Aihe: Popeda
1 2
Summers
16.04.2004 16:28:44
Käykääs imuroimassa seuraava pätkä ja kommentoikaa rumpukomppia:

http://yritys.soon.fi/costello/20%20centtia.wmv
helma29
16.04.2004 18:44:43

En oikein tiedä mitä haet. Komppi kuulostaa kyllä ihan ammattihemmon paukuttamalta, mutta joku ihme suffle siellä pohjalla on.

Onkohan vahinko, vai vääristääkö kameran mikki hommaa?

Jos hemmo vetää sufflen tarkoituksella, niin hieno komppi.
Ammattilaisen ja harrastelijan erottaa ainoastaan tilipussista
Summers
16.04.2004 20:27:39
En oikein tiedä mitä haet. Komppi kuulostaa kyllä ihan ammattihemmon paukuttamalta, mutta joku ihme suffle siellä pohjalla on.

No juuri se hienoinen sufflemeininki kuulostaa oudolta ja samalta kuulosti yhdessä tv- pätkässäkin, mutta taisi olla eri biisi.
Baroquean
16.04.2004 21:18:23 (muokattu 16.04.2004 21:24:41)

No en kyllä usko, että se tahallaan noin soittais. Varmaan jotain häiriöö tullu kameroista tai jostain muusta.

Mun mielestä kuulosti lähes järkyttävältä se komppi. Muiden on varmaan tosi "kiva" soittaa tollasen "jälkiaksentti-kompin" mukana (Soundit tossa pätkässä oli aika aneemiset, mutta kyllä siitä nyt jonkun käsityksen sai.). Ei toi komppi ainakaan tohon biisiin sopinut mielestäni yhtään. Sitä en tosin tiedä, soittiko se sen tarkotuksella.
Arbeit macht frei.
Cinerama
17.04.2004 00:56:23 (muokattu 17.04.2004 00:58:14)

Joskus ennekuin tuo Rautajoki(?) tuli Popedaan rumpaliksi se oli Costin kanssa trio kokoonpanolla soittamassa Cantina Westissä, satuin paikalle ja siellä myös ride kompit pyki tosi pahasti, kuulosti aivan karmealta välillä, välillä taas meni ihan mallikkaasti. Outo juttu.
helma29
17.04.2004 18:29:41

No niin. Nyt sekin sitten selvisi.

Nyt kun päästiin pykimiseen, kertokaapa minulle, vetääkö Kotiteollisuuden rumpali kompin tahallaan "pisteellisenä", vain onkohan hänelläkin vastaavanlainen ongelma.

Joskus laitoin kotisivuilleen kysymyksen, mutta vastausta ei tullut; pelkkää vittuilua vaan...
Summers
17.04.2004 19:58:08
No niin. Nyt sekin sitten selvisi.

Nyt kun päästiin pykimiseen, kertokaapa minulle, vetääkö Kotiteollisuuden rumpali kompin tahallaan "pisteellisenä", vain onkohan hänelläkin vastaavanlainen ongelma.

Joskus laitoin kotisivuilleen kysymyksen, mutta vastausta ei tullut; pelkkää vittuilua vaan...

No minä laitoin kysymyksen Popedan vieraskirjaan ja se poistettiin heti, koska se oli rumpalin mielipide siitä kysymyksestä. Joku muukin oli jo aiemmin kiinnittänyt huomiota asiaan.
helma29
17.04.2004 20:17:54

heh. Tuosta rumpaleille yleisesti rumpaloinnistaan kommentoimisesta on hauskoja muistoja; n. 5 vuotta sitten kävin juttelemassa silloisen Pelle Miljoonan rumpalin kanssa, kun silläkin oli Ludwigit (ja hienot olikin)

Siinä juttelun tiimellyksessä pääsi suustani:" tuossa keikan aikana pari kertaa komppi sliippasi"

Siihen kaveri:"mitä helvettiä tulet mulle vittuilemaan, olenhan sentään soittanut usealla levyllä!"

Sen jälkeen olen hieman toisin muotoillut kommenttini; mutta tuonne Kotiteollisuuden kotisivuille on turha yrittää laittaa mitään oikeaa kommenttia tai kehuja, takaisin tulee ainoastaan painokelvotonta tekstiä....

Oikeasti Kotiteollisuuden rumpalin peruskomppi, juuri pisteellinen sellainen kuulostaa hyvältä. Vaikka se ei olisikaan tarkoituksella soitettu, mitä sitten; aika harva rumpali pystyy soittamaan niin kovaa pisteellistä.

Mutta.....
Baroquean
18.04.2004 01:49:08
Siinä juttelun tiimellyksessä pääsi suustani:" tuossa keikan aikana pari kertaa komppi sliippasi"

Siihen kaveri:"mitä helvettiä tulet mulle vittuilemaan, olenhan sentään soittanut usealla levyllä!"

No kylläpä on ollut se äijä sitten itseään täynnä, jos nyt tollasesta menee pultit ottamaan. Aikalailla asennevika, jollei pysty ottamaan todenmukaista (?) kritiikkiä vastaan.
Arbeit macht frei.
Janne F
19.04.2004 19:36:11
Samaan on tullut kiinnitettyä huomiota Popedan keikoilla. Mies soittaa komppipeltiä kuin vihtoisi saunavihdalla, ihan miten sattuu.

Silti Popeda on paskimmillaankin parasta.
jannu
19.04.2004 19:58:50
Kertokaas nyt kitaristillekin, mitä tarkoittaa "pisteellinen"?
Parempi kauna- kuin kaurapuuro...
----------------
Liity sinäkin TIISTAI-klubiin. Kaupan päälle klubitakki kuolakaukalolla ja keskuslämmityksellä!
OpaqueBuff
19.04.2004 20:47:31
Olen nähnyt Popedan livenä pari kertaa ja minäkin olen todennut, että Arskan ride-kompeissa on jotain "hämyä". Tai voihan se kuulostaa hyvältäkin jonkun ihmisen korvissa, mutta minun mielestä se kuulostaa kehnolta shufflelta. Arska ikäänkuin antaa kepin reboundata nopeasti jokaisessa neljäsosassa, niin että se kuulostaisi shufflelta.. Noh, onhan Arska kohtalaisen kurko rumpali, en kyseenalaista hänen taitojaan..mutta pieni kritiikki kai on aina paikallaan..?
Antti1997
19.04.2004 21:33:11

Ja rumpalille... =?
Soittajalle soppaa. [Kyllä Lähtee]
Baroquean
20.04.2004 03:39:14 (muokattu 20.04.2004 03:46:48)

Luulisin sanonnan tulevan rumpunuottien merkinnöistä. Esim. lyömäsoittimien orkesterinuoteissa (ja rumpunuoteissa yleisestikin) nuottien päällä voi olla eri asioita tarkoittavia merkintöjä. Esim. hi-hat kiinni --> * (tumma piste) ja hi-hat auki --> o (ympyrä). Sanonnalla voitiin myös viitata aksentteihin (eli painotettuihin iskuihin). Mutta ellen ihan väärin muista, niin aksentit merkataan "nuolenkärjillä". Siitä on jo jonkun verran aikaa kun on nuotteja tarvinnut lukea, joten on aika hyvin päässyt kyllä unohtumaan. Täytyypä tässä joskus tarkistaa asia.

Meni aikalailla ohi varsinaisen aiheen, mutta korjatkaa ihmeessä jos olen väärässä. :)
Arbeit macht frei.
none
20.04.2004 16:44:47
Heh, kirjoitin ihan asiallisen kommentin Arskan rumpujensoitosta Popedan vieraskirjaan ja IP-osoitteeni blokattiin. Hyvä meininki.

Mitä noihin nuottimerkintöihin tulee, piste pidentää nuotin aika-arvoa puolella. Tuossa yhteydessä se tarkoittaa siis sitä, että Arskan ride-peltiin soittamat kahdeksasosat eivät ole tasaisia, vaan joka toinen nuotti on puolet pidempi kuin toinen.

Helvetin vaikea selittää, mutta kuunnelkaa tuo 20 centtiä -biisin alku, niin huomaatte mitä tarkoitan.

Eikä tuo Rautajoen random-ride johdu mistään kameran mikistä, vaan sama asia on ihmetyttänyt keikoillakin.
jannu
20.04.2004 17:47:15
Mulla on toinenkin kyssäri: Mitä se teidän persettänne kaivaa jos Popedan rumpali soittaa keikalla/levyllä/whenever mitä soittaa? Onko se teiltä pois jotenkin?
Parempi kauna- kuin kaurapuuro...
----------------
Liity sinäkin TIISTAI-klubiin. Kaupan päälle klubitakki kuolakaukalolla ja keskuslämmityksellä!
mie
20.04.2004 18:01:21

Helvetin vaikea selittää, mutta kuunnelkaa tuo 20 centtiä -biisin alku, niin huomaatte mitä tarkoitan.

Jos ymmärsin oikein mitä tässä haettiin takaa niin minusta tuo vaikuttaa tarkoituksellisesti tehdyltä, tai ainakin se kuulostaa hyvältä.
Minun kirjootuskistani et löydäkirotus virhe itä ,etkä kieli oppi etkä yhdysja väli, merkki virheet. IHKK #10
Baroquean
20.04.2004 19:08:58
Mulla on toinenkin kyssäri: Mitä se teidän persettänne kaivaa jos Popedan rumpali soittaa keikalla/levyllä/whenever mitä soittaa? Onko se teiltä pois jotenkin?

No jos aiheen otsikkona on Popeda ja aiheen aloittaja on kirjoittanut, että Käykääs imuroimassa seuraava pätkä ja kommentoikaa rumpukomppia, niin mistä muusta täällä sitten olisi pitänyt kirjotella? Joillekin näyttää olevan ylivoimaisen vaikeeta lukea aiheen otsikko ja ensimmäinen kirjoitus.
Arbeit macht frei.
Antti1997
20.04.2004 21:33:52
Nimi : horna, Detroit rock city
20.4.2004 13:54
Viesti : Enpä tuon alla olevan linkin takaa löytänyt mielipiteitä "Arskan horjuvasta rumpaloinnista".

Harmi, olisi ollut hupaisaa nähdä ko. palstan "raudankovien ammattilaisten" kommentteja... =)

Vastaus : Tervehdys!!!!

Täytyy ilokseni todeta, että 28 keikkavuoteni aikana olen "horjunut", melkein joka keikalla. En meinaa lopettaa, sitä vieläkään.

Arska
Paha saa palkkansa, hyvä jos pääsee omilleen. [Kyllä Lähtee]
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)