Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Rummut: rumpukamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Sonor vai Yamaha
1 2 3 4 5
juti
28.06.2012 15:17:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jelppinkii please,komppitoverit! Kumpi, Sonor ProLite vai Yamaha Maple Custom
Absolute ? ..Hakusessa olis sellainen soiva botnekas soundi..
 
tomboarmageddon
28.06.2012 15:38:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

juti: Jelppinkii please,komppitoverit! Kumpi, Sonor ProLite vai Yamaha Maple Custom
Absolute ? ..Hakusessa olis sellainen soiva botnekas soundi..

 
Hysss. Älä herätä karhua...
 
tito
28.06.2012 17:25:04
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Karhut esiin vaan painimaan! Minähän en tässä karhuile, kunhan vaan sanon, että pitäis kyllä päästä testailemaan itse tollasen sijoituksen kun tekee. Ja prolitejähän nyt vähän vähemmän on vielä näytillä, mutta nehän on ihan samat rungoltaan kuin edellinen mallisarja delite, snadisti erilainen tomiripustus ja värit ja snarekoneisto. Jammuja luulis olevan enemmänkin näytillä.
 
Eiks mca:ssa oo medium-paksuinen runko? Prolitessä/Delitessähän on se vintage maple, eli hyvin ohut runko vahvikerenkailla. Siinä se ero, teoriassa kai mca:t olis vähän "fokusoidummat". Mutta emmäätiiä, ton tason rummuissa se on enemmän maku ja mieltymiskysymys, molemmat hyviä vaihtoehtoja sanoisin, vaikka tunnustaudunkin sonor-diggariksi.
 
tossa oli myös jotain ajatuksia aihetta sivuten:
http://www.drummerworld.com/forums/showthread.php?t=76743
 
I'm George W. Bush, and I approve this message.
jazzmies
28.06.2012 18:23:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yamahan Club Customit ostaisin tuossa hintaluokassa. Se on helpoin setti soittaa, mihin koskaan olen törmännyt. MCA-setin ääni on hieman kiltimpi, mutta jos bottena kaipaat niin Birch Custom Absolute on oikea valinta. Sonorit kannattaa jättää rumpuharrastajille. Yamaha on muusikon soitin!
 
Ei se absoluuttinen totuus ole, mutta lähes järjestelmällisesti olen oikeassa asian kuin asian todellisesta jamasta. - jazzmies 2011 -
juti
28.06.2012 18:36:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

....Sonoreita kun ei pääse oikein missään testaamaan ,ovat suht harvinaisia..eikä
taida olla Suomessa enää maahantuojaakaan....tosin mulla yksi Sonorin HiLite
virppa ja se on kyllä kaikin puolin A-ryhmää...
 
Vallu-Veke
28.06.2012 21:06:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jazzmies: Yamahan Club Customit ostaisin tuossa hintaluokassa. Se on helpoin setti soittaa, mihin koskaan olen törmännyt.
 
Ettet nyt vaan suosittele turvarumpuja helppouden takia ja sitten taas löhöillään?
Suklaamanna-sukupolvi se helpolla haluaa aina päästä.
Menkää parturiin ja sitten metsurin hommiin. Vaikka ihan kokeeksi.
Sonor on työmiehen merkki.
 
jazzmies
28.06.2012 22:18:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vallu-Veke: Ettet nyt vaan suosittele turvarumpuja helppouden takia ja sitten taas löhöillään?
Suklaamanna-sukupolvi se helpolla haluaa aina päästä.
Menkää parturiin ja sitten metsurin hommiin. Vaikka ihan kokeeksi.
Sonor on työmiehen merkki.

 
Eivät todellakaan Club Customit ole mitkään turvarummut, vaan yhdet persoonallisimman kuuloisista purnukoista tällä telluksella. Yamahan RC, Pearlin MLX ja DW Collector ovat turvarumpuja. Ja turha tulla v-tuileen metsurihommista. Kaikkea on tehty ja perusteellinen saunaremontti kesken vm. 1957 talossa.
 
Ei se absoluuttinen totuus ole, mutta lähes järjestelmällisesti olen oikeassa asian kuin asian todellisesta jamasta. - jazzmies 2011 -
Vallu-Veke
28.06.2012 22:48:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jazzmies: Eivät todellakaan Club Customit ole mitkään turvarummut
Kaikkea on tehty ja ..

 
Kaikkea ei kannata luetella säädyllisyyden nimissä, mutta näin oletinkin pääpiirteittäin. Epäilin vaan pienen hetken, että olet vaihtanut linjaa turvallisuusasioissa.
 
jazzmies
28.06.2012 22:52:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vallu-Veke: Kaikkea ei kannata luetella säädyllisyyden nimissä, mutta näin oletinkin pääpiirteittäin. Epäilin vaan pienen hetken, että olet vaihtanut linjaa turvallisuusasioissa.
 
Turvaton olen edelleen, mikä sopii adoptioisälle.
 
Ei se absoluuttinen totuus ole, mutta lähes järjestelmällisesti olen oikeassa asian kuin asian todellisesta jamasta. - jazzmies 2011 -
statistiÖ
29.06.2012 00:43:41
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tomboarmageddon: Hysss. Älä herätä karhua...
 
Mä käyn peitteleen ;) muttota onkohan tässä tapauksessa montakin karhua liikkeellä..
 
statistiÖ
29.06.2012 00:50:09
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

juti: ....Sonoreita kun ei pääse oikein missään testaamaan
 
Kuuntelu on eri juttu kuin testaus, mutta valaisevaa, jos 0-tieto. Hollmilla aika monta raitaa kuunnella..
 
statistiÖ
29.06.2012 00:54:35 (muokattu 29.06.2012 00:56:03)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jazzmies: Ja turha tulla v-tuileen metsurihommista. Kaikkea on tehty ja perusteellinen saunaremontti kesken vm. 1957 talossa.
 
Ja duunausalemmuuskompleksi :) eih.
 
jk. ai tää olikin jokin laajempi tunnettu kompleksi. moon hiljaa..
 
statistiÖ
29.06.2012 00:59:28
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

juti: Hakusessa olis sellainen soiva botnekas soundi..
 
Tuolla torilla on botnea myynnissä niiiiin paljon, että jollei pakko ole juuri jompikumpi noista olla, niin pitäisi löytyä, mistä ostaa.. Vai sekö on kun mitä etsii, niin löytää muuta :)
 
markkuliini
29.06.2012 08:34:02
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse soitin muutaman tuurauskeikan Yamahan birch custom absoluteilla ja just se botne tai siis botnettomuus häiritsi itseäni. Setin (22") bassari oli vähän voimattoman tuntuinen, ei jysähtänyt. Tomit olivat ok, ei mitkään erityisen lämpimät, sellaiset Yamahamaisen kontrolloidut, hieman kylmät mutta etenkin mikitettyinä hyvin toimivat, mutta bassari ja snare vähän so-so.
Club Customeista on mulla taasen pikatestillä oikein hyvä vaikutelma. Voisin sellaisen setin hankkia helpostikin jos olisin uusia ostamassa.
 
Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c
Speedy
29.06.2012 12:30:28 (muokattu 29.06.2012 12:31:32)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itselläni on rajalliset kokemukset kummistakin merkeistä. Yamahoita en ole omistanut mutta sellaisilla olen soittanut. Ei ne mitenkään sytyttänyt enkä soittanu paremmin kun muillakaan rummuilla, vaikka olisivatkin helpompia soittaa kun muut. Soundi on minusta samaa tasoa kuin muutkin, hajuttomat ja mauttomat, ei erotu edukseen eikä päin vastoin..
 
Sen sijaan omat Phonicit ovat ehkä parhaimmat rummut millä olen soittanut.. Ja monipuoliset, olen soittanut niillä akustisia keikkoja, humppakeikkoija, studiossa, jazzia, rokkia ulkoilmakeikalla (samalla keikalla naapuribändi soitti punkkia) ja aina toimii.. Ja mikä mielenkiintoisinta, kukaan ei ole niiden saundia moittinut - päin vastoin. Toisaalta soundi saa olla aika paska, ennen kun joku tulee sitä ihan vartavasiten sanomaan..=) Useimmiten ei tulee mitään kommenttia, mutta Phonicit ovat saaneet kiitosta selvästi enemmän.. Joten ei ne huonot voi olla..
 
Mutta kuten jo sanottua, tuon tason seteissä enemmän vaikuttaa asenteet ja mieltymykset. Itse en vaan sulata Yamahaa, vaikka ne varmasti hyviä onkin.. Ständit varsinkin. Sonorin ständeistä taas ei ole kokemusta. Olen varmasti rajoittunut ja vanhanaikainen, mutta merkki joka varustaa kokoperheen harrastukset ei voi tehdä hyviä soittimia..=) Uskoisin, että (mikä tahansa) merkki menisi vaihtoon, jos esim. Caterpillar ostaisi DW:n ja alkaisi myymään omalla nimellää soittimia, vaikka soittimet itsessään pysyisikin samana..
 
Eli minun valintani olisi Sonor..;)
 
"All I think about is time and groove" J. Porcaro
jazzmies
29.06.2012 12:43:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Speedy: Olen varmasti rajoittunut ja vanhanaikainen, mutta merkki joka varustaa kokoperheen harrastukset ei voi tehdä hyviä soittimia..=)
 
Paitsi että Yamahan setit on halvimpia ja PHX:ää lukuunottamatta valmistanut aina Sakain rumputehdas. Tehtaan historia on 80-vuotinen. Yamaha on tajunnut jo aikapäiviä sitten antaa brändinimensä hyvien valmistajien hyville tuotteille. Samanlainen korporaatiotoiminta on myös edessä myös täälläpäin, kun brändinimet ovat tarpeeksi luotettavia tyyliin Mercedes Benz.
 
Ei se absoluuttinen totuus ole, mutta lähes järjestelmällisesti olen oikeassa asian kuin asian todellisesta jamasta. - jazzmies 2011 -
Vallu-Veke
29.06.2012 14:14:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

"Hakusessa olis sellainen soiva botnekas soundi"
 
Molemmista taitaa löytyä juuri tuota. Rummuissa on mielestäni sellainen ominaissoundikin, kuten kitaroissa. Ihan kaikki soundi ei tule soittajan kädestä, kapuloista ja kalvoista? Eli jos olettaisi, että soivaa botnea löytyy molemmista, niin laittamalla samat kalvot ja vireet valinta menisi ominaissoundin mukaan. Tai jos ne on niitä partikkeleja tai muita bosonin hiukkasia. Tietenkin, jos nämä em. kaivetaan kapuloilla esiin ja niissä on eroja, niin valinta lienee selvä. Ei tuo laittamalla samat kalvot ja vireetkään tietty ole mikään kikka. Rummut pelittää paremmin toisilla kalvoilla, jne.. ja toiset rummut toisilla.
===> menee makuasia-valinnaksi, vaikka makuasiaan taisi liittyä jotain ongelmaa. Silti käyttäisin sitä sanaa.
Omat pamaha kokeilut on vaan hipgigeistä. Niissä on kait samantyyliset rungot kuin RC,.. ja muut laatusarjat... Pikku pönttöjä, mutta soivaa pitkää soundia pukkaa pinstripeilläkin. 16" bassari jytisee niin maan perusteellisesti. Gigin bassari pesee mennen tullen ja vielä palatessakin useimmat isommat bassarit. Mitenhän pamahan isommat sitten?
Juu no eiköhän sitä Sonoristakin irtoa.
 
tito
29.06.2012 15:01:25
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tuosta tilaukseen
http://www.ebay.de/itm/SONOR-DELITE … rums_Percussion&hash=item416513a7ec
 
tai tuosta
http://www.ebay.de/itm/SONOR-SQ2-DR … rums_Percussion&hash=item19d26a0a2e
 
:P
 
I'm George W. Bush, and I approve this message.
tomboarmageddon
29.06.2012 15:45:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

statistiÖ: Mä käyn peitteleen ;) muttota onkohan tässä tapauksessa montakin karhua liikkeellä..
 
Joo tää ei ollut osoitettu kenenkään suuntaa. Vertauskuvallisesti kuvasin sitä vääntöä mikä syntyy:)
Seuraavaksi jos ostan rumpuja ostan sowot.
 
Speedy
29.06.2012 16:31:10
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jazzmies: Samanlainen korporaatiotoiminta on myös edessä myös täälläpäin, kun brändinimet ovat tarpeeksi luotettavia tyyliin Mercedes Benz.
 
70-luvulla ois varmasti ollu kova sana mersun tähti basarin etukalvossa..=)
 
"All I think about is time and groove" J. Porcaro
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «