Aihe: Hommasin Korgin 301dl delaypedaalin
1
fridgebuzz
07.11.2002 09:28:44

Eilen kiikutin musakauppaan muutaman nurkissa pölyttyneen pedaalin ja kotiin toin tuon otsikon mukaisen värkin. Ja ihastuin ihan täysin. Tässä on loistavia erikoisia ominaisuuksia tuollaiseen pedaalimalliseen delaypurkkiin: on hi- ja low-cut erikseen, ducking (eli että kaiut kuuluvat vasta kun lopettaa rämpyttelyn), pre-delay säätö (eli että on viive jonka jälkeen vasta alkaa toistot), kaksi muistipaikkaa, lo-fi/hi-fi säätö (ja on muuten melkoisen lo-fi parhaimmillaan!) ja muuta mukavaa. Mietin jopa että korvaisiko tämä laudassani olevan Ibanezin pikkuvikaisen DE-7:n.. Vaikka tästä ei saakkaan sellaista self-oscillationia kun siitä. Jos jossain tulee halvalla vastaan, kannattaa ehdottomasti hankkia. Ihan omaa luokkaansa purkkikaikujen joukossa. Ja puhun nyt meille, joiden mielestä pikkupurkeissa on enemmän sielua kun Line6-modellereissa.. Tuntuu vaan että tarttisi kohta hommata oma lauta nuille viivepurkeille, kun niitä on jo kolme (DE-7, Digitech PDS-8000 ja tämä) kertynyt..
TexasFlood
07.11.2002 09:35:58
Mulla oli tuollainen kanssa aikoinaan ja oli jatkuvasti ongelmia kytkimien kanssa. Toivottavasti oli vain maanantaikappale minulla, että et joudu kokemaan sanaa helvettiä oman laitteesi kanssa.
Siihen ei voinut luottaa yhtään, eli ei todellakaan uskaltanut edes ajatella keikkailua moisen kapineen kanssa, kun ei koskaan tiennyt, että kytkeytyykö se päälle vai ei.
fridgebuzz
07.11.2002 09:43:34

Mulla oli tuollainen kanssa aikoinaan ja oli jatkuvasti ongelmia kytkimien kanssa. Toivottavasti oli vain maanantaikappale minulla, että et joudu kokemaan sanaa helvettiä oman laitteesi kanssa.
Siihen ei voinut luottaa yhtään, eli ei todellakaan uskaltanut edes ajatella keikkailua moisen kapineen kanssa, kun ei koskaan tiennyt, että kytkeytyykö se päälle vai ei.

Aijaa. Toivottavasti ei ole yleinen vika tosiaan. Ainakin nuo tuntuvat toimivan ihan perfekto, ja on tuo kuitenkin ihan käytetyn oloinen ja näköinen. Tuo ongelma minulla on tosiaan ollut jo kauan tuon DE-7:n kanssa. Ja eikö tuossa Korgissa näyttäisi olevan sellaiset nuo kytkyttimet että ne olisi vaihdettavissa? Tiedä sitten miten kiinni levyssä..
PIM
07.11.2002 09:54:13
Ikävä kyllä Korgin maahantuojalla töissä ollut kaverini varoitti ostamasta tuota juuri noiden laatuongelmien takia.
PIM
07.11.2002 10:35:47
No uskoisin kuitenkin että maahantuojan edustaja tietää jos jonkin tuotteen kanssa on ollut ongelmia. Ja onhan käyttäjän parempi tietää mahdollista laatuongelmista niin osaa ainakin olla varovainen sen kanssa.
TexasFlood
07.11.2002 11:26:52
No uskoisin kuitenkin että maahantuojan edustaja tietää jos jonkin tuotteen kanssa on ollut ongelmia. Ja onhan käyttäjän parempi tietää mahdollista laatuongelmista niin osaa ainakin olla varovainen sen kanssa.

Mä ainakin hukkasin ton pois sen takia, että soundi ei mua kyllä säväyttänyt ollenkaan ja en jaksa alkaa siihen leikkiin, että joku efektilaite alkaa vittuilemaan mulle, joten KePöön kulki Korgin tie...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)