carnation 11.08.2011 14:52:35 | |
---|
"Silpomisia, saatanismia, fundamentalismia, moninaista kanibalismia, mielisaiden heiteelle jättöä. Sekoavaa höyrypäistä kapitalismin mätänevää loppua." |
A.l 11.08.2011 19:29:41 | |
---|
Se oli kuitenkin se kysy-palstan teemies, jota kiellettiin antamasta teevinkkejä. |
Siki-Siki 15.09.2011 02:08:39 | |
---|
viimeks ku sammuin projektiautoon niin sain aivokalvontulehduksen -Tappokirves |
Karnow 23.10.2011 18:25:19 | |
---|
Svart on julkaisemassa CMX:ltä 4LP-boxin jossa mukana Kolmikärki, Veljeskunta, Johannes Kastaja, Raivo, Tanssitauti ja Musiikin ystävälliset kasvot (lähde: http://www.svartrecords.com/#page/news ). Niin pysyvät nämä kolme: kuutamo, kaiho ja katkeruus. Mutta suurin niistä on kuutamo. |
besamme 23.10.2011 20:45:49 | |
---|
Karnow: Svart on julkaisemassa CMX:ltä 4LP-boxin jossa mukana Kolmikärki, Veljeskunta, Johannes Kastaja, Raivo, Tanssitauti ja Musiikin ystävälliset kasvot (lähde: http://www.svartrecords.com/#page/news ). Tässäpä todellinen kulttuuriteko. Noihan vois hankkia pelkästään periaatteen vuoksi. |
carnation 24.06.2012 11:31:52 | |
---|
CMX puuhailee studiossa: http://soundi.fi/node/14372 "...sovittavat Helsingin Kaapelitehtaalla sijaitsevalla soittokämpällä tuoretta Kusimyrsky-kappaletta eikä se nimestään huolimatta ole parin minuutin hardcore-pyrähdys vaan kahdeksanminuuttinen eeppinen ja progressiivinen järkäle. Melkeinpä vuoren kokoista riffiä riffin perään ja sanoja sanojen jälkeen." "Millaista materiaalia on luvassa? Voiko Kusimyrskystä tehdä pitkälle meneviä päätelmiä? Kyllä tämä näyttää kulkeutuvan äänekkääseen ja tekniseen suuntaan. Ei ole luvassa mitään kauhean helposti lähestyttävää rockia eikä varsinkaan kertosäepoppia, Yrjänä miettii. Talvikuningas-albumin jälkeen perinteinen rockkappaleen rakenne on tuntunut melkein jopa lapselliselta, eikä neljän minuutin perusbiisin tekeminen ole tuntunut miltään. Sellaisia ei siis ole nyt tehty." "Silpomisia, saatanismia, fundamentalismia, moninaista kanibalismia, mielisaiden heiteelle jättöä. Sekoavaa höyrypäistä kapitalismin mätänevää loppua." |
heville 24.06.2012 15:41:21 | |
---|
carnation: CMX puuhailee studiossa: http://soundi.fi/node/14372 Nähtävästi se julkaisujen proge-poprock-proge-poprock -vuorottelu jatkuu. . |
besamme 05.07.2012 23:18:43 | |
---|
Onkos monikin jo ennakkotilannut tota lp-pakettia, jonka Svart-records julkaisee 10.8? Ite sorruin kyseisen paketin tilaamaan. Sen verran legendaarista tavaraa tulossa ja vielä vinyylinä! Vielä kun Kolmikärki ja Veljeskunta julkaistaisiin cd-muodossa, niin tää poika ois tyytyväinen. Myöhästyin joo siitä gold-julkaisusta. |
tuomittu 05.07.2012 23:36:31 | |
---|
besamme: Onkos monikin jo ennakkotilannut tota lp-pakettia, jonka Svart-records julkaisee 10.8? Ite sorruin kyseisen paketin tilaamaan. Miekin sorruin, eikä minulla ole edes lp-soitinta! Olen nero! Ajattelin, että ruppee kuitennii kaduttammaan jos en tuota hommaa. No, nyt on syy sitten hankkia se soitinkin. Ja taas menee rahaa... |
Emplate 06.07.2012 00:39:25 | |
---|
heville: Nähtävästi se julkaisujen proge-poprock-proge-poprock -vuorottelu jatkuu. Toivottavasti jatkuu myös samalla se hyvä levy-huono levy-hyvä levy-huono levy-hyvä levy-huono levy-kaava. |
oo-p 06.07.2012 00:43:22 | |
---|
Emplate: Toivottavasti jatkuu myös samalla se hyvä levy-huono levy-hyvä levy-huono levy-hyvä levy-huono levy-kaava. mun mielestä tuo kaava ei oikein päde.. Tai no, iäti ei ollut erityisen häävi, mutta siitä taakse päin kaikki on hyviä. Terve, ja kiitos kaloista!
..Delay, missä viivyt?! |
Osmo 06.07.2012 09:03:50 | |
---|
oo-p: mun mielestä tuo kaava ei oikein päde.. Tai no, iäti ei ollut erityisen häävi, mutta siitä taakse päin kaikki on hyviä. Mä itseasiassa pidän Iätistä. Muutama biisi on kyllä heikkoja, mutta muuten ihan letkeää. Sata kertaa parempi kuin esim. Isohaara. Pixies. |
Kyllä Pedot on heikoin, vaikka ei sekään huono levy ole. Jotenkin siitä vaan tulee liian pahat äiärokki-vibat, varmaan sanoitusten takia. Vähän kuin CMX olisi tehnyt Kotiteollisuus-levyn. Ja se itsetarkoituksellinen erikoisten sanojen listaaminen lyriikoissa taisi olla sillä levyllä pahimmillaan. Joka tapauksessa ne progemmat levyt kolahtavat eniten. Ei ole vieläkään Dinosauruksen voittanutta. . |
oo-p 06.07.2012 11:54:03 (muokattu 06.07.2012 11:56:02) | |
---|
Minä taas tykkään isohaarasta kovastikin, eihän siinä ole yhtään huonoa biisiä. Pedot sen sijaan aukesi paljon hitaammin ja etenkin alkuun en oikein ymmärtänyt sen soundeja. Mutta Taivaanääreläiset on mielestäni top3:ssa parhaista cmx-biiseistä. Uusi ihmiskunta taas taisi olla ensimmäinen cmx-sinkku, joka ei oikein vakuuttanut. Sama homma toistui Iätin ja sen sinkkujen kanssa. E: siis tuohon äiärokkiin viitaten, pedothan on auditiivisesti aika kevyt levy. Ja haluaisin muuten kuulla vielä uuden levyn, jota Rake ei ole tuottanut. Terve, ja kiitos kaloista!
inkognito 06.07.2012 14:11:01 | |
---|
oo-p: Minä taas tykkään isohaarasta kovastikin, eihän siinä ole yhtään huonoa biisiä. Isohaara on minustakin vähän turhan parjattu, sillä sehän on täynnä loistavia biisejä. Joskin se tuli kuunneltua myös puhki kohtalaisen äkkiä. Talvikuningas on sen sijaan mielestäni CMX:n tähän astisista levyistä se kirkkain timantti, joka on kestänyt kuunteluakin yllättävän paljon. Olisiko näin: 1.Talvikuningas ***** 2.Aurinko ***** 3.Aion **** 1/2 4.Dinosaurus Stereophonicus **** 1/2 5.Rautakantele **** 1/2 6.Aura **** 1/2 7.Isohaara **** 8.Vainajala *** 1/2 9.Veljeskunta *** 1/2 10.Discopolis *** 11.Pedot *** 12.Kolmikärki *** 13.Iäti ** 1/2 |
oo-p 06.07.2012 14:27:01 | |
---|
inkognito: Isohaara on minustakin vähän turhan parjattu, sillä sehän on täynnä loistavia biisejä. Joskin se tuli kuunneltua myös puhki kohtalaisen äkkiä. Talvikuningas on sen sijaan mielestäni CMX:n tähän astisista levyistä se kirkkain timantti, joka on kestänyt kuunteluakin yllättävän paljon. Itse pidän parhaina yleisestikin tunnustettuja Aionia ja Auraa, mutta kyllä Vainajala ja Isohaara menevät ns. poppipuolella korkealle myös. Dinosaurus ja Talvikuningas ovat molemmat ehkä vähän liian raskaita kokonaisuuksia kuunneltavaksi yhteen putkeen, vaikka molemmat ovatkin mainioita. Kolmikärki ja Veljeskunta ovat kyllä tykkiä tavaraa myös, soundit vaan saisivat olla ehkä kuulijaystävällisemmät. Tai ainakin raskaammat biisit saisivat olla raskaampia. Pedot ja Iäti ovat ehkä samaa sarjaa, poppia joka ei aukene aivan heti. Näistä Pedot on pärjännyt pidemmälle. Aurinko ja Rautakantele ovat myös komeita esityksiä, mutta soundipuolella taas vähän petraamista paikoin. Kuulostan tässä joltain hifistelijältä, mutta esim rumpusaundit eivät jostakin syystä ole CMX:llä olleet kyllin täydelliset ennen Peipon esiintuloa. Tai siltä ainakin tuntuu. Discopolis on epätasaisin levy, vaikka sieltä löytyykin yhtyeen parhaimmistoon kuuluvia biisejä. Terve, ja kiitos kaloista!
besamme 06.07.2012 22:27:27 | |
---|
tuomittu: Miekin sorruin, eikä minulla ole edes lp-soitinta! Olen nero! Ajattelin, että ruppee kuitennii kaduttammaan jos en tuota hommaa. No, nyt on syy sitten hankkia se soitinkin. Ja taas menee rahaa... Eipä oo mullakaan soitinta. Tuli vaan toi sama fiilis, että Pakko saada itelle toi paketti. Onhan noilla julkasuun tulossa myös mana manaa ja tk:n legendaarinen seiska "Ääretön joulu". Eli kaippas se soitin tarttee hommata myös kunhan saapi säästettyä. |
AlaE 06.07.2012 22:48:13 | |
---|
besamme: Eipä oo mullakaan soitinta. Tuli vaan toi sama fiilis, että Pakko saada itelle toi paketti. Onhan noilla julkasuun tulossa myös mana manaa ja tk:n legendaarinen seiska "Ääretön joulu". Eli kaippas se soitin tarttee hommata myös kunhan saapi säästettyä. Mikä Mana manassa kiehtoo? Salvo honore |
Saunatakki 06.07.2012 23:27:54 | |
---|
Minä pidän tuosta Iäti -levystä ihan helvetisti. Varsinkin nimibiisi ja Laulu todellisuuden luonteesta kolahtavat makuhermooni erittäin kovaa. Linnunrata taitaa olla se ainoa väliinputoaja. Mihinkään paremmuusjärjestykseen en pysty yhtyeen levyjä laittamaan. "Toivottavasti ei ole se sormi mikä siellä heiluu..." - Antero Mertaranta |
Zed 06.07.2012 23:34:23 (muokattu 07.07.2012 01:31:07) | |
---|
oo-p: Dinosaurus ja Talvikuningas ovat molemmat ehkä vähän liian raskaita kokonaisuuksia kuunneltavaksi yhteen putkeen, vaikka molemmat ovatkin mainioita. Talvikuningas on täyteläinen ja komea, Dinosaurus on materiaaliltaan vaihtelevampi. Dinosaurus Stereophonicuksen ajoittainen soitannollinen köpöisyys antaa vaikutelman suuruudenhulluista tavoitteista, joiden lunastamiseen eivät ihan ole rahkeet riittäneet. "Syö perunamuussia!" - Jiri Jalkanen |