Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Budjettistudiolla pikkubisnestä
1 2 3
Moyhiss
04.07.2012 23:55:17 (muokattu 05.07.2012 00:14:04)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Elikkäsnääs olen ajatellut että alkaisin tekeen pieni-laatuista bisnestä äänittämälle bändeille biisejä/demoja. Onko tuommoiselle yhtään kysyntää tänäpäivinä? Tosiaan mulla toi eroaa ammattistudioista, että niitä monien tuhansien analogi shaibeleita ja mikitettyjä akustisia rumpuja ei löydy, melkein kaikki tehdään softien kanssa. Olen viimeiset 3vuotta soittamisen sijaan ahkerasti opetellut kaikkea mahdollista mikä liittyy softiin, miksaamiseen, masterointiin. Alkaa pikkuhiljaa tulee semmoinen pieni itsevarmuus että mielelläni bändeille äänittelisin heidän omia biisejään. Ja aina haluaa opetella uutta ja muutenkin toi olisi mukavaa hommaa :) Eniten infoa löytyy ton metallimusa genren äänittämiseen.
 
Hyvä puoli tässä olisi, että bändi ei menisi konkurssiin yhden demon takia, vaan pidetään ne kustannukset alhaalla.
 
Rummut tehtäisiin kokonaan midillä (superior, ezx metal machine). Joo rumpalille tulisi tylsää, mutta on siinä se että rumpali voi kertoa minkälaista soundia haluaa ja voidaan viilata soundeja mielinmäärin.
 
Kitarat voidaan vetää LePou plugareilla ja impulsseilla, ajattelin opetella ton izotope ozone matching EQ tsydeemin nii voi käyttä vaikka identtisiä soundeja demollaan ku vaikkapa Petruccin tson. Ajattelin myös Pod hd:n hankkia, siitä saisi varmasti maukasta soundia jos käyttää redwirez tai ownhammer impulsseja. Roland Cube60 löytyy kanssa josta saan yllättävän maukasta soundia suoraan linjaan äänittäessä ja EQ leikkauksilla.
 
Bassot vedettäis varmaan suoraa linjaan ja jos pientä särmää niin tse b.o.d tuomaa sitä boollsia. Tai jos tulee Pod Hd niin voisi sillä yritellä jotain.
 
Mikkiä en ole vielä hankkinut, sitä voisitte muuten suositella :) Perus shure sm58 toimiiko? Pitäiskö laulajalle sit väsätä joku patjoilla varustettu vaatekaappi millä saadaan parempaa akustiikkaa aikaseks?
 
Monitoreiks tulee varmaan ihan perus behringer truth sarjaa. Tällä hetkellä perus logitech tietsikkakajarit. Daw on reaper ja plugareina izotope ozone 5, reaperin omat ja muut ilmaisplugarit (kjaerhaus).
 
Älkää pliis studiojumalat lytäkkö mun ideaa heti, anteeksi epätietoisuuteni :))))
 
Niin joo pientä ääninäytettä: http://www.mikseri.net/artists/fast … ht/konnin-omegle-seikkailut/515672/
 
Toi on tommoinen mikä tehtiin tän hetkisen bändin kanssa hemmetin nopeesti, jälkeenpäin kyllä huomaa että lautaset ja basso hitusen liian kovalla mut enpäs jaksanu korjata.
 
Danko
05.07.2012 00:02:51
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Linkkisi antaa 403-erroria.
 
"No olet luultavasti ammattitaitoinen miksaaja ja sulla on laitteisto kohdillaan." -OPJ1974
Moyhiss
05.07.2012 00:14:57 (muokattu 05.07.2012 00:18:02)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Danko: Linkkisi antaa 403-erroria.
 
Juu linkki korjattu :)
 
Antti1
05.07.2012 00:22:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tom Raww: Onko tuommoiselle yhtään kysyntää tänäpäivinä?
 
Kokeilemalla se selvinnee parhaiten. Kyllä nykyäänkin on vielä avuntarpeessa olevia ihmisiä, joita palvelut kiinnostavat rahaa vastaan.
 
Näytteesi oli ihan ok, mutta tuon perusteella kannattaa kuitenkin vielä miettiä se hintapolitiikka kilpailukykyiseksi. Ei tuo nyt ihan kuitenkaan miltään ison maailman meiningiltä mun korvaan kuulostanut, mutta toimii demoiluun kyllä. Ison pajan hinnalla ei kukaan halua huonompaa laatua, varsinkaan rajallisilla työskentelymahdollisuuksilla.
 
"I like big tits and an onion butt." "What's an onion butt?!" "It's an ass that brings tears to your eyes."
Aki
05.07.2012 01:02:12
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tom Raww: Elikkäsnääs olen ajatellut että alkaisin tekeen pieni-laatuista bisnestä äänittämälle bändeille biisejä/demoja.
 
Veikkaan että kysyntää voisi hieman ollakin, tosin kuvaamasi kaltaisia "pajoja":han löytyy jo joka toiselta treenikämpältä. Jotain ekstraa sun pitää siis pystyä tarjoamaan.
 
Perus shure sm58 toimiiko?
 
Eipä juuri. SM58 kun ei livekäytössäkään ole erityisen hyvä, olis äänityksissä syytä mielestäni vaatia aika paljon enemmän. Ei siis hinnan vaan soundin puolesta.
 
Pitäiskö laulajalle sit väsätä joku patjoilla varustettu vaatekaappi millä saadaan parempaa akustiikkaa aikaseks?
 
Patjat vaatekaapissa ei demppaa matalien taajuuksien kuminoita, eli tuo yhtälö olisi vähän hankala. Akustiikkaa käsitteleviä ketjuja on jo useampia, suosittelen lukaisemaan ne.
 
Monitoreiks tulee varmaan ihan perus behringer truth sarjaa.
 
Uusin malli 3030 tuntuu saavan paljon parempia kehuja kuin 2-sarjalaiset.
 
jälkeenpäin kyllä huomaa että lautaset ja basso hitusen liian kovalla mut enpäs jaksanu korjata.
 
Kysymyksesi aiheyhteyden huomioonottaen tämä on aika surkea myyntipuhe/asenne.
 
Sitten asia josta et maininnut lainkaan, eli homman laillisuus. Jos teet kuten kuuluu, perustat toiminimen, tutustut sen pyörittämiseen, ja ostat softille kaupalliset lisenssit. Suurinta osaa ilmaisplugareista ja -ohjelmista ei saa käyttää tulonhankintaan ilman maksullista lisenssiä.
 
"Jos ei kunnolla kuule mitä tekee/on tullu tehtyä, niin käy kuin valtion firmassa. Tietämätön laittaa osaamattoman tekemään tarpeetonta, ni siinä on koko turha työ vaarassa mennä ihan hukkaan." - rintapek 10.1.2012
Einherjar
05.07.2012 03:40:37 (muokattu 05.07.2012 03:42:29)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tom Raww: ... Onko tuommoiselle yhtään kysyntää tänäpäivinä?
 
Kuten tuolla jo mainittiin; Joka toiselta reenikämpältä löytyy jonkinmoista nauhotuslaitetta, että jotakin boonusta pitäisi pystyä tarjoamaan. Muuten bändejä ei välttämättä jaksa kiinnostaa ylimääräinen maksaminen.
 
...Rummut tehtäisiin kokonaan midillä (superior, ezx metal machine).
 
Tuon samplehomman ymmärrän jos näin metallipuolella vain hääräillään. En kuitenkaan usko, että yksikään rumpali on innolla tuollaiseen lähdössä. Nauhoita vaikka parilla overilla ja käännä kasa triggereitä midiksi, jos tuntuu ettei ole halua ostaa mikkisettiä rummuille. Ohjelmoidut rummut voi ehkä kuulostaa paremmalta, mutta melko varmasti jokaisessa bändissä on rumpali, joka haluaa oman soittonsa sinne demolle.
 
Kitarat voidaan vetää LePou plugareilla ja impulsseilla, ajattelin opetella ton izotope ozone matching EQ tsydeemin nii voi käyttä vaikka identtisiä soundeja demollaan ku vaikkapa Petruccin tson. Ajattelin myös Pod hd:n hankkia, siitä saisi varmasti maukasta soundia jos käyttää redwirez tai ownhammer impulsseja. Roland Cube60 löytyy kanssa josta saan yllättävän maukasta soundia suoraan linjaan äänittäessä ja EQ leikkauksilla.
 
Varaudu jo valmiiksi siihen, että sessioissa tulee vastaan kitaristi joka haluaa juuri sen oman henkilökohtaisen soundinsa sinne narulle. Kaikille ei mallinnukset kelpaa.
 
... ja plugareina izotope ozone 5, reaperin omat ja muut ilmaisplugarit (kjaerhaus).
 
Voivat vaatia lisenssejä rahahommissa. Kannattaa ottaa selvää.
 
"Sanovat että osaisin miksata, mutta kyllä se viina mahtaa olla minun juttu" -Tuntematon miksaaja
cosmob83
05.07.2012 10:21:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kommentoidaan nyt minunkin vinkkelista (ja en valitettavasti edusta metalligenreä):
 
Minusta halpa nyrkkipaja olisi kaikinpuolin ihan jees idea ja kannatan kyllä. Mutta kuten tuossa aikaisemmin todettiin niin minulla se homma kyllä tyssäisi siihen että rumpalin nauhoitus ei onnistu, ja vaikkakin kotidemoissani käytän PodHd:ta ja Guitar Rig:iä kitarasoundieni ruuvaamiseen, en halua studiossa niiden läpi nauhoitella, vaan ihan putkivahvistimen läpi.
 
Se että pääsee halvalla jonnekkin vetämään demolaulut (kokeile vaikka Reflexion filtereitä) ja rummut nauhalla on ihan mielenkiintoinen konsepti. Se että se kyseisessä demostudiossa on huonommat vermeet kuin meidän treenikämpällä tai kotistudiossani onkin sitten vähän turn off.
 
HateHalon
05.07.2012 10:52:26 (muokattu 05.07.2012 10:54:46)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  


Minusta halpa nyrkkipaja olisi kaikinpuolin ihan jees idea ja kannatan kyllä. Mutta kuten tuossa aikaisemmin todettiin niin minulla se homma kyllä tyssäisi siihen että rumpalin nauhoitus ei onnistu, ja vaikkakin kotidemoissani käytän PodHd:ta ja Guitar Rig:iä kitarasoundieni ruuvaamiseen, en halua studiossa niiden läpi nauhoitella, vaan ihan putkivahvistimen läpi.

 
Nykyään moni aloittava demobändi tekee rummut trigattuna ja kitarat linjalla koneelle, jossa plugareilla rukataan soundi, ihan sille albumillensa asti, jota painavat ison satsin myyntiin.
 
Ja mediassa usein ilmeisesti kehutaan myös näitä soundeja.
 
Onhan se paljon helpompi tie. helpompi muokata ja korjata jälkeenpäin, ja rumpusoundeja ei tarvi preset:iä enempää hioa.
 
www.halondesign.com
cosmob83
05.07.2012 11:04:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

HateHalon: Nykyään moni aloittava demobändi tekee rummut trigattuna ja kitarat linjalla koneelle, jossa plugareilla rukataan soundi, ihan sille albumillensa asti, jota painavat ison satsin myyntiin.
 
Ja mediassa usein ilmeisesti kehutaan myös näitä soundeja.
 
Onhan se paljon helpompi tie. helpompi muokata ja korjata jälkeenpäin, ja rumpusoundeja ei tarvi preset:iä enempää hioa.

 
Uskon kyllä että moni bändi tekee mainitsemallasi tavalla, mutta kuten sanoin niin itse en niin toimi (kotidemot asia erikseen). Ja mä en ole ihan varma että onko se helpompi tie. Yleensä (toisaalta tämä voi kertoa myös osaamattomuudestani) Guitar Rigin ja rumpusoftien käyttäminen on aiheuttanen melkein enemmän säätämistä kuin jos olisi nauhoittanut kitarat normivahvarin läpi. Kyse kun ei kuitenkaan ole yksittäisistä hienoista soundeista, vaan siitä että miten ne kaikki saa pelaamaan yhteen.
 
Triggerit on ihan jees, mutta en ole niiden kanssa myöskään onnistunut samaan aivan tyydyttävää lopputulemaa (tosin en pitkään jaksanut yrittää, kun haluamani lopputuloksen sain muilla keinoin). Kaikensortin 16th shuffle grooven triggailu virvelirummusta (jossa on paljon ghost noteja) on vähän piinallista. Samaten vastaavanlaisen rumpukompin ohjelmoiminen koko raidan mitalta.
 
Mutta joo, ehkä nämä mun ajatukset kertovat enemmän mun omasta kokemusmaailman vähäisyydestä, kuin varsiniaisesta osaamisesta.
 
Antti1
05.07.2012 11:07:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

cosmob83: Kaikensortin 16th shuffle grooven triggailu virvelirummusta (jossa on paljon ghost noteja) on vähän piinallista.
 
Ei noissa oo mitään ongelmaa nykyplugareilla. Esim. Slaten Trigger hoitaa noi yleensä ongelmitta ilman edes mitään vuotojen paikkailuja, jos signaali on äänitetty triggerillä mikin sijaan.
 
"I like big tits and an onion butt." "What's an onion butt?!" "It's an ass that brings tears to your eyes."
Kalmo
05.07.2012 21:51:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos unohdetaan se sana "bisnes", niin hommasta lienee sekä iloa että hyötyä mukanaolijoille, ja se bisnes tulee ehkä mukaan vähän myöhemmin.
 
Jos rumpuja ei äänitetä, edes niin, että rumpali soittaisi sähkörumpuja, ja skitat menevät pelkällä mallinnuksella, niin hinnan pitää olla niin halpa, ettei sitä varmaan bisnekseksi voi kutsua, vaivanpalkaksi ehkä.
 
Kunnollisten rumpujen väsääminen MIDIllä vie helposti pari päivää, vaikkei edes vielä ruveta pilkkuja viilaamaan. Sehän olisi sama, kuin demon kitaraosuudet tehtäisi valmiista sampleista, eikä kitaristi soittaisi lainkaan. Sellainen olisi vain biisidemo, ei bändin demo.
 
Kuka siitä maksaisi sen vertaa, että voisi puhua edes pikku bisneksestä, kun oikeissa studioissa voi soittaa biisin sisään perusvirityksillä niin edullisesti nykyään ?
 
Älä anna skeptisyyteni kuitenkaan vaikuttaa yritysintoosi. Minä olen aina vähän perusnegatiivinen.
 
Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300, XP, SONAR 8.5 Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän.
mattim
05.07.2012 23:18:37
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aki:
Uusin malli 3030 tuntuu saavan paljon parempia kehuja kuin 2-sarjalaiset.

 
Onko noista joitain testejä oikein tehty ? Mulla on 2030:t kohta finaalissa ja pitäis uutta laittaa kotikomeroon.
 
Matti
 
Aki
06.07.2012 00:21:04
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mattim: Onko noista joitain testejä oikein tehty ? Mulla on 2030:t kohta finaalissa ja pitäis uutta laittaa kotikomeroon.
 
Ihmeen vähän 3030:sta on ollut juttua vaikka se on ollut markkinoilla jo tovin. Googlella löytyi keskusteluita joissa 2030:aa kuulleet (ja muutama kuulematonkin) dissaavat kilpaa Behkua merkkinä, ja molempia kuulleet hehkuttavat miten 3030 on merkittävästi paremman kuuloinen kuin 2030 tai kilpailijansa. Tekis mieli ne 3030:set ostaa itsellenikin, mutta kun näitä pönttöjä on jo joka huoneeseen...
 
"Jos ei kunnolla kuule mitä tekee/on tullu tehtyä, niin käy kuin valtion firmassa. Tietämätön laittaa osaamattoman tekemään tarpeetonta, ni siinä on koko turha työ vaarassa mennä ihan hukkaan." - rintapek 10.1.2012
Antti1
06.07.2012 11:41:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaverilla tuollaiset 3030A:t onkin, pitäisi joskus raahata ne varmaan rinnakkaistestiin. Ensimmäinen huomio mulla oli, että diskantti on jotenkin erilainen ja bassoa noita vanhoja malleja vähemmän. En kuulemani perusteella menisi sanomaan niitä merkittävästi paremmiksi, mutta eri tilassa kuultuna on taas vaikea mennä sanomaan oikein mitään.
 
"I like big tits and an onion butt." "What's an onion butt?!" "It's an ass that brings tears to your eyes."
Moyhiss
07.07.2012 11:23:25
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Noperskule ompas negatiivista asennetta. En nyt lainaa kenenkään tekstiä vaa kirjoittelen tähän omiani. Toi laillisuus juttu tottakai katotaan kuntoon. Emmääny nii tyhmä että alkaisin jotain pikkustudioo mainostaa missä ois waretetut ohjelmat, ongelmia siitä vaan tulis. Toi toiminimi juttu mulle vielä pikkaisen hämärä, olen yrittänyt googlailla ja vähä huonoilla tuloksilla. Vissiin joku yks lomake pitää mennä täyttämässä ettei se niin kauhean ihmeellinen asia pitäis olla?
 
Niin ja ne jokka jumaloi putkivahvistimia studiossakin niin en oikein ymmärrä. Hyvällä mallinnus tekniikalla saat ihan yhtä hyvää saundia aikaa jos vaan vähä jaksaa nähdä vaivaa. Ja kumminkin nykyajan metallimusassa kompuroidaan suurella kädellä niin ei sitä enään ees erota mikä siellä pyörii. Tosiaan opettelin ton izotopen matching eq:n särökitaroille ja olin aikas ällikällä lyöty että mitähelv! :D Aivan idettiset soundit peripheryn depyytin kanssa. Kumminkin menee varmaa toi pod hd tilaukseen, siitä voi sit katsoa pikkurosot ja cliinit. Muutenkin tuo laite on näppärä.
 
Sit niistä rummuista. Kyllä alan tässä lämpeneen idealle että kaippa nuo sähkörummut on vähintään hankittava. Varmasti monet kandidaatit hylkäis tän paikan noitte rumpujen puuttumisen takia. Pitää vaan sit saada old school rumpalit jotenkin tajuun että niillä sampleilla saa oikeesti hyvää jälkeä.
 
Vaikka asiakkaita ei tuliskaan nii perskele olis mulla oma pikku studio :)
 
PwrChordAccent
07.07.2012 11:31:57
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tom Raww:
Niin ja ne jokka jumaloi putkivahvistimia studiossakin niin en oikein ymmärrä. Hyvällä mallinnus tekniikalla saat ihan yhtä hyvää saundia aikaa jos vaan vähä jaksaa nähdä vaivaa.

 
Hankkiessasi muutamia vuosia lisäkokemusta saatat joutua arvioimaan tiettyjä aspekteja uudelleen.
 
Kyllä siitä saa...
Moyhiss
07.07.2012 12:00:17
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

PwrChordAccent: Hankkiessasi muutamia vuosia lisäkokemusta saatat joutua arvioimaan tiettyjä aspekteja uudelleen.
 
Joop tulihan täältä tämmöstäkin :) Mun kanta nyt on vaan että jos puhutaan metallimusiikista niin ne mallintajat käy ihan yhtä hyvin. Live käytössä suosin putkivehjettä, ja vaikken kemperiä/axe fx II ole päässyt testaamaan niin ne on varmasti kovia pelejä. Monella, kuten minulla ei ole nyt resursseja ostaa kunnon putkivahvistinta ja laatumikkejä niin siihenkin se kaatuu. Jos mulla nyt olis se vaikka pari tonnia pistää vain kitaratsydeemeihin, niin se menis kemperiin tai axe fx II:seen. Vaikka nyt puhutaan eritason mallintajista kun podit niin kumminkin.
 
Mutta sitten kun puhutaan vähän rauhallisemmasta musiikista mihin tarvis semmosta särmää, esim bluus menoo tai raspirokkia niin siinä tyylilajissa varmasti putkipelit lämmittää.
 
Nykyajan mallinnusteknologia nyt on vaan viimevuosina ottanu tajuttoman harppauksen että oikeen pelottaa millasta sieltä muutaman vuoden päästä on tulossa :) Esim ilmaiset lepou tai pod jnejne ja siihen lisättynä impullsit niin riittää mulle. Kattoo sit tulevaisuudessa sitä kemperiä tai axea.
 
ganesha
07.07.2012 13:37:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

suosittelen kyl pitämään homman vain harrastuksena. y-tunnuksen hommaamisen jälkeen voi verottajan kanssa joutua vääntämään kättä oikein kunnolla ja parhaassa tapauksessa saat mojovat mätkyt. yrittäjäkurssi kannattaa vähintään käydä ennenkuin lähdet business-meiningillä. säästyy hermoja ja rahaa.
 
arc
07.07.2012 14:16:34 (muokattu 07.07.2012 14:17:00)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ganesha: suosittelen kyl pitämään homman vain harrastuksena. y-tunnuksen hommaamisen jälkeen voi verottajan kanssa joutua vääntämään kättä oikein kunnolla ja parhaassa tapauksessa saat mojovat mätkyt. yrittäjäkurssi kannattaa vähintään käydä ennenkuin lähdet business-meiningillä. säästyy hermoja ja rahaa.
 
Eh
 
Musta tuo on jo outo tapa lähestyä asiaa. Tietenkin jos on aivan älykääpiö eikä ota mistään asioista selvää, voi käydä aika paljonin pahoja juttuja ihan vaikka kauppareissulla kun ylittää tietä. Samalla periaatteella ei voisi suositella opintotuen nostamista 21-vuotiaalle opiskelijalle, koska tällöin hänen täytyy pitää silmällä tulojaan, ettei joudu Kelan maksumieheksi. Joo kyllä se yrityksen pystyttäminen siinä missä moni muukin iso panostus kannattaa tehdä harkitusti, mutta ei sitä mätkyjen pelossa kannata unohtaa.
 
cosmob83
07.07.2012 15:46:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tom Raww: Noperskule ompas negatiivista asennetta. En nyt lainaa kenenkään tekstiä vaa kirjoittelen tähän omiani. Toi laillisuus juttu tottakai katotaan kuntoon. Emmääny nii tyhmä että alkaisin jotain pikkustudioo mainostaa missä ois waretetut ohjelmat, ongelmia siitä vaan tulis. Toi toiminimi juttu mulle vielä pikkaisen hämärä, olen yrittänyt googlailla ja vähä huonoilla tuloksilla. Vissiin joku yks lomake pitää mennä täyttämässä ettei se niin kauhean ihmeellinen asia pitäis olla?
 
Niin ja ne jokka jumaloi putkivahvistimia studiossakin niin en oikein ymmärrä. Hyvällä mallinnus tekniikalla saat ihan yhtä hyvää saundia aikaa jos vaan vähä jaksaa nähdä vaivaa. Ja kumminkin nykyajan metallimusassa kompuroidaan suurella kädellä niin ei sitä enään ees erota mikä siellä pyörii. Tosiaan opettelin ton izotopen matching eq:n särökitaroille ja olin aikas ällikällä lyöty että mitähelv! :D Aivan idettiset soundit peripheryn depyytin kanssa. Kumminkin menee varmaa toi pod hd tilaukseen, siitä voi sit katsoa pikkurosot ja cliinit. Muutenkin tuo laite on näppärä.
 
Sit niistä rummuista. Kyllä alan tässä lämpeneen idealle että kaippa nuo sähkörummut on vähintään hankittava. Varmasti monet kandidaatit hylkäis tän paikan noitte rumpujen puuttumisen takia. Pitää vaan sit saada old school rumpalit jotenkin tajuun että niillä sampleilla saa oikeesti hyvää jälkeä.
 
Vaikka asiakkaita ei tuliskaan nii perskele olis mulla oma pikku studio :)

 
Enpä nyt tiedä että oliko tämä mitenkään erityisen engatiivista palautetta. Kai yleinen konsensus taitaa vain olla sellainen, että studioita löytyy monentasoisia ja jokaiselle tarpeelle nykyisin niin paljon, että sinne väliin mahtuakseen pitäisi tarjota joko a) jotain sellaista mitä muilla ei ole b) sellaisilla hinnoilla joita muut ei pysty tarjoamaan tai c) semmoista osaamista mitä muilla ei ole. Sitten kun on vielä me kotistudio väsääjät, niin se tarve mennä johonkin studioon muuten kuin nauhoittamaan rummut alkaa vähenemään rankasti.
 
Ja kommentoidakseni vielä kitaravahvistinmallinnuksista; Itse en soita metallia, vaan cleanimpaa ja rauhallisempaa musaa, joten siinä mielessä kannattaa suhtautua tietyllä varauksella näkemyksiin (ilmeisesti kun studiosi tarkoitus oli profiloitua metallimusiikkiin?). Olen useasti tapellut sen puolesta, että hyvillä mallintavilla vehkeillä saadaan sen vertaa kelpaavaa tulosta, että 95% peruskuluttajista eivät erota (ja eivät edes välitä) onko biisissä soiva Fenderin twinverb oikea vai mallinnus. Mun puolustukseni autenttisia vempaimia kohtaan juontaa juurensa vain siitä, että saan niistä nopeammin haluamani soundin kuin plugarista. Luulen että tämä on yksi syy miksi aika moni haluaa mielummin käyttää oikeata vahvistinta, koska sen säätäminen on paljon tutumpaa.
 
Ja joo, suosittelen ehdottomasti että ainakin sähkörummut hommaisit. En usko että kovinkaan monen demobändin rumpali on kovinkaan onnellinen jos hänelle ilmoitetaan, että ei soitakkaan lätyllä rumpuja vaan ne ohjelmoidaan midinä. :) Kyse kun monelle harrastajamuusikolle ei ole pelkästään siitä, että tehdään helvetin hyvää musaa, vaan se että itse tekee sitä. Jos haluaa karrikoida niin aika monet haluaa sanoa tyttöystävällensä/äidille/poikaystävälle/kaverill, että "kuuntele, tos on mun filli. Eiks oo magee?". Toisaalta minulla on vähän sellaista kokemusta että jos kitaristit ovat ronkeleita ja ahdasmielisiä uuden teknologian edessä, niin rumpalit ne vasta ovatkin. Mä epäilen että en saisi ainakaan oman bändini rumpalia sähkörumpujen taakse.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «