Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Vibrakampi kitaraan jälkiasennuksena
1
omnilion
28.06.2012 01:44:03
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Semmoisella asialla tässä liikkeellä olen, että kun minulla on tuollainen LTD H-400 kitara, josta olen yrittänyt aiemmin hankkiutua eroon kammettomuuden vuoksi. Olen kuitenkin alkanut miettimään vaihtoehtoisesti sitä, että asentaisin kitaraan jälkiasennuksena vibran.
Kuka osaisi neuvoa/kertoa mitä vaihtoehtoja minulla on? Tässä vaiheessa voisin myös sen sanoa, että EN missään nimessä halua lukollista koneistoa asentaa kitaraani, en pidä niiden kanssa säätämisestä.
Olen tietoinen Vibramate-osista, joilla saisi esim. Les Pauliin jälkiasennuksena Bigsby-kammen. H-400 on samanlainen tallaratkaisu kuin Les Pauleissa on, eli Stop Tailpiece. Minkälaisen Bigsbyn silloin tarvisin kitaraan, ja millaisen Vibramate-asennuksen?
Ja onko mitään muita vaihtoehtoja kuin tämä bigsby+vibramate?
 
Nyt ois kiva kattoa Rolexista aikaa
Hage
28.06.2012 02:18:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jotenkin luulisi, että joku floikkaansa kyllästynyt vaihtaisi mielellään jo oman keppinsä kiinteätallaiseen (kuten allekirjoittanut esimerkiksi päätyi tekemään). Torille vaan vaihtoilmoitusta, niin luulisi käyvän helpommin?
 
fox
28.06.2012 02:26:53
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

omnilion:
Ja onko mitään muita vaihtoehtoja kuin tämä bigsby+vibramate?

 
Koskapa kitara on ns. kaarevakantinen, ilman "kauheita" modauksia siihen käy LP-tyyppiselle kitaralle tarkoitetut systeemit, tuo Bigsby & Vibramate -systeemin lisäks vaikka Duesenberg/Schallerin Les Trem tai vastaavat.
Tuossa Schalleria: http://guitar-tremolo.com/hp135042/Tremolos.htm
 
Sitten niitä "vintage"-juttuja vaikka Bowen Handle, tosin harvoin näkyy myynnissä.
Pienellä modauksella (ja toki joissain joutuu tekemään kitaraankin jyrsintöjä) siihen saa kyllä vaikka jonkin Kahlerin vibratallan. Tai edelleen, jos löytyy, jonkin Rockingerin tai vastaavan.
Mutta jos ei halua todellakaan siihen itse runkoon tehdä "isompia" modauksia, melkein ihan saatavuuden kannalta joku Bigsby/Vibramate tai Les Trem..
 
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
the-Antero
28.06.2012 08:37:26 (muokattu 28.06.2012 09:40:42)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.kahlerusa.com/scripts/prodView.asp?idproduct=62
 
Tuo luultavasti käy tilalle. Kahler on vaan hyvä.
 
Edit Tässä siis tuo pro versio http://www.kahlerusa.com/scripts/prodView.asp?idproduct=23
 
Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja.
markus16
28.06.2012 08:54:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hage: Jotenkin luulisi, että joku floikkaansa kyllästynyt vaihtaisi mielellään jo oman keppinsä kiinteätallaiseen (kuten allekirjoittanut esimerkiksi päätyi tekemään). Torille vaan vaihtoilmoitusta, niin luulisi käyvän helpommin?
 
Tämä melko varmasti. Toisaalta floikka taisi olla ehdoton nounou. Itse olen muutaman kerran yrittänyt päästä juttuun floikan kanssa, mutten milloinkaan ole onnistunut. Eikä se pelkkä floikkatalla muuten takaa että kaikenmaailman divebombit ja dimebag-vingutukset lähtee ja kuulostaa hyvältä. =(
Ei mulla ole aikaa harjoitella, haluun kaiken nyt heti!
 
Kirka saatana!
omnilion
28.06.2012 12:30:06
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo, tuo Schallerin systeemi näyttää aika hyvältä.
Kun tuo LTD nyt on mitä on (lue: Superstrato) niin siihen se Bigsby kyllä näyttäisi aika epäluonnolliselta. :D Kun taas tuo Schallerin Les Paul Tremolo ois tyyliltään paljon sopivampi.
Tosiaan, ei nuo floikkahommat kiinnosta niin yhtään ennen kuin on oma kitarateknikko, eli olen ne jutut sivuuttanut ihan suosiolla.
Ei siinä, hyvä kitarahan tämä LTD on, mutta kaipailen vain aina kitaraani sitä tremoloa kun olen enemmän Strato-soittaja kuitenkin. Siksi on GASittanut tässä jo monta vuotta, mutta kun en ole niin rahoissani että voisin tuosta vain ostaa uuden kitaran ja antaa tuon olla. Niin voisin kyllä laittaa sitten tuohon vain sen kammen ja be done with it.
 
Nyt ois kiva kattoa Rolexista aikaa
grooppi
28.06.2012 13:13:46 (muokattu 28.06.2012 13:15:06)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kumma ettei ole Stetsbaria vielä suositeltu ollenkaan. Kyseessä on siis tremolo-systeemi, jonka voi asentaa kiinteätallaiseen kitaraan ilman mitään modauksia. Toimii kelluvana ja strato tyylisenä (eli voi kammeta vain alaspäin) ja on kuulemma kehuskeltu kovasti systeemiä.
 
http://www.youtube.com/watch?v=ZOG_nPeZqBo Tuossa on asennus/demonstrointivideo laitteesta ja juutuubi on täynnä testaus/asennusvideoita kyseiselle vermeelle.
 
omnilion
30.06.2012 14:19:09
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuo Stetsbarkin vaikuttaa ihan mielenkiintoiselta. Pitää sekin harkita, vaikka se onkin tyyriiimpi kuin tuo Schaller-vaihtoehto eikä sitä ainakaan Thomannilta saa mustana.
Stetsbar kuitenkin vaikuttaa vain monipuolisemmalta.
 
Nyt ois kiva kattoa Rolexista aikaa
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «