Aihe: Metalliin soveltuva basso hakusessa
1 2
Larmer
19.06.2012 00:34:42
Tonniin luulis saavan jo kunnon Eurosarjalaisen Spectorin. Suosittelen käytettynä metsästämään.
Warwickit on suosittuja hevitouhuissa kuten Ibanezit, Spectoriin henk. koht. kallistuisin.
MixonTheHero
20.06.2012 14:17:54
Spectorin Euro 5 LX maksaa uutena 1800 euroa Musamaailmassa ja 1900 Thomannilta. Pitänee alkaa etsimään käytettyä.. Semmoisen voisi saada jopa tonniin.
L.Ruoska
20.06.2012 21:33:43

MixonTheHero: Spectorin Euro 5 LX maksaa uutena 1800 euroa Musamaailmassa ja 1900 Thomannilta. Pitänee alkaa etsimään käytettyä.. Semmoisen voisi saada jopa tonniin.

Käy testaamassa ennenkuin ostat. Musamaailmassa on Spectoreita ja Wawickejä seinä täynnä. Itselle Musamaailman Spectorit on tuntuneet semmosilta "ihan ok" soittimilta kun muutaman kerran olen käynyt stedailemassa. Warwickeissa on ääliömäisesti aina ikäväntuntuiset kielet tehtaalta (Warren omat), mutta yleisesti diggailen enemmän tuntumaa kuin Spectoreissa.

Torilla on parikin viisikielistä Warrea nyt mutta ei varsinaisesti mitään löytöjä jos meinaat että oikein edullisesti pitäis saada. Oman Warwickini bongasin käytettynä Torilta silleen että siltä istumalta lähdin katsomaan ja löin heti rahat kouraan ja vähän myöhemmin pistin custom shop Peavey Cirruksen myyntiin kun ei tullut enää soitettua :) Tällä hetkellä tää Fortress on mun pisimpään paikkansa pitänyt soitin (2008 ostin) enkä nää että se olis lähdössä vaihtoon. Olen siis tullut Warwick-faniksi :)
Cthulhu Fhtagn!
Siderocks
21.06.2012 00:05:21

Leo Lindgren: Käy testaamassa ennenkuin ostat. Musamaailmassa on Spectoreita ja Wawickejä seinä täynnä. Itselle Musamaailman Spectorit on tuntuneet semmosilta "ihan ok" soittimilta kun muutaman kerran olen käynyt stedailemassa. Warwickeissa on ääliömäisesti aina ikäväntuntuiset kielet tehtaalta (Warren omat), mutta yleisesti diggailen enemmän tuntumaa kuin Spectoreissa.

Torilla on parikin viisikielistä Warrea nyt mutta ei varsinaisesti mitään löytöjä jos meinaat että oikein edullisesti pitäis saada. Oman Warwickini bongasin käytettynä Torilta silleen että siltä istumalta lähdin katsomaan ja löin heti rahat kouraan ja vähän myöhemmin pistin custom shop Peavey Cirruksen myyntiin kun ei tullut enää soitettua :) Tällä hetkellä tää Fortress on mun pisimpään paikkansa pitänyt soitin (2008 ostin) enkä nää että se olis lähdössä vaihtoon. Olen siis tullut Warwick-faniksi :)

Joo Warwickin teräskielet on melkoista piikkilankaa jos on tottunut hellempiin nikkelikieliin. Multakin ääni Warwickille, ei jää ihan hevillä (pun intended) jalkoihin. Mutta kuten ketjussa on useasti todettu, mikä tahansa kelepaa tavallaan. Metallitouhuissa olen ite todennut tallahumpparin hyvin toimivaksi ratkaisuksi.
www.myspace.com/heavyspacehero
Miikss
21.06.2012 15:27:34 (muokattu 21.06.2012 15:32:05)
Danny_fox: itse taas totutin itseni noihin warwickin kieliin joitain vuosia sitten. kun hinta oli tosi halpa ja saundi mun makuun aikas hyvä. Nyt kaikki vähemmän karheet kielet tuntuu vähän "vääriltä".

mä antaisin ääneni mille vaan missä on emg aktiivimikit. noissa spectoreissa nyt on ainakin. sopii metallinpaukkeeseen oikein kivasti.

Warwickin kielet oli omasta mielestäni soundiltaan aika persiistä varsinkin metallissa. Pelkästään soundin puolesta ajateltuna itse kallistuisin Rotosoundin teräskieliin, mukavan metallinen soundi lähtee vaikka aika karkeat ovatkin (ei tosin niin karkeat kuin Warwickin omat). Plektrasoittoon mahtavat. Nykyään käytän itse Elixirejä nimenomaan sormisoittotuntuman vuoksi ja on niissä soundikin hyvä, joskaan ei aivan parhaasta päästä metallin soittoa silmälläpitäen.

EMG:n aktiivimikkeihin suhtaudun varauksella nimenomaan sen takia, että aiemmin haukkumassani LTD:n aktiivibassossa oli sellaiset mikit. Soundi oli äärimmäisen laiska ja pehmeä, eikä mitään nuppia ruuvaamalla saanut sellaista oikeanlaista "klangia". Vika voi toki olla myös kielissä ja kaulan säädöissä, mutta ei mulla ole ikinä muissakaan kokeilemissani bassoissa nuo EMG:n aktiivit oikein iskeneet. Ibanezin Bartolinitkin ovat jo huomattavasti paremmat omaan korvaani, Warwickin MEC kuitenkin ehkä suosikkina.

Edit: Mutta toki siis mielipideasioita.
"ei kyllä muhun uppoo, oli pakko sulkee kun "laulu" alkoi, kuulosti niinku joku kiimainen vompatti ois tullu kohti ja ähissy tuskissaan" - Kaverin kommentti linkkaamastani biisistä
Danny_fox
21.06.2012 15:32:44 (muokattu 21.06.2012 15:59:14)
Miikss: Warwickin kielet oli omasta mielestäni soundiltaan aika persiistä varsinkin metallissa. Pelkästään soundin puolesta ajateltuna itse kallistuisin Rotosoundin teräskieliin, mukavan metallinen soundi lähtee vaikka aika karkeat ovatkin (ei tosin niin karkeat kuin Warwickin omat). Plektrasoittoon mahtavat. Nykyään käytän itse Elixirejä nimenomaan sormisoittotuntuman vuoksi ja on niissä soundikin hyvä, joskaan ei aivan parhaasta päästä metallin soittoa silmälläpitäen.

EMG:n aktiivimikkeihin suhtaudun varauksella nimenomaan sen takia, että aiemmin haukkumassani LTD:n aktiivibassossa oli sellaiset mikit. Soundi oli äärimmäisen laiska ja pehmeä, eikä mitään nuppia ruuvaamalla saanut sellaista oikeanlaista "klangia". Vika voi toki olla myös kielissä ja kaulan säädöissä, mutta ei mulla ole ikinä muissakaan kokeilemissani bassoissa nuo EMG:n aktiivit oikein iskeneet. Ibanezin Bartolinitkin ovat jo huomattavasti paremmat omaan korvaani, Warwickin MEC kuitenkin ehkä suosikkina.

no makuasioita. mutta kyllä mun mielestä emg:n mikit, pitää niitä paskoina tai ei on kaikkea muuta kuin pehmeät. kyllä niistä itse on saanut aika räyhäkkää saundia. kyllähän noita noissa spektoreissa juuri käytetään ja nehän kuitenkin kuuluu aika monen metallimiehen kalustoon.

ja oliko siinä ltd:ssä emg aktiivimikit (dc jne.) vai passiivimikit (hz) ja vaan aktiivietunen.
Kun ihmisiä ei syödä, on niitä turha teurastaa.
Miikss
22.06.2012 12:23:27
Danny_fox: no makuasioita. mutta kyllä mun mielestä emg:n mikit, pitää niitä paskoina tai ei on kaikkea muuta kuin pehmeät. kyllä niistä itse on saanut aika räyhäkkää saundia. kyllähän noita noissa spektoreissa juuri käytetään ja nehän kuitenkin kuuluu aika monen metallimiehen kalustoon.

ja oliko siinä ltd:ssä emg aktiivimikit (dc jne.) vai passiivimikit (hz) ja vaan aktiivietunen.

Taispa itseasiassa olla HZ jos oikein muistan ja aktiivietunen. Eli vissiin passiivit siinä tapauksessa. Olin vaan siinä käsityksessä että ne ois olleet aktiivimikit.
"ei kyllä muhun uppoo, oli pakko sulkee kun "laulu" alkoi, kuulosti niinku joku kiimainen vompatti ois tullu kohti ja ähissy tuskissaan" - Kaverin kommentti linkkaamastani biisistä
Danny_fox
22.06.2012 12:27:34
Miikss: Taispa itseasiassa olla HZ jos oikein muistan ja aktiivietunen. Eli vissiin passiivit siinä tapauksessa. Olin vaan siinä käsityksessä että ne ois olleet aktiivimikit.

joo aikamonen mielestä noi hootstetat on ihan paskaa. jos toki monet ei emg:stä välitä muutenkaan. onhan niissä toki sellainen omanlaisensa saundi, joka ei kaikkiin uppoa.
Kun ihmisiä ei syödä, on niitä turha teurastaa.
sigil
06.07.2012 23:43:06

öl m: Heitän peliin ruskean aasin: http://www.thebeatlesonline.com/images_guitars/hofner_500_1_1963.jpg

Diversity FTW.

Näyttää ihan viulu-munalta tai muna-viululta.
Jooba
09.07.2012 13:36:36
Danny_fox: joo aikamonen mielestä noi hootstetat on ihan paskaa. jos toki monet ei emg:stä välitä muutenkaan. onhan niissä toki sellainen omanlaisensa saundi, joka ei kaikkiin uppoa.

Passiivimikit kun on kiinni niin bassossa pitää olla hyvät puut samalla ja säädöt kohdillaan. Mä en ymmärrä sitä, että jengi dissaa jotakin mikkejä, koska basso on voinut olla vaan täysi susi ja aiheuttaa tunkkaista/honottavaa soundia tai mikä ikinä nyt kutakin kyrsii.

Nim.merk. Spector Legend 4 Custom, EMG HZ mikit ;)
Jooba
09.07.2012 13:41:18
Miikss: Taispa itseasiassa olla HZ jos oikein muistan ja aktiivietunen. Eli vissiin passiivit siinä tapauksessa. Olin vaan siinä käsityksessä että ne ois olleet aktiivimikit.

Aika harvassa LTD mallissa on Hz mikit vaan yleisimmin niissä lukee ESP. Mikä basso oli kyseessä?
Miikss
12.07.2012 17:40:00 (muokattu 12.07.2012 17:40:42)
Jooba: Aika harvassa LTD mallissa on Hz mikit vaan yleisimmin niissä lukee ESP. Mikä basso oli kyseessä?

B-205, nykyään ainakin tulee ESPin omilla mikeillä, mutta tuossa kyseisessä härväkkeessä oli tosiaan EMG:t. En tiedä onko vanhempaa mallia jolloin siihen kuului kyseiset mikit vai onko lisävaruste / jälkeenpäin vaihdettu.

Ja toki voi olla myös muussa vika kuin pelkästään mikeissä, mutta henkilökohtaisesti en ole ikinä saanut EMG:n HZ:toista hyvää soundia, mitä myös kaupoissa olen muutamaa kyseiset mikit omistavaa härveliä testannut. Myös Spectoreita. Pitäisi kyseisen merkin aktiivimikkeihin tutustua kanssa vissiin.
Mä vaan
14.07.2012 21:01:13 (muokattu 14.07.2012 21:04:45)
öl m
15.07.2012 00:20:52
sigil: Näyttää ihan viulu-munalta tai muna-viululta.

Metallihommat onnistuu vaikka viululla jos vaan on munaa.
http://www.mikseri.net/user/kasmra
Miikss
16.07.2012 15:26:50
öl m: Metallihommat onnistuu vaikka viululla jos vaan on munaa.

http://www.youtube.com/watch?v=_cBwRsSFEn0

Ei toki ihan pelkästää viululla tehtyä metallia, mutta kyseinen soitin on kuitenkin bändissä ihan "vakiona".
-jj-
20.08.2012 03:09:04

Warren viiskielisellä aktiivicorvetella on tullut vedeltyä metallia, välissä progea ja öh progahtavaa metallia nyt kymmenisen vuotta ja oikein hyvin on toiminut. Rotosoundin kielet olis muuten hyviä siihen, vaan H kielen ohennusta ei tallapäässä ole, niin olenkin käyttänyt ko. soittimessa warren omia Black label kieliä. Varabassoa ei ole ikinä tarvinnut käyttää keikoilla, joten luotettava kampe on ollut. Nyt se jäänee varabassoksi, kun varmaan tuota Kayentaa käytän jatkossa eka keikan kokemusten perusteella. Voisin sitäkin kovasti kehua, vaan ei tuohon hintaluokkaan saa asettumaan sitä mitenkään. Silti se on aivan mahtipeli =)
HermanniJakonen
24.08.2012 11:10:17
Oon mä tolla Squierillani soitellut metalliakin, ihan hyvin se on toiminut.
j4kk1
25.08.2012 13:20:46 (muokattu 25.08.2012 13:26:06)
Tässä olis aika hyvin metalliin istuva basso, *köh köh*

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=667797
Ostetaan harley benttoneita!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)