Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Roland Micro Cube vahvistimen soundi huonontunut? ehkä, i do nou
1
AllRightNow
06.07.2012 13:49:08 (muokattu 06.07.2012 13:51:05)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En tiedä onko vika mun korvassa ku mun micro cube(n. 5v. vanha vekotin) ei kuulosta enää mielestäni niin puhtaalta tai jotain.. Meinaan vaihdoin just kitaraan kielet ku kuulosti siltä, että soundi on jo aika kuoleentunut ja olihan niillä kielillä n.3kk päivittäin soiteltu ja kyllä soundi on nyt vähän terävämpi, mutta ero ei ollut silti huomattava. Siksi tulinkin tänne kysymään, että vaikka toi ei oo mikään putkivahvistin niin kuuluko sitä silti jotenkin huoltaa, täytyykö siitä vaihtaa jotain osia ajan myötä? Ku kyllä sen soundi on mun mielestä ennen ollu ihan hyvä ja oon tykänny, mutta nyt se kuulostaa mielestäni aika huonolta.
 
Tietysti asiaan vaikuttaa varmaan sekin, että viimisen kuukauden oon soittanu autotallissa joka on paljon avarampi tila ku mun huone ja seinätkään ei varmaan oo niin tiivistä materiaalia ja volumeekin on nykyään vähä enemmän ja oon alkanu opetteleen enemmän biisejä korvalla ja keskittyny muutenkin puhtaampaan soittoon ja ääneen eli voi se olla ihan sitäkin, että korva on oikeesti kehittynyt ja huomaa että soundi on aika huono. Tai sit vaan mun soitto on muuttunu niin surkeeks, että äänenlaatu on kärsiny, tai sit mä vaan kuvittelen.
 
Mitä mieltä ite ootte tosta vahvistimesta ja sen soundista varsinkin jos pistää volumee sillai, että puhetta ei kuule ja gainin puoli väliin, jos ootte päässy koikeileen?
Niin ja kuuluuko tommosta siis huoltaa?
 
Laulava Kylätohtori
06.07.2012 14:01:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Paha sanoa. Ei kai Microcubea pahemmin huoltaa tarvitse, mutta onhan sieltä aina voinut mennä komponentteja rikki tai jotain....
 
Toisaalta erittäin todennäköinen selitys on myös tuo, että korva on kehittynyt sen verran, ettei Micron saundi enää innosta. Se ei IMO ole uutenakaan mikään erityisen ihmeellinen.
 
Käy kaupassa kokeilemassa uutta microcubea, niin sillähän se selviää. Ja jos saundi on yhtä huono niin siinä on sitten helppo kokeilla samalla vähän parempia vahvistimia myös...
 
Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
Ikosaedri
06.07.2012 14:13:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Omasta microcubesta oon vaan jakista kylmäjuotoksen korjannu. Mun korva ei oo kehittyny niinpaljoa, että eroa saundissa huomaisin ja sen viisi vuotta toikin vanha ;)._
 
hallu
06.07.2012 15:09:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Missä pidät vahvistintasi? meinaan, että jos olet itse erilaisessa suhteessa siihen siis eri asennossa, niin soundihan voi muuttua varsinkin noilla pienillä suuntaavilla kovaäänisillä. Onko soundi muuttunut luureilla soitettaessa? jjos soundi on muuttunut myös kuulokkeilla, niin melkein tulisi mieleen ohjelmistovika, eli pitäisikö kuutiosi firmis päivittää? toki moni asia on voinut muuttua, mutta tulipa tämmöinen mahdollisuus mieleen.
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
Gabe
06.07.2012 23:15:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun veikkaukseni on uusi soittotila ja isommat äänenvoimakkuudet. Kokeileppa miltä kuullosta vanhassa paikassa entisillä voimakkuuksilla. Uusi vahvistin kenties?
 
Elämäni tarkoitus on olla varoittavana esimerkkinä muille.
Christeraser
07.07.2012 00:47:40 (muokattu 07.07.2012 00:48:23)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Microcuben kaiutin alkaa 'pieremään' aika nopsaan, ehkä siinä vika. Hyvä 'harkkavahvari', luokaton kaiutin.
 
Toisaalta, onhan noista päätteitäkin kuollut.
lehtiju2
07.07.2012 03:19:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: jjos soundi on muuttunut myös kuulokkeilla, niin melkein tulisi mieleen ohjelmistovika, eli pitäisikö kuutiosi firmis päivittää?
 
Heh, olisipa hauska tietää, onko tuollainen ylipäänsä mahdollista.
 
hallu
07.07.2012 15:07:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

lehtiju2: Heh, olisipa hauska tietää, onko tuollainen ylipäänsä mahdollista.
 
Sehän on mallintava joten onhan siinä oltava firmis? eri asia tietenkin, onko firmiksen päivitys tehty käyttäjälle mahdolliseksi/helpoksi ja että onko siihen ylipäätään tehty päivityksiä. Muissa vastaavissa laitteissa firmiksen päivitys on kai ihan normaali toimenpide ainakin Line6 ja Fender laitteissa.
 
en tosiaan tiedä voiko Line6 firmiksen päivittää, mutta oletin ettei se kauhean kaukaa haettu ajatus olisi.
 
Kamerapuolella olen törmännyt myös "piraatti" firmiksiin, joilla laitteen ominaisuuksia pystyi muuttamaan. Niissä toki on ollut kyse lähinnä siitä, että kamera on "hakkeroitu" ja valmistajan pois kytkemiä ominaisuuksia on kytketty takaisin toimintaan. Musa puolella en tällaisesta ole kuullut, mutta periaatteessa aika uskomattoman tuntuisia juttuja kekseliäät ihmiset saattavat tehdä.
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «