statementus 29.06.2012 00:40:37 (muokattu 29.06.2012 00:43:45) | |
---|
Gabe: Tuommoinen kaveri se on: http://muusikoiden.net/dyn/users/101029.jpg Alkuperäisestä poiketen mikkeinä on kaulassa Seymour Duncan SAPTR-1 Alnico II Pro ja tallassa Seymour Duncan Little 59. Täytyy kehua noita mikkejäkin, paras yhdistelmä mitä mulla on ollut. Minulla on tuollainen candy red värillä. Upea soitin täytyy sanoa, orkkis mikit vähän liian vintaget minun makuuni. Krice: Pawn Shop Mustang on japanilainen. Onhan tuo selkeästi laadukkaampi kuin kaukoidän perusihmeet. Tilasin tuollaisen t-kaupasta mutta lähetin takaisin katumusajan puitteissa. Hyvin viimeistelty ja hyvä soundi mutta fenderin normiskaalaan tottuneelle tuo lyhempi skaala ei istunut ei sitten millään. Millaiseksi olet sen kokenut itse? Body oli myös hämmästyttävän pieni mitä ei kuvista huomannut. |
Krice 29.06.2012 01:25:26 | |
---|
statementus: fenderin normiskaalaan tottuneelle tuo lyhempi skaala ei istunut ei sitten millään. Millaiseksi olet sen kokenut itse? Minulla on aika pieni käsi ja ohuet sormet niin tuohan sopii hyvin käteen. Nimenomaan paremmin kuin 25,5". |
Ukko 29.06.2012 15:03:08 | |
---|
Gabe: Näin kuulemma :( Moni voisi yllättyä jos viitsisi kitaroita vähän laajemmin testailla ostotilanteessa :) -86 testasin ja japsi strato voitti jenkkilän hinnassa vastaavan. Japsi on ollut kotona siitä lähtien. COVS jäsen nro 6 |
MikaHekkanen 29.06.2012 15:10:16 | |
---|
Jone the Bone: Itselläni on japanialainen Fender Precision Bass, jonka ostin uutena Tampereen Fasulta, joskus 80-luvun puolivälin aikoihin. Basso on aivan uskomattoman hyvä, eikä tarvitse sanoa edes "hintaisekseen", vaan sointi, soitettavuus, viimeistely yms. yksityiskohdat kestävät kyllä vertailun vastaaviin jenkkistandardeihinkin verrattuna. Hintaa bassolla oli tuolloin n. 2400,- mk. Mulla on saman ikäluokan japanialainen Fender Jazz Bass, josta en ole löytänyt parikymmenvuotisen omistajuuteni aikana mitään moitittavaa. Se on ollut viime ajat hyvin vähällä käytöllä, mutta kun nappasin sen taas eilen laukusta basismin tultua yllättäen ajankohtaiseksi, niin soitettavuudeltaan tuo on aivan täyttä priimaa. Sähköjä pitää käydä vähäsen läpi, pieniä rohinoita tahtoo mukana olla. Lisäksi mulla on kasarin alkupuolen Skuju Strato, aivan loistava peli sekin. Neath the bougie a nimble rigger slyly rolls the pea |
Gabe 29.06.2012 16:09:47 | |
---|
Ukko: -86 testasin ja japsi strato voitti jenkkilän hinnassa vastaavan. Japsi on ollut kotona siitä lähtien. Onko vielä käytössä? :) Onhan japanilaisilla noin kulttuurillisestikin ihan erilainen työmoraali. Varmaan omaan teleen vaihdan vielä mikkivalitsimen neliasentoiseksi niin että mikit saa sarjaan, sitten ei olekaan enää mitään virkaa muilla kitaroilla :D Elämäni tarkoitus on olla varoittavana esimerkkinä muille. |
korvaoo 29.06.2012 17:19:39 | |
---|
Gabe: Onko vielä käytössä? :) Onhan japanilaisilla noin kulttuurillisestikin ihan erilainen työmoraali. Varmaan omaan teleen vaihdan vielä mikkivalitsimen neliasentoiseksi niin että mikit saa sarjaan, sitten ei olekaan enää mitään virkaa muilla kitaroilla :D mihis se gibsoni ja kaikki hyvin fiilis katos? :) kaikki paitsi on turhaa. |
Gabe 29.06.2012 18:32:36 (muokattu 29.06.2012 18:33:08) | |
---|
