-Cale 06.07.2012 21:39:44 | |
---|
antnis: Suosittelen muuten oikeasti tuota juuri hankkimaani G&L Asat Classic Tributea. Hyvin tehty ja varsin räyhäkkäsoundinen tele. Sullahan oli jenkki-asattikin? Jääkö tuo kuinka paljon jenkistä jälkeen, ja millä osa-alueilla? Vähän houkuttelisi hankkia joku tributeasatti tuon toisen Legacyn tilalle, esim. bluesboy missä on humppari kaulassa. |
jkourula 06.07.2012 23:03:13 | |
---|
jkourula: Sinänsähän tuo täysin aito saundi ei ole ainakaan minulle tärkeä, kun en edes tiedä miltä alkuperäiset kuulostavat. Jos vaan on vähän ilmavampaa ja kirkkaampaa kuin tavanomainen humpparisaundi, niin se riittää. Jos tuo kiikarissa oleva customi vain tuntuu hyvältä käpälään, niin enköhän tilaa Creameryltä mikin. Raportoin sitten tänne. The Creameryn Wide-range humppari saapui sitten ja asensin sen tuohon japsi-customiin. Näin yhden päivän soitteluiden perusteella kuulostaa todella hyvältä. Saundi on erittäin syvä ja iso, mutta silti täysin selkeä. Jotain straton kaulamikkimäistä tuossa on, mutta paksumpana ja isompana saundina. En ole tosiaan niitä alkuperäisiä kuullut (ja youtubessa ei kauhean hyvää kuulokuvaa saa niistä), mutta tämä kyllä toimii. Sen kaveriksi tuli myös The Creameryn vähän kuumempi (mutta silti vintagetyylinen) tallamikki, joka sekin kuulostaa ihan hyvältä. Ei mikään kirkkain telemikki, mutta hyvin soi ja tasapainottuu kaulamikin kanssa. |
antnis 07.07.2012 00:49:00 (muokattu 07.07.2012 01:04:19) | |
---|
-Cale: Sullahan oli jenkki-asattikin? Jääkö tuo kuinka paljon jenkistä jälkeen, ja millä osa-alueilla? Vähän houkuttelisi hankkia joku tributeasatti tuon toisen Legacyn tilalle, esim. bluesboy missä on humppari kaulassa. Se jenkki on mun veljen ja olin suunnitellut ostavani sen siltä, mutta kävi niin, että hän halusikin sen takaisin. Tilasin sitten sokkona tuon Tributen, ja olen ollut siihen ihan tyytyväinen. Akustisessa soundissa se lähinnä häviää jenkille, soitettavuudessa ei yhtään (jenkkiin tuli 12" radius 7.25" tilalle rempan yhteydessä ja tuossa on 9"). Sähköinen sointi on terävämpi, sanoisinko rokimpi, mutta makuasia kummasta tykkää enemmän. Eri luonteiset ne lähinnä ovat. Ihan hiton hyvä soittaa tuo on ja uskallan suositella kyllä, todella hyvä kaula. Ei tuossa ole viimeistelyssäkään mitään vikaa mutta kaippa sen käsintehdystä erottaa jos vierekkäin ovat, tuo jenkkivehje tosin on jo vähän patinoitunut että en ole ihan uuteen päässyt vertailemaan. |
Andy Six 07.07.2012 13:03:48 | |
---|
Nappasin torilta Bajan,josta S-1 kytkentä on muutettu perinteiseks 3-asentoiseksi...Just semmonen on kummitellut mielessä jo vuosia... |
Andy Six: Nappasin torilta Bajan,josta S-1 kytkentä on muutettu perinteiseks 3-asentoiseksi...Just semmonen on kummitellut mielessä jo vuosia... Itse olen menettänyt sydämeni bajalle:-) miten itse arvioit omaasi? Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka. |
Andy Six 07.07.2012 15:12:53 | |
---|
hallu: Itse olen menettänyt sydämeni bajalle:-) miten itse arvioit omaasi? Kaula tuntuu enemmän omalta jutulta kuin CV-skujun ohuehko kaula,samoin kevyempi paino on hyvä homma..... |
antnis 07.07.2012 15:56:18 (muokattu 07.07.2012 15:59:37) | |
---|
Baja oli mulla toisena vaihtoehtona Asatin lisäksi, sitten kun pääsin sellaista viimeinkin testaamaan uudessa Kitarapajassa niin se uppolakattu halkokaula oli kyllä vähän turhan hc...noh makuasioita ja mulla on pieni käsi. |
hallu 07.07.2012 16:54:27 | |
---|
antnis: Baja oli mulla toisena vaihtoehtona Asatin lisäksi, sitten kun pääsin sellaista viimeinkin testaamaan uudessa Kitarapajassa niin se uppolakattu halkokaula oli kyllä vähän turhan hc...noh makuasioita ja mulla on pieni käsi. No vaikka käsikään ei olisi pieni, niin kyllä se kaula vaan tuottaa erilaisen soittotuntuman ja jos siitä ei tykkää niin ei se siitä käytössä paremmaksi muutu. itse tykkään vaan makuasioitahan nämä. Tuli muuten mieleen, että vaikka tykkäänkin halkokauloista (LesPaul ja kaksi Fenderiä), niin mulla on pari hentokaulaisempaakin kitaraa, jotka tuntuvat erittäinkin mukavilta soittaa vähän erilainen fiilis vaan tulee niistä. Viimeisin on vieläpä inhokkini satiinilakattu ja nyt kun silläkin on soittanut, niin kyllä satiinilakankin kanssa toimeen tulee eikä se oikeastaan kiinnitä huomiota kun ei asiaa enempää ajattele, senkun soittaa vaan. Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka. |
Muovinen 08.07.2012 09:23:30 | |
---|
hallu: Tuli muuten mieleen, että vaikka tykkäänkin halkokauloista (LesPaul ja kaksi Fenderiä), niin mulla on pari hentokaulaisempaakin kitaraa, jotka tuntuvat erittäinkin mukavilta soittaa vähän erilainen fiilis vaan tulee niistä. Viimeisin on vieläpä inhokkini satiinilakattu ja nyt kun silläkin on soittanut, niin kyllä satiinilakankin kanssa toimeen tulee eikä se oikeastaan kiinnitä huomiota kun ei asiaa enempää ajattele, senkun soittaa vaan. Näinpä. Ite en oo oikein tätä mnetin kaulakriittisyyttä ymmärtäny, mutta tietysti jos fysiikka tulee vastaan, niin totta kai se kaulan paksuus jo vaikuttaa. Mulla on aika normikokonen käsi mutta pitkät sormet. -General Petrovsky |
H-Diddy 08.07.2012 15:41:56 | |
---|
Andy Six: Nappasin torilta Bajan,josta S-1 kytkentä on muutettu perinteiseks 3-asentoiseksi...Just semmonen on kummitellut mielessä jo vuosia... Baja on loistokitara mutta itseäni tuppaa ärsyttämään se neliasentoinen mikinvalitsin. jahka jaksan niin muutan sen S-1 volapotikan tekemään saman ku se ylimääränen asento valitsijassa. ihan kiva lisä se kuitenkin on sooloboostina varsinkaan ku en ikinä käytä vaiheenkääntöä. |
Tawsky 10.07.2012 09:16:46 | |
---|
"Odotin sellaista Tony Halmeen näköistä kaveria sieltä ilmaantuvaksi, joten shokki oli kova kun mielikuvat romahti." -DM |
Joees 10.07.2012 11:22:33 | |
---|
ADEHD: Irrotin telestä pleksin. Se on nyt aika rok. https://www.dropbox.com/s/43sfdilxkwtle6p/SAM_0087.JPG Tästä on nyt tullut sen verran villitys viime aikoina että taidan palacasteriini hommata suosiolla pleksin. Onneks en oo kuitenkaan kerennyt saamaan sitä vielä valmiiksi... Humina on mun särö ja feedback on mun laulaja. |
Numb 10.07.2012 11:47:57 | |
---|
Methis: Tästä on nyt tullut sen verran villitys viime aikoina että taidan palacasteriini hommata suosiolla pleksin. Onneks en oo kuitenkaan kerennyt saamaan sitä vielä valmiiksi... Laitat stratomallin pleksin. |
Joees 10.07.2012 11:48:55 | |
---|
Numb: Laitat stratomallin pleksin. Se olis kyllä kovis. On mulla kyllä muutamia suunnitelmia tässä mielessä ja toteutan jonkun niistä heti kun tilanne moisen sallii. Humina on mun särö ja feedback on mun laulaja. |
Numb 10.07.2012 11:52:04 | |
---|
|
Joees 10.07.2012 12:17:55 | |
---|
Humina on mun särö ja feedback on mun laulaja. |
Corto 10.07.2012 13:48:54 | |
---|
Fender 72 Custom Telecaster tuli taloon, nappasin vaihdokkina torilta. Mehikolainen vm '02 vaahteraotelautainen kepukka, musta body ja pari elämänkolhua. Tallassa joku single coil Seymour Duncan, kaulassa varmaan orkkis mikki. On tää rapea peli. Mutta Baja-kuume ei hellittänyt silti... Vielä joku kaunis päivä mulla on molemmat. Toivottavasti. Leo got it right the first time: Telecaster |
Stone 11.07.2012 10:14:48 (muokattu 11.07.2012 10:39:07) | |
---|
Corto: Fender 72 Custom Telecaster tuli taloon, nappasin vaihdokkina torilta. Mehikolainen vm '02 vaahteraotelautainen kepukka, musta body ja pari elämänkolhua. Tallassa joku single coil Seymour Duncan, kaulassa varmaan orkkis mikki. On tää rapea peli. Mutta Baja-kuume ei hellittänyt silti... Vielä joku kaunis päivä mulla on molemmat. Toivottavasti. Onneksi olkoon kovasti loistavasta hankinnastsa! Täällä kans 72' tele custom, mutta se classinen tele=Baja siltikin täälläkin gassittaa vuodesta toiseen. Ei olisi pitänyt ikinä testaa sitä :) Kuitenkin noin vakavasti tuo 72' custom on ollut itselleni tosi monipuolinen soitin, jossa duncan myös tallassa (STL-1) eli sitä ei pidä siis hävittämän. Mikäli koet, että se kaulamikki ajankanssa kuullostaa liian "tummalta", niin isompiarvoiset volume + tonepotikat sille vaan sitten (esim. 500- 1000 K) . Itselleni päivitetty pelkkä tonepotikka 250-->1000 K ja se paransi jo mukavasti kaulamikkiä. Strato (60's classic player) löytyy myös, mutta enempi itselleni toi tele vaan istuu...liekkö toi "halkomaisempi" kaula vai mikä siinä sitten lieneekään (?). Huomattavasti dynaamisempi ulosanti vrt. omaan stratoon. "If You Want The Last Laugh.....Join The Rolling Stones." -Keith Richards |
Imper 12.07.2012 01:09:41 (muokattu 12.07.2012 01:11:20) | |
---|
Tällanen Tele tuli ostettua viime kesänä: '93 Made in Japan Fender. Hiton monta teleä läpi käyneenä täytyy kyllä todeta, että tässä on sitä jotain. Tällä on luultavasti soitettu hitosti koko elinikänsä aikana. Todella hienosti kulunut joka puolelta. Kaulan paksuus about Bajaa, eli paksuhko. Tallassa on puolitettava humppari, platessa sille pieni kytkin - toimii! Kaulassa on Nocasterin kaulamikki. Rosteriset narrow jumbot nauhoina. Erinomainen all-around-kitara. Ainiin, kuva: http://dl.dropbox.com/u/20269725/telejubilee.JPGEveryone is a per-son |
jyrkalt 12.07.2012 08:58:16 | |
---|
Imper: Tällanen Tele tuli ostettua viime kesänä: '93 Made in Japan Fender. Hiton monta teleä läpi käyneenä täytyy kyllä todeta, että tässä on sitä jotain. Tällä on luultavasti soitettu hitosti koko elinikänsä aikana. Todella hienosti kulunut joka puolelta. Kaulan paksuus about Bajaa, eli paksuhko. Tallassa on puolitettava humppari, platessa sille pieni kytkin - toimii! Kaulassa on Nocasterin kaulamikki. Rosteriset narrow jumbot nauhoina. Erinomainen all-around-kitara. Ainiin, kuva: http://dl.dropbox.com/u/20269725/telejubilee.JPG Komia peli! Alkoholiongelma se on sekin kun viina ei maistu. |