vaurio 21.04.2004 00:38:53 | |
---|
kai niillä joku patentti on siihen. hei.. mitä sä teet? Hei! Et kyllä ruuvaa mun kitaraa kiinni seinään!!! |
vrajala 21.04.2004 00:50:11 | |
---|
kai niillä joku patentti on siihen. Vaan onko joka puolella maailmaa? Patentit ovat maakohtaisia, joten sellainen täytyisi olla jokaisessa potentiaalisessa markkinamaassa, mites se Uuno sanoi... "Varmuuten välttämiseks." Patenttien ylläpito on aika kallista puuhaa. Juu, varmast näi, mää kysyi? |
askomiko 21.04.2004 01:03:28 | |
---|
Nykyään on eurooppapatentti jota käytetään paljon, ja sitten maailmanlaajuinen, joka on törkeän kallis pitää. |
Kjukka 21.04.2004 08:11:19 | |
---|
Aijai. Kävin eilen fasulla testaamassa blacksmithiä ja rakastuin. Onko kellään tietoa saako noita muualta täältä helsingin alueelta? Lojaali kitaristi vailla bändiä. Punk/hc/emo/nu-metal - kaikki menee. |
askomiko 21.04.2004 08:57:25 | |
---|
Varmaan jokainen kauppa voi sellaisia hommata, jos viitsii. |
Antti 21.04.2004 09:42:12 | |
---|
Aijai. Kävin eilen fasulla testaamassa blacksmithiä ja rakastuin. Onko kellään tietoa saako noita muualta täältä helsingin alueelta? Voi myös tehdä niin kuin minä, että tilaa suoraan tehtaalta. Siinä sitten saa värit ja muut asetukset suoraan sellaisiksi kun haluaa. Kaulasta täytyy minun tässä vaiheessa sanoa sen verran, että se on aivan uskomattoman hyvä. Tykkään siitä kuin hullu porosta. Kaula on erittäin miellyttävän tuntuinen ja hyvä soittaa. Kyllä se kitara soundaa ilman puutakin |
Voi myös tehdä niin kuin minä, että tilaa suoraan tehtaalta. Siinä sitten saa värit ja muut asetukset suoraan sellaisiksi kun haluaa. Mites sitten tuon hinnan kanssa? Kiinnostaisi ihan tuo perus-blacksmith-malli ilman mitään erikoisuuksia. Entäs toimitusajat? Tietenkin jos mulla olisi vähänkin järkeä korvien välissä niin voisin vaikka soittaa tehtaalle ja kysyä. Lojaali kitaristi vailla bändiä. Punk/hc/emo/nu-metal - kaikki menee. |
Dr. Muff 21.04.2004 09:55:16 | |
---|
Kuinkakohan kauan kestää, että joku suurempi tehtailija rupeaa näitä valmistamaan? Ja tuskin hyötyy Flaxwoodin väki tästä. Surullista on se. Empä tiedä kuinka pitkälti toi komposiitti on heidän omaa kehitystyötään. Väittäisin että toi matriisi ja ei jatkuva faasi on osattu yhdistää ennenkin. Vähän niinkun koittaisi patentoida puuta kitaramateriaaliksi. Toivottavasti noi ottaa tuulta alleen jolloin tehdään (toivottavasti) lisää kehitystyötä, sillä noissa materiaaleissa on melkein rajattomat mahdollisuudet. Irtileikatusta sukkahousun kärkiosasta saat
kätevän kuonokopan erittäin heikkoleukaiselle koiralle. |
Hanok 21.04.2004 10:00:00 | |
---|
Voi myös tehdä niin kuin minä, että tilaa suoraan tehtaalta. Siinä sitten saa värit ja muut asetukset suoraan sellaisiksi kun haluaa.
Saako kysyä kuinka paljon tuli hintaa? |
madu 21.04.2004 10:05:56 (muokattu 21.04.2004 10:06:28) | |
---|
Empä tiedä kuinka pitkälti toi komposiitti on heidän omaa kehitystyötään. Väittäisin että toi matriisi ja ei jatkuva faasi on osattu yhdistää ennenkin. Vähän niinkun koittaisi patentoida puuta kitaramateriaaliksi. Ei tuo luonnonkuitukomposiitti ole flaxwoodin keksintö vaan Karelinen: http://kareline.fi/referenssit/index.php |
Antti 21.04.2004 10:08:49 | |
---|
Mites sitten tuon hinnan kanssa? Kiinnostaisi ihan tuo perus-blacksmith-malli ilman mitään erikoisuuksia. Entäs toimitusajat? Tietenkin jos mulla olisi vähänkin järkeä korvien välissä niin voisin vaikka soittaa tehtaalle ja kysyä. Kannattaa tosiaan soittaa tai mailata tehtaalle ja kysyä nuo asiat itse. Hintaan ja muihin vaikuttavat kuitenkin omat kustomoinnit ja kuten tiedättä vähän kaikki muutkin asiat. Kyllä se kitara soundaa ilman puutakin |
madu 21.04.2004 10:26:54 (muokattu 21.04.2004 10:27:35) | |
---|
Mulla kiinnostaa tuo Rautia -malli, mutta hämää se kun siinä on speksien mukaan duncanin jazz ja jb mikit ja kuitenkin Flaxwoodin kotisivujen kuvassa on single coil keskellä. Ilmeisesti kuvassa on spesiaalimalli... Olisiko kenelläkään kuvaa ihan perus Rautia mallista? Ai kun tuollaisen teettäisi tummalla loimulla ja kermanvärisellä bodyn bindingillä ja zebra väritys duncaneilla. Aaah. Tänään pitää valua testaamaan. |
Hanok 21.04.2004 11:05:23 | |
---|
Ai kun tuollaisen teettäisi tummalla loimulla ja kermanvärisellä bodyn bindingillä ja zebra väritys duncaneilla. Aaah. Tänään pitää valua testaamaan. Mistä se loimu siihen tulee kun kansi ei ole puuta? Ainakin itse pitäisin hieman kornina teettää loimukuviota kitaraan jossa ei materiaalin puolesta todellisuudessa sellaista ole.
|
madu 21.04.2004 12:32:09 | |
---|
Mistä se loimu siihen tulee kun kansi ei ole puuta? Ainakin itse pitäisin hieman kornina teettää loimukuviota kitaraan jossa ei materiaalin puolesta todellisuudessa sellaista ole. Mietin siis tuon kitaran muotoa kun siitä pidän. Kyllähän tuolta saa samanmuotoisen kitaran normipuillakin tilattua varmasti, soitinrakentajahan tuo mr. Rautia on. Saahan siihen kannenkin varmaan teetettyä. Mutta siis ajatuksena vain. Selitin sekavasti. |
mr.bungle 21.04.2004 12:40:35 | |
---|
Mistä se loimu siihen tulee kun kansi ei ole puuta? Ainakin itse pitäisin hieman kornina teettää loimukuviota kitaraan jossa ei materiaalin puolesta todellisuudessa sellaista ole. Nykyäänhän suurimmassa osassa halpiskitaroitakin on trendiviilu loimua pinnassa. Sellanen millin paksunen levy taitettuna kopan päälle. Mikäjottei moinen onnistuisi pellavaskebankin pinnalle. |
Hanok 21.04.2004 12:43:03 | |
---|
Nykyäänhän suurimmassa osassa halpiskitaroitakin on trendiviilu loimua pinnassa. Sellanen millin paksunen levy taitettuna kopan päälle. Mikäjottei moinen onnistuisi pellavaskebankin pinnalle. Noissa on kuitenkin kaareva kansi, saako siihen jotenkin istutettua ohuen viilun? En kylläkään kitaranrakennuksesta juuri mitään tiedä, mutta vähän ihmettelen miten tuo onnistuisi. Tasakantisessa kepissä voi toki olla ohutkin viilu helposti. |
madu 21.04.2004 12:51:54 (muokattu 21.04.2004 12:52:10) | |
---|
Noissa on kuitenkin kaareva kansi, saako siihen jotenkin istutettua ohuen viilun? En kylläkään kitaranrakennuksesta juuri mitään tiedä, mutta vähän ihmettelen miten tuo onnistuisi. Tasakantisessa kepissä voi toki olla ohutkin viilu helposti. Voihan flaxwoodin varmaan "valaa" tasakantiseksi jonka jälkeen siihen lisää kaarevan viilun. Muoteilla käsittääkseni nämä flaxwoodit tehdään. No en kyllä tiedä itsekkään soitinrakennuksesta mitään. :) Täältä löytyy varmaan viisaampia. Toisaalta tommonen viiluhan kyllä vie idean koko soittimesta kun se kerran on tehty omalaatuisella valmistusmenetelmällä. Noh, visuaalisesti voisi olla kaunis kun mielestäni tuo bodyn muotoilu on kiva sekoitus prs:ää ja stratoa. |
Juzzu 21.04.2004 12:52:17 | |
---|
Noissa on kuitenkin kaareva kansi, saako siihen jotenkin istutettua ohuen viilun? En kylläkään kitaranrakennuksesta juuri mitään tiedä, mutta vähän ihmettelen miten tuo onnistuisi. Tasakantisessa kepissä voi toki olla ohutkin viilu helposti. Saa sen taivutettua, onhan Epin LP:ssakin viilu. Mutta kyllä se kai kunnon prässit ja muotit vaatii ellei viilu vallan ohutta ole. Eli lieneeköhän järkevää ellei sitten tee tuhansia keppejä Epin tyyliin. Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts! |
Hanok 21.04.2004 12:57:24 | |
---|
Saa sen taivutettua, onhan Epin LP:ssakin viilu. Mutta kyllä se kai kunnon prässit ja muotit vaatii ellei viilu vallan ohutta ole. Eli lieneeköhän järkevää ellei sitten tee tuhansia keppejä Epin tyyliin. Kiitoksia, nyt olen taas vähän viisaampi. Voi kyllä olla tosiaan ettei noiden viilujen kanssa pelaaminen taloudellisesti kannata pienillä valmistuserillä. Mutta voihan sitä kuviointia kysellä valmistajalta jos kiinnostaa tarpeeksi. Lähetin itsekin piruuttani tarjouspyynnön sähköpostitse. Itselleni kyllä kelpaisi ihan tuo vakiobody yksivärisenä, mutta elektroniikka saisi olla enemmän Les Paul-tyyliä. |
Shaft 21.04.2004 13:45:54 | |
---|
Nykyään on eurooppapatentti jota käytetään paljon, ja sitten maailmanlaajuinen, joka on törkeän kallis pitää. Eurooppapatentti on varsin käyttökelpoinen, mutta mitään varsinaista maailmanpatenttiahan ei ole edes olemassa. Patentin laajuuden tarve riippuu nimenomaan tuotteen suunnitellusta markkina-alueesta. Jos ei ole tarkoitus suunnata esimerkiksi Yhdysvaltain markkinoille, pärjää Eurooppapatentillakin aika pitkälle. Sehän estää myös muualta päin maailmaa tulevien tuotteiden myynnin täällä. |