Aihe: Omat unelmakamat foto
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
jomppu
20.06.2012 17:14:16
Jussiman: Blackstar ja Blackheart on kyllä pieniä, mutta yllättävän tehokkaita pelejä. Multa löytyy vähän samaa sarjaa, Blackstarin HT-5 nuppi ja 50w kaappi sen alla. Pelittää oikein hyvin. Ei sitä normaalikäytössä tarvitse mitään tuhansien eurojen marsustäkkejä.

Joo, kyllä minäkin olin oikeasti hämmästynyt kuinka paljon se 1 Watti sitten oikein onkaan. Ei tarvitse nupit kaakossa soitella. Saundit on kyllä messevät jos vielä laittaa overdrive pedaalia eteen. Ja tuo ISF säätö on kyllä aika kiva kanssa.
OseMan
24.06.2012 23:36:19

Kyllähän ne tässä vähitellen alkaa tän hetkiset mieltymykset täyttyä. ;) http://muusikoiden.net/dyn/users/100904.jpg

Siihen vaan pitäisi vähän pedaaleja saada kasaan ja keinokuorma rakennella, että naapurit ei kovin pahastuisi. :D
Saundi on hyvä, kun se potkii kunnolla kulkusille.
Jucciz
25.06.2012 00:44:47 (muokattu 25.06.2012 00:52:47)
Tässä yksi versio tämän hetken unelmakamoista:
https://dl.dropbox.com/u/4302688/rojut.jpg

Sikäli kiva unelma, että on myös totta. Äärettömän kiva ja myös suhteellisen kompakti paketti. Soundipaletti ei sinänsä ole järin runsas (verrattuna Axe Fx:iin ja Line kutosiin), mutta perussoundi on terve ja herkullinen, kitaroiden oma soundi tulee varmasti läpi rehellisesti, säätövaraa on ranteessa - ja keinokuorma pinon takana piilossa. ;)

Yhtä hyvin kitaroina voisi olla vaikkapa Telecaster ja jokin puoliakustinen ja vahvistimenakin jotain muuta, mutta tänään näin.
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Lancelot
25.06.2012 10:20:32
Jucciz: Tässä yksi versio tämän hetken unelmakamoista:

Silmämunaa hivelevä otos, tuskin saundikaan sen huonompi.
MikaHekkanen
25.06.2012 22:51:49

Yhtä hyvin kitaroina voisi olla vaikkapa Telecaster ja jokin puoliakustinen ja vahvistimenakin jotain muuta, mutta tänään näin.

Odotin näkeväni kuvassa 355:n.
Neath the bougie a nimble rigger slyly rolls the pea
Jucciz
25.06.2012 22:52:26
MikaHekkanen: Odotin näkeväni kuvassa 355:n.

Pitäsköhän ottaa Part II ...
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Nigelson
25.06.2012 23:03:42

Jessus sentään. Olisiko sinulla laittaa otosta vastaavaa ääninäytettä?
MikaHekkanen
25.06.2012 23:10:34
Jucciz: Pitäsköhän ottaa Part II ...

Toisaalta... siinähän voisi näkyä silloin mun unelmakamani :(
Neath the bougie a nimble rigger slyly rolls the pea
Jucciz
25.06.2012 23:50:51
Nigelson: Jessus sentään. Olisiko sinulla laittaa otosta vastaavaa ääninäytettä?

Just tuosta kasasta ei itse asiassa taida olla. Kaikki osaset ovat kyllä erikseen osallistuneet yhteen jos toiseenkin äänipätkään.
Jucciz
26.06.2012 03:37:15 (muokattu 26.06.2012 21:55:21)
Methis: Pitäis. Tietysti. Tottakai. Piste.

Okei... no, tästä tuli vähän tämmönen "jokaiselle, paitsi nykymetallimiehelle jotain"-tyyppinen asetelma niistä palikoista, joita kotoa sattui löytymään.

https://dl.dropbox.com/u/4302688/jokaiselle_jotain.jpg

Sateenkaari-Angie saa ampua kuvan alas, jos katsoo asiattomaksi. Kyllä nääkin kaikki unelmakamoja on, eipä siinä.

Kuvassa siis:
- 1964 Vox AC4, kaiuttimeksi vaihdettu Weber Blue Pup Alnico
- 1962 Fender Bandmaster Blonde + 2x12"-kaappi (alkuperäiset '62 Jensenit)
- 1968 Marshall JMP 50W "plexi", malli 1987 (Lead)
- 1974 Marshall 2x12"-kaappi, malli 2045, sisällä 2x Celestion G12H 75Hz T1234 Blackback -kaiuttimet vuodelta 1976
- 2006 Fender '51 Nocaster Relic, Fender Custom Shop, kaikin puolin orkkis jollei Eppu Normaalin nimmareita ja omistuskirjoitusta tyttärelle lasketa ;)
- 2006 Gibson ES-355, Gibson Custom Shop, Sheptone T-top Replica -mikit
- 2001 Fender '60 Relic Stratocaster, Fender Custom Shop, kaula vaihdettu Cunetto-malliseksi, Sheptone Stratocaster Standard Set -mikit, Suhr BPSSC
- 1996 Gibson Les Paul 1959 Reissue (R9), Gibson Custom Shop, Sheptone PAF Tribute -mikit

Lisäksi kuvaan eksyi Weber Mass 100W sekä Jaskan modaama Carl Martin Plexitone

Vahvistinrintamalla vanhat laitteet puhuttelevat ja vakuuttavat. Kitaroissa uudetkin tuntuvat olevan erittäin hyviä - eikä toisaalta vanhoihin olisi varaakaan: saisi myydä suurin piirtein koko vahvistinkaluston, että saisi edes jonkinlaisen kuolaamista aiheuttavan 60-luvun Gibsonin. Siispä tällä haavaa uudet Custom Shop -kitarat kyllä hoitavat tonttinsa hienosti, ja niitä uskaltaa jopa käyttää keikoilla.
AngieRainbow
26.06.2012 16:51:37 (muokattu 26.06.2012 16:52:52)
Jucciz: Okei... no, tästä tuli vähän tämmönen "jokaiselle, paitsi nykymetallimiehelle jotain"-tyyppinen asetelma niistä palikoista, joita kotoa sattui löytymään.

https://dl.dropbox.com/u/4302688/jokaiselle_jotain.jpg

Sateenkaari-Angie saa ampua kuvan alas, jos katsoo asiattomaksi. Kyllä nääkin kaikki unelmakamoja on, eipä siinä.

Ei hitto :) On se vaan nätin näköistä. Ei tässä mitään aleta ampumaan. Ei ole edes intti käytynä.

Mä laitan tänne kohta myös oman päivitetyn unelmakamafoton, koska hain tänään uuden Bluetone-vahvistimen Harryltä. Kyseessä on JMP50-vahvistin, joka on tehty hyvin tarkasti herra Jucciczen plexi-marsujen mukaan muutamalla pikku "uudistuksella".

Tässä samalla ilmaisen myös aikeeni lähestyä ko. herraa uusien marsuajojen merkeissä, jotta saadaan tuo uusi Bluetone esikuviensa rinnalle. Treenailen nykyään sunnuntaisin samassa kiinteistössä kuin jäsen Jucciz (viereinen rappu), joten ajojen järjestäminen tulisi luultavasti olemaan aika helppoa.

Näin meillä Mansessa :)
What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men.
Jucciz
26.06.2012 16:59:19
Nonni, onnea uudesta Bluetonesta!

Eiköhän me löydetä koeajoille sopiva ajankohta. Vielä on Mambaa jäljellä eiku. :)
s8na
26.06.2012 19:07:12 (muokattu 26.06.2012 19:10:05)

Noh, lähdetään nyt tähän mukaan! Tossahan noi kun en oo nyt oikein keksiny mitä tarttis tilalle. Kajari vois olla pienempi, jos vaan sais vastaavat soundit... tai isompi jos ois roudari.

http://muusikoiden.net/dyn/users/95375.jpg

Toiseen future proggikseen sit toinen keppi ja futsi väliin.

Edit. Niijoo ja jos vielä sais valkosen coilycablen, joka ei paskois soundeja.
Funkånaut
26.06.2012 20:00:07

Tässä on tarvittava. https://picasaweb.google.com/114424 … CNTPk5zYuoan5gE#5758391279198427330 Aito Harley Bentonin folk-kitara ja savuke. Punkkupullon ois voinut viel koristeeks laittaa, ku nuottiöljyäkin tulee käytettyä.

Rumat ne vaatteilla koreilee, ja niin edelleen.
miehet on pilluhaukkoja ja tissikotkia, naiset on peppusääksiä ja kikkelipöllöjä - hemmo Kuuntelen tälläistä
AngieRainbow
26.06.2012 20:55:13 (muokattu 26.06.2012 20:56:09)
Mä tässä päivitän omaa fotoani. Näköjään vajaa kaksi kuukautta meni tuosta aloitusviestin uhoamisesta, että unelmakamat ovat kasassa.

No tässä uusi hätäisesti otettu kuva:

http://muusikoiden.net/dyn/users/100962.jpg

Samalla kiitän kaikkia, jotka ovat vaivautuneet jakamaan kamarunkkauksen lopputuloksia. Minusta ainakin on ollut sangen miellyttävää katsella muiden unelmavermeitä. Lisäksi pyydän, että tosiaan kertoisitte, mitä kuvassa on, ellei se ole aivan itsestään selvää. Aikaisemmissa viesteissä on näkynyt tosi hienoa Gibsonin LP:tä ja olen miettinyt, että mitäköhän noi on. Olisi kiva tietää onko kyseessä esim custom shopin reissue kitara vai mikä. Lisäksi vintage vehkeistä olisi mukava tietää valmistusvuosi. Esim Jucciczen VOX ja Fender taitavat olla aika iäkkäitä. Eivät näytä kiinalaisilta 2000-luvun styrkkareilta.

Tuossa mun kuvassa on siis:
-Gibson custom shop ES-335
-Bluetone Black Face nuppi
-Bluetone JMP50 nuppi
-sekä 2x12 kaappi (celestion v30 x2), Audio Electrics Wah, Lee Jackson Rewerb ja Monster piuha
What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men.
Jucciz
26.06.2012 21:57:39 (muokattu 26.06.2012 21:58:56)
AngieRainbow: Olisi kiva tietää onko kyseessä esim custom shopin reissue kitara vai mikä. Lisäksi vintage vehkeistä olisi mukava tietää valmistusvuosi. Esim Jucciczen VOX ja Fender taitavat olla aika iäkkäitä. Eivät näytä kiinalaisilta 2000-luvun styrkkareilta.

Muokkasin aikaisempaa viestiäni: lisäsin tietoja kitaroista ja vahvistimista. Löytyyhä nuo tuolta http://jucciz.com -osoitteesta vielä tarkemmilla spekseillä, mutta tuossapa tärkeimmät kustakin.

Hieno uusi Bluetone-nuppi sulla ja muikea on myös 335! Otetaanpa vahvistinvertailusessiot joskus tässä. Seuraksi voisi itse asiassa pyytää joku kerta myös jäsen jniskan, jolla on puolestaan Ceriatone '72 JMP -klooni sekä myös Bluetone Plexi 45, joka sekin on ruuvattu rajusti JMP-maailman suuntaan nykyisellään.
AngieRainbow
26.06.2012 22:23:06
Jucciz: Muokkasin aikaisempaa viestiäni: lisäsin tietoja kitaroista ja vahvistimista. Löytyyhä nuo tuolta http://jucciz.com -osoitteesta vielä tarkemmilla spekseillä, mutta tuossapa tärkeimmät kustakin.

Hieno uusi Bluetone-nuppi sulla ja muikea on myös 335! Otetaanpa vahvistinvertailusessiot joskus tässä. Seuraksi voisi itse asiassa pyytää joku kerta myös jäsen jniskan, jolla on puolestaan Ceriatone '72 JMP -klooni sekä myös Bluetone Plexi 45, joka sekin on ruuvattu rajusti JMP-maailman suuntaan nykyisellään.

Joo. Ehdottomasti. Mä itse asiassa meinasin ostaa jniskan Bluetonen kerran siltä pois :)

Mä soitan siinä sun treenikämpän naapurissa samassa bluesbändissä jäsen PIM kanssa. Muistaakseni teilläkin oli jotain Fender-ajoja joskus mielessä, kun hän osti sen -62 straton ja sullahan on näköjään samalta vuodelta nuppi ja kaappi. Mä voisin mielelläni olla kuulemassa myös tota yhdistelmää, mikäli siirretty ajatuksista tekoihin.
Jucciz
26.06.2012 22:36:58
AngieRainbow: Joo. Ehdottomasti. Mä itse asiassa meinasin ostaa jniskan Bluetonen kerran siltä pois :)

Mä soitan siinä sun treenikämpän naapurissa samassa bluesbändissä jäsen PIM kanssa. Muistaakseni teilläkin oli jotain Fender-ajoja joskus mielessä, kun hän osti sen -62 straton ja sullahan on näköjään samalta vuodelta nuppi ja kaappi. Mä voisin mielelläni olla kuulemassa myös tota yhdistelmää, mikäli siirretty ajatuksista tekoihin.

Joo tästä olikin Peten kanssa juttua täällä: tommoset '62-sessiot pitäis kyllä aivan ehdottomasti pitää, etenkin kun tänä vuonna juhlitaan noiden vempeleiden viiskymppisiä. Vois vaikka äänittääkin jotain, jos kerran moiset järjestetään.

Ja vois olla hauska tulla joskus feattaamaan teidän bluesjameihin ihan muuten vaan, jos sitä ei katsota tungetteluksi. Pari biisiä vain... :)
Lancelot
26.06.2012 22:52:09
tommoset '62-sessiot pitäis kyllä aivan ehdottomasti pitää, etenkin kun tänä vuonna juhlitaan noiden vempeleiden viiskymppisiä.

Saako tulla kuokkimaan kera kaljalootan, tietysti vain kuuntelemaan;) Enhän nyt samassa huoneessa kehtais edes soittaa. Joo viiitsi vitsi, emmä taida kumminka tunkeilla:)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)