Muusikoiden.net
19.03.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Yamaha THR-vahvistimet
1 2 3 4 5 6 7 822 23 24 25 26
Gabe
12.05.2012 22:06:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Uto: Mutta efektit olivat rautaa, ja voi pojat että delay/reverb/chorus tekivät ison äänimaailman! Sellainen melkein surround-efekti. Voin kyllä suositella jos soittelee enemmän kliineillä ja crunchilla.
 
Jep :D Se oli tosi kiva yllätys kun alkoi ekan kerran soittelemaan. Cleaneilla ja crunchilla soittelen pääasiassa niin passeli myös siltä osin.
 
Elämäni tarkoitus on olla varoittavana esimerkkinä muille.
novo
13.05.2012 20:54:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo, hyvä kotivehjes tämä ehottomasti, komppia meikältäkin. Kymppiversion siis ostin tuossa taannoin.
 
Landstr: "En kuitenkaan osaa selittää asioita niin, että ne tuntuisivat järkeviltä, joten annan olla."
Osmo
14.05.2012 13:19:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hitto että alkoi kaasuttelemaan. Pistin kyselyä F-musiikille, että löytyykö Tampereelta...
 
Pixies.
Sjömanni
14.05.2012 22:49:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Osmo: Hitto että alkoi kaasuttelemaan. Pistin kyselyä F-musiikille, että löytyykö Tampereelta...
 
Tammelantorin laidalta Tammerpianosta ostin perjantaina omani.
 
http://www.tammerpianojasoitin.fi/
 
Vada a bordo, cazzo!
Osmo
15.05.2012 00:10:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sjömanni: Tammelantorin laidalta Tammerpianosta ostin perjantaina omani.
 
http://www.tammerpianojasoitin.fi/

 
No niin. Pitäisiköhän käydä heti huomenissa tutkalla. Ilmeisen käypänen peli on kyseessä?
 
Pixies.
Gabe
15.05.2012 00:26:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Käy ihmeessä! :)
 
Elämäni tarkoitus on olla varoittavana esimerkkinä muille.
Osmo
15.05.2012 12:32:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sjömanni: Tammelantorin laidalta Tammerpianosta ostin perjantaina omani.
 
http://www.tammerpianojasoitin.fi/

 
Olit ilmeisesti vienyt viimeisen. Ensi viikolla tulee lisää sekä 5 että 10 malleja.
 
Pixies.
Osmo
22.06.2012 10:09:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onkohan tämän maahantuonnissa jotain ongelmia, kun tuntuu että missään tätä ei tällä hetkellä myydä. Tampere aivan kuivana, eikä näyttäisi F-Musiikin verkkokaupassakaan olevan. Ärsyttää. Haluaisi.
 
Pixies.
Lancelot
22.06.2012 10:24:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pistäppä Thomannilta tuleen.
 
Sjömanni
23.06.2012 20:40:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Osmo: Onkohan tämän maahantuonnissa jotain ongelmia, kun tuntuu että missään tätä ei tällä hetkellä myydä. Tampere aivan kuivana, eikä näyttäisi F-Musiikin verkkokaupassakaan olevan. Ärsyttää. Haluaisi.
 
Eikö Tammerpiano muka tilaa sulle jos lyöt rahat käteen???
 
"Onko niin että vain Heinz ketsuppi, Lipton ja Madonna selviävät vuosikymmenestä toiseen?" nimim. Vihdoinkin, IL
ept
23.06.2012 20:54:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Osmo: Onkohan tämän maahantuonnissa jotain ongelmia, kun tuntuu että missään tätä ei tällä hetkellä myydä. Tampere aivan kuivana, eikä näyttäisi F-Musiikin verkkokaupassakaan olevan. Ärsyttää. Haluaisi.
 
F-Musiikin Espoon putiikissa näytti olevan molemmat THR5 ja 10 melkein ovensuussa näytillä. Kannattaisko kysyä saatavuutta, kuten verkkokauppa ehdottaa.
 
-- PeTe
Gabe
23.06.2012 23:49:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ept: F-Musiikin Espoon putiikissa näytti olevan molemmat THR5 ja 10 melkein ovensuussa näytillä. Kannattaisko kysyä saatavuutta, kuten verkkokauppa ehdottaa.
 
Niinkuin minä tein, jolloin mulle erheellisesti infottiin ettei ole eikä tiedetä koska tulee :)
 
Elämäni tarkoitus on olla varoittavana esimerkkinä muille.
Osmo
24.06.2012 23:50:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sjömanni: Eikö Tammerpiano muka tilaa sulle jos lyöt rahat käteen???
 
Varmasti tilaa, ja kävinkin kyselemässä. Sanoivat että soittelevat kun saapuu testattavaksi, mutta mitään ei kuulunut. Soittelin perään, eivätkä tienneet koska saavat laitetta. Kysyin myös saatavuutta F-musiikin verkkokaupasta, mutta tähän en saanut koskaan mitään vastausta. Varmaan sitten oikeasti tilaan sieltä thomannilta.
 
Pixies.
grzenabi
29.06.2012 19:38:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tiedoksi, jos jollakulla on sama tilanne eli osti THR:n alkupään tuotantoa hurisevalla virtalähteellä.
 
Eli noissa ensimmäisissä (lähinnä kait viime vuonna myydyissä) THR:ssä oli virtalähde, joka aiheuttaa häiritsevässä määrin surinaa/pörinää/ei-toivottua ääntä varsinkin yksikelaisella mikrofonilla ja reippaammilla vahvistuksilla.
Yamaha on sittemmin korvannut virtalähteen toisella mallilla, joka eroaa alkuperäisestä ainakin sikäli, että töpselistä virtalähteeseen laitettava johto on kolminapainen (eli siinä on suojamaa) vanhan mallin kaksinapaisen johdon sijasta.
 
Ostin omani DV247-nettikaupasta joskus viime lokakuussa ja jokunen viikko sitten lähetin sähköpostikyselyn ko. liikkeeseen tiedustellen mahdollisuudesta saada moinen uusi virtalähde. Vastauspostissa ilmoitettiin heidän olleen yhteydessä Yamahaan ja kysyttiin sarjanumero ja virtalähteen tyyppi sekä luvattiin palata asiaan.
Ja tänään DV247:stä soittivat ja kysyivät onko toimitusosoite vielä sama ja lupasivat lähettää powerin tulemaan.
 
Siis lyhyesti: Yamaha tuntuu myöntävän virheensä ja korvaavan viallisen powerin paremmalla, jos nyt joku muukin on tilannut THR:n Thomannilta tai DV:stä tai muualta netin syövereistä. Kotimaan myyntiinhän noita ensimalleja ei tainnut ehtiä.
 
Suomesta en löytänyt Yamahan edustajaa, jonka kanssa olisi voinut suoraan asioida.
 
Ja niin, olen käyttänyt tässä väliajalla jotakin läppärin poweria jossa oli sopiva jännite, suojamaadoitus ja hurinat kurissa.
 
Ja vielä, THR10 on käyttööni loistava peli. Olisipa tuollaisen saanut vuosia aiemmin, niin olisi voinut jäädä paljon turhaa hankkimatta (tai sitten ei).
 
Lancelot
29.06.2012 20:27:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

grzenabi: Tiedoksi, jos jollakulla on sama tilanne eli osti THR:n alkupään tuotantoa hurisevalla virtalähteellä...
 
Mulla kävi näin, kauan ehdin "kärsiä" tuosta hurinasta. Ajattelin eka et se johtuu mun yksikelaisista mikeistä. Sitten luin jostain ulkomaan foorumeilta tuosta pörinästä. Otin yhteyttä Thomannille ja hyvin hoitivat asiansa, vaikka aluksi lähettivät uuden muuntajan mukana tulleen virtajohdon. Ihmettelen kumminki ettei Thomann informoinut moisesta viasta. Mut anyway, ei pörise Jammu enään.
 
kojones
03.07.2012 11:06:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun THR10 on kyllä mielestäni ihan maadoittamattomalla pistokkeella, ei hurise.
 
teranryh
11.08.2012 14:22:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

On mainio pikkupeli kotisoitteloihin!
Lähti heräteostoksena mukaan paikallisesta kaupasta.
 
Klezberg
12.08.2012 11:50:43 (muokattu 12.08.2012 12:34:35)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sähkis alkoi tauon jälkeen taas kiinnostaa ja hommasin itselleni synttärilahjaksi tuon THR10:n. Olen tosi tyytyväinen kyllä. Tuossa mulla on se käytössä http://maihinnousu.net/s/17283 .
 
Tämän käytöstähän voisi oikeasti alkaa keskustella ja vaihtaa kokemuksia. Itse en ole oikein kitaristi, vaikka olen sitäkin yrittänyt soittaa vuosikymmenet. Piisinväsääjäamatööri joka yrittää soittaa vähän kaikkia soittimia.
 
THR10-kokemuksiin sitten. Huomaan, että vaikka löydän itselleni sopivia soundeja tuolta, niin muiden ohjeiden mukaan säädetyt soundit eivät ole sitä mitä pitäisi. Ei se haittaa, kunhan pohdituttaa. Kitara vaikuttaa tietysti, Strato S-kytkimellä. Voi olla että kitarasta ei lähde tarpeeksi hönkää. Tähän voi vaikuttaa että mun soittotatsi on aika hento ja enimmäkseen soitan sormilla.
 
Ehkä eniten kummastelen Brit hi-gain -mallinnusta. Kaikille muille olen löytänyt käyttöä, mutta tuo kuulostaa mulla niin ohuelta. Pohja puuttuu. Tukevamman jytkeen löytää vasta kun kääntää toneja kokonaan auki.
 
Kunnon säröllä soittamiseen mulla ei olekaan (vielä) oikein soittotekniikkaa. Modern hi-gain tuntuu kyllä toimivan ihan hyvin ja soundissa on potkua. Mutta hauskasti sillä sai tämmöisenkin soundin kuin tässä http://freygish.com/htoyryla/music/pasternak2.mp3 . Gaini pienellä ja vielä kitaran volyymikin aika pienellä. Tuossa on bassokin (Fenderin akustinen) THR10:n kautta.
 
PS. Kokeilin tuota Brit Hi -mallinnusta Tokain ES60:lla, plektran kanssa ja vähän tukevammalla soitto-otteella. Kyllähän siitä tukevampi soundi tuli. Se ei vain sitten oikein sovi tuo mallinnus minun touchille.
 
huomasin tässä että mun klarinetinsoitto kuulostaa aika luonnonmukaiselta... lähinnä niinkuin sorsalta.. siksi siirryinkin haitariin
Gabe
12.08.2012 15:31:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Klezberg: Tämän käytöstähän voisi oikeasti alkaa keskustella ja vaihtaa kokemuksia.
 
THR10-kokemuksiin sitten. Huomaan, että vaikka löydän itselleni sopivia soundeja tuolta, niin muiden ohjeiden mukaan säädetyt soundit eivät ole sitä mitä pitäisi. Ei se haittaa, kunhan pohdituttaa. Kitara vaikuttaa tietysti, Strato S-kytkimellä. Voi olla että kitarasta ei lähde tarpeeksi hönkää. Tähän voi vaikuttaa että mun soittotatsi on aika hento ja enimmäkseen soitan sormilla.
 
Ehkä eniten kummastelen Brit hi-gain -mallinnusta. Kaikille muille olen löytänyt käyttöä, mutta tuo kuulostaa mulla niin ohuelta. Pohja puuttuu. Tukevamman jytkeen löytää vasta kun kääntää toneja kokonaan auki.
 
PS. Kokeilin tuota Brit Hi -mallinnusta Tokain ES60:lla, plektran kanssa ja vähän tukevammalla soitto-otteella. Kyllähän siitä tukevampi soundi tuli. Se ei vain sitten oikein sovi tuo mallinnus minun touchille.

 
Itse pidän Brit hi-gainista modernia enemmän. Etenkin P90 kanssa se kuullostaa hyvältä. Yksikelaisten kanssa vähän ohkaisemmalta. Soitan kyllä aina plektralla.
 
Ehkä nuo säröt ei kuitenkaan ole tuon vahvistimen ne kaikkein parhaat ominaisuudet. Clean ja Crunch siinä taas kuullostaa tosi hyvältä ja efektit toimii mun tarpeisiini riittävästi. Kaiken kaikkiaan hauska vekotin tuo kyllä on. Eniten tulee soiteltua mökillä ja reissussa tuon kanssa kun on kevyt ja toimii pattereilla. Kotonakin on ollut käyttöä jos haluaa soittaa iltamyöhällä. Ei hyvän putkivahvistimen veroinen mutta kärkipäässä näistä pikkuisista mallintavista.
 
" Good music comes out of people playing together, knowing what they want to do and going for it. You have to sweat over it and bug it to death. You can't do it by pushing buttons and watching a TV screen. " - Keith Richards -
Klezberg
12.08.2012 21:16:26
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pitää tässä totutella noihin mallinnoksiin. Tuntuu tuosta Brit Hi:stakin alkavan löytyä tolkkua. Ihan niinkuin gainia lisäämällä soundi tukevoituisi. Tai sitten tässä on jotain muuta mikä sotkee. Mulla ei ole juurikaan kokemusta oikeista vahvareista, putkista etenkään. 80-luvulla mulla oli Rolandin 20-wattinen Cube mutta ei silläkään oikein koskaan pystynyt kunnolla soittamaan. Viimeiset kymmenen vuotta on ollut PodXT ja microCube.
 
huomasin tässä että mun klarinetinsoitto kuulostaa aika luonnonmukaiselta... lähinnä niinkuin sorsalta.. siksi siirryinkin haitariin
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6 7 822 23 24 25 26

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «