Aihe: Myydään ja myyntiä
1 2
Stoalainen
22.06.2012 03:10:14 (muokattu 22.06.2012 03:11:05)
Itse olen aina poistanut myydyt tuotteet jotka on mennyt kaupaksi saman tien, varauksen ilmoitan ja tarjoskilpailut erikseen. Huuoto.net on minusta sitä varten, että ostaja päättää hinnan, mnet ei niinkään. Myydään pois siihen hintaan että halutun rahat saa pois ja se siitä. Näin mun mielestä.
Too weird to live, too rare to die
Speedy
22.06.2012 12:58:55

EJ84: Ainoat paperijulkaisut jossa näkee myyty-ilmoituksia ovat asuntolehdet. Se on ymmärrettävää koska kauppahinta on verraten suuri ja pidempää harkinta-aikaa vaativa ja koska välittäjät haluavat näyttää potentiaalisille asiakkaille, että heidän kanssaan on turvallista tehdä kauppaa.
Internetissä näitä myytyjä asuntoja ei kuitenkaan näytetä listauksessa suoraan. Mistähän syystä? Kerrataan vielä. Koska internet on reaaliaikainen!

Tai koska paperiversio on lähtenyt painoon ennen kuin tarjous/kaupat on tehty.. Ja vaikka interwebbi oiskin reaaliaikainen, käyttäjät eivät ole..
"All I think about is time and groove" J. Porcaro
jazzmies
22.06.2012 13:04:29
Kailis: Mikä nyt taas?

Sanos muuta. Mutta toisaalta se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa.
Ei se absoluuttinen totuus ole, mutta lähes järjestelmällisesti olen oikeassa asian kuin asian todellisesta jamasta. - jazzmies 2011 -
Bobana
22.06.2012 19:05:58
Kailis: Mikä nyt taas?

Häiriökäyttäytymistäm.

Anteksi ja 1/17.
Cujo: Isä soitti ja kertoi ostaneensa kolme lammasta ja sähköurut. Se kyllä aina tietää, mihin rahansa laittaa.
-Dr.DW-
22.06.2012 19:09:46
Bobana: Häiriökäyttäytymistäm.

Anteksi ja 1/17.

Teretulemast Mnetin häiriökäyttäytyjiin=P
Voihan vastoinkäymiset.
marktark
23.06.2012 13:55:22
MYYTY ja VARATTU on ihan jees, silloin kun ne eivät kauan roiku siellä. Jos myydyn tavaran ilmo roikkuu edelleen ilman ko. mainintaa, voi myyjä tuntea raskaan huolimattomuuden ja nolouden painon vastaanottaessaan "niin hänen elämää häiritseviä" kyselyjä jälkeenpäin. Meistä jotkut kun tykkäävät olla "niin kovin kiireisiä" ja erilaisten sohellusprojektien kyllästämiä (äh, kulissia se on) muka, etteivät sitten kerkeäkään hoitaa mitään hommaa asiallisesti.

Se, mikä mielestäni ei kuulu tänne Torille, on myyjän ilmoittama "tarjoa". Jos hommaa halutaan katsoa tasapuolisesti ja -arvoisesti (miksei haluttais), mistä hemmetistä voi tarjoaja tietää ja olla varma, ettei myyjä vedätä esim. silloin, kun hän ilmoittaa, että tavarasta on tarjottu enemmän (joo, joo : "jos tuntee tyypin", mut mä käytinkin ilmaisua "tasa-arvoisesti"). Myyjällä on asenne kohdallaan, jos hän tietää (ja jos ei tiedä, on ottanut selvää), mikä on tavaran arvo ja miksi. Saattaapi jopa muistaa, mitä hän on itse maksanut tavarasta; siinä on yks lähtökohta. Jos ei tiedä mitään, niin laittaa hinnaksi edes haluamansa/arvoimansa. "Tarjoa"-ilmo ei anna kovin hyvää kuvaa myyjästä, joka näin väistää tietyn, mielestäni tähän hommaan tarvittavan vastuun ja jopa velvollisuuden ja sysää sen, mahdollisessa laiskuudessaan ja välinpitämättömyydessään, ostajalle, joka ei välttämättä ole koko ajan tietoinen siitä, missä todellinen tarjous oikein menee.
Syy, miksi näen asian noin, on se, että pyynnöt ovat Torilla useimmin ylä- kuin alakanttiin. Siksi myöskään kama ei kierrä niin hyvin kuin voisi.
Hei : eks meidän soitinten ole tarkoitus kiertää hemmetin upeasti, että mahdollisimman moni niistä pääsisi nauttimaan ?
Play that song, not the instrument.
Aekuinen Naenen
23.06.2012 17:38:50
Minua raivostuttaa eniten VINTAGE-sanan käyttö! Eri toreja selatessa huomaa hyvin nopeasti, että esim 90-luvulla valmistettu on jo vintagea. Kai termin käyttäminen sitten auttaa tavaran myynnissä...
joku muu sikko
23.06.2012 23:19:30 (muokattu 23.06.2012 23:19:47)
Aekuinen Naenen: Minua raivostuttaa eniten VINTAGE-sanan käyttö! Eri toreja selatessa huomaa hyvin nopeasti, että esim 90-luvulla valmistettu on jo vintagea. Kai termin käyttäminen sitten auttaa tavaran myynnissä...

Vähän sama täällä. Vituttaa kun -60 luvun puolivälissä syntyneitä sanotaan jo keski-ikäisiksi ja ite on sitä sam aa ikäluokkaa ja kuitenkin on niiiin nuori. :)
Musiikki ei välttämättä ole hyvää vaikka se kuulostaisikin siltä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)