Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Japanilaiset Fenderit/Japanilaiset kitarat ylipäätään
1 2 3 4
Gabe
26.06.2012 19:29:30 (muokattu 26.06.2012 19:30:16)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuli ostettua Fender telecaster made in Japan ja täytyy sanoa että on uskomattoman laadukas soitin. Ovh tällä oli 1100 laukkuineen, sain 850e.. odotin saavani Laadultaan jotain amerikan specialin ja standardin välillä mutta nuo edulliset jenkkimallit ja standarditkin jää kyllä kevyesti taakse, Puut ja viimeistely on uskomattoman laadukasta, kaksi palainen runko jossa binding, yksipalainen kaula ja ruusupuuotelauta. Ja soundi on ihan huikea. Pitää väsätä artikkelia tässä kun vähän saa enemmän soiteltua.
 
Eli onko muilla millaisia kokemuksia Japanissa valmistetuista kitaroista? Japanissa tuo työmoraali on kyllä hieman korkeampi :)
 
Elämäni tarkoitus on olla varoittavana esimerkkinä muille.
7atu
26.06.2012 20:35:45 (muokattu 26.06.2012 20:37:26)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gabe: Tuli ostettua Fender telecaster made in Japan ja täytyy sanoa että on uskomattoman laadukas soitin. Ovh tällä oli 1100 laukkuineen, sain 850e.. odotin saavani Laadultaan jotain amerikan specialin ja standardin välillä mutta nuo edulliset jenkkimallit ja standarditkin jää kyllä kevyesti taakse, Puut ja viimeistely on uskomattoman laadukasta, kaksi palainen runko jossa binding, yksipalainen kaula ja ruusupuuotelauta. Ja soundi on ihan huikea. Pitää väsätä artikkelia tässä kun vähän saa enemmän soiteltua.
 
Eli onko muilla millaisia kokemuksia Japanissa valmistetuista kitaroista? Japanissa tuo työmoraali on kyllä hieman korkeampi :)

 
Minäkin olen todennut, että kyllä Japanilainen tekee parhaan tehdaskitaran.
Nuo mun Tokai stratot on kyllä varmasti jenkkitasoa, jopa parempia...
Ja myös Gretsch tehdään nykyisin Japanissa, huippu peli tämäkin, mikä minulta löytyy...
 
Itse asiassa ainoat murheet kitaroiden kanssa on ollut Jenkki Fenderien kanssa (AVRI), parin tonnin kitaralle kun vaan odottaa parempaa laatua (vikoja mm. kaula S:llä, lakkaus virheitä...) Tosin ammattikorjaaja on saanut korjattua ne soiviksi ja hyviksi kitaroiksi:)
Mutta nuo kitarat on ollut sellaista mallia mitä Tokailta ei oikein löydy, joten olen joutunut vähän joustamaan merkissä;)
 
"We're gonna rock this town, rock it inside out..."
Gabe
26.06.2012 20:48:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

7atu: Minäkin olen todennut, että kyllä Japanilainen tekee parhaan tehdaskitaran.
Nuo mun Tokai stratot on kyllä varmasti jenkkitasoa, jopa parempia...
Ja myös Gretsch tehdään nykyisin Japanissa, huippu peli tämäkin, mikä minulta löytyy...
 
Itse asiassa ainoat murheet kitaroiden kanssa on ollut Jenkki Fenderien kanssa (AVRI), parin tonnin kitaralle kun vaan odottaa parempaa laatua (vikoja mm. kaula S:llä, lakkaus virheitä...) Tosin ammattikorjaaja on saanut korjattua ne soiviksi ja hyviksi kitaroiksi:)
Mutta nuo kitarat on ollut sellaista mallia mitä Tokailta ei oikein löydy, joten olen joutunut vähän joustamaan merkissä;)

 
Eli ei ollut pelkästään onnekas yksilö tämä meikälaisen uutukainen :) Eikös nuo japsi fenderit tehdä tokain tehtailla? Ai Gretschkin tehdään nykyään Japanissa
 
Elämäni tarkoitus on olla varoittavana esimerkkinä muille.
7atu
26.06.2012 20:51:46 (muokattu 26.06.2012 21:00:08)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gabe: Ai Gretschkin tehdään nykyään Japanissa
 
Käsittääkseni vielä Fenderin toimesta, joten varmaan samoilla tehtailla pyöritään:)
Korjatkaa jos olen väärässä!
 
Edit:Unohtu vielä, että jostakin olen lukenut, että Gretschin laatu palannut "kulta-aikojen" tasolle, kiitos Japanin ;)
 
"We're gonna rock this town, rock it inside out..."
author
26.06.2012 21:05:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on ysäri japsi Mustang. Ei tuu varmaan koskaan myytyä, on sen verran hyvä tatsi. Monet ovat kehuneet. 500 euron skebaksi erittäin hyvä.
 
Laulava Kylätohtori
26.06.2012 21:26:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ainakin japsitokait ovat loistavia ja tasalaatuisia vehkeitä. Siis ainakin kaikki, mitä mulla on ollut..
 
Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. - Trying is the first step towards failure.
Hawkwood
26.06.2012 21:57:08
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuli viime viikolla hommattua -96 vuosimallin japanilainen Fenderin Stratocaster, ja kyllähän tuo vaan on aivan huippulaatuinen soitin. Tarvittaessa kitara vaikka loppuiäksi, ellei sitten jostain kumman syystä haluaisi myydä pois. Ja jos joskus itselläni tulee tarvetta myös Telelle, niin varmaanhan se japanilainen siinä olisi listalla ykkösvaihtoehtona. ;)
 
VSu
26.06.2012 21:58:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä japsit kautta linjan ovat olleet parhaita kitaroita/bassoja, joita mulla on ollut. Monet parempia tai yhtä hyviä kuin nykyiset jenkit, joita seinällä roikkuu. Tokain AST-50 oli paras skitta, jota mulla on koskaan ollut. Piti sekin vaan sitten jostain syystä myydä...
 
Kun jatsaria olin ostamassa, niin budjetti salli jenkki-Fenderin, ja niitä olikin pitkä rivi siinä japsin vieressä. Niin vain se japsi-Fenkku lähti siitä mukaan.
 
For every action there's a reaction.
Artist
26.06.2012 22:01:18 (muokattu 26.06.2012 22:01:36)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Japanilaisia kitaroita on ollut jos jonkinlaista, nytkin yksi akustinen pyörii nurkissa. Muut lähteneet kiertoon, vaikka hyvää laatua ovatkin olleet. Suosikkikitarani ovat amerikasta, eikä niitä ole tehty Japanissa, simple as that.
 
"They tell me, but I tell them, I do it my way and I always will"
Gabe
26.06.2012 22:11:59 (muokattu 26.06.2012 22:21:29)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Luulenpa että tulevissa hankinnoissa tuo made in Japan painaa paljon :) Nyt kun olen koko illan soittanut niin tuntuu siltä että tuo on paras kitara mitä olen omistanut. Tuskin tulee myytyä.
 
E: Ja kitarahan on Fender 62 Reissue Telecaster Custom - classic series (Made in Japan) kun unohdin aloituksessa mainita :)
 
Elämäni tarkoitus on olla varoittavana esimerkkinä muille.
hallu
26.06.2012 22:20:24 (muokattu 26.06.2012 22:21:42)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itselläni on aivan samoja havaintoja, että japaniasta tulee erittäin hyvää laatua tai sanotaanko etten ole varsinaista huonoa laatua japanilaisissa tavannut. Olen noita japanilaisia Fendereitä lähinnä kaupassa käpistellyt ja pari telekasteria jäi mieleen. Musafasulla juurikin tuollainen reunalistoitettu tele tuntui todella hyvältä, mutta silloin ei ollut rahaa päällä. Siinäolisi ollut bigsby ja kaikki:-) oli vähän hitsin makea peli kaikin puolin. Käytettynänäin kerran mij perustelen, joka vaikutti kaikin puolin laadukkaalta ja oli edullinenkin, mutta siinä vierastin vähän sitä kannen yläpuolista kieltenkiinnitystä, vaikka en kyllä soundissa huomannut sen häviävän mitenkään mexikon tai usa teleille. Myöhemminhän minä päädyin sitten bajaan, mutta kyllä minulla on erittäin positiivinen asenne japanilaisiin kitaroihin. Yamaha SG olisi tosi sexy:-D
 
E: ai niin, onnea uudesta kitarasta. Ostin itse hiljattain korean fenderin ja tiedän fiiliksen kun on vielä vähän täpinässä, nauti siitä:-)
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
Lancelot
26.06.2012 22:29:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gabe: Tuli ostettua Fender telecaster made in Japan..
 
Aikoinani kuolasin juurikin tuota 62:sta Teleä, mutta sen radius ja vintage fretit sai kumminki mielihalut muuttumaan. Kyseessä ehkä enemmän ennakkoluulot kuin käytännön kokemus. Mites ton "skulaaminen" poikkeaa tosta sun Mehiko-Telestä?
 
teleman
26.06.2012 22:49:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laulava Kylätohtori: Ainakin japsitokait ovat loistavia ja tasalaatuisia vehkeitä. Siis ainakin kaikki, mitä mulla on ollut..
 
Sama häär. Pari kolmekymppistä ja myös juuri taloon tullut kymmenvuotias ovat oivaa laatukamaa;).
 
Gabe
26.06.2012 23:20:10 (muokattu 26.06.2012 23:22:03)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lancelot: Aikoinani kuolasin juurikin tuota 62:sta Teleä, mutta sen radius ja vintage fretit sai kumminki mielihalut muuttumaan. Kyseessä ehkä enemmän ennakkoluulot kuin käytännön kokemus. Mites ton "skulaaminen" poikkeaa tosta sun Mehiko-Telestä?
 
Minuakin hieman arvelutti nuo samat aluksi. Yllätyksekseni tuo radius tuntuukin nyt parhaimmalta tähän asti, vintage fretiteistä mielipide on hieman neutraali toistaiseksi, ei hyvä eikä huono. Soittotuntuma tuohon mehikaaniin verrattuna on aavistuksen miellyttävämpi. Tuon japanilaisen C profiili on hieman tuhdimpi kuin tuo modern C mikä meksikolaisessa on ja sopii isoon kouraan paremmin. Ruusupuuotelauta on myös iso plussa. Toinen ero on se että tuo japanilainen tele on paljon kevyempi ja mukavampi soundiltaankin.
 
Elämäni tarkoitus on olla varoittavana esimerkkinä muille.
korvaoo
26.06.2012 23:34:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

itellä ehdoton ykköskeppi edelleen kuitenkin yamahan sg 3000s pyöräytetty jaappaniassa joskus 80 luvun alkutaipaleella ja eipä vielä ole kovin montaa keppiä vastaan tullut johon tuon oikeasti vaihtaisi. Ainut paha puoli että vaatisi vähän enempi hellää huolenpitoa, uudet nauhat ja vähän jotain muuta pientä fixaamista ja kaikkea muutakin ois kiva ostaa :P
 
kaikki paitsi on turhaa.
OseMan
27.06.2012 00:10:16
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minulla on tuo japsitokai love rock jostain 2000-luvun alusta ja täytyy sanoa, että aivan mahtava. Omien kokemuksien mukaan ei häviä yhtään gibsoneille, joita on tullut jonkun verran testailtua. Ainut gibson joka tuolle tähän mennessä on omasta mielestäni pistänyt kampoihin olikin sitten jo 3000€ custom shop vehjes. :D
 
Saundi on hyvä, kun se potkii kunnolla kulkusille.
Gabe
27.06.2012 00:33:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: Käytettynänäin kerran mij perustelen, joka vaikutti kaikin puolin laadukkaalta ja oli edullinenkin, mutta siinä vierastin vähän sitä kannen yläpuolista kieltenkiinnitystä, vaikka en kyllä soundissa huomannut sen häviävän mitenkään mexikon tai usa teleille. Myöhemminhän minä päädyin sitten bajaan, mutta kyllä minulla on erittäin positiivinen asenne japanilaisiin kitaroihin. Yamaha SG olisi tosi sexy:-D
 
E: ai niin, onnea uudesta kitarasta. Ostin itse hiljattain korean fenderin ja tiedän fiiliksen kun on vielä vähän täpinässä, nauti siitä:-)

 
Kiitos :) Muistankin sen sinun hankinnan :) On se hauska kun alkaa oikeanlaiset soittimet löytämään paikkansa arsenaalissa. Kyllä minustakin telessä kielet kuuluu mennä läpi rungon.
 
Elämäni tarkoitus on olla varoittavana esimerkkinä muille.
The Oath
27.06.2012 02:18:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itellä on 2007 vuonna tehty Tokai LS75 ja hyvin on pelittänyt ja säädöt kohdillaan. (Tosin ostin käytettynä). Pitää vireen ja mikitkin vaihdettu samanlaisiin kuin Giban lp Studiossa. Viimeistelykin huippulaatua. :)
 
Decadetroll
27.06.2012 05:57:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on ollu jacksoneita ja ibanezeja japanilaisina (on tosin vieläkin yks iba) ja aivan loistavaa laatua ovat olleet. En minä ainakaan enää ole juuri parempia kaivannut.
 
don't look so surprised, happy birthday...fucker! Blow that candle out, we're gonna kick you, kick you!
blues guitar
27.06.2012 08:05:13
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itselläni olleet Japanilaiset kitarat ovat olleet erittäin ok. soittimia. Samoin kuin Mexicossa ja USA:ssakin valmistetut. Joten en pysty arvioimaan soittimia valmistusmaan perusteella.
 
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «