Aihe: Yamahan vai Warwickin basso?
1 2
venalait
20.04.2004 17:20:24
Kumpi bassoista kannattaa ostaa. Olen aloittelija mutta ostaisin heti kunnollisen basson.

Warwick
Rockbass Streamer Standard 4

http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-156251.html

Yamaha
BB404YNS

http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-153255.html

Mitä mieltä olette Thomannilta tilaamisesta. Saako ehjän, nopeasti ja vaivaisilla 23€ postikuluilla?
Basismi
21.04.2004 09:28:51
Rockbass toki.
It's hard to be humble when you're so fucking big!
HC-Audio
21.04.2004 09:33:17

yamahan bassot on sellasia hyviä jokapaikan passoja. Tuo rockbass soveltuu mielestäni oikeastaan vain jonkunnäköseen peukutteluun, muuhun siitä ei ole. Suosittelen silti Yamahan Rbx-srajaa, esim RBX-370A aktiivibasso, lähtee alle 400€
"Isona ostan suuret sikalakengät ja juon paljon kaffia" -Poika 5v. Lapuan linkki
mr.bungle
21.04.2004 12:34:31

yamahan bassot on sellasia hyviä jokapaikan passoja. Tuo rockbass soveltuu mielestäni oikeastaan vain jonkunnäköseen peukutteluun, muuhun siitä ei ole. Suosittelen silti Yamahan Rbx-srajaa, esim RBX-370A aktiivibasso, lähtee alle 400€

Samoista materiaaleistahan ne on kasattu. Ei pitäis olla saundissa paljoa muuta eroa, kuin mikkien&etusen kohdalla. Mä ehdottaisin että kokeilee Yammuja&Rockbasseja ja valkkaa sen mikä käteen sopii.
chief
21.04.2004 12:48:08 (muokattu 21.04.2004 21:25:54)
HC-Audio:
Tuo rockbass soveltuu mielestäni oikeastaan vain jonkunnäköseen peukutteluun, muuhun siitä ei ole.

Just joo. Miksiköhän olet tätä mieltä?

Itse en tilaisi Thomannilta bassoa kokeilematta. Yipäätään en ostaisi bassoa kokeilematta sitä ensin. Jokainen basso on yksilö ja Thomannilta tilaamalla saattaa saada sen yksilön joka ei olekaan se omaan käteen sopiva, vaikka kävisikin ensin kaupassa kokeilemassa samanlaista bassoa .
C.H.I.E.F Chaplinmaisen Hempeä ja Ivallisen Etuileva Folklaulaja
paavi
21.04.2004 12:59:51
Helsingin Musamaailmassahan noita warwickeja on. Eikun sinne kokeilemaan. Eikös nää Warwick rockbassot ole juuri warwickin valikoimasta niitä "vähiten peukuttelubassoja"? No, eipä ole kokemusta kuin 'warwick fortress one'-bassosta ja se soveltuu ihan hyvin kaikkeen paitsi ei niin hyvin johonkin aivan vintagemeininkiin.
balzary
21.04.2004 16:32:27

en oo rockbassoja kokeillu, mutta millä perusteella se vaan peukutteluun sopis? "oikeen" warwickin kokemuksella sanoisin että kyllähän se sopii minkälaiseen soittotyyliin tai musiikkiin vaan jos ei sitä perinteistä soundia hae. tuskinpa tuo rockbass nyt luonteeltaan täysin erilainen basso kuitenkaan on.
Johannes_t
21.04.2004 20:52:51 (muokattu 21.04.2004 20:53:11)

Tuo rockbass soveltuu mielestäni oikeastaan vain jonkunnäköseen peukutteluun, muuhun siitä ei ole.

Onko tässä kysymys jostain henkilökohtaisesta antipatiasta? Tolkuttoman typerä kommentti, pisteet laskee. Koita nyt jotenkin edes perustella. Mitä muuten tarkoittaa "jonkun näköinen peukuttelu"?
Jimi Henri
22.04.2004 01:58:29
Itse en tilaisi Thomannilta bassoa kokeilematta. Yipäätään en ostaisi bassoa kokeilematta sitä ensin. Jokainen basso on yksilö ja Thomannilta tilaamalla saattaa saada sen yksilön joka ei olekaan se omaan käteen sopiva, vaikka kävisikin ensin kaupassa kokeilemassa samanlaista bassoa .

Just joo. Olipas sulta taas aika kliseinen lausahdus. ;) Olen kyllä edelleen sitä mieltä että ainakin vähän kalliimman musiikkilaitteen liikkeessä testaamisessa ei saa selville muuta kuin sen ulkonäön, päällisen kunnon ja suuntaa-antavan saundin. Onhan soittimet yksilöitä, mutta ne erot on ainakin uusissa paremmissa soittimissa sitä luokkaa että itelläni menisi ainakin kuukausi niiden löytämiseen. Tai ehkäpä vain muiden korvat on sitten herkempiä. Käytetyt on sitten juttu erikseen. Niiden ostamisessa on se hyvä puoli, että saundi ja rakenne ei enää siitä niin hirveästi ajan myötä muutu. Tietää mitä saa.
Talk Less Play More
basistivol666
22.04.2004 08:58:35
Annan ääneni warwickille
-HYVIÄ JUTTUJA-
HC-Audio
22.04.2004 19:42:03

Onko tässä kysymys jostain henkilökohtaisesta antipatiasta? Tolkuttoman typerä kommentti, pisteet laskee. Koita nyt jotenkin edes perustella. Mitä muuten tarkoittaa "jonkun näköinen peukuttelu"?

Oli ehkä huonosti muotoiltu, mut mä jotenki tykkään siitä rockbassin peukkusaundista,normaali sormimeininki ja plekurynkytys ei vaan kuulosta sillä läheskään yhtähyvältä ku Yamaha. Ja yamahalla peukuttelusaundi on vielä parempi mielestäni ja en tarkoittanutkaan että rockbass painisi samassa sarjassa niiden "aitojen" kanssa.

Sori nyt jos mun mielestä sillä on hyvä peukutella, helppo, hyvä saundi. en tiedä sitte oliko säädöt jotenki sellaset, mutta tallasta en tykänny esim. yhtää
"Isona ostan suuret sikalakengät ja juon paljon kaffia" -Poika 5v. Lapuan linkki
Johannes_t
22.04.2004 20:13:13

Sori nyt jos mun mielestä sillä on hyvä peukutella, helppo, hyvä saundi.

Tuota siis tarkoittaa "jonkun näköiseen släppäilyyn soveltuva"? No, sori, en minä pahalla, pakko vaan välillä päästää kiusaamaan.
HC-Audio
22.04.2004 21:51:35

Tuota siis tarkoittaa "jonkun näköiseen släppäilyyn soveltuva"? No, sori, en minä pahalla, pakko vaan välillä päästää kiusaamaan.

Ei oo elämää näköjään. Siis ei mikää huippubasso mutta menettelee peruspeukuttelussa, ei missäään hifi-klassinen-victorwooten-ghostnote-pad peukutuksessa
N_Bates
22.04.2004 22:02:18

Just joo. Olipas sulta taas aika kliseinen lausahdus. ;) Olen kyllä edelleen sitä mieltä että ainakin vähän kalliimman musiikkilaitteen liikkeessä testaamisessa ei saa selville muuta kuin sen ulkonäön, päällisen kunnon ja suuntaa-antavan saundin. Onhan soittimet yksilöitä, mutta ne erot on ainakin uusissa paremmissa soittimissa sitä luokkaa että itelläni menisi ainakin kuukausi niiden löytämiseen. Tai ehkäpä vain muiden korvat on sitten herkempiä. Käytetyt on sitten juttu erikseen. Niiden ostamisessa on se hyvä puoli, että saundi ja rakenne ei enää siitä niin hirveästi ajan myötä muutu. Tietää mitä saa.

Samoilla linjoilla mennään. Soitinta kun hipeltää liikkeessä, niin ei niin lyhyessä ajassa mitään todelllista käsitystä pysty saamaan. Toki voi laskea naarmut ja vilkuilla kaulan liitoskohtaa yms. Ehkä suurin ongelma tuossa kauppatestauksessa on se, että monet liikkeet ei välitä paskan vertaa missä kunnossa ne soittimet siellä kaupassa on. Vieläkin pistää vihaksi kun presareita testailin f-musassa ja bassossa on yli 1500e hintalappu mutta yksikään kieli ei soi vapaana pärisemättä nauhoihin. ei jumalauta.. Kauppatestailun perusteella voisin oikeastaan julistaa tokai presarini paremmaksi kuin amerikan fender..
Vain tekemättä jätetty taide ei ole tekotaidetta.
Niskamies
22.04.2004 22:04:59
Samoilla linjoilla mennään. Soitinta kun hipeltää liikkeessä, niin ei niin lyhyessä ajassa mitään todelllista käsitystä pysty saamaan. Toki voi laskea naarmut ja vilkuilla kaulan liitoskohtaa yms. Ehkä suurin ongelma tuossa kauppatestauksessa on se, että monet liikkeet ei välitä paskan vertaa missä kunnossa ne soittimet siellä kaupassa on. Vieläkin pistää vihaksi kun presareita testailin f-musassa ja bassossa on yli 1500e hintalappu mutta yksikään kieli ei soi vapaana pärisemättä nauhoihin. ei jumalauta.. Kauppatestailun perusteella voisin oikeastaan julistaa tokai presarini paremmaksi kuin amerikan fender..

Kokeilitkos fasun sterlingiä? Onkos sekin vaan huonoissa säädöissä, vai onko se vaan paska yksilö?

Heh, ostin oman jatsarin kun en vielä pahemmin bassoista tiennyt. Onneksi se on hyvä yksilö, nyt sen huomaan :)
Pitää syödä paljon että jaksaa kantaa vahvareita.
HC-Audio
23.04.2004 17:43:33

Samassa kunnossa ne melkein aina liikkeissä on. säädöt miten sattuu, kielet kolajaa otelautaa vasten tallapalat miten sattu ym. Vihastuttaa ku ei saa oikeeta kuvaa sbassosta
pardy
27.04.2004 14:19:26

No joo, tuolla Lahden Keskusmusiikissakin roikkuu nyt vissiin viidettä vuotta tommonen 5-kielinen Warwick Corvette, natural oil finishillä. Ja ihan niinku ne myyjät olis muka viittiny vahailla sitä bassoa kuukauden välein... Jos nyt joku tietää mitä tarkotan. Sille ei oo tehty varmaa mitää tehtaalta lähdön jälkee!

Että osaaki käydä sääliks sitä kuivunutta raukkaparkaa...:'(

Ja jotain sen vehkeen iästä kertoo se, että se on myynnissä "uutena", mutta siinä onkin wenge-kaula, ja Warwickhan ei ole käyttänyt Wengeä bassojensa kauloissa muistaakseni sitten vuoden '98...
Kolme sanaa: "Olen basisti."
N_Bates
27.04.2004 18:14:24

Kokeilitkos fasun sterlingiä? Onkos sekin vaan huonoissa säädöissä, vai onko se vaan paska yksilö?

no säädöt siinä lähinnä mätti, mitä nyt nopeesti ilman vahvistinta hetken päryytin. Ei tommosesta osaa noin vaan sanoa onko huono yksilö.
Vain tekemättä jätetty taide ei ole tekotaidetta.
balzary
27.04.2004 18:18:17

No joo, tuolla Lahden Keskusmusiikissakin roikkuu nyt vissiin viidettä vuotta tommonen 5-kielinen Warwick Corvette, natural oil finishillä.

paljonkos ne pitää sillä hintaa? ite tykkään noista wengekaulasista jostain syystä enemmän. omaan bassoon en sitä vahaa kyllä oo kovin usein jaksanu tunkea. olihan mulla kalsareista tehty hieno rättikin sitä varten, voitte varmaan arvata mikskä tahroiks vaimo luuli ku huomas sen rättilöisen kaapissa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)