Aihe: Keskustelua Roots-skabasta Vol V
1 2 3 4 5107 108 109 110 111267 268 269 270 271
Zeeboo
25.06.2012 23:37:05
blues guitar: Asiallista keskustelua kannattaa myös kierot Savolaiset. : )

Nimeommaa näe!
White men can't Monk
J.Hollström
25.06.2012 23:38:55
No niin, eiköhän tää episodi oo taas käyty. Mun puolesta kaikki on okei.
poppamies
25.06.2012 23:39:22

J.Hollström: No niin, eiköhän tää episodi oo taas käyty. Mun puolesta kaikki on okei.

Samma här!
G strings are for strippers
Jucciz
25.06.2012 23:41:06
BigPapa: Okei saat viimeisen sanan, ole hyvä. Omasta puolesta totean, kun muiden puolesta en voi, että en ole väistellyt vaan vastannut kysymyksiin omalta kannaltani. Totesin vain että en tähän enää ala, niinkuin en ala.

Mulle on aivan sama, kuka saa viimeisen sanan. Itse asiassa luovuttaisin sen kernaasti sinulle, jos sillä saavutettaisiin se, että ihan reilusti vastaat siihen, mitä kysytään. Jaarittelu ja kiertely jättävät pelin auki ja tilanne jää ihan yhtä levälleen kuin ennenkin.

Mulle ei ole kyse vaikkapa skabamenestyksestä tai edes sääntöjen sisällöstä kun ne on kerran sovittu, vaan siitä, sujuuko viestintä, mitä tarkoitetaan kun sanotaan ja onko peli kai reilua kaikille osapuolille.
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Jucciz
25.06.2012 23:41:38
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
BigPapa
25.06.2012 23:43:48 (muokattu 25.06.2012 23:53:11)

Jotenkin kuitenkin tuntuu, että junan mentyä, jotain jäi asemalaiturille. No se löytynee löytötavaratoimistosta Mäkelänkadulta.
Tigerstedt
26.06.2012 00:07:46

Meinasin osallistua, mutten uskalla.
BigPapa
26.06.2012 00:08:15

Tigerstedt: Meinasin osallistua, mutten uskalla.

Osallistu vaan. Nou hätä.
Tuomo_
26.06.2012 09:20:09 (muokattu 26.06.2012 09:20:45)
Bluestumppi 9.6 2012: Sääli, jos hyvät skabat kuivuvat. Minä olen oppinut tämän neljän vuoden aikana muutaman likin lisää :).

En olisi toivonut tällaista keskustelua, joka on tässä muutaman viikon aikana elpynyt. Toki skabatkin ovat saaneet osakseen jälleen nostetta, joka on hyvä. Toivoisin kaikilta soittajilta tästä lähtien hivenen enemmän lähimmäisen arvostusta. Se ei ole keneltäkään pois.

BP: Varmaan kasvoista kasvoihin jutellessa asiat ei olis ihan näin mustavalkoisia, kuin ne täällä forumikeskusteluissa tuppaa olemaan. Minäkin olen vain ihminen, kuin te muutkin ja toivottavasti sellaisena joskus ajateltaisiin.

Edellä oleva on mielestäni viimeaikaisista kommenteista viisaimpia.

Olisihan se mielenkiintoista järjestää joskus roots-soittelut livenä ja katsoa, kuka on lavan kingi ;) Riskinä voisi olla, että useat olisivat raudoissa ja toiset laudoissa tuon karkelon jälkeen :(
Eilinen meni jo, huomista en tunne, tänään on aika vetäistä yx blues, sillä "joka aamu armo uus."
latuska90
27.06.2012 00:38:27

Voi olla, että meikä rykäsee kans jonkinmoiset molliluussit tällä parransängellä.
"Ihminen on sekin akustinen instrumentti, kun sen virittää niin se soi kuin enkeli." - Albert Järvinen
J.Hollström
27.06.2012 00:45:00
Melkein itteenikin nauratti tää 10-skaban rykäsy:

http://maihinnousu.net/s/6569
apenaattori
27.06.2012 00:59:28
J.Hollström: Melkein itteenikin nauratti tää 10-skaban rykäsy:

Tää oli kyllä kova. :-D Itseasiassa kyseisen vedon alkutahdit soivat mulla päässäkin viime viikolla, selkeästi jäänyt vaivaamaan jonnekin alitajuntani synkkiin syövereihin.
"näin yksinäisenä miehenä joskus vituttaa lukea nettiä kun voi vaikka keskellä jotain virkkausketjua yhtäkkiä tulla panojuttui.. "hehee ja sit mä olin alfa ja bylsin sitä kiimasta narttuu ja koukut ja langat lens vittuun" -apropoo
BigPapa
27.06.2012 11:07:44 (muokattu 27.06.2012 12:31:59)

J.Hollström: Melkein itteenikin nauratti tää 10-skaban rykäsy:

19.01.2008, joo mulla taas oli tohon aikaan vähän eri fiilikset, ei oikein pystynyt kuuntelemaan mitään, puhumattakaan soittamisesta. Onneksi oli roots-skaba, johon pystyi kuitenkin vähitellen alkaa soitella. Siinähän oli 2 päivää tosta eteenpäin 50:set, ei oikein ollu sellaset mitä olin aatellu. Näin jos tuota aikaa muistellaan.

http://www.youtube.com/watch?v=mYSR66Iggpg

Nykyään musiikki antaa iloa ja nyt on ollut kuuntelussa tämä:

Nuggets: Original Artyfacts from the First Psychedelic Era - 4 CD Boxset, 1998

http://www.amazon.com/Nuggets-Origi … Psychedelic-1965-1968/dp/B00000AFWZ
latuska90
30.06.2012 00:26:49

latuska90: Voi olla, että meikä rykäsee kans jonkinmoiset molliluussit tällä parransängellä.

Tai sitten ei... ei lähteny.
"Ihminen on sekin akustinen instrumentti, kun sen virittää niin se soi kuin enkeli." - Albert Järvinen
Gary Enfield
30.06.2012 00:29:31
latuska90: Tai sitten ei... ei lähteny.

Kyllä lähti, se vaan ei tyydyttäny.
latuska90
30.06.2012 00:34:29

gary field: Kyllä lähti, se vaan ei tyydyttäny.

Näinkin voi sanoa, kyllä. Itsekritiikki takoi päässä kylmää rautaa.
Gary Enfield
30.06.2012 01:25:24
Pisteet ja kommentit:

Gary Field: Mukavasti välillä pahimpia kliseitä väistelevää puottelua varsin mielenkiintoisella soundilla. Miksaajalle pyyhkeitä siitä, että soolo oli liian kovalla.

BigPapa: Sen verran leikkaava soundi, että miksaajalle pyyhkeet heti ekana. Perusmeininkiä muuten. Ei tyhjentänyt pajatsoa ja paremmalla miksauksella, sekä muutama kulmikas rytminen juttu vaihtamalla varmaa ois irronnu piste tai pari.

Jucciz: Hiukan liiankin kohteliasta ja sliipattua vetelyä varmatoimisella Jucciz-tatsilla. Soundissa ois ehkä voinu olla rupea pikkasen enemmän ja pari juntimmin vedettyä fraasia olisi sopinut joukkoon.

Poppamies: Tässä oli taas juntteja enemmän ku Tesomalla. Jos lause "haistakaa vittu" ois pitäny soittaa tähän taustaan, se ois varmaan menny about niingy sä soitit. Sanoma oli siis saavutettu ja minusta on aina hienoa ku musiikki puhuttelee kuuntelijaansa.

J.Hollström: This is THÖ shit. "Mä sukellan mun beiben sisään ja löydän ne farkut... jotka on ollu helvetiiin pitkän hukassaa-- uuuu oou jeah." Ja vakavasti ottaen: Siis kylhän sä tiedät, että täs skabas ei saa laulaa ainakaan millää hauskoilla sanoilla. Oisit vetäny jotain cläpäkopiovingutusta ja jättäny laulamatta. Mä en ainakaa enää kuuntele mitään muuta musaa ku sellasta jossa solistisena instrumenttinä on sähkökitara, koska kitarasoolot on vaan parempia ku "oikeet" laulut. 3 pistettä.

Blues Guitar: Taas meni miksaajan suntaan pyyhe, tosin vain sellainen pieni käsisellainen. Samasta syystäkin ku Papalle ja Karille. Tää on kans varsin Nokialais-Tesomalaista osastoo hyvin toteutettuna. Ainoo sellanen iso miinus on toi miksaus.

Bluestumppi: Miks tää linkki o sama ku edellisellä, täh?

Tjj2000: Lähtee nasakasti liikenteeseen, soundikin on kiva, tarina etenee 3 minuutin munamiehen vinkkelistä hiukan verkkaisesti seuraavaan punchlineen. Otteet on kumminki kohillaan.

Stratomaster: Oliks sen ekan likin viimene ääni just pakko sammuttaa siihen? Hä? Muuten oli kyl perkeleen hyvää keinutusta, mutta hiukan liian monta fraasia loppu staccatonuottiin. Joidenkin mielestä varmaan hieno juttu, mun mielestä vittumainen. :D 2 pistettä.

MadMatt: Miksaajalle terkut taas kerran. Muuten tosi hienoo jormailua. Tänks. 2 pistettä.

tono: Okei... tuanoinnii... http://www.youtube.com/watch?v=vzTe-tsJGDg

Zeeboo: Rauhallista dingelidong bluesia. Soitantaa oli miellyttävä kuunnella ja siinä oli varsin seesteinen fiilis. Kitara ois tosin tässäkin voinu olla esim alkuun 6dB alempana.

Vesa423: Hiukan nylonkielisen omainen soundi. Jännä. Perusmeininkiä siitä jostain Tesoman suunnalta oli tässäkin. Ja kitara liian kovalla.

Pahus tää olikin miksausskaba :)
Tuomo_
30.06.2012 07:09:58 (muokattu 30.06.2012 07:11:15)
Juzpe: Bluestumppi: Miks tää linkki o sama ku edellisellä, täh?

Mun vetoon oikea linkki on http://maihinnousu.net/s/16886
Eilinen meni jo, huomista en tunne, tänään on aika vetäistä yx blues, sillä "joka aamu armo uus."
Juzpe
30.06.2012 10:24:46

Pahus tää olikin miksausskaba :)

No en mä niin sanois, mutta osassa vetoja solistinen soitin oli niin pinnassa ja vielä stereokuvassa keskellä, että oli hankaluuksia hahmottaa sitä osana musiikillista ympäristöä. Mun lähestymistapa noihin arviointeihin on kuitenkin se, että osin tiedostamattakin arvioon vaikuttaa suuresti, miten solisti toimii osana bändiä, koskapa bändimusasta tässä on mun mielestä kyse, vaikkakin muu bändi on nauhoitettu eri otolla/otoilla kuin solistinen instrumentti. Sen takia vedot jotka ovat taustaan nähden liian hiljaisella (ei saa selvää) tai kovalla (jyräävät armotta bändin alleen) eivät välttämättä saa oikeudenmukaista kohtelua.
Tällä kertaa ei siis ollut kyse siitä että haluaisin olla http://www.puuvenepiste.fi/images/kirkkov_iso.jpg päässä, vaan ihan rehellisesti kertoa, että joidenkin vetojen kohdalla miksauks varmasti vaikutti arviointiin negatiivisesti.
"Nuori vihainen tosi cool rockmies" - Big Papa
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)