Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Livetoiminta »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Aktiivikaiuttimet/kaiutin kitaran toistoon (1kpl vai 2 kpl)
1
Moyhiss
24.06.2012 21:58:22 (muokattu 24.06.2012 21:59:05)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli olen siirtymässä pois putkivahvistimien maailmasta ja siirtymässä mallinnusteknologiaan. Ensiviikolla menee tilaukseen tämmöinen http://www.thomann.de/fi/kemper_profiling_amplifier_bk.htm ja olen miettinyt että paras keino saada noista eniten irti keikalla/kotona on aktiivikaiutin tsydeemi. Pitää soundin neutraalimpana ku pääte/skittakaappi ja voi noita kaappimallinnuksia vaihdella.
 
Ja nyt itse asiaan: Mun budjetti on vähäse pieni, että pitäis semmosella 500-600 hinnalla hankkia kaiutin/kaiuttimet. Tällä hetkellä on pari ehdostusta joista ensimmäinen: 2 kappaletta näitä http://www.dv247.fi/invt/83386/ Noista olen kuullut ihmeen paljon hyvää, ja kuulemma kilpailee lähellä qsc k-sarjan kanssa. Varsinkin Axe-fx:än käyttäjät ovat kehuneet täydellisiksi budjetti kajareiks.
 
Toinen vaihtoehto: 1 kappale tätä http://www.dv247.fi/invt/93566/ Varsin uusi tuttavuus, mutta näyttäis että potkua lähtis jumalattomasti ja toi 132dB max. spl pisti silmään. Muutenkin jammu merkkinä jotenkin antaa semmosta luotettavuutta.
 
Niin että kumpaas te suosittelisitte? Tosiaan lähitulevaisuudessa voi tulla livekäyttöön, että riittääkö noissa oikeesti potkua semmosiin esim baarikeikkoihin tai esim. 100-200hengen saliin? Alton paremmat puolet on just toi että niitä on kaks kappaletta ja ne voi asetella reenikämpälle/keikalle miten haluaa ja saa sen stereoimätsine fiiliksen. Jammussa taas näyttäis olevan hulluna potkua, mutta jotenkin hassulta tuntuu että 12tuumanen kajari täyttäis reenikämpäl melulla millä pääsis rumpalin yläpuolelle. Vedetään jonkimoista metallimussiikkia että volyymiä on. Tottakai livepaikoilla on niita omia pa-systeemejä, ja järkevää olis osa saundista pistää sinnekkin, mutta entäs jos ei ole.
 
Ja moni varmaan ihmettelee että oleetpas tyhmä kun et osta käytettynä, niin joo ja ei. Monia tuotteita käytettynä on tullut ostettua, mutta nämä voisin ostaa uutena. Takuu lämmittää siinä kohtaa jos jotain ilmenee.
 
Edit... Nii heitelkääs omia ideoita kans jos tulee mielee.
 
SteveHarris
24.06.2012 23:17:30
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kokeilemallahan tuo selviää, jos haluat jotain laadukasta tohon hintaan niin katsele vaikkapa RCF Art 310 aktiivikajareita, kyllä siitä pienestä kymppituumasesta aika huikean paljon meteliä lähtee kun leikkaat turhat osat äänestä pois ( turha bottnemuhju siis ) .
 
Tohon että riittääkö niin ehkä ja ehkä ei, omaksi monitoriksi artti riittää pitkällekkin ( subbari kaverina itsellä ollut rumpalin paikallakin monitorina )
 
ja kyllähän sitten isompiin paikkoihin mentäessä ajetaan homma PA:sta ulos.
 
Odota vaikkapa että saat tuon kemperin ja sit musakauppaan kokeilee mikä toimii omasta mielestäsi, monihan noitten mallintavien laitteiden myötä on siirtynyt kokonaan IEM monitorointiin joten sitäkin kannattaa miettiä.
 
http://www.studiomjau.com/
sepisti
25.06.2012 05:20:37 (muokattu 25.06.2012 05:29:40)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minkälaisista putkikamoista ja miksi oot siirtymässä pois? Vaikuttaa siltä, että sulla ei ole oikea tilanne Kemperin hankkimiseen. Jos mä soittaisin bändissä, joka ei omista asiallista pa:ta, soittaisin tavallisella vahvistimella. Jos taas oma pa monitoreineen löytyy, saavuttaisit jotain tolla systeemillä. Jos nyt kuitenkin välttämättä haluat, suosittelen RCF:ää. Varmasti yhdessäkin kaapussa on riittävästi hönkää pelkän kitaran toistamiseen 200:lle hengelle.

E. Kävin kattoo sun kamalistauksen. Ootko ajatellut, että kahdella tonnilla saa oikeasti sellaiset putkikamat kaappeineen, että Laney kalpenee...
 
NeliX4
25.06.2012 10:41:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Volyymiin vois sen verran kommentoida, että kajari vaan lähemmäs kuulijaa jos ei kuulu.
 
Kaipa noilla Altoillakin pääsee eteenpäin ja voithan käyttää niitä kesämökkibileissä soittamaan Dr. Albania. Aika epätyypillinen tilanne. Aika erikoiselta kuulostaa, jos laittaa efektiboksiin 1500 eur niin kaiuttimeen ei liene muutamaa satkua enempää.
 
Itse ostaisin jonkun hyvä suht cleanin kitaravaffarin. Olis aika varma ratkaisu.
 
Moyhiss
25.06.2012 11:16:32
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sepisti: Minkälaisista putkikamoista ja miksi oot siirtymässä pois? Vaikuttaa siltä, että sulla ei ole oikea tilanne Kemperin hankkimiseen. Jos mä soittaisin bändissä, joka ei omista asiallista pa:ta, soittaisin tavallisella vahvistimella. Jos taas oma pa monitoreineen löytyy, saavuttaisit jotain tolla systeemillä. Jos nyt kuitenkin välttämättä haluat, suosittelen RCF:ää. Varmasti yhdessäkin kaapussa on riittävästi hönkää pelkän kitaran toistamiseen 200:lle hengelle.

E. Kävin kattoo sun kamalistauksen. Ootko ajatellut, että kahdella tonnilla saa oikeasti sellaiset putkikamat kaappeineen, että Laney kalpenee...

 
Joo Laney ja Bentonin 2x12 kaappi löytyy. Pois siirtymisessä on muutamia syitä, suurin varmaan on tuon laitteen kätevyys. Tommoista olisi niin unelma roudailla keikoille. Toinen juttu on tää kokeilunhalu, jotain modernia ja uutta. Ton laitteen äärimmäinen monipuolisuus täyttä plussaa.
 
Ehkä tässä kumminkin tuli vähän johdateltua harhaan, meinaan pääosin tuo tulisi kotisoittoon, halusin vain kysyä näistä livetilanne jutuista. Olen todella kiinnostunut kaikesta studiotyöskentely hommasta, olen opetellut käyttään ohjelmia ja äänittään omaa tavaraa, miksaamaan jnejne. Kitarasoundien kannalta Kemper olisi ihan täydellinen vehje, siihen loppuisi muovisten kitarasaundien ruuvaamiset :) (Vaikka melko makosaa laatua nykyään saakin plugareilla)
 
Jos ostaisin parin tonnin putkimööpeliä ja kunnon kaappia, ja 95% mun soitosta soittelen himassa niin jotenkin tuntuisi että menisi hukkaan, kemperistä saisin molemmat.
 
Tällä hetkellä bändin kanssa reenataan Tampereen TYK:illä musaluokassa sillontällön. Siellä on hyvät kamat, mutta ei sinnekkään tuota laneytä kannata alkaa roudaileen. Kemperin vois heittää suoraa mikseriin ja luokan omiin PA kaappeihin ja avot. Tosiaan olen taas tulevaisuuden kannalta miettinyt, että mitäs sitten kun tuolla ei enään reenaillakkaan, nii siellä tulevalla reenikämpällä ei varmaan tule oleen noin hyviä kamoja.
 
Varmaan kannattaisi tehdä niin, että ostan eka yhden kaiuttimen ja sitten päivittelen sitä toisellä kun on tarvis vaikka about puolen vuoden päästä?
 
RCF art sarja on kyllä varmasti hyvät, nehä on tätä m.net hyväksytyt sarjaa :)
 
oksatboys
25.06.2012 13:28:24
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tom Raww: Varmaan kannattaisi tehdä niin, että ostan eka yhden kaiuttimen ja sitten päivittelen sitä toisellä kun on tarvis vaikka about puolen vuoden päästä?
 
RCF art sarja on kyllä varmasti hyvät, nehä on tätä m.net hyväksytyt sarjaa :)

 
Erittäin mnet-hyväksyttyä toimintaa! RCF:n art tai toi linkkaamasi yammu toimii varmasti. Testaile siellä musaluokassa ja mieti tartteeko skopejen olla isommat/pienemmät/paremmat jne. kuin ko. luokan kamat.
 
"Makkara ilahduttaa, kun se on niin perkeleen hyvää." -vvaltsu
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «