Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Konsertit, keikat, tapahtumat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: John Fogerty Puistobluesiin
1 2
HaloOfFlies
13.03.2012 09:12:23 (muokattu 13.03.2012 09:13:18)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

John Fogerty on tänä vuonna Puistobluesin pääesiintyjä. Liput 63 euroa ja niitä saa Menolipusta.
 
http://www.mesta.net/musa/uutiset/?aid=25053
 
Melkein pitää laittaa harkintaan. Fogerty on vielä näkemättä.
 
We're like migrating birds, we smell the air and scratch our arses and say, "Hmm think it's time." - Brian Johnson S.M.A.K.-jäsen #5
Flash
13.03.2012 09:49:30
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuulemma tulossa myös Ouluun esiintymään seuraavana päivänä.
 
Live Music Is Better!
HaloOfFlies
13.03.2012 09:56:02 (muokattu 13.03.2012 09:58:13)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Flash: Kuulemma tulossa myös Ouluun esiintymään seuraavana päivänä.
 
Mistä tällainen tieto on peräisin?
 
E: Löysinkin jo. http://www.kaleva.fi/viihde/john-fogerty-esiintyy-raatissa/570863/
 
Tuonne on lähdettävä!
 
We're like migrating birds, we smell the air and scratch our arses and say, "Hmm think it's time." - Brian Johnson S.M.A.K.-jäsen #5
HaloOfFlies
13.03.2012 10:37:09 (muokattu 13.03.2012 11:59:53)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oulussa John Fogertya lämmittelevät Eppu Normaali ja Austin Mailer. Liput tulevat myyntiin ensi maanantaina.
 
http://yle.fi/alueet/oulu/2012/03/j … lla_oulussa_3327924.html?origin=rss
 
We're like migrating birds, we smell the air and scratch our arses and say, "Hmm think it's time." - Brian Johnson S.M.A.K.-jäsen #5
HaloOfFlies
14.03.2012 09:16:38 (muokattu 14.03.2012 09:18:10)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olisipa muuten hienoa, jos Eput soittaisivat John Fogertyn ja itse Fogerty tulisi biisin aikana vierailemaan lavalle.
 
Mahtava juttu, että tänne Pohjois-Suomeenkin saadaan järjestettyä tämän luokan stadionkeikkoja!
 
We're like migrating birds, we smell the air and scratch our arses and say, "Hmm think it's time." - Brian Johnson S.M.A.K.-jäsen #5
Flash
14.03.2012 09:26:49
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

danny: Mahtava juttu, että tänne Pohjois-Suomeenkin saadaan järjestettyä tämän luokan stadionkeikkoja!
 
Toivottavasti tulee myös porukkaa paikalle. Se Raatin stadion on aika karun näköinen tyhjänä... Kuten Lynyrd Skynyrdin keikalla nähtiin. Eput on kyllä varmasti hyvä valinta lämppäriksi.
 
Live Music Is Better!
Ali
14.03.2012 12:58:11
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Fogerty vetää Strutsi-mallilla?
 
"Jesus was crucified for doing nothing, but God is worshipped for even less"
Levylista
HaloOfFlies
14.03.2012 13:48:49 (muokattu 14.03.2012 14:23:32)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuoreessa Kalevassa oli, että Oulussa tullaan näkemään enemmän stadionkeikkoja tulevina vuosina. Odottavat kuulemma n. 12 000 ihmistä paikalle Fogertya katsomaan.
 
Ja kyllähän nyt pelkästään Eppu Normaali tulee vetämään paljon porukkaa tuonne. Ei tuon paremmaksi enää lämmittelybändi voi mennä kotimaiselta osastolta. Tunnelma on ihan varmasti katossa tietäen Eppujen ja Fogertyn biisiarsenaalin. Hieno rock-ilta tiedossa.
 
Liput maksavat muuten 79 ja 69 euroa.
 
We're like migrating birds, we smell the air and scratch our arses and say, "Hmm think it's time." - Brian Johnson S.M.A.K.-jäsen #5
Flash
14.03.2012 14:10:28
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

danny: Tuoreessa Kalevassa oli, että Oulussa tullaan näkemään enemmän stadionkeikkoja tulevina vuosina.
 
Sitävartenhan ne ostivat sinne Raatin stadionille kalliit nurmikonpeittolevytkin. Toivottavasti niitä keikkoja tosiaan tulee... Pistetään vaikka Pearl Jam ekaksi toivelistalle. ;)
 
Live Music Is Better!
Ali
14.03.2012 15:54:17
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Harmi vaan, kun ei itse stadionrokkia kuuntele. Mutta good for you. Paska kaupunnim...
 
"Jesus was crucified for doing nothing, but God is worshipped for even less"
Levylista
HaloOfFlies
12.06.2012 14:31:34
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt on kenttälippu Oulun keikalle hallussa!
 
We're like migrating birds, we smell the air and scratch our arses and say, "Hmm think it's time." - Brian Johnson S.M.A.K.-jäsen #5
HaloOfFlies
01.07.2012 12:48:25
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kertokaapa nyt Puistoblues-kävijät millainen keikka oli! Muutaman tunnin päästä lähtee bussi kohti Oulua ja kello 21 räjähtää!
 
Luvassa hieno rock-ilta Eppujen ja Fogertyn seurassa,
 
We're like migrating birds, we smell the air and scratch our arses and say, "Hmm think it's time." - Brian Johnson S.M.A.K.-jäsen #5
Jucciz
02.07.2012 03:52:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oulusta takas. Tässä yhden yleisön edustajan pikaraportti:
 
Ekalla lämppäribändillä (Austin Mailer) oli muutama biisi jäljellä kun saavuin stadionille, joten en lähde sen kummemmin porukan ulosantia ruotimaan. Yhtään tuttua kappaletta en ainakaan kuullut ja melko lailla toisesta korvasta musiikki valahti ulos, joskin basistilla oli raivokas meininki: bassokitara sai tarvittaessa nyrkkiäkin, mikä osoitti taas kerran sen, että soitin kuin soitin on lopulta lyömäsoitin. Vähän semmoinen fiilis jäi, että ensiksi soittanut bändi oli todellakin lämppäribändin lämppäribändi - nimikin kun oli allekirjoittaneelle täysin vieras.
 
Eppujen keikalla odotin loppuun asti - turhaan - että bassokitara olisi kuulunut kunnolla, vaikka olin vain muutaman metrin päässä miksauskopista ja yhtä kaukana molemmista linjasäteilijöistä, jonne voisi olettaa miksauksen olevan kaiksta tasapainoisin. Liekö miksaajalla vain omastani eriävä käsitys bassokitaran roolista rockmusiikissa? Torvisen varma ja tyylikäs kitarointi oli tällä kertaa omaan makuun bändin parasta antia. Pantsen soitto oli paikoin melkoisen täynnä vaaran tuntua ja ihan joka hetki ei kyllä valitettavasti pudottu aivan jaloilleen. Lisäksi välillä Pantsen kitara tuntui hukkuvan kokonaan, välillä taas tulevan aivan liikaa yli kun samaan aikaan Torvisen kitara tuntui kuuluvan joka tilanteessa juuri sopivasti. Martin "kuulutuksissa" oli muutamia todella legendaarisia hetkiä, uhkasi muun muassa olla leikkaamansa pulisonkinsa.
 
Vanhaa biisimateriaalia olisin toivonut ohjelmistoon enemmän: parin viimeisimmän levyn biisit eivät lopultakaan juuri kolise allekirjoittaneelle, minkä pelkään kielivän siitä, että ainakin biisinkirjoittamisen osalta bändin parhaat päivät ovat jo pitkään olleet takana päin. Vanhat hitit sytyttivät yleisön selvästi parhaiten - ei mitään yllättävää. Martin sekä Torvisen hyppelyä nähtiin lavalla runsaasti, kuten asiaan kuuluu, kun taas Pantsen hillitty ja ajoittain poissaolevan tai vähintäänkin mietiskelevän tuntuinen lavaolemus tasapainotti kokonaisuutta. Kaiken kaikkiaan kumminkin aivan hyvä ja hyväntuulinen keikka, sopivasti kieli poskessa kuten bändiltä voi odottaakin.
 
Fogertyn kaksituntinen show puolestaan tarjoili hittiä ja klassikkoa toisensa perään. Sade piinasi yleisöä noin ensimmäisen kolmanneksen ajan, mutta lopulta sää poutaantui. Lavalla oli suurimman osan ajasta neljä kitaristia, mitä pidin tarpeettoman suurena lukumääränä. Silmät kiinni kuunnellessa saattoi nippa nappa erottaa, että "ihan tätä kaikkea ei yhdellä kitaralla voi saada aikaan", mutta nepotismiksikin edennyt kokoonpanon paisuttaminen oli ehkä hieman tarpeetonta: yksi kitaristi Johnin lisäksi olisi riittänyt allekirjoittaneelle aivan hyvin ja ehkäpä kokonaisuus olisi tällöin ollut myös aavistuksen erottelevampi.
 
Tästäkin huolimatta se on sanottava, etten ole aikoihin kuullut livenä yhtä paljon hyviä ja erilaisia kitarasoundeja. Etenkin tremololla höystetyt "vanhan liiton kitarasoundit" muutaman biisin introssa aiheuttivat kylmiä väreitä positiivisessa mielessä. John vaihtoi kitaraa (ja luultavasti vahvistintakin) melkein joka biisin jälkeen, mikä mahdollisti hyvin monipuolisen soundipaletin. Muutamat steel-kitarajutut ja yksi huuliharppusoolokin toivat entisestään kivaa lisäväriä bändin sointiin. Rumpali soitti jämäkästi, mutta perin dynamiikattomasti - lähestulkoon koko ajan täysillä. Tuli kyllä Cosmon komppia kovasti ikävä, vaan minkäs teet.
 
Yleisesti ottaen Fogertyn biisit menevät melkoisen korkealta, ts. ihan kuka tahansa mieslaulaja ei kykene niitä alkuperäissävellajeista esittämään. Ihan korkeimmat kohdat maestro itsekin joutui tällä kertaa jättämään jo väliin, mutta annettakoon se anteeksi 67-vuotiaalle ikinuoren ja ilmeisen virkeän oloiselle rokkipapalle, joka kuitenkin jaksoi viilettää ympäri lavaa ja pomppiakin - jopa Torvis-mittapuussa aivan mallikkaasti. Jään innolla odottamaan, vieläkö Torvinen itse hyppää 15 vuoden päästä yhtä korkealle.
 
Summa summarum: kannatti matkustaa useammankin sadan kilometrin päästä paikalle. Ilta oli onnistunut ja koin saavani rahoilleni vastinetta. Jäin kaipaamaan Eppujen "John Fogertyä", mutta näin jälkikäteen ajateltuna: olisihan se saattanut olla hieman korni veto. Ehkä ihan hyvä näin.
 
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
lööperi
02.07.2012 10:54:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jucciz:lle kiitokset raportista, oliskohan ansainnut oman otsikon, tällä kun on aika vähän tekemistä puistobluesin kanssa?
Itse en saanut raahattua persettäni keikalle, lipun hinta,sade,em-futis loppuottelu yms pikkuseikat tekosyynä. Kerro vähän huomioita yleisöstä jos vielä viitsit, niin ja miten biisilista painottu ccr/uudempi tuotanto.
 
Tsugu Way
02.07.2012 12:21:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mukava oli lukea juzzicin arvio. Olin itse Oulun keikalla. Kaikki paikalla olleet tutut ja tuntemattomatkin ylistivät keikkaa ja bändiä. Etenkin rumpalia ylistettiin. Itse esitin pientä kritiikinpoikasta liian monesta kitaristista ja kenny Aronoffiin täysillä takomisesta. Minun arvioita kummasteltiin. Mutta minkäs teet. Bändi jyysti tosi täysillä. Ehkä liikaakin minun mielestäni. Enkä pitänyt siis rumpalista. Mutta joo, kyllähän itse päätähti on siis upeassa vedossa edelleen anyway! Hyvä keikka kuitenkin.
 
Blues is allright!
StJerky
02.07.2012 14:06:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tsugu Way: Mukava oli lukea juzzicin arvio. Olin itse Oulun keikalla. Kaikki paikalla olleet tutut ja tuntemattomatkin ylistivät keikkaa ja bändiä. Etenkin rumpalia ylistettiin. Itse esitin pientä kritiikinpoikasta liian monesta kitaristista ja kenny Aronoffiin täysillä takomisesta. Minun arvioita kummasteltiin. Mutta minkäs teet. Bändi jyysti tosi täysillä. Ehkä liikaakin minun mielestäni. Enkä pitänyt siis rumpalista. Mutta joo, kyllähän itse päätähti on siis upeassa vedossa edelleen anyway! Hyvä keikka kuitenkin.
 
Kitaristit ei häirinneet, mutta rumpali oli tosiaan aika mättäjä tuollaiseen musiikkiin. Fogerty oli loistava ja myös kitaristina kovempi kuin arvasinkaan.
 
Paddle
02.07.2012 14:17:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Fogerty oli Oulussa viimesen päälle tikissä, mutta pändi aivan paska. Rumpali ei osannut puoltatoistaa tahtia pitempään soittaa suoraa peruskomppia ja kiipparistin täysin tyylitajuton hammondin jatkuva hehkuttelu tuli korvista ulos jo toka piisin jälkeen. Basistilla jäi monet Cookin soittamat koukut vetämättä. Ehkäpä vähän virheellisesti toivoin ennakkoon jotain CCRn tapaista, mutta stadionrokkipändihän tämä oli.
 
Itse päätähti kyllä lauloi melekeinpä paremmin ku nuorena, eikä oo kyllä sormetkaan yhtään hijastuneet. Mielestäni ne 4 kitaristia oli ihan oikeutettua; kaikki omalla tavallaan tyylitajusia soittajia, joskin ajoittain 4 kitaraa hakkaamassa avosointuja oli vähän liikaa (eipä niitä tosin miksauksessa kuulunutkaan). Keikan ehdoton tähtihetki mielestäni As long as I can see the light.
 
.
StJerky
02.07.2012 14:49:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Paddle:kiipparistin täysin tyylitajuton hammondin jatkuva hehkuttelu tuli korvista ulos jo toka piisin jälkeen.
 
Soittihan se välillä mukavasti haitaria.
 
Jucciz
02.07.2012 14:52:43 (muokattu 02.07.2012 14:53:08)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

lööperi: jucciz:lle kiitokset raportista, oliskohan ansainnut oman otsikon, tällä kun on aika vähän tekemistä puistobluesin kanssa?
Itse en saanut raahattua persettäni keikalle, lipun hinta,sade,em-futis loppuottelu yms pikkuseikat tekosyynä. Kerro vähän huomioita yleisöstä jos vielä viitsit, niin ja miten biisilista painottu ccr/uudempi tuotanto.

 
Eipä kestä. Aika vähän seurailin yleisöä, mutta kyllä moni lauloi mukana ainakin tutuimmissa biiseissä. Itse katselin lähinnä lavalle päin. ;)
 
Täältä löytyy settilista:
http://johnfogerty.com/media/photos/26921/795371
 
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
HaloOfFlies
02.07.2012 15:41:10 (muokattu 02.07.2012 19:11:36)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse nautin Fogertyn keikasta ihan täysin siemauksin, tosin pakko myöntää että se taustabändi latisti ajoittain menoa. Mutta oli siellä kohokohtiakin seassa, missä koko porukka veti niin vastustamattoman hyvin että oksat pois. Kuten nyt vaikka I Heard It Through The Grapevine, joka kulki todella komeasti. Ja onhan CCR:n cover tuosta kappaleesta yksi maailman hienoimmista biiseistä. Midnight Special oli mahtava sekin. Ja tietysti alun CCR-putki. Plussaa myös Up Around The Bendin "Hanoi Rocks!"-huikkauksesta ja tyttyttyydöistä. Näkee että Fogerty arvostaa Hanoin version todella korkealle ja se jos mikä on todellinen kunnianosoitus.
 
Kaiken kaikkiaan oli kyllä hieno ilta hyvän rock-musiikin seurassa. Ja Fogerty taisi luvata tulevansa Ouluun uudestaankin.
 
We're like migrating birds, we smell the air and scratch our arses and say, "Hmm think it's time." - Brian Johnson S.M.A.K.-jäsen #5
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «