BigPapa 29.06.2012 23:33:54 | |
---|
Kampela77: itseäni ärsyttää kaikenlainen genre-purismi. Rajojen rikkominen ja tyylien sekoittaminen on vain hyvästä, vaikka syntyisi paskaakin välissä. Jos musiikin historiaa tarkastelee vähän taaksepäin, niin ahdasmielisyys ei ole kyllä ollut se musiikkia eteenpäin työntävä voima." Mitä sitten jos sua ärsyttää genrepurismi, mikäli sellaista edes on olemassa. Genret ovat olemassa olevaa todellisuutta ja sillä hyvä. Ihan niinkuin blueskin on bluesia eikä humppaa. Varmaan kaikista genreistä pitäis leipoa iso pullataikina ja työntää uuniin ja kattoo mitä sieltä pullahtaa ulos. Rajoja voi rikkoa joo, mutta tossa Mr. Malmsteenin vedossa ei ollut siitä kyse, vaan siinä aivan yksinkertaisesti yritettiin soittaa bluesia. Tämän ymmärtäminen on sulle kauheen vaikeeta. Mulle taas ei. Tällä ei sitäpaitsi ole mitään tekemistä ahdasmielisyyden kanssa. Menen taas katsomaan tuota Teeman Afrocuba juttua. Hyvää yötä ja genretöntä jatkoa. |
BigPapa: Mitä sitten jos sua ärsyttää genrepurismi, mikäli sellaista edes on olemassa. Genret ovat olemassa olevaa todellisuutta ja sillä hyvä. Ihan niinkuin blueskin on bluesia eikä humppaa. Varmaan kaikista genreistä pitäis leipoa iso pullataikina ja työntää uuniin ja kattoo mitä sieltä pullahtaa ulos. Rajoja voi rikkoa joo, mutta tossa Mr. Malmsteenin vedossa ei ollut siitä kyse, vaan siinä aivan yksinkertaisesti yritettiin soittaa bluesia. Tämän ymmärtäminen on sulle kauheen vaikeeta. Mulle taas ei. Tällä ei sitäpaitsi ole mitään tekemistä ahdasmielisyyden kanssa. Menen taas katsomaan tuota Teeman Afrocuba juttua. Hyvää yötä ja genretöntä jatkoa. Siinä Malmsteen soitti oman näkemyksensä Red Housista. Bluesia, Jazzia, Metallia, Progea tai Malmsteenia. Ihan sama vain lopputulos ratkaisee ja miltä se kuulostaa kenenkin korvaan. En vain ymmärrä miksi asioita pitää ajatella tuolla tavalla lokeroittain. Eipä tämä keskustelu taida tästä mihinkään edetä. Interviewer: "So Frank, you have long hair. Does that make you a woman?"
Frank Zappa: "You have a wooden leg. Does that make you a table?" |
Gary Enfield 29.06.2012 23:58:39 | |
---|
Kampela lopeta jo, iso mies. Lapsellista paskaa. Hyvin soitti, yleisö varmaan tykkäs. |
Kampela77 30.06.2012 00:02:40 | |
---|
gary field: Kampela lopeta jo, iso mies. Lapsellista paskaa. Hyvin soitti, yleisö varmaan tykkäs. Joo, minä kai se lapsi täällä olin. Eiköhän tässä parillakin ihmisellä ole keskustelu lähtenyt asiallisilta raiteilta. Interviewer: "So Frank, you have long hair. Does that make you a woman?"
Kampela77 30.06.2012 00:06:24 | |
---|
gary field: Kampela lopeta jo, iso mies. Lapsellista paskaa. Hyvin soitti, yleisö varmaan tykkäs. Ja vielä lisäyksenä. Luitko sinäkään minun viestejä? :) En pitänyt Ynkän esityksetä, enkä pidä Ynkästä ylipäätään. Jotain ihan viihdyttäviä biisejä hepulla tosin on. Interviewer: "So Frank, you have long hair. Does that make you a woman?"
Gary Enfield 30.06.2012 00:10:23 | |
---|
Luitko sinä sen alkuperäisen kysymyksen? Vaikka pointtisi on pätevä niin ei tähän, siis mitä bluesmiehet tykkäs siitä vedosta. |
Kampela77 30.06.2012 00:19:06 | |
---|
gary field: Luitko sinä sen alkuperäisen kysymyksen? Vaikka pointtisi on pätevä niin ei tähän, siis mitä bluesmiehet tykkäs siitä vedosta. Mutta jos olen itsekin bluesmies! Tykkään kuunnella bluesia ja soittelen itse bluesia huvikseni (en tiedä onko bluesini virallisesti hyväksyttävää). Kuuntelen silti paljon muutakin. Onko tämä silloin minulta kielletty alue? Interviewer: "So Frank, you have long hair. Does that make you a woman?"
Gary Enfield 30.06.2012 00:24:35 | |
---|
Ei oo, mutta mitä oiot muitten mielipiteitä? Kuten sanottu, pointtisi on jees, mutta väärä konteksti. Jos ei ynkkä putoo niin se ei putoo, se ei ole sun päätettävissä. Ookko ryypänny kun oot noin känkkäränkkä? |
Kampela77 30.06.2012 00:35:51 | |
---|
gary field: Ei oo, mutta mitä oiot muitten mielipiteitä? Kuten sanottu, pointtisi on jees, mutta väärä konteksti. Jos ei ynkkä putoo niin se ei putoo, se ei ole sun päätettävissä. Ookko ryypänny kun oot noin känkkäränkkä? Olen ryypänny, mutta se ei ole syy että olen känkkäränkkä. Mielestäni pointtini on vain viuhunut ihmisiltä ohi. Olen päihtynyt illan mittaan lisää, joten tämä on ehkä huono vaihe mennä tiivistämään ajatuksiani, mutta antaa palaa silti: 1) Jos ei tykkää Ynkän Red House versiosta. Ihan ok. 2) Jos ei tykkää Ynkän Red House versiosta, koska se ei osu johonkin genre-karsinaan. Ei ok. Nämä ovat omat mielipiteeni. Mielestäni on vain ylipäätään hölmöä lokeroida musiikkia. Lokerointi voi olla kätevä hakuehto etsiessä musiikkia netistä, mutta jonkun lokeron asettaminen minkä sisään esityksen tulisi loksahtaa ei mielestäni ole järkevää. Musiikki on musiikkia ja kategoriat vain apukeino luokitella sitä. Musiikin ei tulisi olla alisteinen kategorioille. Interviewer: "So Frank, you have long hair. Does that make you a woman?"
Gary Enfield 30.06.2012 00:48:36 | |
---|
Kampela77: Olen ryypänny, mutta se ei ole syy että olen känkkäränkkä. Mielestäni pointtini on vain viuhunut ihmisiltä ohi. Olen päihtynyt illan mittaan lisää, joten tämä on ehkä huono vaihe mennä tiivistämään ajatuksiani, mutta antaa palaa silti: 1) Jos ei tykkää Ynkän Red House versiosta. Ihan ok. 2) Jos ei tykkää Ynkän Red House versiosta, koska se ei osu johonkin genre-karsinaan. Ei ok. Nämä ovat omat mielipiteeni. Mielestäni on vain ylipäätään hölmöä lokeroida musiikkia. Lokerointi voi olla kätevä hakuehto etsiessä musiikkia netistä, mutta jonkun lokeron asettaminen minkä sisään esityksen tulisi loksahtaa ei mielestäni ole järkevää. Musiikki on musiikkia ja kategoriat vain apukeino luokitella sitä. Musiikin ei tulisi olla alisteinen kategorioille. Jos nimenomaisesti genrekarsinan ihmisiltä kysytään mielipide niin oletus on että se vastaus tulee genren sisältä eikä yleisestä musiikin ihanuudesta. Genrekarsinan mielipide oli se mitä kysyttiin, sun pointtis ei siis voi mitenkään osua kohteeseen tässä tapauksessa, se on aiheen riisto miten tahansa sen selität. Ei se niin vakavaa oo että on pelle, sun se jo ihan avatarin perusteella pitäis tietää :) |
Kampela77 30.06.2012 00:53:04 (muokattu 30.06.2012 00:57:39) | |
---|
gary field: Jos nimenomaisesti genrekarsinan ihmisiltä kysytään mielipide niin oletus on että se vastaus tulee genren sisältä eikä yleisestä musiikin ihanuudesta. Genrekarsinan mielipide oli se mitä kysyttiin, sun pointtis ei siis voi mitenkään osua kohteeseen tässä tapauksessa, se on aiheen riisto miten tahansa sen selität. Ei se niin vakavaa oo että on pelle, sun se jo ihan avatarin perusteella pitäis tietää :) En mä avataria vahingossa valinnut. Mikä on sitten paikka, jossa keskustellaan esityksistä jotka eivät ole lukkiutuneet jonkun genren sisään? Okei, ehkä sana "bluesjengi" aloitusviestissä oli sitten se, jolla suljettiin tietyt mielipiteet ulos. En tiedä sitten kielikö tämä sitten mitään positiivistä sanomaa bluesväestä. Edit: Tulee vähän mieleen Scott Henderson. Parka vääränlaisella kitaralla soittaa :( Interviewer: "So Frank, you have long hair. Does that make you a woman?"
Gary Enfield 30.06.2012 01:15:55 | |
---|
Kampela77: En mä avataria vahingossa valinnut. Mikä on sitten paikka, jossa keskustellaan esityksistä jotka eivät ole lukkiutuneet jonkun genren sisään? Okei, ehkä sana "bluesjengi" aloitusviestissä oli sitten se, jolla suljettiin tietyt mielipiteet ulos. En tiedä sitten kielikö tämä sitten mitään positiivistä sanomaa bluesväestä. Edit: Tulee vähän mieleen Scott Henderson. Parka vääränlaisella kitaralla soittaa :( Jos et sä kerta tykänny ynkän vedosta niin miksi muut ei saa olla tykkäämättä siitä? Mulla se jäi siihen välimaastoon, yhdestä korvasta sisään, toisesta ulos. Taitava sälli, en osta levyä. Tilasin just Sergio Altamuran cd:n, bluesista ei oo tietoakaan. Ei tartte olla nimittämässä toisten mielipiteitä vääriksi kun ne vastaa suoraan kysymykseen: mitä ne bluesin harrastajina tykkäs tilupetterin bluesista. |
latuska90 30.06.2012 01:18:20 | |
---|
No, mun mielestä tossa on kyllä yritetty soittaa bluesia, mutta menee kyllä suurimmilta osin överiksi että siinä olisi mitään tyylikästä/tyylitajuista. Less is more saattais olla aika kova pala purtavaksi Malmsteenille. Eli summa sumarum, mun mielestä tossa ei kunnioiteta juurimusiikin perinteitä tarpeeksi, jos ollenkaan. Vähän jotain maalaisjärkeä tossakin tarvittaisiin, jotta tuo olisi fiksun kuuloista blues/roots-meininkiä. "Ihminen on sekin akustinen instrumentti, kun sen virittää niin se soi kuin enkeli." - Albert Järvinen |
Kampela77 30.06.2012 01:20:18 | |
---|
gary field: Jos et sä kerta tykänny ynkän vedosta niin miksi muut ei saa olla tykkäämättä siitä? Mulla se jäi siihen välimaastoon, yhdestä korvasta sisään, toisesta ulos. Taitava sälli, en osta levyä. Tilasin just Sergio Altamuran cd:n, bluesista ei oo tietoakaan. Ei tartte olla nimittämässä toisten mielipiteitä vääriksi kun ne vastaa suoraan kysymykseen: mitä ne bluesin harrastajina tykkäs tilupetterin bluesista. En jaksa enää, koska viestini ei selkeästikään mene perille. Kyse ei ollut ollenkaan siitä tykkäsivätkö ihmiset Ynkän vedosta. Lukekaa ketju alusta ja jos siitä ei ajatusta irtoa, niin unohdetaan koko asia. Interviewer: "So Frank, you have long hair. Does that make you a woman?"
Kampela77 30.06.2012 01:26:16 | |
---|
latuska90: No, mun mielestä tossa on kyllä yritetty soittaa bluesia, mutta menee kyllä suurimmilta osin överiksi että siinä olisi mitään tyylikästä/tyylitajuista. Less is more saattais olla aika kova pala purtavaksi Malmsteenille. Eli summa sumarum, mun mielestä tossa ei kunnioiteta juurimusiikin perinteitä tarpeeksi, jos ollenkaan. Vähän jotain maalaisjärkeä tossakin tarvittaisiin, jotta tuo olisi fiksun kuuloista blues/roots-meininkiä. Kuulostaa melkien trollilta tämä viesti, mutta tartun silti :). Miksi tuo biisi pitäsi esittää juurimusiikin perinteitä kunnitoittaen. Jimi on itsekin vetänyt tuosta aika villejä versioita ja miksi kenenkään version pitäisi noudattaa mitään tiettyjä raameja? En tiedä. Ehkä olen vain väärässä, kun ei täällä tunnu mielipiteitä puolestakaan tulevan. En aio silti taipua, vaan pitää kiinni näkemyksestäni. Noh, pääasia että musiikkia tehdessä, soittaessa ja kuunnellessa on hauskaa. Interviewer: "So Frank, you have long hair. Does that make you a woman?"
Gary Enfield 30.06.2012 01:29:43 | |
---|
Kampela77: En jaksa enää, koska viestini ei selkeästikään mene perille. Kyse ei ollut ollenkaan siitä tykkäsivätkö ihmiset Ynkän vedosta. Lukekaa ketju alusta ja jos siitä ei ajatusta irtoa, niin unohdetaan koko asia. Luettu on, öitä. |
Kampela77 30.06.2012 01:32:05 | |
---|
gary field: Luettu on, öitä. Taitaa sitten olla vika omassa ulosannissa. Interviewer: "So Frank, you have long hair. Does that make you a woman?"
Gary Enfield 30.06.2012 01:37:15 | |
---|
Kampela77: Taitaa sitten olla vika omassa ulosannissa. Rauha rauha, ihan oikeesti öitä. Käy haukkumassa mun riffiskabaveto niin helpottaa :) |
antnis 30.06.2012 10:07:39 | |
---|
Kampela77: Kuulostaa melkien trollilta tämä viesti, mutta tartun silti :). Miksi tuo biisi pitäsi esittää juurimusiikin perinteitä kunnitoittaen. Jimi on itsekin vetänyt tuosta aika villejä versioita ja miksi kenenkään version pitäisi noudattaa mitään tiettyjä raameja? En tiedä. Ehkä olen vain väärässä, kun ei täällä tunnu mielipiteitä puolestakaan tulevan. En aio silti taipua, vaan pitää kiinni näkemyksestäni. Noh, pääasia että musiikkia tehdessä, soittaessa ja kuunnellessa on hauskaa. Voisihan ajatella niin, että jos tuossa olisi kunnioitettu juurimusiikin perinteitä, niin se olisi voinut olla yksi tapa siihen, ettei esitys olisi ollut niin perseestä :) Jimmien versioista kuulee aina, että ollaan asioista perillä, siis hallittu paskominen (Henkka) vs. ei-hallittu (Ynkka). |
Musta Arkipyhä 30.06.2012 14:19:32 | |
---|
Minusta Ynkky soittaa ton "liian täyteen".Enemmän pitkiä "kaaria",vähemmän nuotteja.Arpeggiot noin vedettynä ei sovi tähän mielestäni ollenkaan. "I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva" |