marktark 08.07.2012 18:43:24 | |
---|
Play that song, not the instrument. |
Sonormies 08.07.2012 19:52:33 | |
---|
Kazaa: marktark: Tätäkin halpuutta on ilmeisesti ehditty testaamaan - Pearl MPM 10/12/14/22 1200+rahti : http://www.musicstore.de/en_EN/EUR/ EAL-/art-DRU0025230-000#FullDetails Jos setissä ois 16x? lattiatomi 14x11 räkkitomin sijasta, ostaisin heti. Tee niin kuin mä tein sulta ostamaani räkkitomeilla varustettuun settiin: Metsästin sopivan lattiatomin ja sitten on kätevä 4 tomin paketti kasassa. Tankero: "Rollarit, tuo Englannin Souvarit." |
marktark: Vanteiden laatu toki myös vaikuttaa mahdolliseen vääntymiseen. Mut jos huolellisesti asettelee ja kiristää, luulisi kohtuullisesti toimivan, vaikka itsellä ei pitkää kokemusta. ISS:ssähän on se "taustamutka"-rautakappale, joka nojaa runkoon. Mä kytkin noi issit 10" ja 12" -tomeihin ja mikään osa siitä ei kyllä osu runkoon. Se musta metalliosa missä on se kaari osuu vanteen uloimpana olevaan osaan. Joko mulla tai sulla on väärin kiinnitetty tai väärää infoa. Jokatapauksessa vaikuttaa toimivan ihan ok, ainakin noin kevyillä 5" ja 6" syvillä tomeilla. "Tuon väristä meillä on." -Kailis |
tito 12.07.2012 19:04:47 | |
---|
I'm George W. Bush, and I approve this message. |
marktark 12.07.2012 22:06:41 | |
---|
Stoalainen 12.07.2012 22:22:14 | |
---|
Too weird to live, too rare to die |
moderndrummer88 12.07.2012 22:27:35 | |
---|
|
tito 13.07.2012 00:33:01 | |
---|
I'm George W. Bush, and I approve this message. |
marktark 13.07.2012 09:15:35 | |
---|
passe 13.07.2012 11:15:22 | |
---|
Joskus virta katkeaa tai sitä on liikaa -
mut voi tahto nuorallatanssijan nostaa ilmaan. |
ilebe 13.07.2012 12:36:52 | |
---|
VeKrio: Mä kytkin noi issit 10" ja 12" -tomeihin ja mikään osa siitä ei kyllä osu runkoon. Se musta metalliosa missä on se kaari osuu vanteen uloimpana olevaan osaan. Joko mulla tai sulla on väärin kiinnitetty tai väärää infoa. Jokatapauksessa vaikuttaa toimivan ihan ok, ainakin noin kevyillä 5" ja 6" syvillä tomeilla. Itse olen huomannut kun selaillut nuita ISSiä niin niitä löytyy 1,6mm vanteille sekä Pearlin superhoopeille omat. Eli toisin sanoen jos ostat vahingossa superhoopeille tehdyn nii eihä se tarraa 1,6:seen kunnolla kiinni, jolloin tuo metalliosa pääsee lörpsähtämään runkoon kiinni. Tämä selittää pitkälti miksi ISSistä näkee niin paljon negatiivistä palautetta. Porukka vain ei tiedä että nuita on erilaisia ja ostaa väärät ja sitte ei toimi... |
moderndrummer88 13.07.2012 13:15:47 | |
---|
ilebe: Itse olen huomannut kun selaillut nuita ISSiä niin niitä löytyy 1,6mm vanteille sekä Pearlin superhoopeille omat. Eli toisin sanoen jos ostat vahingossa superhoopeille tehdyn nii eihä se tarraa 1,6:seen kunnolla kiinni, jolloin tuo metalliosa pääsee lörpsähtämään runkoon kiinni. Tämä selittää pitkälti miksi ISSistä näkee niin paljon negatiivistä palautetta. Porukka vain ei tiedä että nuita on erilaisia ja ostaa väärät ja sitte ei toimi... No eikai kukaan mene ostamaan ISS:iä settiinsä jossa on jo valmiiksi muut ripustimet? Kyllä se parjaus tulee nimenomaan jo niistä tehtaalla laitetuista ISS:istä. |
greene 13.07.2012 13:33:43 | |
---|
moderndrummer88: No eikai kukaan mene ostamaan ISS:iä settiinsä jossa on jo valmiiksi muut ripustimet? Olen tehnyt juuri näin, ei ongelmia. "Kitara on erittäin hyvässä kunnossa, jotain kosmista vikaa saattaa kyllä olla mutta se ei haittaa soittamista." |
ilebe 13.07.2012 18:58:56 | |
---|
moderndrummer88: No eikai kukaan mene ostamaan ISS:iä settiinsä jossa on jo valmiiksi muut ripustimet? Kyllä se parjaus tulee nimenomaan jo niistä tehtaalla laitetuista ISS:istä. No esim. jos ostat vaikka jonku vanhat setin jossa ripustukset paskana, jonku projektisetin, väsäät ite jostai kellereistä setin tai haluat pikkuvirvelin vaikka haikkaan klämpillä. Näihin kaikkiin voit ostaa issät jotka ei vielä tehtaalla ollut rummun kylessä. Minkähän takia nuita myytäis erikseen nii paljo jos ei niitä kukaan ostais? |
Bobana 13.07.2012 19:18:14 | |
---|
Cujo: Isä soitti ja kertoi ostaneensa kolme lammasta ja sähköurut. Se kyllä aina tietää, mihin rahansa laittaa. |
moderndrummer88 13.07.2012 19:28:07 | |
---|
ilebe: No esim. jos ostat vaikka jonku vanhat setin jossa ripustukset paskana, jonku projektisetin, väsäät ite jostai kellereistä setin tai haluat pikkuvirvelin vaikka haikkaan klämpillä. Näihin kaikkiin voit ostaa issät jotka ei vielä tehtaalla ollut rummun kylessä. Minkähän takia nuita myytäis erikseen nii paljo jos ei niitä kukaan ostais? Kyllä rimsit on aina tuhat kertaa parempi vaihtoehto kuin iss:t, itse vaihdoin aikanaan exportteihin rimsit iss:ien tilalle ja sointi korjaantui heti parempaan suuntaan huomattavasti. |
hollmi-5 13.07.2012 20:15:11 | |
---|
moderndrummer88: Kyllä rimsit on aina tuhat kertaa parempi vaihtoehto kuin iss:t, itse vaihdoin aikanaan exportteihin rimsit iss:ien tilalle ja sointi korjaantui heti parempaan suuntaan huomattavasti. No ei Exporteista (paskasta) leivosta tule, vaikka mitä tekisi...Mulla oli Exportit Rimmseillä. En ikävöi. Soundit, piuhat ja kajarit. |
-Dr.DW- 13.07.2012 20:23:35 (muokattu 13.07.2012 20:25:09) | |
---|
hollmi-5: No ei Exporteista (paskasta) leivosta tule, vaikka mitä tekisi...Mulla oli Exportit Rimmseillä. En ikävöi. Mie joskus kollkuttelin EXR:iän ihan oli mukavan oloiset kanisterit. Vaikken soittaa osannutkaan, tuskin vieläkään. Vanhoja Exportteja soitin myös entisellä reeniksellä ja niissä oli juurikin nämä rungon läpi menevät ripustukset. Mukavan matalalta soi, siis vielä soi. Ainoa miinus oli karmaisevan syvät koot. Yhellä etusella vielä soitettava, mutta kahdella ollaankin jo Larssikulmissa. :/ E: Tai sitten pitäisi olla Peart, jolla ne on korkeudeltaan "puolen metrin" välein=P Roolataan landiaan;) |
Vallu-Veke 13.07.2012 21:26:34 | |
---|
Iss on ihan ok juttu. Sehän on tavallaan kelluva systeemi. Ainoa, mitä muistan visioneissa, niin ko. ripustuksen kohdalla viritystä piti joskus korostuneesti kuunnella ja säätää. Vaikutti kait siinä ripustuksen kohdalla hieman kalvon vireeseen, muttei pahasti. Eli ok. Mikan kanssa olen samoilla linjoilla. Jos on paset rungot, ei ripustukset tuo siihen mitään mahtavaa juttua. Paska soundi soi korkeintaan pidempään ja kuka sitä haluaa? Teippiä exportteihin pitää laittaa ja pinstripet sekä paksut kapulat kouraan. Yamahoissa, joita olen testannut, on kiinnitys suoraan rungossa ( ei se yess tms.) Soinnin pituuden kanssa on ihan muita ongelmia, kuin se soinnin lyhyys. En ymmärrä, miksi pitäis olla yess tai rimms? Ylä-ja alakalvoa ei voi ainakaan laittaa samaan vireeseen sitten, muuten ne soi hamaan tulevaisuuteen (, siis jos et kikkaile teipeillä). Parempi vaan, että on pultattu runkoon, niin teippejä ei tarvita töppäämään rungon luonnollista soundia ja äänen eri vivahteita. Eri asia, jos kikkailee aikansa ylä- ja alakalvon vireillä ja etsii sitä kautta lyhyempää sointia. Jonkinlaista demppaamista sekin on mielestäni. Meitsi haluaa tietyt sävelet ulos pöntöistä, niin liika soiminen on joskus enempi ongelma. Mitä tarkoitatte yleensä "soinnin paranemisella", jos laitatte rimmssit ja pelit? Haluatteko sointiin pituutta vai muuta juttua soundiin, esim- äänenväriä ? Nyt laitan sen hymiön, vaikka en osaa niitä käyttää ;) Hieman provon kuuloista, kuten pitääkin, mutta haluaisin keskustelua aiheesta? |
moderndrummer88 13.07.2012 21:33:25 | |
---|
hollmi-5: No ei Exporteista (paskasta) leivosta tule, vaikka mitä tekisi...Mulla oli Exportit Rimmseillä. En ikävöi. Jep, mutta parempaan suuntaan soundi silti meni. Sustaini lisääntyi huomattavasti. |