korvaoo: mihis se gibsoni ja kaikki hyvin fiilis katos? :) Ei mihinkään :D...On mulla vieläkin gibsoni ja kaikki hyvin :) Pidän fendereistä yhtälailla ja telecaster nimenomaan vaikuttaa nyt eniten mun jutultani. Elämäni tarkoitus on olla varoittavana esimerkkinä muille. |
juicci90 29.06.2012 19:11:02 | |
---|
Gabe: Tuommoinen kaveri se on: http://muusikoiden.net/dyn/users/101029.jpg Alkuperäisestä poiketen mikkeinä on kaulassa Seymour Duncan SAPTR-1 Alnico II Pro ja tallassa Seymour Duncan Little 59. Täytyy kehua noita mikkejäkin, paras yhdistelmä mitä mulla on ollut. Onnea uudelle tulokkaalle :) Hieno peli. |
Gabe 29.06.2012 19:59:55 | |
---|
juicci90: Onnea uudelle tulokkaalle :) Hieno peli. Kiitoksia :) Elämäni tarkoitus on olla varoittavana esimerkkinä muille. |
Gabe 29.06.2012 20:14:49 | |
---|
Tuli muuten mieleen että tietääkö kukaan mitä eroa on made in japan ja crafted in japan fendereillä? Törmäsin tässä yhteen käytettyyn fender jaguariin musaliiikkeessä ja siinä luki crafted in japan. Elämäni tarkoitus on olla varoittavana esimerkkinä muille. |
Jii-Gee 29.06.2012 20:35:20 | |
---|
Gabe: Tuli muuten mieleen että tietääkö kukaan mitä eroa on made in japan ja crafted in japan fendereillä? Joskus n 1996 nurkilla kun valmistus siirtyi Tokaille niin keppeihin alkoi ilmestyä samoihin aikoin CIJ leimat entisten MIJ tilalle. Mitä niis muuten nykyään lukee.. MIJ vai CIJ ?? |
Gabe 29.06.2012 20:52:15 (muokattu 29.06.2012 20:52:59) | |
---|
Jii-Gee: Joskus n 1996 nurkilla kun valmistus siirtyi Tokaille niin keppeihin alkoi ilmestyä samoihin aikoin CIJ leimat entisten MIJ tilalle. Mitä niis muuten nykyään lukee.. MIJ vai CIJ ?? MIJ näyttää tuossa minun kitarassani lukevan. Eli jotenkin tehtaaseen liittyy? Mutta eikös nuo vieläkin tehdä tokain tehtaissa? Elämäni tarkoitus on olla varoittavana esimerkkinä muille. |
Jii-Gee 29.06.2012 21:16:15 | |
---|
Gabe: MIJ näyttää tuossa minun kitarassani lukevan. Eli jotenkin tehtaaseen liittyy? Mutta eikös nuo vieläkin tehdä tokain tehtaissa? Aha.. siis MIJ -kuvaus otettu takaisin käyttöön. Joo, Tokai noi on valmistanu since n 1996/97. Sitä ennen ne teki Greco, tai siis mikä-se-grecoja-valmistanut-tehdas-nyt-olikaan..eli era 1982-96 siis kyseessä. |
Gabe 29.06.2012 21:19:23 (muokattu 29.06.2012 21:19:35) | |
---|
Jii-Gee: Aha.. siis MIJ -kuvaus otettu takaisin käyttöön. Joo, Tokai noi on valmistanu since n 1996/97. Sitä ennen ne teki Greco, tai siis mikä-se-grecoja-valmistanut-tehdas-nyt-olikaan..eli era 1982-96 siis kyseessä. Ok :) Kiitos tietämyksestä. Elämäni tarkoitus on olla varoittavana esimerkkinä muille. |
Jii-Gee: Aha.. siis MIJ -kuvaus otettu takaisin käyttöön. Joo, Tokai noi on valmistanu since n 1996/97. Sitä ennen ne teki Greco, tai siis mikä-se-grecoja-valmistanut-tehdas-nyt-olikaan..eli era 1982-96 siis kyseessä. Vähän vaihtelee, noissa vanhemmissa. Ja hiukkasen vaikea selvittääkin. Grecoja, samoin kuin siis Fender Japan -kitaroita (myös Japanin Squierit!) ja monia muitakin (mm. Hoshino/Ibanezeja ja Nihon Gibson/Epiphoneja) on valmistanut mm. FujiGen Gakki, Dyna Gakki ja Chushin Gakki. Fujigen on ehkä "kuuluisin" noista tehtaista. Chushin Gakki taas oli aikoinaan erikoistunut pulttikaulaisten kitaroitten tekoon, sanotaan nyt vaikka joku Ibanez Blazer vaikka, tai Jackson/Grover Jackson, Charvel tai B.C.Richin NJ:t (NJ meinaa Nagoya Japan).. |
Jii-Gee 29.06.2012 21:40:23 | |
---|
Jii-Gee: Aha.. siis MIJ -kuvaus otettu takaisin käyttöön. Niillä wanhemmilla MIJ malleilla tuntuis olevan joku ihme sädekehä / extra mojo-hype verrattuna CIJ -malleihin. Mä kyllä pidän molempia yhtä hyvinä.. pari MIJ'tä ollu,mutta ne CIJ't mitä päässy räplään kans ihan samaa helvetin hyvää shittiä. Mut niitä Japan Domestic -malleja kannattais koittaa väijyä,kuten tossa jo aristo & mattim totesivatkin..ne kun näyttäis olevan viel sit pykälän taikka kaks parempaa tuotantoa ku nää export vehkeet mitä täälpäin yleensä tarjolla. |
Jii-Gee 29.06.2012 21:45:47 | |
---|
fox: Vähän vaihtelee, noissa vanhemmissa. Ja hiukkasen vaikea selvittääkin. Grecoja, samoin kuin siis Fender Japan -kitaroita (myös Japanin Squierit!) No tossahan toi tulikin. Ne orggikset 1982-84 Japan JV Fenderit kalliimpi mallisarja ja tarkoitettu kotimaan markkinoille only. Ja vastaavasti 1982-84 Japan JV Squierit edullisempi mallisto joka siis oli vientikamaa. |
fox 29.06.2012 21:55:08 | |
---|
Jii-Gee: No tossahan toi tulikin. Ne orggikset 1982-84 Japan JV Fenderit kalliimpi mallisarja ja tarkoitettu kotimaan markkinoille only. Ja vastaavasti 1982-84 Japan JV Squierit edullisempi mallisto joka siis oli vientikamaa. JV Fendereitä tuli kyllä ainakin Euroopan markkina-alueelle, semminkin kun USA-tehdas oli "kylmänä" 1985.. sitä en sitten osaa sanoa, miten muilla markkina-alueilla oli asian laita, koska tuo on mulle sellanen "ei-niin tuttu" merkki. Sen sijaan kyllä Suomessakin noita japsifendereitä "modifioitiin" pienellä vilungilla. Niissähän oli kaulataskun puoleisessa päässä kaulaa siirtokuva "Made In Japan" jonka tiedän joidenkin exacto-veittellä tai vastaavalla rapsuttaneen pois, ja uutta lakkaa paikaksi päälle. Toki sarjanumerosta sen silti japsiks tunnistaa, mutta... ;) Että tällasta. Ja hei, kyllähän noita japanian-Fendereitä myynnissä oli joitakin malleja ympäri maailmaa - vaikka Fender Katana?? |
PIM 30.06.2012 09:47:51 | |
---|
Osaako joku kertoa missä tehtaassa mun Hellecasters sarjan (Will Ray Jazz-a-caster, John Jorgenson Hellecaster ja Jerry Donahue strato) CIJ Fenderit on tehty? Joskus niiden yhteydessä on puhuttu jotain Fender Japanin Custom Shopista, mutta onko sellaista edes ollut koskaan olemassakaan? Ainakaan mitään isompaa laatuongelmaa en ole niistä löytänyt. |
fox 30.06.2012 21:49:53 | |
---|
PIM: Osaako joku kertoa missä tehtaassa mun Hellecasters sarjan (Will Ray Jazz-a-caster, John Jorgenson Hellecaster ja Jerry Donahue strato) CIJ Fenderit on tehty? Joskus niiden yhteydessä on puhuttu jotain Fender Japanin Custom Shopista, mutta onko sellaista edes ollut koskaan olemassakaan? Ainakaan mitään isompaa laatuongelmaa en ole niistä löytänyt. Ihan arvauspohjalta mennään, enpä usko, että ees Fenderin asiakaspalvelusta sulle sitä pystyvät kertomaan.. ;) (Jos sitten haluavatkaan, nää on monesti sellasia "liikesalaisuuden" piiriin kuuluvia juttuja..) Jos jotain pitäs sanoa, niin itse sanoisin, että FujiGen. Niillä on ollut, ja lienee edelleen sellaisia muutaman kaverin "työpajoja eli workshoppeja" jotka moisia toimeksiantoja saavat tehtyä. Jos haluaa, niin voihan tuollasta kutsua "Custom Shopiksi", mutta enpä ainakaan itse ole kuullut että niillä mitään _virallista_ CS-verstasta olisi ollut?? Markkinoinnin nimissä voi tietysti jotain sellasta esittää, jos sillä saa muutaman euron kirittyä hintaa korkeammaksi.. ;) Onhan FujiGenin "alaisuudessa" esmerkiks Hoshino/Ibanezin tuotteistakin tunnettu Team J-Craft.. =) |