Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Thinline Tele, paino, kaulapaino
1
rakinraato
23.06.2012 14:07:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi,
Ennen kun edes lähden kokeilemaan kyselen täältä kokeneemmilta. Selkävaivaisena heräsi kiinnostus thinline teleen. Kun lankku on ontto tuleeko kaulapainoa ja saako korjailtua hihnan sijoittelulla? Ovatko noin yleensä köykäsiä, juuri se vaivaisen kannettava? Painolla on minulle paljon merkitystä, kyllähän noita raskaita mahonkeja soittaa istualteen kotona. Eivät kulje kovin mieluusti mukana. Les Paul taitaa olla se iäsesti haaveeksi jäävä instrumentti, ei kannata edes yrittää.
 
Gabe
23.06.2012 15:32:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eipä ne minun kohdalleni sattuneet yksilöt kovin kaulapainoisia ole olleet, aika ohut kaulaisia. Onhan se keveämpi kuin lankku mutta ei mikään höyhen.
 
Elämäni tarkoitus on olla varoittavana esimerkkinä muille.
rakinraato
23.06.2012 16:36:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Fender Classic Player Telecaster Thinline Deluxe 3,26 kg, mun firebird päälle 3,9 kg. Punnitsin kitarani, mikään ei ole niin kevyt. Kevein 3,4kg ja sekin on mahonkia. Pitää sitten myös ne halvemmat prs mallit katella, sekä johdannaiset. Mikäs kiire tässä.
 
PIM
23.06.2012 18:52:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun kevyin kokomahonkikitarani eli "Englannin PRS:n" Patrick Egglen Austrian Carve painaa 3,05kg. Ja vink, vink, saattaisi olla myynnissä uusien hankintojen alta pois.
 
Fat Masterson
23.06.2012 20:04:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jostakin on jäänyt semmoinen päähän että Epiphone Ultra painaa vain 2,5 kg. Googlaile, ehkäpä löytyy luotettavampaa tietoa.
 
rakinraato
24.06.2012 08:05:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Fat Masterson: Jostakin on jäänyt semmoinen päähän että Epiphone Ultra painaa vain 2,5 kg. Googlaile, ehkäpä löytyy luotettavampaa tietoa.
Googlailin ja Ultra III 2,05-2,24kg. Tutkitaanpa hieman lisää nyt kun se paino alkoi vaivata, aiemmin en piitannut vaikka hyvin tiesin että paljonkin keveämpiä kitaroita on. Ultraa on liikkunut todella huokeasti torilla.
 
Gabe
24.06.2012 08:28:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos paino on nimenomaan kynnyskysymys etkä varsinaisesti onttokoppaista hae niin DBZ Imperial on ollut ehdottomasti kevein kitara mitä olen ikinä kokeillut, uskomattoman ohut runko.
 
http://www.google.fi/imgres?imgurl= … 4QTk3ryQAQ&ved=0CFUQ9QEwAQ&dur=2985
 
http://www.dbzguitars.com/guitars/electric-guitar/imperial
 
Elämäni tarkoitus on olla varoittavana esimerkkinä muille.
rakinraato
24.06.2012 08:31:59 (muokattu 24.06.2012 08:32:26)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

PIM: Mun kevyin kokomahonkikitarani eli "Englannin PRS:n" Patrick Egglen Austrian Carve painaa 3,05kg. Ja vink, vink, saattaisi olla myynnissä uusien hankintojen alta pois.
 
Kiitos kovasti. Ilahduttava tieto. Valitettavasti PRS:ltäkin kiinnostaa vain SE eli Korealaiset edukkaat. Köyhä uskaltaa tuskin edes ajatella Eggleä. Pudottelen myös tavaroita, ihan tuosta vain varottamatta ote kirpoaa. Toisinaan yhä tunnottomuus vaikeuttaa otteen voiman arvioimista, onneksi se on ollut vähenemään päin. On myös mukava pitää soittimia kaikkien ulottuvilla. Lyhyemmin, arvokitarat eivät sovellu käyttööni.
 
mik
24.06.2012 09:54:45
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on kolme kaiverrettua teleä, laitoin jossain Telecaster-keskustelussa aiemmin ihan höpö-höpöä painoista mittausvirheen vuoksi. Tein uusintapunnituksen ja tulokset oli hihnojen kanssa seuraavat
 
72" Thinline MIJ 3,3kg
JA-90 Thinline 3,2kg
Acoustasonic Telecaster 3,1kg
 
Kahdella ensin mainitulla olen soittanut jo pitkään ja Acoustasonic on jo keikkaolosuhteissa kokeiltu - mikään noista ei ole kaulapainoinen. Itselleni oli yllätys että tuo Acoustasonic oli vain noin vähän kevyempi kuin muut, se kun on enempi koverrettu kuin nuo kaksi muuta.
 
Enemmän tunteella kuin taidolla.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «