Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Rummut: soittaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Motivaatio harjoitteluun
1 2 3 4
Speedy
07.07.2012 03:38:07
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

statistiÖ: Miksi epäilen tuota (nimetkin kuulosti melko laaja-alaisilta tai specseiltä). En voi väittää vastaan, kun en ole ensimmäistäkään niistä nähnyt.
 
Niin, no voisko olla ehkä just siksi?
 
Mun mielestä em. sanonta tarkoittaa, ettei Raamattua saa lukea sanasta sanaan.
 
Niin minustakin.. ja viittasin tällä siihen, mitä Jassmies totesi.. En muista enkä jaksa kiinnostua, mutta tyyliin että jos ostat Igoen kirjan ja soitat sitä niin alat kuullostamaan Igoelta eli paskalta..
 
"All I think about is time and groove" J. Porcaro
hollmi-5
07.07.2012 09:16:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Heissask:
Selvennätkö hiukan? Siis teet niin että laitat jonku kappaleen soimaan ja hakkaat koko biisin vaikka paradiddlee siihen päälle rytmiin? Vai niin että esim säkeistöissä oma rudimenttinsa ja kertsiin omansa, niinku tavallaan että soittasit sitä biisiä mutta vaan rudimenteilla?

 
Justiinsa noin. Usein sitten hajoitan sen vielä setille. Esim. perusparadiddlelle on monta tapaa jakaa se setille, käsille ja jaloille.
 
Soundit, piuhat ja kajarit.
Weetoz
07.07.2012 11:59:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

statistiÖ: Mun mielestä em. sanonta tarkoittaa, ettei Raamattua saa lukea sanasta sanaan.
 
Tää on nyt vähän offtopiccia, mutta minusta se kyllä tarkottaa sitä, että lukijalla on joku ennakkoasenne, joka sitten vaikuttaa luetun tekstin tulkitsemiseen. Eli lukija tulkitsee tekstiä sillä tavalla (tahallaan) väärin, että se tukisi lukijan omia ajatuksia/asenteita vaikka tekstillä ei oikeasti sellaista tarkoitettaisikaan.
 
Sitten aiheeseen. Komppaan vahvasti sitä, että soittotunnit hyvällä opettajalla(!) kannattaa, ja soiton äänittäminen on myös aina hyvä idea. Kaikista parasta on se, jos saa vielä videokuvaakin mukaan. Näkee siitä samalla jos esim. soittoasennossa on jotain häikkää. Itellä ei hirveesti oo motivaation kanssa yleensä ongelmia, mutta sellasen oon huomannu, että kannattaa katsoa paljon sellasten rumpaleiden soittovideoita mistä tykkää. Heti tekee mieli lähteä treenikselle, jos näen jonkun soittavan jotain hyvältä kuulostavia juttuja, mitä ei ehkä ite ole tullut edes koskaan ajatelleeksi.
 
RlrrLr llRlrr LrllRl rrLrll
Weetoz
07.07.2012 12:31:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

statistiÖ: Lähtöoletus kai, että soittajalla on intohimo. Vaikea ymmärtää, että joku soittaisi edes suutaan, jos ei siihen ole mitään kipinää.
 
Kyllä näitä löytyy. Muistaakseni esim. Larssi (o-ou...) on jossain haastattelussa sanonut, että hän ei ole koskaan ollut erityisen kiinnostunut rumpujen soittamisesta. Soittaa siis vain sen takia, että haluaa kuulua bändiin. Se ehkä selittää sitä, miksi herralla ei ole sitä motivaatiota soittotaitojen kehittämiseen riittänyt kovin pitkälle. Eli tää esimerkki tukee minusta jazzmiehen puheita aika hyvin.
 
Sitten on lisäksi läjä lapsia/nuoria, jotka soittavat soitinta vain siksi, että vanhemmat niin haluavat. "Meidän tytöstä tulee viulisti/pianisti/jne", vaikka tyttö mieluummin pelaisi jalkapalloa.
 
RlrrLr llRlrr LrllRl rrLrll
Epämuusikko
07.07.2012 14:38:42 (muokattu 07.07.2012 14:39:44)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jäi vähän epäselväksi aloittajan mainitsema rudimenttitekniikka. Kuka tässä ohjaa ketä? Jos yleistä käsitekniikkaa tarkoitetaan niin harjoiteltavissahan se on. Mutta siis. tai siis. äh.
 
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1
Strumbali
07.07.2012 18:18:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lainaan vähän Speedya. Me likes bending iron wire. : )
 
Speedy: Jos väännän rautalangasta: Opettelen soittamaan vain single strokea - osaan soittaa vain single strokea, opettelen soittamaan lisäksi double strokea - osaan soittaa single ja double strokea, yhdistänpä ne - osaan soittaa paradiddleä, double padaradiddlä, paradiddle-diddleä ja lähestulkoon mitä vaan, muokkaan single strokea - saan flamin, flam paradiddlen, yms. Lähtötilanteessa osasin kaksi asiaa, niitä yhdistelemällä osaan miljoona asiaa..
 
Sitten omalta osaltani lisäisin, että treenin ajan käytön jaksottaminen pienempiin osiin helpottaa pysymään kiinni siinä harjoituksessa mitä on päättänyt tehdä. Tein itse tänään puolen tunnin jaksoissa treeniä ja kävin välillä ulkona käppäilemässä. Puolen tunnin sisälle otin vielä esim. 5 minuutin jaksona ihan vaan paradiddlea tempoon, joka teettää töitä, mutta homma pysyy kontrollissa. Se on kuitenkin yllättävää, miten paljon se 5 minuuttia sitten on niissä harjoituksissa joihin ei tahattomasti jumiudu puoleksikin tunniksi. Itse(kin) jumiudun helpommin komppitreeneihin.
 
Mähän sanoin, että sä sanoit.
Vallu-Veke
07.07.2012 18:32:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Weetoz: Kyllä näitä löytyy. Muistaakseni esim. Larssi (o-ou...) on jossain haastattelussa sanonut, että hän ei ole koskaan ollut erityisen kiinnostunut rumpujen soittamisesta. Soittaa siis vain sen takia, että haluaa kuulua bändiin. Se ehkä selittää sitä, miksi herralla ei ole sitä motivaatiota soittotaitojen kehittämiseen riittänyt kovin pitkälle. Eli tää esimerkki tukee minusta jazzmiehen puheita aika hyvin.

 
En ole ihan varma mitä tarkoitat nyt. Käsittäisin, että olet ymmärtänyt jazzmiehen puheet nyt väärin ainakin osittain. Minusta Laku on tehnyt juuri kuin itse käsittäisin jazzmiehen suosituksen asiaan olevan. Hän on toiminut oikein.
Eli Laku on keskittynyt musiikin tekemiseen ennemmin kuin rudimenttien opetteluun.
Hän on ollut aika isolla panoksella mukana säveltämisessä ja sovittamisessa. Ilman Lakua ei koko Metallicaa välttämättä tunnettaisi ja he kiertäisivät vielä Laurilan lavoja..
Rummuilla voi myös säveltää tai niitä voi ainakin käyttää voimakkaasti apuna siinä.
Ehkä hän on halunnut tehdä musiikkia ja rummut on ollut siinä tilanteessa pakollinen paska, kun muut virat Metallicassa oli täytetty :)
Eli jos ei ole motivaatiota rudimentteihin, niin tee musiikkia rummuilla?
No jazzmies varmaan itse tietää, mitä hän tarkoittaa.
 
Weetoz
07.07.2012 19:49:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vallu-Veke: En ole ihan varma mitä tarkoitat nyt. Käsittäisin, että olet ymmärtänyt jazzmiehen puheet nyt väärin ainakin osittain. Minusta Laku on tehnyt juuri kuin itse käsittäisin jazzmiehen suosituksen asiaan olevan. Hän on toiminut oikein.
Eli Laku on keskittynyt musiikin tekemiseen ennemmin kuin rudimenttien opetteluun.
Hän on ollut aika isolla panoksella mukana säveltämisessä ja sovittamisessa. Ilman Lakua ei koko Metallicaa välttämättä tunnettaisi ja he kiertäisivät vielä Laurilan lavoja..
Rummuilla voi myös säveltää tai niitä voi ainakin käyttää voimakkaasti apuna siinä.
Ehkä hän on halunnut tehdä musiikkia ja rummut on ollut siinä tilanteessa pakollinen paska, kun muut virat Metallicassa oli täytetty :)
Eli jos ei ole motivaatiota rudimentteihin, niin tee musiikkia rummuilla?
No jazzmies varmaan itse tietää, mitä hän tarkoittaa.

 
Uskoisin kyllä ymmärtäneeni tällä kertaa kaikkia ihan oikein. Otin ton Larssin tässä esille siis pelkästään esimerkkinä henkilöstä, jolla ei ole omaan instrumenttiinsa intohimoa, eikä siten myöskään motivaatiota sen taidon kehittämiseen. Muilta osin kyseinen herra ei oikein toimikaan esimerkkinä, eli oot siinä ihan oikeessa kyllä. Eikä minun sitten varsinkaan ollut tarkotus väheksyä Lassen saavutuksia musiikin alalla. Mutta oon kuitenkin sitä mieltä, että jos joku keskittyy musiikin tekemiseen, niin sen ei silti tarvitse tarkottaa sitä, että se oman instrumentin hallinta jätetään ihan paitsioon, kuten minusta tässä tapauksessa on käynyt.
 
Minusta näitä asioita kannattais lähestyä siten, että ajattelee treenaavansa musiikkia silleen kokonaisvaltaisesti. Eli ammentaa siitä biisien kirjottamisesta uusia taitoja myös instrumentin hallintaan ja päinvastoin. Ite ainakin koen, että vaikka en kummoinen pelimanni olekaan, niin olisin vielä paljon huonompi rumpali jos en niiden rudimenttitreenien lisäksi myös esim. soittaisi kitaraa ja laulaisi aktiivisesti. Biisejäkin yritän tehdä niin paljon kuin kerkeän, ja sekin parantaa rumpujen soittoa. Kun aivoissa tapahtuu jotain kehitystä musiikin alueella, niin se kuuluu myös sitten siellä rumpujen takana, vaikka se kehitys ei ihan suoraan olisikaan rumpujen soittoon liittyvää. Mutta nyt alkaa mennä sen verran hämärille vesille tämä juttu, että lienee viisainta lopettaa tässä vaiheessa. :)
 
RlrrLr llRlrr LrllRl rrLrll
jazzmies
07.07.2012 19:57:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vallu-Veke: En ole ihan varma mitä tarkoitat nyt. Käsittäisin, että olet ymmärtänyt jazzmiehen puheet nyt väärin ainakin osittain. Minusta Laku on tehnyt juuri kuin itse käsittäisin jazzmiehen suosituksen asiaan olevan. Hän on toiminut oikein.
Eli Laku on keskittynyt musiikin tekemiseen ennemmin kuin rudimenttien opetteluun.
Hän on ollut aika isolla panoksella mukana säveltämisessä ja sovittamisessa. Ilman Lakua ei koko Metallicaa välttämättä tunnettaisi ja he kiertäisivät vielä Laurilan lavoja..
Rummuilla voi myös säveltää tai niitä voi ainakin käyttää voimakkaasti apuna siinä.
Ehkä hän on halunnut tehdä musiikkia ja rummut on ollut siinä tilanteessa pakollinen paska, kun muut virat Metallicassa oli täytetty :)
Eli jos ei ole motivaatiota rudimentteihin, niin tee musiikkia rummuilla?
No jazzmies varmaan itse tietää, mitä hän tarkoittaa.

 
Kyllä te molemmat oletta ihan jäljillä. Lars olisi mielestäni hieman voinut ottaa rudimenttejakin haltuun, jotta hänen sanavarastonsa olisi moniulotteisempi. Hän on koko uransa mennyt lahjakkuudellansa, jota hänelle on tosin suotu suurella kauhalla. Hänen rytmimelodian muodostamiskykynsä ja aksenttinsa sekä näkemyksensä ovat toisaalta niin persoonallisia, että ne ovat osiltaan muuttaneet sitä, miten rumpuja soitetaan tänä päivänä.
 
Mutta palatakseni vielä ytimeen. Rudimentteja tai muuta teknistä materiaalia on harjoiteltava, jotta soitosta tulisi sulavaa, irtonaista ja dynaamista sekä soittoon tulisi variaatiota. Rudimentit itsessään soveltuvat ihan paria sattumaa lukuunottamatta kenhosti afroamerikkalaisen rummutuksen perustaksi, koska ne ovat lähtökohdiltaan kohti ykköstä. Jotkut käännökset toimivat hyvin, joten niitä joutuu aina kouluttamaan sovellettavaksi musiikkiin.
 
Ja mitä vielä tulee rudimenttioppaiden, esim. R. Skrikbergin 40 rudimenttia, kapulaotteen opettamiseen, en voisi olla enempää eri mieltä. Etusormi-peukalo -ote tappaa sekä soinnin että pompun. Siksi itseoppimisvälineinä nämä kirjat johdattavat ihan hakoteille.
 
Ei se absoluuttinen totuus ole, mutta lähes järjestelmällisesti olen oikeassa asian kuin asian todellisesta jamasta. - jazzmies 2011 -
Epämuusikko
07.07.2012 20:12:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jazzmies:
Ja mitä vielä tulee rudimenttioppaiden, esim. R. Skrikbergin 40 rudimenttia, kapulaotteen opettamiseen, en voisi olla enempää eri mieltä. Etusormi-peukalo -ote tappaa sekä soinnin että pompun. Siksi itseoppimisvälineinä nämä kirjat johdattavat ihan hakoteille.

 
Komp. T: Per aspera ad astra
 
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1
Vallu-Veke
07.07.2012 20:34:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Weetoz: oon kuitenkin sitä mieltä, että jos joku keskittyy musiikin tekemiseen, niin sen ei silti tarvitse tarkottaa sitä, että se oman instrumentin hallinta jätetään ihan paitsioon, kuten minusta tässä tapauksessa on käynyt.
:)

 
Juu ei tässä ole mitään häikkää ja väitän, että asiallisimmasta päästä Laku-keskusteluja on tämä.
Jazzmies laittoikin selvennystä kiitos.
Tuohon weetoz:ksen juttuun, mikä on kaikin puolin ok mun puolesta, ihan vaan keskustelun ylläpitämiseksi laitan kommentin, että kannattaa muistaa, että älykäs tyyppi saattaa hokata aika nopsaan omat rajansa kroppansa suhteen? Voi olla että pää suoltaa juttuja mutta kroppa ei suostu toimimaan, vaikka miten treenaat. Sekin on vähän ihmisestä kiinni.
Omaan korvaan Laku ei ole koskaan kuulostanut pahalta, mutta ymmärrän, jos jollekkin se kuulostaa pahalta.
En aina edes tiedä mistä puhutaan. Muhammad Ali oli 70-luvun alkuun aikalailla eri mies, kuin sen jälkeen.... Puhutaanko nykyajasta?
Kerran tässä pilkkasin erästä yhtyettä liian siistiksi, ammattilais-aikuispaseksi, mikä hävettää vieläkin. Olen kuunnellut nyt autossa ko. yhtyeen CD:eetä. Ei se olekkaan niin älyttömän pahaa. Muutamasta biisistä tuli kuitenkin yhtä-äkkiä mieleen, että tämä grooven ja timen kunkku on aivan liian täydellinen timen suhteen. Se pilaa mielestäni grooven. Hän kuulostais tavallaan huonompana paremmalta. Lakulle ei näin pääse käymään. Siinä on vain jotain ja sovituksissa varsinkin.
 
jazzmies
07.07.2012 22:29:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vallu-Veke: uutamasta biisistä tuli kuitenkin yhtä-äkkiä mieleen, että tämä grooven ja timen kunkku on aivan liian täydellinen timen suhteen.
 
Ylipäätänsä huvittava ilmiö tämä "ammattirumpalismi" ja leikkiä hää-, terassi- ja tanssikeikoilla 20 sentin erehtymätöntä Porcaroa, kun samalla voisi soittaa musiikkia. Uskoisin, että näiden supersessiomuusikoiden tekemisten ja heidän esittämänsä musiikin diggailussa on enemmän kyseessä joko ammattiskenen p*rseennuolenta tai musiikillinen arvostelukyvyttömyys nähdä metsä puilta. Toki pitkälle uralle mukaan on sattunut muutama hyväkin kappale. Mutta näiden vapaaehtoisen kuuntelemisen voi antaa anteeksi, jos sattuu diggaamaan soittamisesta todella paljon tai on kasvuvaiheessa. Eräskin kaverini oli oikeasti hankkinut kaiken mahdollisen, missä Colaiuta soitti, ja sitten hän kuunteli rumpuosuuksia lyönti lyönniltä musiikin ollessa ihan hirveää GRP-huttua. No tälle diggarille kävi loppujen lopuksi hyvin.
 
Oma taimini on edessä ja takana yhtäaikaa, tekniikka ei lähde, saundit ovat pinkeät eikä aksentteja kuulu, mutta siitä huolimatta soittaminen on kivaa kun saa soittaa originellia ja originaalia musiikkia. Kaikki lähtee musiikista itsestä.
 
Ei se absoluuttinen totuus ole, mutta lähes järjestelmällisesti olen oikeassa asian kuin asian todellisesta jamasta. - jazzmies 2011 -
statistiÖ
08.07.2012 00:38:08
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Weetoz: lukijalla on joku ennakkoasenne, joka sitten vaikuttaa luetun tekstin tulkitsemiseen. Eli lukija tulkitsee tekstiä sillä tavalla (tahallaan) väärin, että se tukisi lukijan omia ajatuksia/asenteita vaikka tekstillä ei oikeasti sellaista tarkoitettaisikaan.
 
Miksei sitäkin, paremmin sopii alkuperäiseen (Speedyn) ajatukseen tämä.
 
statistiÖ
08.07.2012 00:46:38
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Weetoz: ei ole koskaan ollut erityisen kiinnostunut rumpujen soittamisesta. Soittaa siis vain sen takia, että haluaa kuulua bändiin. Sitten on lisäksi läjä lapsia/nuoria, jotka soittavat soitinta vain siksi, että vanhemmat niin haluavat.
 
Niin, ON VAIKEA YMMÄRTÄÄ :) Nämä on mulle osastoa otan osaa. Sellaista ei pidä tehdä, mitä ei halua. Jatsari totesi myös, että lopettaminenkin on cool. Sitä sitten.
 
Mua muuten harmittaa nyt, ettei mua patistettu soittamaan mukulana mitään (mitä vähän koulussa). Eli ihan hyvä kun vanhemmat pistävät oppiin, kunhan ei ihan väkisin kuitenkaan.
 
statistiÖ
08.07.2012 00:54:24
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vallu-Veke: En ole ihan varma mitä tarkoitat nyt.
 
Olisit lukenut lainauksen :) Hän ei ymmärtänyt mua. Ja minä en suvainnut sulattaa Jatsaria, että joku soittaisi ilman intohimoa, mistä W opasti, että tällaisiakin kummajaisia löytyy. No totta maar. En vaan ymmärrä moista, mitään minkään tekemistä, jollei halua/ kiinnosta ollenkaan.
 
statistiÖ
08.07.2012 01:09:10
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jazzmies: Oma taimini on edessä ja takana yhtäaikaa, tekniikka ei lähde, saundit ovat pinkeät eikä aksentteja kuulu
 
Minun mielestä sä soitat hyvin, ellei erinomaisesti jopa täydellisesti *vakoilin*. Mutta jotain toista kappaletta :I mikä taasen kiinnostaa valtavasti, miksi :) ja voisiko asialle tehdä jotain..
 
hollmi-5
08.07.2012 11:22:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

statistiÖ: Minun mielestä sä soitat hyvin, ellei erinomaisesti jopa täydellisesti *vakoilin*. Mutta jotain toista kappaletta :I mikä taasen kiinnostaa valtavasti, miksi :) ja voisiko asialle tehdä jotain..
 
Jazzmies on aika erikoinen rumpali. Hänellä on aivan loistava lähestymistapa settiin, mutta itse ei soittoansa arvosta ;)
 
Kapulaotteesta on montaa mieltä. Minullakin se on mennyt ranskalaisesta saksalaiseen ja nyt enemmänkin peukalo-keskisormi-otteeseen, jossa etusormi on ohjaavassa asemassa. Kyllä paljon ja montaa rumpalia auttaisi, että kuuntelisi kapulaa: soiko vaiko kolahtaako :)
 
Soundit, piuhat ja kajarit.
statistiÖ
08.07.2012 14:54:20 (muokattu 08.07.2012 14:54:49)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hollmi-5: Jazzmies on aika erikoinen rumpali. Hänellä on aivan loistava lähestymistapa settiin
 
Niin on sullakin :) Lie johtuiko siitä parjatusta puvuntakista, mutta eihän kapuloimista voisi kevyemmännäköisesti hoitaa.
 
Kyllä paljon ja montaa rumpalia auttaisi, että kuuntelisi kapulaa: soiko vaiko kolahtaako :)
 
Pitää vielä katsoa, mitä nuo on. Ilman parempaa tietoa testailin läpi kaikenlaisia otteita, kulmia ja kohtia, voimaa ei voi täällä testata. Ihan mielenkiintoista, miten muuttuu asiat/ äänet. Ei varmaan pahenna rutinoitunuttakaan kokeilla tätä asiaa läpi.
 
jazzmies
08.07.2012 20:39:42 (muokattu 08.07.2012 20:42:20)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hollmi-5: Jazzmies on aika erikoinen rumpali. Hänellä on aivan loistava lähestymistapa settiin, mutta itse ei soittoansa arvosta ;)
 
Lähestymistapani on todella "melodinen" kaikessa mahdollisessa, eivätkä kompit tai kuviot enää nappaa sitten alkuunkaan. Luonnollisesti ne on käyty läpi ja rytmiteoriaan on tullut perehdyttyä tarkastikin, mutta ne ovat toimineet avaimena rummuttamisen vapautumiseen sekundaarisista kahleista. Ja nämä kahleethan on juuri nyt niitä harjoituksia, tyylinmukaisuutta ja chopseja.
 
Nyt kun kuuntelen studiossa äänittämiäni raitoja osana musiikkia ilman tarkkoja muistikuvia soittotilanteesta, niin vasta ensimmäistä kertaa osaan kuunnella mitä kuvoita rummuillani soitan. Olin sessioissa niin inessä kappaleissa, että en pystynyt keskittymään ollenkaan kuvoihin, estetiikkaan, chopseihin tai tyylinmukaisuuteen, vaan musiikki valitsi kuviot puolestani. Eli aivot 100 % narikkaan ja pelkkä tunneilmaisu, hetkessä oleminen, kuullun tulkinta ja kappaleissa operoiminen nousivat keskiöön. Jos otto ei pysynyt läjässä, niin sitten otettiin hieman aivoja narikasta käyttöön.
 
Luonnollisesti tällainen ei miellytä kaikkia rumpaleita, muusikoita tai laadun puolesta aina itseänikään, mutta pääasia on, että soittaa.
 
Ei se absoluuttinen totuus ole, mutta lähes järjestelmällisesti olen oikeassa asian kuin asian todellisesta jamasta. - jazzmies 2011 -
Vallu-Veke
08.07.2012 22:12:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jazzmies: Lähestymistapani on todella "melodinen" kaikessa mahdollisessa, eivätkä kompit tai kuviot enää nappaa sitten alkuunkaan. Luonnollisesti ne on käyty läpi ja rytmiteoriaan on tullut perehdyttyä tarkastikin, mutta ne ovat toimineet avaimena rummuttamisen vapautumiseen sekundaarisista kahleista. Ja nämä kahleethan on juuri nyt niitä harjoituksia, tyylinmukaisuutta ja chopseja.

 
Itse lähdin rennosti siitä musiikin tekemisestä, kun yliarvioin kykyni ja aliarvioin rummut instrumenttina. Sehän meni kiville. Aloitin kokonaan alusta tekniikoiden harjoittelulla, jne... Se vaihe on mielestäni pakko käydä johonkin pisteeseen. Ns. musiikki jäi aika tökerölle tasolle, kun tekniikka petti. Tavallaan sen takia kehitin sen ajankäyttösysteemin, joka koostuu pakollisista tekniikka kertauksista, uuden opettelusta ja rennosta fiilistelystä lopuksi.
Sinusta voisi saada äkkiä kuvan, että kadut käyttämääsi aikaa tekniikoiden yms. muodollisuuksien opetteluun? Toisaalta pidät niitä tärkeinä työkaluina. Mutta jos ajatellaan, että ollaan opetteluvaiheessa, niin miten suosittelisit painotuksia, vaikka ajankäytön suhteen?
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «