Aihe: Keskustelua Roots-skabasta Vol V
1 2 3 4 5102 103 104 105 106267 268 269 270 271
Lennu
23.06.2012 23:13:42

BigPapa: No hyvä, ettet oo. Oisko sopivaa sun korville ollenkaan. Se oli 12/2 se suhdeluku.

Mikä, jallu/lantrinki?
no is any good musics maked anymore...
BigPapa
23.06.2012 23:14:53

Lennu: Mikä, jallu/lantrinki?

No toi vois olla hyvä jalun ja lantrinkin suhdeluku oikeestaan.
Jucciz
23.06.2012 23:38:52 (muokattu 23.06.2012 23:49:56)
BigPapa: Ja samalla kääntäen muista. Vai miten on esim. viime skabassa 12 oli sitä mieltä, että mun veto on täysin kelvollinen 2 sitä mieltä, että ei. No myönnän, että jätin sitten näitä kahta äänestämättä myös. Tässä uudessa skabassa Apen veto on niin mallikas ja hyvä, että ilman muuta ansaitsi tulla noteeratuksi. Soiton mukaan. Nämä 12 olivat väärässä kenties ja nämä 2 oikeassa? Voiko olla niin, että kahden kohdalla mun suoritus notkahtaa noin pahasti.

Eli edelleenkin, kaikkien olisi siis pitänyt äänestää BigPapaa riippumatta siitä, mitä omat korvat sanovat. Näin olisi vältytty itkulta ja hammasten kiristelyltä. Se, että sanoin äänestäväni sooloa enkä henkilöä, ei loogisesti (ja oikeastikaan) tarkoita, etteivätkö muutkin tekisi niin. Kerroin vain, miten homma täällä päässä toimii.

Koskapa mulla ei ole mitään menetettävää näillä areenoilla, jatkan suuni puhtaaksi puhumista. Mietipä, arvoisa BigPapa, jos jokainen muukin näihin skaboihin osallistunut soittaja toimisi samalla tavoin kuin sinä toimit ja mitä siitä seuraisi:

- kisan jälkeen lasket omat pisteesi tarkkaan
- panet erityisesti merkille ne nimimerkit, jotka EIVÄT antaneet sinulle pisteitä
- alat tilittämään backstage-keskustelussa verisesti loukkaantuneena siitä, että et ole saanut kaikkien kanssakisaajien varauksetonta tukea pisteiden muodossa
- kun em. vollotusta ihmetellään ääneen, tekeydyt marttyyriksi, puhut vaatimattomasta soittotaidosta yms. täysin asiaankuulumattomuuksista
- lisäksi kerrot täysin avoimesti jättäneesi äänestämättä noita kahta, joilta ei ääniä herunut, ja nimenomaan siitä syystä

Tähän väliin kysymys: toimiiko aikuinen ihminen näin? Minkä takia tällaista käytöstä edes suvaitaan tällä palstalla toistuvasti yhdeltä nimimerkiltä, vaikka kukaan muu ei moiseen alennu? Historian painolasti? Salainen sopimus? Joku muu, mikä?

Tämäkin kaikki em. draama saatiin kokea sellaisen skaban jälkeen, jossa sait kolmanneksi eniten pisteitä! Onko tulos kaiken kaikkiaan niin huono, että aihetta narinaan on - vai olisiko hiljalleen aika miettiä ihan tosissaan sitä, miten vakavissaan ja veren maku suussa näitä skaboja käydään? Itselleni ja aika monelle muulle tämä on pelkästään leppoisaa ajanvietettä ja hauskanpitoa. Leppoisuus vaan jostain syystä on viime aikoina loistanut poissaolollaan nähdäkseni ihan siitä ainoasta syystä, että sinä otat nämä kilpailut "hieman" turhan vakavasti, etkä siedä puolikasta sanaakaan kritiikkiä - keneltäkään. Tunnut olevan arvostelun yläpuolella ja negatiivissävyisen kritiikin esittäjä ei vaan tunne genreä tai muusta syystä ole oikeutettu olemaan mitään mieltä soitostasi.

Minä en pidä itseäni blues/roots-soittajana, enkä varmasti täytä niitä kriteerejä ja odotuksia, joita bluesmuusikkoon kohdistetaan. Tästä syystä mua itseäni kiinnostaa kovastikin sanallinen ja rakentava palaute. Viimeisin (ja mielestäni typerin) asia jonka kuvitella saatan, olisi se, että suuttuisin saamastani asiallisesta ja nimenomaan soittoa eikä persoonaa kommentoivasta palautteesta. Voitte muuten olla varmoja myös siitä, etten ole vihainen kellekään niistä, jotka ovat tohtineet jättää antamatta mulle pisteitä milloin missäkin skabassa. Mun aika ja energia ei riitä moiseen, enkä edes jaksa laskea omia pisteitäni - eiköhän skaban vetäjä ne tarpeeksi hyvin yleensä osaa.

Ja nyt toivon, arvoisa BigPapa, ettet kiertele, kaartele ja väistele vaan vastaat ihan reilusti siihen, mitä kysytään. Jaarittelua ja aiheen väistelyä olen nähnyt ihan tarpeeksi.
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
BigPapa
23.06.2012 23:45:39 (muokattu 24.06.2012 11:09:19)

Jucciz: Eli edelleenkin, kaikkien olisi siis pitänyt äänestää BigPapaa riippumatta siitä, mitä omat korvat sanovat. Näin olisi vältytty itkulta ja hammasten kiristelyltä. Se, että sanoin äänestäväni sooloa enkä henkilöä, ei loogisesti (ja oikeastikaan) tarkoita, etteivätkö muutkin tekisi niin. Kerroin vain, miten homma täällä päässä toimii.

Koskapa mulla ei ole mitään menetettävää näillä areenoilla, jatkan suuni puhtaaksi puhumista. Mietipä, arvoisa BigPapa, jos jokainen muukin näihin skaboihin osallistunut soittaja toimisi samalla tavoin kuin sinä toimit ja mitä siitä seuraisi:

- kisan jälkeen lasket tarkkaan omat pisteesi tarkkaan
- panet erityisesti merkille ne nimimerkit, jotka EIVÄT antaneet sinulle pisteitä
- alat tilittämään backstage-keskustelussa verisesti loukkaantuneena siitä, että et ole saanut kaikkien kanssakisaajien varauksetonta tukea pisteiden muodossa
- kun em. vollotusta ihmetellään ääneen, tekeydyt marttyyriksi, puhut vaatimattomasta soittotaidosta yms. täysin asiaankuulumattomuuksista
- lisäksi kerrot täysin avoimesti jättäneesi äänestämättä noita kahta, joilta ei ääniä herunut, ja imenomaan siitä syystä

Tähän väliin kysymys: toimiiko aikuinen ihminen näin? Minkä takia tällaista käytöstä edes suvaitaan tällä palstalla toistuvasti yhdeltä nimimerkiltä, vaikka kukaan muu ei moiseen alennu? Historian painolasti? Salainen sopimus? Joku muu, mikä?

Tämäkin kaikki em. draama saatiin kokea sellaisen skaban jälkeen, jossa sait kolmanneksi eniten pisteitä! Onko tulos kaiken kaikkiaan niin huono, että aihetta narinaan on - vai olisiko hiljalleen aika miettiä ihan tosissaan sitä, miten vakavissaan ja veren maku suussa näitä skaboja käydään? Itselleni ja aika monelle muulle tämä on pelkästään leppoisaa ajanvietettä ja hauskanpitoa. Leppoisuus vaan jostain syystä on viime aikoina loistanut poissaolollaan nähdäkseni ihan siitä ainoasta syystä, että sinä otat nämä kilpailut "hieman" turhan vakavasti, etkä siedä puolikasta sanaakaan kritiikkiä - keneltäkään. Tunnut olevan arvostelun yläpuolella ja negatiivissävyisen kritiikin esittäjä ei vaan tunne genreä tai muusta syystä ole oikeutettu olemaan mitään mieltä soitostasi.

Minä en pidä itseäni blues/roots-soittajana, enkä varmasti täytä niitä kriteerejä ja odotuksia, joita bluesmuusikkoon kohdistetaan. Tästä syystä mua itseäni kiinnostaa kovastikin sanallinen ja rakentava palaute. Viimeisin (ja mielestäni typerin) asia jonka kuvitella saatan, olisi se, että suuttuisin saamastani asiallisesta ja nimenomaan soittoa eikä persoonaa kommentoivasta palautteesta. Voitte muuten olla varmoja myös siitä, etten ole vihainen kellekään niistä, jotka ovat tohtineet jättää antamatta mulle pisteitä milloin missäkin skabassa. Mun aika ja energia ei riitä moiseen, enkä edes jaksa laskea omia pisteitäni - eiköhän skaban vetäjä ne tarpeeksi hyvin yleensä osaa.

Ja nyt toivon, arvoisa BigPapa, ettet kiertele, kaartele ja väistele vaan vastaat ihan reilusti siihen, mitä kysytään. Jaarittelua ja aiheen väistelyä olen nähnyt ihan tarpeeksi.

Ihan vaan lyhyesti, mieti omaa toimintaasi. Olen varmaan ihan helevetin tyhmä, enkä ymmärrä. Ei mulla tähän muuta sanottavaa.

- kisan jälkeen lasket tarkkaan omat pisteesi tarkkaan

Monikin tekee näin, omille pisteilleen, olen huomannut. Pisteissä saattaa joskus olla laskuvirhe ja korjauspyyntöjä vetäjät saavat toisinaan.

Tietyt asiat huomaa ihan ilman erityistä merkille panemistakin. Etenkin silloin kun ne ovan enemmänkin sääntö kuin poikkeus..

Verinen on tuskin oikea adjetiivi kuvaamaan muuta kuin tätä agressiivista hyökkäystäsi ja purkaustasi tähän suuntaan.
Kenties sanallinen arvio olisi sitten balansoinut asian. Ehkä olisin ymmärtänyt, että miksi. Nythän tämä jäi puuttumaan.

Tietääkseni en ole vollottanut vaikka niin tahdot väittää. Kertonee enemmän omasta suhtautumisestasi tälläiseen vaatimattoman soittotaidon omaavaan, en sano kollegaan, etten loukkaa omanarvontuntoasi, vaan rootsista melko paljon diggailevaan soittelijaan.

- lisäksi kerrot täysin avoimesti jättäneesi äänestämättä noita kahta, joilta ei ääniä herunut, ja imenomaan siitä syystä

Rehellisyys tarkoittaa yleiskielessä totuudessa pysymistä ja totuudenmukaisuutta ja vilpittömyyttä.

etkä siedä puolikasta sanaakaan kritiikkiä - keneltäkään

Tähän nyt on kuitenkin pakko senverran laittaa, että mikäli kritiikki tai jopa soittovinkkejä tulee sellaiselta suunnalta, jotka ovat perillä tästä genrestä ja ovat mielestäni varsin hyviä omassa tekemisessään, esim. Stratomaster, Kuha, MadMatt, Krk, Velsa jne. ne on syytä ottaa huomioon. Se etten keneltäkään kestäisi kritiikkiä on väärä lausuma. Ja paljonhan täällä on mukavaa porukkaa muutenkin - nuorempaa ja vanhempaa eritasoista soittajaa. En tiedä sitten mikä on, että me emme tule toimeen, ehkä syy on sitten vain minussa. Täytynee pohdiskella asiaa ihan keskenäni.

että suuttuisin saamastani asiallisesta ja nimenomaan soittoa kommentoivasta palautteesta.

No kukapa nyt tälläisestä itseensä ottaisi. Paino sanalla asiallinen.

Tunnut olevan arvostelun yläpuolella

Tämä tunne on ehkä molemminpuolinen.

Historian painolasti?

Sitähän on sattuneesta syystä, mutta se tuskin kuuluu tälle palstalle reposteltavaksi. Vai olenko väärässä.

Salainen sopimus?

Just joo, ehkäpä illuminati on asialla.

Eipä tätä roots-skabaa toden totta perustettu siksi, että näitä keskusteluita täällä tarvitsisi käydä, vaan siksi, että olisi mukava porukka soittelemassa rootsia, tämän olen ennenkin sanonut ja sanon taas.
karik
24.06.2012 00:02:36

BigPapa: Ihan vaan lyhyesti, mieti omaa toimintaasi. Olen varmaan ihan helevetin tyhmä, enkä ymmärrä. Ei mulla tähän muuta sanottavaa.

Mitä Juccizin olisi mietittävä? Vai olisiko kenties jonkun toisen syytä mennä peilin eteen ja kysyttävä sieltä näkyvältä, että miten toimisin aikuismaisesti?
poppamies
24.06.2012 00:20:32

BigPapa: Ja samalla kääntäen muista. Vai miten on esim. viime skabassa 12 oli sitä mieltä, että mun veto on täysin kelvollinen 2 sitä mieltä, että ei. No myönnän, että jätin sitten näitä kahta äänestämättä myös. Tässä uudessa skabassa Apen veto on niin mallikas ja hyvä, että ilman muuta ansaitsi tulla noteeratuksi. Soiton mukaan. Nämä 12 olivat väärässä kenties ja nämä 2 oikeassa? Voiko olla niin, että kahden kohdalla mun suoritus notkahtaa noin pahasti.

No ompa aika itsekeskeisesti ajaleltuna tääkin asia.
G strings are for strippers
BigPapa
24.06.2012 00:22:25 (muokattu 24.06.2012 00:22:44)

poppamies: No ompa aika itsekeskeisesti ajaleltuna tääkin asia.

No pitäisko mun se ajatella sitten jonkun muun ajatuksin. Valitettavasti mulla on vaan tämä oma pää.
karik
24.06.2012 00:26:45

BigPapa:
Tähän nyt on kuitenkin pakko senverran laittaa, että mikäli kritiikki tai jopa soittovinkkejä tulee sellaiselta suunnalta, jotka ovat perillä tästä genrestä ja ovat mielestäni varsin hyviä omassa tekemisessään, esim. Stratomaster, Kuha, MadMatt, Krk, Velsa jne. ne on syytä ottaa huomioon. Se etten keneltäkään kestäisi kritiikkiä on väärä lausuma. Ja paljonhan täällä on mukavaa porukkaa muutenkin nuorempaa ja vanhempaa eritasoista soittajaa, en tiedä sitten mikä on, että me emme tule toimeen, ehkä syy on sitten vain minussa. Täytynee pohdiskella asiaa ihan keskenäni.

Kun näin rajaat genren rajat (oletuksena että sinä pystyt tai sinulla on osaaminen tähän) tietävistä niin sinun kannattaisi harkita täällä oman huoneen perustamista. Skaba toimii nyt yleisellä sivustolla, joilla jokainen kirjautunut voi esittää mielipiteensä. Omalla huoneella voit rajata osallistujat sen mukaan, että miten hyvin he ovat mielestäsi perillä tästä genrestä.
BigPapa
24.06.2012 00:28:21 (muokattu 24.06.2012 00:38:38)

karik: Kun näin rajaat genren rajat (oletuksena että sinä pystyt tai sinulla on osaaminen tähän) tietävistä niin sinun kannattaisi harkita täällä oman huoneen perustamista. Skaba toimii nyt yleisellä sivustolla, joilla jokainen kirjautunut voi esittää mielipiteensä. Omalla huoneella voit rajata osallistujat sen mukaan, että miten hyvin he ovat mielestäsi perillä tästä genrestä.

Eikös tämä ole Roots palsta ja roots-skaba, mikä siinä on epäselvää.

säännöissäkin selvästi tuotu esille:

- kaikki rootsmusiikista aidosti pitävät ja kaikkien soitinten taitajat (eli saa vetää millä haluaa) saavat osallistua

Huoneen perustaminen ei kohta ole ollenkaan huono idea, se on käynyt mielessä muutamaan otteeseen.
karik
24.06.2012 00:36:46

BigPapa: Eikös tämä ole Roots palsta ja roots-skaba, mikä siinä on epäselvää.

säännöissäkin selvästi tuotu esille:

- kaikki rootsmusiikista aidosti pitävät ja kaikkien soitinten taitajat (eli saa vetää millä haluaa) saavat osallistua

ja:

ÄÄNESTYSOIKEUS (kerran/kisa) on skaban osallistujilla ja niillä skaban ulkopuolisilla, jotka ovat ansainneet äänestysoikeuden osallistumalla ainakin yhteen Roots-skabaan kuluvan kalenterivuoden aikana
BigPapa
24.06.2012 00:39:37 (muokattu 24.06.2012 00:40:14)

karik: ja:

ÄÄNESTYSOIKEUS (kerran/kisa) on skaban osallistujilla ja niillä skaban ulkopuolisilla, jotka ovat ansainneet äänestysoikeuden osallistumalla ainakin yhteen Roots-skabaan kuluvan kalenterivuoden aikana

Onko siinä jotain epäselvää? Noinhan se on.
karik
24.06.2012 01:06:07

BigPapa: Onko siinä jotain epäselvää? Noinhan se on.

On, nuo ovat ristiriidassa keskenään.
karik
24.06.2012 01:10:43

BigPapa:

Huoneen perustaminen ei kohta ole ollenkaan huono idea, se on käynyt mielessä muutamaan otteeseen.

Ei muuta kuin tuumasta toimeen.
karik
24.06.2012 01:14:30

BigPapa: Ei ollenkaan, toinen sääntö on osallistumiseen ja toinen äänestykseen.

Miksi eri säännöt?
BigPapa
24.06.2012 01:18:07 (muokattu 24.06.2012 01:20:40)

karik: Miksi eri säännöt?

Miten niin eri säännöt - kaikki rootsmusiikista aidosti pitävät saavat osallistua ja kaikki osallistujat saavat äänestää
Nyt on logiikka tiposen tiessään jollain. Hyvää yötä ja kauniita unia.
karik
24.06.2012 01:30:32

BigPapa: Miten niin eri säännöt - kaikki rootsmusiikista aidosti pitävät saavat osallistua ja kaikki osallistujat saavat äänestää
Nyt on logiikka tiposen tiessään jollain. Hyvää yötä ja kauniita unia.

Itse kirjoitit:
Ei ollenkaan, toinen sääntö on osallistumiseen ja toinen äänestykseen.

Näe kauniita unia tulevista skaboista omassa huoneessa.
BigPapa
24.06.2012 01:37:13

karik: Itse kirjoitit: Ei ollenkaan, toinen sääntö on osallistumiseen ja toinen äänestykseen

No mikä siinä on niin epäselvää ja ihmeellistä.

Osallistuminen:

Äänestys:

kaikki rootsmusiikista aidosti pitävät saavat osallistua ja kaikki osallistujat saavat äänestää

Näe kauniita unia tulevista skaboista omassa huoneessa.

Sinä tuskin olet se taho, joka sanoo missä roots-skaboja käydään.
Lennu
24.06.2012 01:47:21

Mä voin ilmoittautua siksi tahoksi.
no is any good musics maked anymore...
BigPapa
24.06.2012 01:48:34 (muokattu 24.06.2012 01:48:41)

Lennu: Mä voin ilmoittautua siksi tahoksi.

Tahotko.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)