Aihe: Keskustelua Roots-skabasta Vol V
1 2 3 4 5101 102 103 104 105267 268 269 270 271
Zeeboo
23.06.2012 16:33:23 (muokattu 23.06.2012 16:50:50)
Lennu: Miten 20 samanlaista bluushinkutusta voi edes arvottaa?

Vähän samalla tavalla kuin vetoja soolo-, riffi-, raskaanmusiikin- yms. skaboissa =D

E: Onko näissä missään, roots-skabat mukaan lukien tolkun parametrejä millä paremmuuksia mitataan? Itselleni vetojen jonoon laittaminen ei koskaan ole oikein mieleinen homma, mutta se vaan on osa näitä kinkereitä. Joistain tykkää enemmän kuin toisista ja bojoja ripottelee sen mukaan. Tällaiselle farmisarjan kyläpelimannille pisteitä paljon arvokkaampia ovat palautteet, olkoon ne sitten kriittisiä tai rakentavia. Pääasia että saa soittaa, eiks?
White men can't Monk
krk
23.06.2012 17:42:12

En ole ollut mukana vasta kuin skabasta 45, eikä vielä ole kahta samanlaista tullut vastaan.
"This guy makes me sick. He waits until I'm 90..." - Les Paul Tommy Emmanuelista
stratomaster
23.06.2012 18:06:25 (muokattu 23.06.2012 18:11:26)

Vetäisepä oma hinkutuksesi vaikka tuohon skaban 232 taustaan, niin mä arvotan sen erittäin nopeasti.
Jucciz
23.06.2012 19:56:46
Söin täällä kesämökillä tänään kaksi kuhaa. Tolkuttoman maukasta ja hyvää. Tuosta n. sadan metrin päästä pyydettyä herkkua. Hyvää juhannusta vaan kaikille.
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Lennu
23.06.2012 20:12:48

stratomaster: Vetäisepä oma hinkutuksesi vaikka tuohon skaban 232 taustaan, niin mä arvotan sen erittäin nopeasti.

En, sulla on ennakkoasenne.
no is any good musics maked anymore...
poppamies
23.06.2012 20:23:21

Zeeboo: ...Onko näissä missään, roots-skabat mukaan lukien tolkun parametrejä millä paremmuuksia mitataan? Itselleni vetojen jonoon laittaminen ei koskaan ole oikein mieleinen homma, mutta se vaan on osa näitä kinkereitä. Joistain tykkää enemmän kuin toisista ja bojoja ripottelee sen mukaan. Tällaiselle farmisarjan kyläpelimannille pisteitä paljon arvokkaampia ovat palautteet, olkoon ne sitten kriittisiä tai rakentavia. Pääasia että saa soittaa, eiks?

Mutta mitä jos on julistettu persoonaksi non grata, eikä parametrit täsmää?
G strings are for strippers
blues guitar
23.06.2012 20:42:10

Jucciz: Söin täällä kesämökillä tänään kaksi kuhaa. Tolkuttoman maukasta ja hyvää. Tuosta n. sadan metrin päästä pyydettyä herkkua. Hyvää juhannusta vaan kaikille.

Kova jätkä! Jätkä pistelee Roots-mestareita välipalaksi. :D
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
stratomaster
23.06.2012 20:47:53

Lennu: En, sulla on ennakkoasenne.

Ei ole, soitto ratkaisee. Jos soitat hyvin, saat rispektiä. Jos soitat huonosti, sanon että olet paska soittaja. Eiks tää ole aika reilua? :-)
stratomaster
23.06.2012 22:07:39

Lennu: Ei ole. Mulle kuuluu aina kaksi pohjapistettä, koska oon niin hyvä rölöttäjä.

OK, sait just 2 pistettä.
Jucciz
23.06.2012 22:28:27
stratomaster: ... soitto ratkaisee. Jos soitat hyvin, saat rispektiä ...

Tätä mää oon ilmeisen tuloksetta yrittänyt korostaa: mää en koskaan näissä kisoissa ole äänestänyt nimimerkkiä tai henkilöä, vaan ainoastaan sitä, mitä kuulen, eli itse soittoa. Se, että joku osallistuja jää mun toimesta pisteittä, ei tarkoita, että henkilö sooloskabawedon takana on mun mielestä paska tyyppi. Näin kuitenkin jotkut virheellisesti ovat tulkinneet ja toivon, ettei se enää jatkuisi. Tai ainakin toivoisin, ettei tehtäisi arvailupohjalta kovin räikeitä tulkintoja. Mää en tunne montakaan tämän paikan roots-vakioheppua oikeasta elämästä (ja päinvastoin), enkä haluakaan, että se vaikuttaisi mihinkään - suuntaan taikka toiseen.

Eli suomeksi: antakaa itsestänne kirjoituksissanne juuri niin marttyyri/lapsellinen/pelle/ärsyttävä/riitaahaastava/mukava/leppoisa/huipputyyppi/whatever kuva kuin haluatte - mulle merkkaa näissä skaboissa vain se, mitä soitatte.

Nyt pistaaseja ja Pilsner Urquellia. Kiitos ja kuitti!
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Lennu
23.06.2012 22:34:26

Mä annan aina nimimerkkien mukaan, esim Stratomaster ansaitsi juuri kaksi pistettä. Yhteistyö se on, mikä kannattaa. Musiikki, tuo kilpailuista jaloin.

Okei, nyt meen pois ->
BigPapa
23.06.2012 22:36:49

Jucciz: mää en koskaan näissä kisoissa ole äänestänyt nimimerkkiä tai henkilöä, vaan ainoastaan sitä, mitä kuulen, eli itse soittoa.

No eipä sitten ole mitään enää arvailujen varassa, jos kerran näin sanot. Tästä oli jotain juttua - taisipa olla ihan vähän aikaa sitten:

Mikäli oot sitämieltä, etten osaa soittaa ja sen pitää tuolla skabassa näkyä, niin onhan sulla siihen toki oikeus.
BigPapa
23.06.2012 22:43:07 (muokattu 23.06.2012 22:49:34)

stratomaster: Soitto ratkaisee. Jos soitat hyvin, saat rispektiä. Jos soitat huonosti, sanon että olet paska soittaja. Eiks tää ole aika reilua? :-)

Tämä on todella reilua ja näin sen pitääkin olla. Annan Stratomasterille tästä 3p.
BigPapa
23.06.2012 22:48:13

Jucciz: Tätä mää oon ilmeisen tuloksetta yrittänyt korostaa: mää en koskaan näissä kisoissa ole äänestänyt nimimerkkiä tai henkilöä, vaan ainoastaan sitä, mitä kuulen, eli itse soittoa.

Eli kääntäen, muut tässä kisassa sitten äänestävät nimimerkkiä tai henkilöä ja eivät äänestä sitä, mitä kuulevat, eli itse soittoa. Melko ikävästi laitettu.
karik
23.06.2012 22:48:59

BigPapa: Tämä on todella reilua ja näin sen pitääkin olla.

Ja jokainen saa tehdä oman subjektiivisen arvionsa, vai mitä?
karik
23.06.2012 22:52:43 (muokattu 23.06.2012 22:54:42)

BigPapa: Eli kääntäen, muut tässä kisassa sitten äänestävät nimimerkkiä tai henkilöä ja eivät äänestä sitä, mitä kuulevat, eli itse soittoa. Melko ikävästi laitettu.

Mielestäni käännät asian väärin. Jucciz minun subjektiivisen näkemykseni mukaan kirjoitti itsestään.
BigPapa
23.06.2012 23:03:06 (muokattu 23.06.2012 23:08:02)

karik: Mielestäni käännät asian väärin. Jucciz mielestäni puhui itsestään.

Ja samalla kääntäen muista. Vai miten on esim. viime skabassa 12 oli sitä mieltä, että mun veto on täysin kelvollinen 2 sitä mieltä, että ei. No myönnän, että jätin sitten näitä kahta äänestämättä myös. Tässä uudessa skabassa Apen veto on niin mallikas ja hyvä, että ilman muuta ansaitsi tulla noteeratuksi. Soiton mukaan. Nämä 12 olivat väärässä kenties ja nämä 2 oikeassa? Voiko olla niin, että kahden kohdalla mun suoritus notkahtaa noin pahasti.
Lennu
23.06.2012 23:07:49

BigPapa: Ja samalla kääntäen muista. Vai miten on esim. viime skabassa 9 oli sitä mieltä, että mun veto on täysin kelvollinen 2 sitä mieltä, että ei. No myönnän, että jätin sitten näitä kahta äänestämättä myös. Tässä uudessa skabassa Apen veto on niin mallikas ja hyvä, että ilman muuta ansaitsi tulla noteeratuksi. Soiton mukaan. Nämä 9 olivat väärässä kenties ja nämä 2 oikeassa? Voiko olla niin, että kahden kohdalla mun suoritus notkahtaa noin pahasti.

Voihan se olla, en oo kyllä kuunnellut.
BigPapa
23.06.2012 23:10:46 (muokattu 23.06.2012 23:13:41)

Lennu: Voihan se olla, en oo kyllä kuunnellut.

No hyvä, ettet oo. Oisko sopivaa sun korville ollenkaan. Se oli 12/2 se suhdeluku tarkistettuna.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)