Aihe: Metallica
1 2 3 4 5146 147 148 149 150497 498 499 500 501
Johann Onn
01.07.2012 21:55:07 (muokattu 01.07.2012 22:09:08)
Disposable: Lars polkee vasemmalla vasemmasta bassari- pedaalista ohi!... haitsupedaaliin ?

No, välillä näyttää kuin se hakkaisi vasemmalla tahtia.

Lars:in oli pitänyt kauan sitten jo opetella soittamaan, kaikki vähänki nopeammat "ty-dy-tyty-dy" jutut tuplilla. Kaksi iskua ultranopeasti oikealla bassarilla vs. 1. isku oikealla bassarilla + se 2. vasemmalla = Puolet helpompaa niille, joiden nimi ei ole Nicko McBrain.
Tuomoo
01.07.2012 21:55:48
Artturi: http://www.youtube.com/watch?v=-165qQIplh4&feature=related

Pakko myöntää, että Hetukan ääni on aivan loistavassa kunnossa. Ja Fight Fire With Fire on aivan helkkarin kova biisi. http://www.youtube.com/watch?featur … etailpage&v=-165qQIplh4#t=5099s
seeked and destroyed
02.07.2012 14:40:14
Booombox: Hei nythän tulee hyvä ja ei-ehkä-niin kulunut metallica puheenaihe. Eli lyriikat. Mitä mieltä olette? Itse en Hetfieldiä minään verbaalitaiturina ikinä ole pitänyt. Rässi levyt oli melko kliseistä hevi/rock shaissee, muutamaa helmeä Masterilla ja Justicella lukuun ottamatta. Black albumilla on pari hienoa sanoitusta, en tarkota kuitenkaan mitään "exit light, enter night"- touhuja, vaan Unforgivenia, Nothing Else Matterssia sekä Whenever I May Roamia.
Kuitenkin sanotuksissa itselle ylivoimaisesti eniten kolahtaa loadit sekä st.anger. Loadeissa on kiva angsti / melankolia fiilis monessa biisissä. Ja St.Anger on edelleen kovin vitutus levy, toimii aina.

DM sanotuksista en edes viitsi mainita. Luck. Runs. Out.

onhan tuolla DM:älläkin pari hyvää riviä, esim. Unforgiven III: "how can I be lost, if I got nowhere to go?"
seeked and destroyed
02.07.2012 14:51:35
Harmittaa ku kaikkialla mediassa haukutaan st. angeria ja kuinka se on huonosti miksattu ja kaikkee soopaa, mut mun mielestä se on todella hyvä albumi, jossa on jotai alkukantasta voimaa ja agressiota! pakko kyllä myöntää et Larsin virveli-soundi kuulostaa siltä ku se hakkais lusikalla kattilaa, mutta se jotenki täydentää sitä fiilistä:D mielipiteitä?
EvilDead
02.07.2012 15:55:18
seeked and destroyed: Harmittaa ku kaikkialla mediassa haukutaan st. angeria ja kuinka se on huonosti miksattu ja kaikkee soopaa, mut mun mielestä se on todella hyvä albumi, jossa on jotai alkukantasta voimaa ja agressiota! pakko kyllä myöntää et Larsin virveli-soundi kuulostaa siltä ku se hakkais lusikalla kattilaa, mutta se jotenki täydentää sitä fiilistä:D mielipiteitä?

Mä oon niin kauheasti koittanu tykätä siitä levystä, mutta vähintääkin se "voima" ja "agressio" tuntuvat niin väkisin päälle liimatuilta ja teennäisiltä. Ei voi mitään. Hienoa, että joku tykkää.
There is no dark side of the moon really. Matter of fact it's all dark.
Arkka
02.07.2012 16:09:28

seeked and destroyed: Harmittaa ku kaikkialla mediassa haukutaan st. angeria ja kuinka se on huonosti miksattu ja kaikkee soopaa, mut mun mielestä se on todella hyvä albumi, jossa on jotai alkukantasta voimaa ja agressiota! pakko kyllä myöntää et Larsin virveli-soundi kuulostaa siltä ku se hakkais lusikalla kattilaa, mutta se jotenki täydentää sitä fiilistä:D mielipiteitä?

Älä sellasta harmittele. Tekee vaan diggarista katu-uskottavamman ku muut ei ymmärrä :)

Virveliä lukuunottamatta mua ei saundipolitiikassa häiritse mikään. Välillä se virvelikin toimii hienosti juuri tuossa luolamieshengessä. Hyvinhän tuo on äänitetty ja miksattu, mutta tyylillinen linja ei kaikkia miellytä. Varmasti juuri sellasta mitä on haluttu tehdä. Ja on ainakin persoonallista saundia.

Biisimatsku on aika.. spontaania :) Kai ne oli kyllästyneitä ysärilevyjen hinkkaamisen jälkeen. Garage inc jo varmaan kerto siitä osittain.
kalju spede
02.07.2012 16:58:55
Larsilta paistaa ikävästi tuo sisuskumi takaraivosta :(
bedlam
02.07.2012 17:02:53 (muokattu 02.07.2012 17:04:51)

Mua häirittee St Angerin miksauksessa vain se nimibiisin tuplabasarikohta, jossa on kahdet eri basarit päällekkäin. Pikkasen tyhmän kuuloista kun päällimmäisenä kuuluu se ykköslyönti ja takana on ne erikseen lisätyt tuplat. Mutta joku Some Kind of Monster on kyllä niin hyvä biisi, että olisin kuullut mielelläni samaa levyllisen sen DM:n sijaan.
http://www.petrilampela.net
kalju spede
02.07.2012 17:13:44
Eikä kuulu. Kyl se on soittanu ne ite siihen. Ei niitä millään tietsikalla oo ohjelmoitu kohillee.
Rhapa
02.07.2012 17:15:41
Mistä näitä trolleja sikiää?
Basil79
02.07.2012 18:53:09
Frantic, Some Kind Of Monster ja Sweet Amber ovat huippupiisejä minun makuuni. Ei levyllä ole kuin pari huonompaa (oikeastaan tylsää) kappaletta. Kyllä tuota silloin tällöin jaksaa kuunnella. Tuo Sweet Amber on minun mielestäni todellinen piilohelmi Metallican tuotannossa. Kukaan ei sitä koskaan mainitse missään, eikä bändikään sille ole tainnut liveaikaa antaa. Varmaan suurin suosikkini Metallicalta kasarin jälkeen.
Funkånaut
02.07.2012 19:47:58

Rhapa: Mistä näitä trolleja sikiää?

Niin, oman mielipiteen kertominen on automaattisesti trollaamista... Juum.

Taitaa Rhapa olla ite semmone trolli.

Mut asiaan, hienoo et ukot tekee lettuja, joita ei ole liikaa hiottu. Useammankin bändin pitäisi samoin tehdä. Soundeille tosin voisi tehä jotakin.
miehet on pilluhaukkoja ja tissikotkia, naiset on peppusääksiä ja kikkelipöllöjä - hemmo Kuuntelen tälläistä
Rhapa
02.07.2012 20:04:08
Funkonaut: Niin, oman mielipiteen kertominen on automaattisesti trollaamista... Juum.

Taitaa Rhapa olla ite semmone trolli.

Funkkis ei koskaan petä näillä kommenteillaan. Selvästi voittaja.
Funkånaut
02.07.2012 21:54:34

Arkka: Ei hiomattomuudella kyllä mitään itseisarvoa ole imo. Se on sitten perseestä jos hiotaan väärään suuntaan :)

Mihin se meneekin 95% tapauksista. Mutta, hiominen itsessään ei tosiaan ole huono juttu. Sitä vaan helposti hiotaan liikaa, ja lopputulos alkaa olemaan steriiliä.
miehet on pilluhaukkoja ja tissikotkia, naiset on peppusääksiä ja kikkelipöllöjä - hemmo Kuuntelen tälläistä
Rhapa
03.07.2012 06:33:02
Funkonaut: Mihin se meneekin 95% tapauksista. Mutta, hiominen itsessään ei tosiaan ole huono juttu. Sitä vaan helposti hiotaan liikaa, ja lopputulos alkaa olemaan steriiliä.

Metallica on mun mielestä vain yksinkertaisesti bändi, joka vaatii sitä hiomista. Esim. jos Kirk saa vedellä soolot hatusta ja ekalla purkkiin, niin kaikki tietää mitä sieltä tulee. Toinen on Lars. Enkä nyt välttämättä puhu sen tuplista, vaan kaipaisin oikeasti sitä and justice for all aikaista säveltämistä rummuilla.

Ne nyt vain vaatis studioon jonkun, joka uskaltaa äänitysvaiheessa sanoa - ei kelpaa.
Saunatakki
03.07.2012 12:54:06
"Toivottavasti ei ole se sormi mikä siellä heiluu..." - Antero Mertaranta
J.Nikkanen
04.07.2012 09:59:33
Saunatakki: http://www.inferno.fi/james-hetfield-lanseerasi-aurinkolasit-7873/

Voi paska. Ensi vuonna ehkä sitten Dressmannin mainokseen ja omat paitamallit?
-
MegaMan
04.07.2012 15:09:51
Ne nyt vain vaatis studioon jonkun, joka uskaltaa äänitysvaiheessa sanoa - ei kelpaa.

Treenikämpälle puol vuotta jo ennen äänitysten alkua tartettais joku äijä kuka uskaltais sanoa että ei kelpaa ja että treenatkaa soittamaan paremmin.
Minä juon kossua!!!
LyraB
04.07.2012 16:57:58
Hah! Näin anttilassa tänään LULUn keräilykappale-editionin, eli sen putkilon jonka hinta oli alunperin 120€ (n.)

Nyt sen sai 29€... Epic
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)