:22:16)
Jaba: Kyllä tuo sun klippis paremmalta kuulostaa.

Onkos kukaan kokeillut tuota muiden kuin Pro Toolsin kanssa? Kokeilin tuota silloin kun hommasin 11R: än enkä oikein tykännyt. Tarkoituksena olis käyttää Reaperin kanssa. Tällä hetkellä ongelmana on että DAW: in säädöistä en pysty valitsemaan ulostuloksi äänikorttia, ainoastaan 11R: än ulostulot.

Mä tota taisin selvittää miks sulla on se soundi sirkkeliä.

Tarkistat 11R asetuksista että sulla on valittuna siellä Outputs to Amp -> Rig Output

Eli Edit -> Outputs to Amp -> SW1 -> Molemmat Outputit 1 ja 2 -> Signal : Rig Output

Kannattaa tarkistaa että kaappi mallinnus on varmasti päälle.
Barrakuda
16.07.2012 14:20:25 (muokattu 16.07.2012 14:51:59)
Miksi vitussa tämä asennus on näin vaikeaa? iLok-avain ei synkkaa sivuston kanssa ollenkaan ja mikään ei onnistu... Ihan oikesti menee hermo ihan justiinsa

EDIT: Joo pitikin käyttää IE, että toimii.. Huhhuh
Ukkovaari
16.07.2012 19:40:58
Barrakuda: Miksi vitussa tämä asennus on näin vaikeaa? iLok-avain ei synkkaa sivuston kanssa ollenkaan ja mikään ei onnistu... Ihan oikesti menee hermo ihan justiinsa

EDIT: Joo pitikin käyttää IE, että toimii.. Huhhuh

Hyvä että selkis tuo ongelma jo.

Nyt kun sulla on tuo 11R laite niin onko siinä vielä sellainen vähän rimpulan oloinen USB johto mukana? Jos on ja on ongelmia äänen puhtaudessa esim. pientä "ritinää" niin kannattanee vaihtaa se johto vähän parempaan. Muutama käyttäjä ja minä itse olen meinaan törmänny tähän piuhan huonoon laatuun ja sen on saanu kuntoon vaihtamalla parempaan johtoon. (ihan vaan vinkkinä tämä).
Barrakuda
16.07.2012 22:06:02
Ukkovaari: Hyvä että selkis tuo ongelma jo.

Nyt kun sulla on tuo 11R laite niin onko siinä vielä sellainen vähän rimpulan oloinen USB johto mukana? Jos on ja on ongelmia äänen puhtaudessa esim. pientä "ritinää" niin kannattanee vaihtaa se johto vähän parempaan. Muutama käyttäjä ja minä itse olen meinaan törmänny tähän piuhan huonoon laatuun ja sen on saanu kuntoon vaihtamalla parempaan johtoon. (ihan vaan vinkkinä tämä).

Joo vaihdoin piuhan heti. Miten muuten saisin vahvaristani 11R soundin ulos? Kytken 4Ohm kajariliitäntään, mutta mitään ei kuulu. Mikä on ongelma? :O
Grugi
16.07.2012 22:34:08 (muokattu 16.07.2012 22:39:19)
Barrakuda: Joo vaihdoin piuhan heti. Miten muuten saisin vahvaristani 11R soundin ulos? Kytken 4Ohm kajariliitäntään, mutta mitään ei kuulu. Mikä on ongelma? :O

11R pitää kytkeä joko vahvistimen kitara inputtiin tai sitten looppiin jos sellainen on. 11R ei ole suoraan liitettävissä tavallisiin kitarakaappeihin.

Output to Amp 1(left) -> vahvistimen kitara tulo. Muista myös valita asetukset tuolle Output to Amp lähdölle Menuvalikosta, siellä on muutama eri vaihtoehto kuten Rig Output, Amp Output jne. Eri vaihtoehtoja sen mukaan mitä haluat reitittää eli tuleeko koko paletti vai pelkästään vahvistinmallinnus jne. Kokeilemassa oppii ja kannattaa siis koluta ne valikot ja asetukset läpi niin on jatkossa helpompi touhuta sen kanssa :)

Laitetaan nyt vielä että jos sen kaveriksi haluat "kaapin" niin tässä yksi vaihtoehto.
http://www.thomann.de/fi/tech_21_power_engine_60.htm

Tai sitten hankit siihen studiomonitorit, tietysti tarpeen ja oman maun mukaan.
Barrakuda
16.07.2012 23:10:11
Grugi: 11R pitää kytkeä joko vahvistimen kitara inputtiin tai sitten looppiin jos sellainen on. 11R ei ole suoraan liitettävissä tavallisiin kitarakaappeihin.

Output to Amp 1(left) -> vahvistimen kitara tulo. Muista myös valita asetukset tuolle Output to Amp lähdölle Menuvalikosta, siellä on muutama eri vaihtoehto kuten Rig Output, Amp Output jne. Eri vaihtoehtoja sen mukaan mitä haluat reitittää eli tuleeko koko paletti vai pelkästään vahvistinmallinnus jne. Kokeilemassa oppii ja kannattaa siis koluta ne valikot ja asetukset läpi niin on jatkossa helpompi touhuta sen kanssa :)

Laitetaan nyt vielä että jos sen kaveriksi haluat "kaapin" niin tässä yksi vaihtoehto.
http://www.thomann.de/fi/tech_21_power_engine_60.htm

Tai sitten hankit siihen studiomonitorit, tietysti tarpeen ja oman maun mukaan.

Voi perse. Ei muuten haittaisi, mutta kun jos 11R iskee vahvariin kiinni, niin mikään soundi ei kuulosta miltään...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)