peter serla 07.04.2012 17:24:50 | |
---|
Poika on kymmenen vanha ja kiinnostunut kitaran soitosta. Olisiko 3/4 koko akustisena sopiva. Nylon vai teräskielet ? |
Numb 10.04.2012 09:43:10 | |
---|
peter serla: Poika on kymmenen vanha ja kiinnostunut kitaran soitosta. Olisiko 3/4 koko akustisena sopiva. Nylon vai teräskielet ? Koko on varmaan hyvä. Mutta täysikokoisia teräskielisiä on myös pienikoppaisia malleja. Paljon riippuu myös kaulan muodosta/koosta ja sen suhteesta käden kokoon. Nylon vai teräs - karkesati niin, ett jos poika haluaa soittaa poppia ja rokkia, niin teräs, jos klassista niin nylon. Terv. Kikki Hiiri |
Meikämanne 24.06.2012 19:58:56 | |
---|
Kuinka tehokkaan vahvistimen tarvitsee , että kitaransoitto kuuluu rumpujen alta selvästi. Myös ehdotuksia mahdollisista vahvistimista otetaan vastaan. |
Meikämanne: Kuinka tehokkaan vahvistimen tarvitsee , että kitaransoitto kuuluu rumpujen alta selvästi. Myös ehdotuksia mahdollisista vahvistimista otetaan vastaan. Musatyyli? Tarvitseeko puhtaan soundin? Budjetti? Ainakin putkivahvistimissa 15-30W riitää yleensä. Tässä on tietty sekin, että vahvistimesta tulevan mölyn määrää kasvattaa tai vähentää myös kaiuttimen herkkyys - se vaikuttaa helpostikin saman verran kuin vahvistimen tehon tuplaaminen tai puolittaminen. |
RamoQ 25.06.2012 00:47:46 | |
---|
Numb: Musatyyli? Tarvitseeko puhtaan soundin? Budjetti? Ainakin putkivahvistimissa 15-30W riitää yleensä. Tässä on tietty sekin, että vahvistimesta tulevan mölyn määrää kasvattaa tai vähentää myös kaiuttimen herkkyys - se vaikuttaa helpostikin saman verran kuin vahvistimen tehon tuplaaminen tai puolittaminen. Rumpalin soittotyyli merkkaa kanssa. Olen pärjännyt ihan 5w putkipömpelillä (Little Giant) kun kannuttajana on ollut kevyesti soittava kaveri. Kun kannuihin laitettiin toinen hemmo niin tuo ei riittänyt enää alkuunsakkaan. Musatyylinä Blues/Funk henkinen meno. Ainakun britit vetävät puvut päälle niin biisit ovat hyviä. |
Meikämanne 25.06.2012 01:10:34 | |
---|
Numb: Musatyyli? Tarvitseeko puhtaan soundin? Budjetti? Ainakin putkivahvistimissa 15-30W riitää yleensä. Tässä on tietty sekin, että vahvistimesta tulevan mölyn määrää kasvattaa tai vähentää myös kaiuttimen herkkyys - se vaikuttaa helpostikin saman verran kuin vahvistimen tehon tuplaaminen tai puolittaminen. Vahvistimen pitäisi pystyä raskaampaan metalliin ja budjetti on noin viisi saturaista. Myös rumpali tykittää täysin siemauksin symbaleita ja kannuja. Olisin iloinen jos saisin jonkin esimerkin tälläiseen käyttöön sopivasta vahvistimesta. Kiitos ! |
Numb 25.06.2012 14:08:34 (muokattu 25.06.2012 14:11:02) | |
---|
Tolla budjetilla metalliin: Jos ei kiire, metsästelisin torilta ENGL Thunder komboa, miksei nuppi/kaappiakin. Saattaa niitä nyttenkin siellä olla, haluava katsoo. Taitavat tosin yleensä olla enämpi kuus+ ku viis sataa. Nupin alle esim Framus 2x12 Tai Harley Benton 2x12 Celestionin V30:llä. Jos kiire tai ei about satasta lisää budjettiin niin Bugera. |
rannanpa 17.07.2012 21:06:46 (muokattu 18.07.2012 10:38:58) | |
---|
Aloittelevalla metallikosketinsoittaja tarvitsisi apua laitehankintoihin tai varsinkin selittämään mitä kaikkea on tarpeellista treenikselle ostaa. Olen ymmärtänyt, että helpompi ratkaisu on kytkeä kosketinsoitin laulukamoihin kuin ostaa omaa vahvistinta kosketinsoittimelle. No mitä laitteita laulukamat tarkalleen tarkoittavat ja kuinka ne tulisi kytkeä koskettimen kanssa? Tällä hetkellä laitteista löytyy kosketinsoitin, mikki ja mikseri (Zoom R24). Myös linkit sivustoille, jotka selittävät soitinlaitteiden kytkentöjä, ovat tervetulleita. |
rannanpa 18.07.2012 12:24:08 | |
---|
Sen verran sain selviteltyä, että laulukamat olisivat minimissään mikki, mikseri ja kaiutin, johon rinnalle vielä voi kytkeä kosketinsoittimen tuossa Zoom R24:ssä. Tarvitaanko treeniksellä monitorikaiuttimia laululle tai kosketinsoittajalle PA-kaiuttimen lisäksi. Miten kaksi monitorikaiutinta kytketään laulukamoihin, kun PA-kaiutin syö jo yhden ulostulon mikseristä? Ehdotuksia PA-kaiuttimeksi treenikselle? Miten PA-kaiuttimet eroavat monitorikaiuttimista? |
rannanpa 23.07.2012 14:44:37 | |
---|
Löysin omine aikoineni selvennystä laitekytkentöihin. Linkissä on aika selkeä kuva tilanteesta: http://entertainment.howstuffworks.com/band-equipment3.htm Lisäksi semmoinen juttu selvisi, että treeniksellä pärjää yleensä ilman monitorikaiuttimia, joten hankinnassa ovat kaksi aktiivista PA-kaiutinta. |
honeyballs 23.08.2012 22:11:02 | |
---|
Elikkäs, oon hankkimassa ensimmäistä syntikkaa. Oon tässä nyt jo about 4 vuoden ajan soitellu Yamahan YPG-225llä ja siinä ajassa tullu opittua kaikki mahdollinen itse laitteesta ja yleisellä tasolla nuotit ja muut. Että millainen syntikka olisi hyvä yksinomaan musiikintuotantoon? Erityisesti Soundtrack-, Ambient- ja Trancemusiikkiin oon erikoistunu ja tarvisin siis suuret soundikirjastot, hyvän äänenlaadun ja yhteensopivuuden tietokoneen kanssa. En oo niinkää hyvä tekniikan kanssa ja sellaset edistykselliset ominaisuudet ja kikkailumahdollisuudet ei oo nii tärkeitä. Ja siis mitään aloittelijan lelua en ole myöskään hankkimassa siis, kun kokemusta on. |
mattim 24.08.2012 17:58:46 | |
---|
honeyballs: Elikkäs, oon hankkimassa ensimmäistä syntikkaa. Oon tässä nyt jo about 4 vuoden ajan soitellu Yamahan YPG-225llä ja siinä ajassa tullu opittua kaikki mahdollinen itse laitteesta ja yleisellä tasolla nuotit ja muut. Että millainen syntikka olisi hyvä yksinomaan musiikintuotantoon? Erityisesti Soundtrack-, Ambient- ja Trancemusiikkiin oon erikoistunu ja tarvisin siis suuret soundikirjastot, hyvän äänenlaadun ja yhteensopivuuden tietokoneen kanssa. En oo niinkää hyvä tekniikan kanssa ja sellaset edistykselliset ominaisuudet ja kikkailumahdollisuudet ei oo nii tärkeitä. Ja siis mitään aloittelijan lelua en ole myöskään hankkimassa siis, kun kokemusta on. Osta midikiippari ja tietokoneeseen joku hyvä softa (VST instrumentti/teja). Rajaton kirjasto soundeja rahoista riippuen. |
honeyballs 25.08.2012 17:46:29 | |
---|
mattim: Osta midikiippari ja tietokoneeseen joku hyvä softa (VST instrumentti/teja). Rajaton kirjasto soundeja rahoista riippuen. Kiitos vastauksestasi ja tiedän kyllä näitten yleisyyden ja helppokäyttöisyyden, mutta.. Eihän se kovin hohdokasta ole näppäillä pikkukoskettimistolla komentoja jollekkin digitaali-interfacella ja nettikirjastoja käyttäen tuottaa musiikkia. En nyt puhu niinkään tekniikasta, vaan periaatteestani teknologiaa välttävänä ja sen vastaisena taiteilijana. Että lisää ehdotuksia, kiitos. :) |
Bosambo 30.11.2012 19:50:57 | |
---|
Elikkäs olen hommaamassa/hommannut ekaa settiä n.30v tauon jälkeen ihan kotirämpyttelyyn. Tähän mennessä ostettu ESP ltd ec-1000, Line6 HD300 ja Romu 5w combo. Tarviinko muuta? Menikö jotain jo v*tuiksi? |
Numb 04.12.2012 21:59:40 | |
---|
Bosambo: Elikkäs olen hommaamassa/hommannut ekaa settiä n.30v tauon jälkeen ihan kotirämpyttelyyn. Tähän mennessä ostettu ESP ltd ec-1000, Line6 HD300 ja Romu 5w combo. Tarviinko muuta? Menikö jotain jo v*tuiksi? Piuhat on hyvä olla siellä laitteiden välissä ;-) Romukin kun on isolla ärrällä, niin eikohän noilla soi. |
Strimari 17.12.2012 22:51:43 | |
---|
Onko etusivun jäsen-apu-listaa päivitetty? Eli olisi pääkaupunkiseudulla tarjolla kitaravahvistimia joita voisi harkita, mutta oma tietotaito ei riitä mihinkään, pitäisi saada joku tutoriksi mukaan.. Is dream a lie, if it dont come true, or is it something worse? |
Little Wing 09.02.2013 20:47:19 | |
---|
Keinokuorma-asiaa: putkicombon saa joko 16 tai 8 ohmin asetukselle, ja siinä on 2kpl 8 ohmin elementtejä. 16 vai 8 ohmin keinokuorma? |
Seba 09.02.2013 23:55:35 (muokattu 09.02.2013 23:57:07) | |
---|
Little Wing: Keinokuorma-asiaa: putkicombon saa joko 16 tai 8 ohmin asetukselle, ja siinä on 2kpl 8 ohmin elementtejä. 16 vai 8 ohmin keinokuorma? Ne lienee sitten sarjaan kytkettyjä, eli 16 ohmiin, koska rinnan nuo olisi 4Ohm, eli 16 tuolla kokoonpanolla, 8 jos käytät 16Ohm lisäkaappia. Ellei tässä nyt oo jotain stereo ym hässäkkää jne mikä olisi helpompi sanoa jos tietäisi mistä laitteesta on kyse. Kaikki tyylillään, loput jonkun toisen tyylillä. |
Little Wing 10.02.2013 00:11:56 | |
---|
Kiitos. Ja tosiaan, Voxin ac30 onpi kyseessä. |
Seba 10.02.2013 00:27:02 | |
---|
Little Wing: Kiitos. Ja tosiaan, Voxin ac30 onpi kyseessä. Joo, tuo on itsessään 16Ohm, vaihtoehtoisesti sen voi ekasta lisäjakista kytkeä joko 8 tai 16Ohm kaappiin, joka pimentää combon omat elementit, tai tokaan jakkiin voi kytkeä 16Ohm lisäkaapin jolloin kokonaisuus on 8Ohm. Eli jos ihan tuollaisenaan komboon tarviit, niin 16Ohm. Kaikki tyylillään, loput jonkun toisen tyylillä. |