Aihe: Tarjous laari.
1 2 3 4 5105 106 107 108 109251 252 253 254 255
VeKrio
26.06.2012 22:26:04

greene: Kumma että minulla on suunnilleen 15 vuotta ollut ISS:t eikä ole vieläkään vanteet vääntyneet. Olenkohan saanut maanantaikappaleet?

Tosta I.S.S. -systeemistä kuulee tasan kahdenlaista. Olen antanut itselleni kertoa, että osa ongelmista johtuu siitä, että niitä ei osata käyttää oikein. Jotkut sanovat, että vanteet vääntyvät, ja jotkut sanovat että ei.

Mun kokemus Optimounteista ei ollut hyvä, vanhoihin Premier-runkoihin ei saanut mahtumaan niitä kumitutteja, kun lugin ja vanteen väli oli lyhkäsen puoleinen. Ilmeisesti ne kalliimmat Optit toimii paremmin kuin se perusmalli.

Tommosta esimerkiksi vastaan on tullut, mitä tulee i.s.s.:än:

"Toimii hyvin pikkutoimeissa, 12" ja alle."
http://www.drummerworld.com/forums/archive/index.php/t-2789.html

"Toiminut hyvin keikkasetissä kymmenen vuotta."
http://www.pearldrummersforum.com/s … -opinion-on-Pearl-s-ISS-tom-mounts!
"Tuon väristä meillä on."
marktark
27.06.2012 11:52:46
Vanteiden laatu toki myös vaikuttaa mahdolliseen vääntymiseen. Mut jos huolellisesti asettelee ja kiristää, luulisi kohtuullisesti toimivan, vaikka itsellä ei pitkää kokemusta. ISS:ssähän on se "taustamutka"-rautakappale, joka nojaa runkoon; kannattaa tarkkaan tsekata, että kiristettäessä se pysyy todella kohtisuorassa runkoon nähden ja ajoittain tarkistaa, että pysyy näin. Itse saattaisin duunata vielä jotain materiaalia tuon rautaosan ja runkon väliin.

Lisäksi vertailisin toki virettä, ensin tomi kädessä ja sitten ISS:n kanssa telineessä. Varsinaisen hienovirityksen tekisin todennäköisesti tomi kiinni telineessä.
14" ja siitä isommat (siis painon vuoksi) sitten jollakin muilla keinoin.
Play that song, not the instrument.
jazzmies
27.06.2012 12:38:40
statistiÖ: Tätä tarkoitan ja se ei natsaa sun Jammuihin yhtään, särmä. :) Vaikea kuvitella, että sinä tykkäät silloin Signioista tai mistään saman sorttisista.

Sonoreista tiedän sen, mitä kävin Hollmilta kuuntelemassa (varsinkin raita Pearl -Sonor oli puhutteleva). Kovasti samaa hällä kuin sun Jammuissasi. Jäin miettimään, että onko se kalvotus/virityskysymys. Olen kuullut muita Jammuja, eikä ne ole sukua sun vermeillesi juurikaan. Enemmän särmää + ns. kulma auki, kohtuullisen kuivat. Sulla ei tainnut olla tuota "kulma auki" -efektiä ollenkaan. Harmi etten tiedä, mitä mallia ne muut oli.

Totta. CC on kuivempi tapaus, mutta samaa sarjaa ne on silti äänessä. Jopa se Gretsch, vaikka siitä on varmaan vaikea saada muuta kuin kuivakkaa. Oletan että koolla on myös vaikutusta, kun sulla on niitä megapannuja..

Nyt varmasti ymmärrämme särmän hieman eri tavalla. Itse kuvailisin särmää siten, että saundi on ensinnäkin hyvä ja tasapainoinen, toiseksi tunnistettava, kolmanneksi inspiroiva ja neljänneksi riittävän räkäinen ja läpitunkeva. Itse kiinnitin ensimmäistä kertaa Yamaha-rumpujen näihin ominaisuuksiin Zildjian Dayn Vinnie Colaiuta -pätkässä 1980-luvulla.
Ei se absoluuttinen totuus ole, mutta lähes järjestelmällisesti olen oikeassa asian kuin asian todellisesta jamasta. - jazzmies 2011 -
Vallu-Veke
27.06.2012 13:40:08
jazzmies: Itse kiinnitin ensimmäistä kertaa Yamaha-rumpujen näihin ominaisuuksiin Zildjian Dayn Vinnie Colaiuta -pätkässä 1980-luvulla.

Vinnie on jälkeenpäin kiinnittänyt itse myös ko. asioihin huomiota. Hän vietti vuorilla kuukauden mietiskellen ja pohti asioita. Mikä tässä mättää vuodesta toiseen? Lepo ja mietiskely auttoi. Hän tuli järkiinsä. Vastaus ongelmiin oli Ludwig. Hän vaihtoi uusiin Ludwig-rumpuihin, koska muista ei särmää ja persoonallisuutta irtoa. Nyt hänellä menee kuulemma jo ihan mukavasti.
AP
27.06.2012 15:09:04 (muokattu 27.06.2012 15:12:37)
Weetoz: Tää kommentti aiheutti spontaanin repeämisen :D. Oon omistanu molemmat setit, ja vieläpä yhtä aikaa. Olivat TODELLA kaukana toisistaan. Hilitet soivat silleen tosi nätisti ja ymmärrän hyvin miksi monet näistä innostuvat, mutta Signioissa on selvästi enemmän semmosta tiettyä särmää ja ovat myös tummemmat soundiltaan. Ite tykkäsin molemmista, mutta Signiat aion vielä joku päivä hankkia takaisin, Sonoreita en niin kaipaa.

Edit: jazzmies kuvaili myös hyvin tuossa yläpuolella tätä asiaa noiden äänipartikkelien kautta.

Äkkiä tulee mieleen, että Hilite on niin viimeisen päälle insinöörätty ja toteutettu että se on jo "ylihyvä" ja varman päälle pelattu.

Signia on ehkä paremman näköinen, ja ainahan britit on tehneet persoonallista.
"Että se tulisi seinän läpi ja kaataisi hellan, ja menisi toisesta seinästä ulos. Sitten muumimamma sanoisi että "kah, nyt taitavat kakkuset uunissa olla hieman vituillaan" -Tempura
marktark
27.06.2012 16:00:47
Hei eiks täs oo aika sopiva hinta ? Käytetty kaunis Ludwig Classic Maple myyntitilillä 1500€
http://www.millbrook.fi/tuotteet.ph … di=MT180412-1&tuoteryhma_id=193
Play that song, not the instrument.
statistiÖ
27.06.2012 17:57:37

jazzmies: Itse kuvailisin särmää siten, että saundi on ensinnäkin hyvä ja tasapainoinen, toiseksi tunnistettava, kolmanneksi inspiroiva ja neljänneksi riittävän räkäinen ja läpitunkeva.

Ei ymmärretä eritavalla. Räät jättäisin väliin, mikäli idioomista jyvällä olen. Läpitunkeva on paikallaan, kun pitää kuulua. Isossa tilassa, voimakkaassa musiikissa. Onkohan nuo jotain muuta kuin särmää. Mullei ole kummallekaan ominaisuudelle käyttöä. :)

Kun täällä tarjouslaarissa ollaan, niin mietin vaan mimmoisia pieniä pyttyjä sulla on. Tai muilla..
jazzmies
27.06.2012 18:08:43
statistiÖ: Ei ymmärretä eritavalla. Räät jättäisin väliin, mikäli idioomista jyvällä olen. Läpitunkeva on paikallaan, kun pitää kuulua. Isossa tilassa, voimakkaassa musiikissa. Onkohan nuo jotain muuta kuin särmää. Mullei ole kummallekaan ominaisuudelle käyttöä. :)

Kun täällä tarjouslaarissa ollaan, niin mietin vaan mimmoisia pieniä pyttyjä sulla on. Tai muilla..

Profiilissani on luettelo melkein sarjanumeron tarkkuudella :D
Ei se absoluuttinen totuus ole, mutta lähes järjestelmällisesti olen oikeassa asian kuin asian todellisesta jamasta. - jazzmies 2011 -
statistiÖ
27.06.2012 18:13:18

jazzmies: Profiilissani on luettelo melkein sarjanumeron tarkkuudella :D

Meikäläinen on visardi ;))eih. Taatusti olen syynännyt. Listoja on syynännyt jo niin paljon, ettei jaksa perässä pysyä mitä/kuka/missä..
Vallu-Veke
27.06.2012 19:01:03
jazzmies: Profiilissani on luettelo melkein sarjanumeron tarkkuudella :D

Onko nuo tosiaan maalatut nuo Club Customit? Pidin vähän vintage-matkimistouhuna, kun luulin wräpiksi. Se lerpautti hieman pisteitä. Vaikka wräpiksi kuviteltunakin ne on hyvännäköiset.
Noin komee maalaus nostaa pisteet aivan uusiin ulottuvuuksiin. Pakko käydä katselemassa, kun isolle kirkolle on taas asiaa, jos niitä pidetään hyllyillä :)
AP
30.06.2012 16:14:46
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=650922

Jos järkevään hintaan lähtee, niin siinäpä muikeaa kasari-eleganssia.
"Että se tulisi seinän läpi ja kaataisi hellan, ja menisi toisesta seinästä ulos. Sitten muumimamma sanoisi että "kah, nyt taitavat kakkuset uunissa olla hieman vituillaan" -Tempura
Vallu-Veke
30.06.2012 19:49:33
AP: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=650922

Jos järkevään hintaan lähtee, niin siinäpä muikeaa kasari-eleganssia.

Komistukset on. Juu tekis mieli kysellä ja tarjota erikseen tuohon mustaleimaiseen rideen jotain, kun ei punaleimaisista löydy mieleistä rideä millään. Muut kyllä punaleimasista löytyy ja on löytynytkin ihan passelit.
Mutta enpä ehkä tuhlaa nyt rahojani, mieluummin juon ne.
WideAwake
01.07.2012 18:35:13
Vaikka on oma ilmo, niin kuuluu mielestäni tarjous laariin.

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=651225
AP
05.07.2012 20:16:06
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=651832

"Vaihto asialliseen settiin" -lausetta jäin miettimään. Eikös maar tuossa jo olisi kerrassaan asialliset rokkirummut vaativampaankin käyttöön - mitä nyt 15" tomi vähän tuntuu oudolta lattialla.
statistiÖ
06.07.2012 00:13:58

AP: "Vaihto asialliseen settiin" -lausetta jäin miettimään.

Eihän rokki ole asiallista :) toivottavasti ainakaan.
rintapek
07.07.2012 19:50:28

AP: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=651832

"Vaihto asialliseen settiin" -lausetta jäin miettimään. Eikös maar tuossa jo olisi kerrassaan asialliset rokkirummut vaativampaankin käyttöön - mitä nyt 15" tomi vähän tuntuu oudolta lattialla.

No, jos ei 15" osu, ni 16"kin menee aikas reunalle.
Jammuthan noi on, mut mitkä? Mä oon niin tumpelo, et en ton kuvan perusteella lähde arvuuttelemaan. Ruudun tarkkuus ja näkökykyni ei hommaan riitä.

Mut jos noi eurolla lähtee, ni eppäilemättä kandee ajaa kehä III:n pohjoispuoleltakin.

Mut toi "vaihto asialliseen settiin" tosiaan ilmossa hämää. Mahtaako myyjä tarkoittaa, et myytävä setti ei ole asiallinen, vai tahtooko mahdollisesti vaihtaa laadukkaampiin?
Mut jos tolla ilmolla kauppa käy, niin en mä sitä ihmettele. Maailmassa on monta muutakin ihmeellistä asiaa.
One kind of music only - the good kind
moderndrummer88
07.07.2012 20:48:34
rintapek: No, jos ei 15" osu, ni 16"kin menee aikas reunalle.
Jammuthan noi on, mut mitkä? Mä oon niin tumpelo, et en ton kuvan perusteella lähde arvuuttelemaan. Ruudun tarkkuus ja näkökykyni ei hommaan riitä.

Siis ei riitä silmissä tarkkuus otsikkoa lukea? Myydään: Yamaha 8000
rintapek
08.07.2012 12:59:26

moderndrummer88: Siis ei riitä silmissä tarkkuus otsikkoa lukea?

Noni. Niinhän mä sanoin. Näköjään ei tosiaan riitä.
One kind of music only - the good kind
Stoalainen
08.07.2012 17:42:14 (muokattu 08.07.2012 17:42:34)
marktark: Tätäkin halpuutta on ilmeisesti ehditty testaamaan - Pearl MPM 10/12/14/22 1200+rahti :
http://www.musicstore.de/en_EN/EUR/ … EAL-/art-DRU0025230-000#FullDetails

Jos setissä ois 16x? lattiatomi 14x11 räkkitomin sijasta, ostaisin heti.
Too weird to live, too rare to die
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)