Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Puhaltimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Toine alttofoni
1
Fonisti97
12.06.2012 18:49:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hei!
 
Olen soittanut neljä vuotta saksofonia, joista viimeiset kolme Jupiter JAS-567:lla. Se ei kuitenkaan sovi ergonomialtaan minulle, koska lusikat ovat liian korkeat (olen 15-vuotias aika pienikätinen tyttö). Olisin siis jossain vaiheessa hankkimassa toista foniani. Haluaisin kuulla jotakin mielipiteitä näistä:
 
Yanagisawa Standard YA-A901
http://www.soitinlaine.fi/sumuCMS/s … iedot/tuote_id/920&kategoria_id=463
 
Yamaha YAS-62II
http://www.soitinlaine.fi/sumuCMS/s … dot/tuote_id/17590&kategoria_id=463
 
Minkä korkuiset lusikat noissa on Jupiteriin verrattuna? Olisiko jompi kumpi hyvä valinta seuraavaksi foniksi, vai olisiko järkevämpää ostaa esim. Selmer Paris käytettynä? Olen kuullut myös, että Keilwerth valmistaa foneja, joissa on säädettävät lusikat. Ne menevät kyllä hieman yli budjettiluokan..
 
Kiitos! :)
 
Barpas
13.06.2012 21:42:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaikista paras olisi,jos pääsee liikkeeseen kokeilemaan eri vaihtoehtoja jos vaikka olis sopivan tuntusia soittimia hyllyssä.
 
funkylord
05.07.2012 00:44:02
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Barpas: Kaikista paras olisi,jos pääsee liikkeeseen kokeilemaan eri vaihtoehtoja jos vaikka olis sopivan tuntusia soittimia hyllyssä.
 
Tätä samaa ideaa miekin komppailen. Jupiterissa saattaa olla korkeahkot lusikat. Yanassa on muistaakseni reilusti matalammalla, mutta kannattaa käydä kokeilemassa.
 
Elämä maistuu, kun noudattaa kahta sääntöä:
1. Älä ota paineita pienistä asioista
2. Kaikki asiat ovat pieniä asioita
Fonisti97
09.07.2012 18:32:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kävin Soitin-Laineella ja tuo A901 soi kyllä aivan ihanasti verrattuna räkäiseen Jupiterin soundiin... Nyt pitäis hankkia vaan se 2100€... Hieman hankalaa 15-vuotiaalle, kun porukakaan ei oo oikein innostuneita musiikista...
 
rabitti88
06.08.2012 20:03:51 (muokattu 06.08.2012 20:06:21)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tuttua... raha pula on aina ja kun asuu tuppukylässä jossa ei ole edes opettajaa foneille. Kyllä kitaristeilla on halvempaa ja helpompaa... Olen miettiny missä ovat laadukkaat foni valmistajat hinta luokassa 300- 500 e kun kitara valmistajilla on näitä omia halppis merrkkejä.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «