Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: 7-kielinen?
1
Archferumphis
19.06.2012 22:07:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tarkoituksena olisi hankkia eka seiska. Hintaluokka saisi olla n. 400-600€.
 
Tutkimisen jälkeen olen tullut siihen tulokseen että tulee hankittua Ibanez tai Schecter. Oon kuullut hyvää palautetta Schectereiden paremmasta hinta-/laatusuhteesta, mutta kritiikkiä siitä että kaula on liian paksu.
Ibanezin ohuesta kaulasta olen kuullut paljon kehuja. Kritiikki taas on tullut siitä, että matalimmat saundit yleensä menevät mössöksi huonompien pickupien takia.
 
Tiedättekö missä näitä pääsisi kokeilemaan pk-seudulla? Minkälaisia kokemuksia jengillä on näistä? Kiitoksia vastauksista.
 
TTV
19.06.2012 22:20:48 (muokattu 19.06.2012 22:23:23)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Levytukku: Ibanez, Musamaailma: LTD, Schecterin jälleenmyyjää en nyt muista. Itellä ollu 2 Schecterin seiskaa ja 2 Ibanezin seiskaa, kaikista pidin mutta kaikki on myös vaihtuneet pois. Kannattaa aloittaa kokeilu Ibanezilla ja siirtyä sitten muihin merkkeihin jos et löydä mieleistä.
 
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
Spike
19.06.2012 22:37:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Se kaulan paksuus on puhtaasti mielipideasia. LTD:t on siitä välimaastosta.
 
Shredator
19.06.2012 23:48:03
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Schecteriä myy Soundtools. http://www.soundtools.fi/
 
Oma suosikkini Schecterin seiskoista on Blackjack. Mahonkirunko, ebenotelauta ja mattapintainen kaula. Toki Hellraiseriakin kannattaa tyypata. Siinä tosin se maalattu kaula tuntui vaikeammalta soittaa kuin Blackjackissa. Puoti myy alta Thomannin hintojen, nuo nettisivujen hinnat on ihmeellisen korkealla.
 
Nomen est omen.
Archferumphis
23.06.2012 19:19:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitoksia vastauksista. Lisää mielipiteitä otetaan edelleen vastaan.
 
FateWhispered
23.06.2012 20:35:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse ostin torilta 300e Ibanezin RG7321 johon oli päivitetty Dimarzion mikit ja talla vaihdettu. Hintaansa nähden aivan loistava ja varmasti pääsee hyvin sisään seiskakielisiin. Soundimaailma on mikkien puolituksineen aika laaja. Itselle oli ensimmäinen seiska.
 
Hillboy
23.06.2012 23:45:06
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Varmaan itsekin kallistuisin Ibanez-Schecter-akselille. Tatsia silmälläpitäen tsekkailisin varmaan hieman pidempiskaalaisia malleja. Esim Ibanez RGD (26.5) ja taitaa Hellraiseristakin löytyä tommosta "semibaritoni"-skaalasta. Ei oo alakielet niin löysät jos soittelee matalammista vireistä.
 
- L
 
ps. itse en ole koskaan omistanut seiskaa, mutta lyhyiden tutustumistuokioiden perusteella tsekkaisin myös pidempiskaalaiset perus 25,5"-keppien lisäksi
 
"Mun vasen käsi on vitun huono! Sama kun soittasin kullillani..." - Ville
Supercolio
24.06.2012 22:14:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaveri osti Iban seiskan (S-sarjaa) ja siihen tais vaihtuu mikki nii nopee ku pysty. Itse oon soitellu sillä ja loistava peli se on. Mikit tosiaan kakat, että ne kun vaihtaa niin hyvin sellaisella soittelee. Itteeki on kaasutellu Schecterin hellraiser-seiska. Komea keppi.
 
Porscu
25.06.2012 10:56:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos pystyt vaihtaan mikit, niin Ibanez on tosiaan todella hyvä keppi.
 
nic0us
26.06.2012 12:38:50
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Omiin käsiin ei taas tuo Ibanezin kaula sovellu yhtään ja Schecter ehkä hiukan liian paksu omaan makuun. ESP/LTD on sopiva mulle jos seiskoista puhutaan.
 
Eli kaulojen osalta se on siis täysin mielipidekysymys mikä tuntuu parhaimmalle.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «