jazzmies: Olivatpas hyviä. Työpaikallani on setti noin vuodelta 1973 ja se on ihan loistava. Jos vedetään saman vuoden Sonor tai Ludwig vertailuun, niin se Yamaha on ihan halpis siinä seurassa. Sun mielestä se voi olla loistava. Mielestäni ei... Kokemusta on. Ja kansainvälisillä markkinoilla tuon ajan Yamahat arvotetaan neljäsosaan saman vuoden Ludareihin verrattuna. Turhaan? Soundit, piuhat ja kajarit. |
AP 01.07.2012 22:50:07 | |
---|
jazzmies: Lopuksi voin todeta, että Yamaha on yksinkertaisesti paras rumpubisnes koskaan tällä planeetalla, koska tuotteiden korkea laatu, viimeistelyn taso, saundi, soitettavuus, ulkonäkö ja seksikkyys kulkevat omassa sarjassaan. Ja Yamaha ei pamaha! Kaiken muun voi suunnilleen kuitata, mutta seksikkyys..nja. Liekö sittekään Yamahassa sitä ameriikkaa ja rokkia tai edes Premieristä huokuvia muistoja svengaavasta lontoosta. Hiukan on kuin tulisi Lexuksella Cadillac-miesten miitingiin. "Että se tulisi seinän läpi ja kaataisi hellan, ja menisi toisesta seinästä ulos. Sitten muumimamma sanoisi että "kah, nyt taitavat kakkuset uunissa olla hieman vituillaan" -Tempura |
Speedy 01.07.2012 23:00:20 | |
---|
jazzmies: Viitisen vuotta sitten erehdyin ostamaan Sabian Artisan Riden Mikkelin Jormalta, mistä alkoi soitinten päivittäminen. Yhden hekilön "hairahduksen" perusteella en vielä alkais merkistä diggaamaan/dissaamaan.. Kuten itsekkin olet joskus sanonut, et voinut sietää Sabiania, kunnes ne yht'äkkiä olikin maailman parhaita.. Itselläkin on saundi-ihanne muuttunut Paisteen heleäsaundisista Signatureista Traditionaaleihin, joista olen monesta luopunut, siirryttyäni tummempi saundisiin Meinleihin ja Zildjianeihin. Keikalle en Paisteilla lähtisi, mutta omistamani yksilöt ovat niin hyviä etten niistä halua luopua.. ja kyseistä saundia tarvittaessa esim. studioon onpahan vara valita.. Yhtään Paisteen peltiä en myöskään ole "uusien" tuttavuuksien jälkeen ostanut.. Minulla oli treenisettinä muutaman vuoden kiinalainen, varsin hyvä Sonor Force 3001 -setti, joka sitten alkoi tuntua lelulta näiden virvelien ja peltien kanssa. Vaihdoin sen sitten jouluna 2009 Yamaha Maple Custom Absolute -settiin. Jaa'a, eihän tuommonen semi-pro vs. pro setin vertailu oikein ole tasaveroista..=I Minulle oikeestaan on ihan sama mitä joku merkki on aiemmin ollut tai tehnyt, nyky hetki ratkaisee.. Nykyisiä Premiereitä en ostaisi mutta Englannissa tehtyjä toki.. Laadussa tuskin on merkittävää eroa, mutta hengessä kyllä.. Toisaalta Genistat oli huiput, kunnes aika jätti mielen ja tilalle tuli DW:t (en ole vielä niiden kanssa ihan sinut, voihan olla että niiden tilalle tulee piakkoin vaikka Pamahat - vaikka niissä ei minulle olekkaan mitään henkeä, ne ei puhuttele minua millään tasolla). Tänään näin, joskus jotenkin toisin päin.. "All I think about is time and groove" J. Porcaro |
jazzmies 01.07.2012 23:22:34 | |
---|
AP: Kaiken muun voi suunnilleen kuitata, mutta seksikkyys..nja. Liekö sittekään Yamahassa sitä ameriikkaa ja rokkia tai edes Premieristä huokuvia muistoja svengaavasta lontoosta. Hiukan on kuin tulisi Lexuksella Cadillac-miesten miitingiin. Minun kaltaiselleni urbaanille metroseksuaalille Yamahan seksikkyys on ilmeistä. Ei se absoluuttinen totuus ole, mutta lähes järjestelmällisesti olen oikeassa asian kuin asian todellisesta jamasta. - jazzmies 2011 - |
greene 01.07.2012 23:23:11 | |
---|
hollmi-5: 80-luvulla japanilaiset valmistajat ostivat rahalla paljon rumpaleita. Kukaan ei vaihtanut siksi, että parempaa rumpua oli luvassa... Oho. Oletko ihan varma ettei kukaan? "Kitara on erittäin hyvässä kunnossa, jotain kosmista vikaa saattaa kyllä olla mutta se ei haittaa soittamista." |
hollmi-5 01.07.2012 23:25:43 | |
---|
greene: Oho. Oletko ihan varma ettei kukaan? No laitahan joku esimerkki vastaan... Soundit, piuhat ja kajarit. |
greene 01.07.2012 23:35:15 | |
---|
hollmi-5: No laitahan joku esimerkki vastaan... Asia sinänsä on minulle täysin yhdentekevä, mutta sen sijaan ihailen valtavasti sellaista inside-tiedon määrää, jonka turvin täälläkin keskustellaan - esimerkiksi kaikista maailman rumpaleista, jotka vaihtoivat 80-luvulla japanilaisille merkeille. Ai niin, esimerkki. http://www.drummagazine.com/feature … -stride-the-drums-of-neil-peart/P3/ "Kitara on erittäin hyvässä kunnossa, jotain kosmista vikaa saattaa kyllä olla mutta se ei haittaa soittamista." |
marktark 02.07.2012 01:13:48 | |
---|
hollmi-5: Kylläpä ja kyllä ;) Ihan sama, mitä noista Yamahoista hehkuttaa ja kuka. Ei ne sen kummallisempia rumpuja ole, kuin muutkaan. Sonorin rummut ovat mielestäni top-linea olleet pitkään. Jazzmiehen mielestä 70-luvun Yamahat oliva jo hyviä. Eivät olleet. 9000-sarjalaiset olivat ja ovat edelleen. Sonor on maapallon paras. Silti soitan keikkani Ludwigeilla, koska niissä on paras fiilis. Joku Vinnie C vaihtoi Yamahasta Gretschin kautta Ludwigiin. Varmaan rahasta, mutta vaihtoi kuitenkin. 80-luvulla japanilaiset valmistajat ostivat rahalla paljon rumpaleita. Kukaan ei vaihtanut siksi, että parempaa rumpua oli luvassa... Hemmetti. Mä olin aina luullut, että rumpalin paras keskustelukaveri on toinen rumpali. Play that song, not the instrument. |
arse 02.07.2012 18:46:34 | |
---|
Ihan mielenkiinnosta olisi kiva joskus testata rinnakkain omia vanhoja yamahoja ja saman aikakauden samankokoisia vaikkapa ludareita. Ostin jammut puoliksi naurettavan halvan hinnan ja puoliksi härskin ulkonäön innoittamana, mutta ne osoittautuivat ihan oikeasti tosi hyviksi rummuiksi. Vastaava ameriikan setti olisi maksanut 3-4 -kertaisen määrän pelimerkkejä, mutta olisivatko ne myös samassa suhteessa paremmat? Fiilis ja jazzhistoria-/Ringo-/Bonham-lisä eivät toki ole täysin merkityksettömiä asioita, mutta bongorumpalin liksoilla on pakko säästää nekin rahat saundiin. molemmat soittaa samaa mutta toinen enemmän oikein kun toinen... sisältä on kuitenkin sama..=I -Speedy |
statistiÖ 02.07.2012 22:48:11 | |
---|
AP: Hiukan on kuin tulisi Lexuksella Cadillac-miesten miitingiin. Anna mulle Lexus niin mä menen ;) vaikka minne. |
statistiÖ 02.07.2012 22:59:24 | |
---|
Speedy: vaikka niissä ei minulle olekkaan mitään henkeä, ne ei puhuttele minua millään tasolla Sama, mutta muutama käyttäjä on kyllä puhutellut. Olen vaan jäänyt miettimään, mitä tapahtuisi, jos kaverin istuttaisi toisen settiin. *odotellessa* Sonoreita lähelle en ole päässyt, niin en tiedä, mitä henkeä ja onko. Harmi. Ameriikanhenkeä vissiin. Jos läskistä tykkää? |
Laakstr 05.07.2012 20:03:30 | |
---|
|
Ernesti 06.07.2012 22:34:47 | |
---|
Yamahat on pirun turvallinen valinta. Joskus pari vuotta sitten paukuttelin jammun birch custom absolute-settiä helsingissä ja tomeissa oli atakkia kyllä mun makuun jo liikaakin. Nuo omat MCA:t on ollu kyllä käytössä erittäin miellyttävät. Mutta sielläpä ne pusseissa lötköttää kämpällä ku Rogers puhuu saatana! |
statistiÖ 07.07.2012 01:23:52 | |
---|
Ernesti: Mutta sielläpä ne pusseissa lötköttää kämpällä ku Rogers puhuu saatana! Mainosmainos :) Onko nuo rogerssit niin kovaa kamaa, ettei niistä kehdata edes puhua.. |
hollmi-5 07.07.2012 09:17:11 | |
---|
statistiÖ: Mainosmainos :) Onko nuo rogerssit niin kovaa kamaa, ettei niistä kehdata edes puhua.. Rogers on ihan oma juttunsa... Soundit, piuhat ja kajarit. |
Ernesti 07.07.2012 14:19:15 | |
---|
statistiÖ: Mainosmainos :) Onko nuo rogerssit niin kovaa kamaa, ettei niistä kehdata edes puhua.. Ne on hyviä pönttöjä.:) Tosin ei varmaan sovi kaikille, niinkun nyt ei vintage yleensäkään. |
Epämuusikko 07.07.2012 14:55:06 (muokattu 07.07.2012 14:55:57) | |
---|
arse:on pakko säästää nekin rahat saundiin. Pidän sinusta. Et kuuntele silmilläsi. Pidän sinusta! "Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1 |
statistiÖ 08.07.2012 01:14:20 (muokattu 08.07.2012 01:15:07) | |
---|
Epämuusikko: Pidän sinusta. Et kuuntele silmilläsi. Pidän sinusta! Ai ei? Puoliksi härskin ulkonäön takia osti. Selittäisikö joku tämän Jammun "härskin ulkonäön". En ymmärrä :) |
arse 08.07.2012 14:10:48 | |
---|
statistiÖ: Ai ei? Puoliksi härskin ulkonäön takia osti. Selittäisikö joku tämän Jammun "härskin ulkonäön". En ymmärrä :) Mun jammuja myytiin torilla sanoin "päällys apinannaamanahkaa" ja siltä ne tosiaan näyttää - wrappi on tummanruskeaa nahkajäljitelmää. 400e hinta ja olemattomat kokemukset yksistäkään ihan paskoista Yamahan rummuista sinetöivät ostopäätöksen. Mutta saundi tosiaan osoittautui moitteettomaksi enkä usko, että sitä ainakaan mun korvissa parantaisi minkään arvostetun yhdysvallatlaisen merkin badge rumpujen kyljessä. Toki ulkonäkökin vaikuttaa, semmoisiin backline rental -turkooseihin maple customeihin en nimittäin koskisi pitkällä tikullakaan koska ne ovat rumat ja herättävät mielikuvia saundista, jota en itselleni halua. molemmat soittaa samaa mutta toinen enemmän oikein kun toinen... sisältä on kuitenkin sama..=I -Speedy |
VeKrio 08.07.2012 16:47:24 | |
---|
arse: Mun jammuja myytiin torilla sanoin "päällys apinannaamanahkaa" ja siltä ne tosiaan näyttää - wrappi on tummanruskeaa nahkajäljitelmää. 400e hinta ja olemattomat kokemukset yksistäkään ihan paskoista Yamahan rummuista sinetöivät ostopäätöksen. Noi apinnaamanahkarummut on niin symppikset! Mitähän puuta ne on? "Tuon väristä meillä on." -Kailis |