Meadow 10.07.2012 17:23:57 | |
---|
Itchy: Pintakoreudesta ja ylidramaattisuudesta tulee nykyohjaajista mieleen myöskin Paul Thomas Anderson, vaikka hänestä paljon pidänkin. En kyllä näe tätä alkuunkaan. Voitko kertoa tarkemmin? |
Kulkunen 10.07.2012 19:24:49 | |
---|
Mulle taas Aronofskyn leffoista The Wrestler on jäänyt jotenkin tyhjänpäiväiseksi, muut tekeleet ovat olleet vähintään erittäin hyviä. Fountain melkeinpä suosikki, Requiem For a Dream oli todella hyvä, vaikken ehkä koskaan enää halua nähdäkään sitä uudestaan. Black Swan oli myös oman vuotensa kärkikastia. Mun mielestä Aronofsky jää vain vähän Fincheristä jälkeen laadussa vähän nuoremman polven ohjaajien listalla. People who don't like their beliefs being laughed at shouldn't have such funny beliefs | Revulsion | of Pain |
Meadow: En kyllä näe tätä alkuunkaan. Voitko kertoa tarkemmin? En oikein, mutta voin laimeasti linkittää viisaamman tekstiin, jossa aihetta käsitellään. http://monadifilmi.wordpress.com/20 … rson-on-postmodernin-elokuvan-guru/ Kyllä pidän vaikkapa There Will Be Bloodia ja Magnoliaa aika lailla viiden tähden teoksina, mutta se ydin tuntuu aina hieman ohuelta, että voisin rehellisesti väittää saaneeni siitä kiinni ja ainakaan Magnoliasta kaikkea irti. Toisaalta, onhan siinä ihan hemmetisti pureksittavaa. |
Swan 10.07.2012 19:57:38 | |
---|
Kovinkaan montaa elokuvaa ei ole, jota vihaisin yhtä paljon kuin The Fountainia. Siinä ei toimi yhtään mikään, edes visuaalinen puoli tai musiikki. Sen sijaan nuo Aronofskyn psyyketutkielmat on kaikki iskeneet enemmän tai vähemmän, joista The Wrestler kaikkein eniten. Black Swan on jossain siinä hännillä, mutta siinä Satoshi Kon -vaikutteet on ehkä hitusen liikaa esillä. "Once Lady Yuna fixes her hair, we leave!" >-)))> S.M.A.K. |
AnonHero 10.07.2012 20:29:49 | |
---|
All you had to do was follow the damn train, CJ. |
inkognito 10.07.2012 20:33:54 (muokattu 10.07.2012 20:37:52) | |
---|
Kulkunen: Mun mielestä Aronofsky jää vain vähän Fincheristä jälkeen laadussa vähän nuoremman polven ohjaajien listalla. Minun mielestä Aronofsky mennyt jo Fincherin edelle, tai ainakin onnistunut pitämään tasaisen laadun, siinä missä Fincher on vähän taantunut loistokkaiden Sevenin ja Fight Clubin jälkeen. Tosin kaksi em. elokuvaa ovatkin sitten jotain sellaista, jonka tasolle ei ole yltänyt juuri kukaan nykyohjaaja, varsinkaan Sevenin, joka on varmaan paras 1990-2000 -luvuilla valmistunut elokuva. Mutta myöhemmistä elokuvistaan lasken ainoastaan Zodiacin ja Social Networkin laadukkaiksi tekeleiksi, Panic Roomin ollessa mitäänsanomatonta kertakäyttökamaa, Benjamin Buttonin imelintä paskaa ikinä ja Girl with a Dragon Tattoon korkeintaan ideoiden ok-tason kierrätystä. |
Herrah 10.07.2012 20:46:05 | |
---|
Swan: Siinä ei toimi yhtään mikään, edes visuaalinen puoli tai musiikki.
Yksi maailmanhistorian parhaista elokuva-soundtrackeista ei toimi? Ihmeellistä touhua. |
Swan 10.07.2012 20:46:09 | |
---|
AnonHero: No tämä on jo outoa. http://www.youtube.com/watch?v=4XZkLmomNgA Usko pois, olen kuunnellut soundtrackin läpi pariinkin otteeseen, ja tuo on kenties ainoa raita, joka toimii irrallisena teoksena. Harmi vain, että elokuvan lopussa on mahdotonta pelastaa enää mitään. "Once Lady Yuna fixes her hair, we leave!" >-)))> S.M.A.K. |
Bluesmies 10.07.2012 21:29:35 | |
---|
Wild String Of Voodoo Strat: The Fountain taas oli lyhyesti sanottuna niin yli-imelän ja pakotetun tuntuinen "elämää suurempi" "romanssi", että muistan itseni ja ystävieni kiehuneen jo ärtymyksestä katselun aikana. The Fountain on kuitenkin Aronofskyn ainoa todella paska elokuva mielestäni. Juuri näin. Täysin samaa mieltä. |
Veska 10.07.2012 21:41:28 | |
---|
|
Meadow 10.07.2012 21:50:49 | |
---|
Veska: Onko tässä ketjussa ollut Guillermo del Toron elokuvaprojekti Pacific Rimistä mitään juttua? Sivulla 84 tapahtuu kummia. |
Veska 10.07.2012 22:08:54 | |
---|
Meadow: Sivulla 84 tapahtuu kummia. Kiitoksia, en jaksanut selata niinkään kauas kuin vaivaiset kaksi sivua taaksepäin. Plussa! |
dixi19 11.07.2012 00:16:00 (muokattu 11.07.2012 00:16:30) | |
---|
Wild String Of Voodoo Strat: The Fountain taas oli lyhyesti sanottuna niin yli-imelän ja pakotetun tuntuinen "elämää suurempi" "romanssi", että muistan itseni ja ystävieni kiehuneen jo ärtymyksestä katselun aikana. Fountain on myös siitä mainio ja nykypäivänä hieman harvinaisempi tapaus, että leffa tuntuisi jakavan todella vahvasti katsojat. Ok, onhan tässäkin ketjussa ehtinyt tulla pari sellaista "ihan jees" -arviota, mutta yleisesti "aina" kun leffa otetaan esille, niin se on joko ns. hirveätä paskaa tai vitun jees. Mikä on tietty mielenkiintoisen leffan merkki. Itse kuuluun tuohon jälkimmäiseen osastoon, vaikka leffan tyyli hipookin pahimmillaan tahatonta komiikkaa ja on muutenkin aikas överiä melodraamaa, mutta huippuhetket ovat niin hienoja, että ei haittaa menoa yhtään. Sen sijaan imelyyttä tahi romanssia en leffasta juuri löytänyt, mikä on ihan jees, sillä aiheenahan on kuitenkin läheisen kuolemantaudin käsittely eikä "tyttö kohtaa pojan" :) Ymmärrän kuitenkin niitä, jotka eivät leffasta tykkää, paitsi jos ne ovat niitä urpoja joilta koko homma menee ihan ohi ja luulevat katsovansa jotain aikamatkustus-scifi-leffaa. Aronofskyn tyyli taitaa muutenkin jakaa aika vahvasti yleisön. Miestähän ei voi millään tavalla väittää kovin hienovaraiseksi ohjaajaksi, vaan leffojen pointit kyllä paukutetaan katsojaan vaikka väkisin. Itse kyllä olen tähän asti diggaillut, vaikka aika usein normaalisti kallistun vähän vähemmän alleviivaavaan meininkiin (suosikkiohjaaja Lynch :) ). Jokin kuitenkin ukon meiningissä vetoaa vahvasti, varsinkin se in-your-face -leikkaustyyli näin leikkaajana miellyttää usein, vaikka se meneekin välillä jo yli, esim. Unelmien sielunmessussa. Ja tietty sellainen ehdottomuus ohjaajana on aina hieno juttu. Mielelläni näkisinkin jatkossa juuri tuollaisia Fountainin tapaisia riskejä esim. Wrestlerin (joka on kuitenkin helvetin hyvä leffa) tyylisten ns. varmojen leffojen sijaan. Mistäpä sitä tietää, että mikä Malick miehestä on vielä kehittymässä :) Noah vaikuttaisi lupaavasti kallistuvan sinne riskin puolelle. Ja menihän tämäkin viesti aivan offtopiciksi, siitä sori. Ja jos oikein muistan, niin vastaavanlainen keskustelu on vissiin käyty tässä samassa ketjussa jo aiemminkin :D anomus.com |
BMF 11.07.2012 02:29:00 (muokattu 11.07.2012 02:32:03) | |
---|
Black Swan - Vaikea kuvitella, että olisin jaksanut innostua baletista kertovasta elokuvasta ilman Aronofskyn kädenjälkeä. Käsittelee ohjaajalle tyypilliseen tapaan myöskin pakkomiellettä. Paras roolisuoritus mitä olen Natalie Portmanilta nähnyt. Vahva tunnelma, näyttävä visuaalinen toteutus ja ehdottomasti yksi viime vuosien parhaista elokuvista. **** 1/2 Eiköhän kaikki elokuvan nähneet tiedä ilman syväluotaavaa analyysiäkin miksi tämä leffa on niin hyvä kuin se on. ;) Beat your dick like it owes you money. |
inkognito 11.07.2012 10:36:02 | |
---|
BMF: Eiköhän kaikki elokuvan nähneet tiedä ilman syväluotaavaa analyysiäkin miksi tämä leffa on niin hyvä kuin se on. ;) Ei näemmä :) |
MV 11.07.2012 11:16:17 | |
---|
Mä kyllä tykkään helvetisti Aronofskyn tuotannosta, nimenomaan visuaalisesta annista. Ja isot rispektit menee äijälle myös monipuolisuudesta. Ensin täysin mustavalkoinen elokuva, sitten helvetin kaunista ja millintarkasti ohjattua kuvataidetta. Viimeisimpänä sitten vähän enemmän käsivarameiningillä laadun kuitenkaan kärsimättä. |
dixi19 11.07.2012 23:02:17 | |
---|
anomus.com |
Meadow 11.07.2012 23:05:57 | |
---|
|
Jussiman 11.07.2012 23:17:11 | |
---|
|
AnonHero 12.07.2012 12:46:18 | |
---|
All you had to do was follow the damn train, CJ. |