Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Andy Timmons
1 2
Goljatt
18.06.2012 13:32:26
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kas, hei!
 
Olen tässä jo pitkään kaupitellut omaa Timmonsin signaturea, ja vaikka olen laskenut hintaa vaikka kuinka eikä ketään tunnut kiinostavan. En tiedä onko se liian kallis, tosin JEM:it taas tuntuvat ihan menevän kaupaksi. Yirtin jopa vaihtaa päikseen saman hintaluokan kitaraan, mutta tyypillinen vastaus on ollut "ei vaihtoja"
 
En ymmärrä minkä takia yli 2000e kitara ei tunnu riittävän Jemiin.
 
-Eetu
 
Oh, suits you sir!
Burn
18.06.2012 13:45:17
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Goljatt: Kas, hei!
 
Olen tässä jo pitkään kaupitellut omaa Timmonsin signaturea, ja vaikka olen laskenut hintaa vaikka kuinka eikä ketään tunnut kiinostavan. En tiedä onko se liian kallis, tosin JEM:it taas tuntuvat ihan menevän kaupaksi. Yirtin jopa vaihtaa päikseen saman hintaluokan kitaraan, mutta tyypillinen vastaus on ollut "ei vaihtoja"
 
En ymmärrä minkä takia yli 2000e kitara ei tunnu riittävän Jemiin.
 
-Eetu

 
Timmons on kato niin nevöhööd, että kukaan ei halua sen signaturea kun sillä on niin vaikea lesoilla. Tytöt kattoo vaan säälivästi kun menet niille Jemin sijaan , että "Kato kato mul on täs kahen tonnin kitara, Andy Timmonsin sigukeppi."
 
Kato.
 
M4ss3 m/: Ajatukset oli lähinnä alakerran ilmaisissa karkeissa ja Pepsissä. NEREUS
Kimmo72
18.06.2012 13:53:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Burn: Timmons on kato niin nevöhööd, että kukaan ei halua sen signaturea kun sillä on niin vaikea lesoilla. Tytöt kattoo vaan säälivästi kun menet niille Jemin sijaan , että "Kato kato mul on täs kahen tonnin kitara, Andy Timmonsin sigukeppi."
 
Kato.

 
Nii. Ja Jemi on palio hianompi.
 
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.
"She said I dont like Dream Theater that much, but I had a pen, and some paper, so what the fuck..." -Kevin Moore
Goljatt
18.06.2012 14:02:03 (muokattu 18.06.2012 14:03:33)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Haha, hyvä pointti! Bootsy Collinsin se tähdenmuotoinen basso taitaa mennä samaan kategoriaan.
 
Oh, suits you sir!
ballfish
18.06.2012 14:02:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kun samaan hintaan saa suhria ja laatufenkkuja niin moni vierastaa kallista ibaa.
 
"Vaikka ajatus 170 euron pitsasta Simpeleellä, kera omien PA-kamojen, eräänä maanantaina houkuttelee, tämä ilmoitus kuulunee torille." -moderaattori
oiva tumpeloinen
18.06.2012 14:05:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vähän ikävä homma niille, jotka ovat Ibanezinsa uutena ostaneet, mutta niiden arvo käytettynä putoaa yleensä todella paljon. JEMit liikkuu tuohon sun pyyntiin, ja ne on uutena kalliimpia kuin AT100. AT100:ia näkee torilla tonnin pintaan, ja siltä pohjalta saanet vielä jonkin aikaa kitaraa myydä. Ibanezin hintaongelmaa selittänee kitaroiden tasalaatuisuus ja RG-mallien isot myyntiluvut. Tonnisarjalaisen RG:n, samoin kuin 2000-sarjalaisenkin, saa käytettynää 500 euron pintaan. Välillä halvemmalla, välillä kalliimmalla näkyy olevan pyynnit. Ja kun laatu ei niin kauheasti heittele, niin on aika vaikea porukan mieltää, miksi maksaa tuplasti eri väristä ja parista mikistä.
 
Näin mun $0,02.
Goljatt
18.06.2012 14:05:28
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ballfish: Kun samaan hintaan saa suhria ja laatufenkkuja niin moni vierastaa kallista ibaa.
 
Pitää siis käydä vielä katsastamassa Fender-osasto uudestaan. Laittaa vain hintahaitarin sopivaksi.
 
Oh, suits you sir!
Krice
18.06.2012 17:40:07
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

oiva tumpeloinen: Ibanezin hintaongelmaa selittänee kitaroiden tasalaatuisuus ja RG-mallien isot myyntiluvut. Tonnisarjalaisen RG:n, samoin kuin 2000-sarjalaisenkin, saa käytettynää 500 euron pintaan.
 
Niin ja uuden laadukkaan RG:n saa tonnin paikkeilla. Nimimallit on varmaan tuossa suhteessa hankalia, koska sitä nimilisää usein on melko reippaasti.
 
Ukkovaari
18.06.2012 19:26:46 (muokattu 18.06.2012 19:28:11)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Goljatt: Kas, hei!
 
Olen tässä jo pitkään kaupitellut omaa Timmonsin signaturea, ja vaikka olen laskenut hintaa vaikka kuinka eikä ketään tunnut kiinostavan. En tiedä onko se liian kallis, tosin JEM:it taas tuntuvat ihan menevän kaupaksi. Yirtin jopa vaihtaa päikseen saman hintaluokan kitaraan, mutta tyypillinen vastaus on ollut "ei vaihtoja"
 
En ymmärrä minkä takia yli 2000e kitara ei tunnu riittävän Jemiin.
 
-Eetu

 
Ei tuo pyynti mikään paha tuosta ole (1450 €), tuo taitaa olla tällä hetkellä uutena siinnä sh 2650 € paikkeilla eli ei tuo siihen nähden ole mikään kovin paha hinta.
 
Täällä puhuttiin Fendereistäkin, johon mun on pakko todeta, että viimeksi kun stratoa kattelin päädyin juurikin tähän AT100 sen takia, että on laatupeli ja taipuu hyvin eri juttuihin, testailin myös Fendereitäkin nipun muttei yksikään yltänyt mun makuuni Andyn tasolle, ei edes Custom Shopin vehkeet, mutta tämä on siis vain mun mielipide ja yksi tietysti mikä myös osaltaan vaikutti oli AT100 omanlaisensa soundi ja taipuvuus sekä mm. tallaratkaisu, kaula ym.. (niin ja edellä oleva ei tarkoita sitä, että Fenkut ois joteinkin huonoja)
 
Mä sanosin aloittajalle, ettei kande halvalla myydä tuota mutta toki jokainen tekee mitä itse haluaa.
 
ballfish
18.06.2012 21:13:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Täytyy vielä Timmonsista sanoa notta loiston päivinään Danger Dangerissä veteli Kramerillä joten eipä siitäkään sitten mojopisteitä Iballe =)
 
"Vaikka ajatus 170 euron pitsasta Simpeleellä, kera omien PA-kamojen, eräänä maanantaina houkuttelee, tämä ilmoitus kuulunee torille." -moderaattori
kiriminni
18.06.2012 23:01:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mua ainakin ärsyttää tossa kitarassa 41mm leveys yläsatulassa.
Eihän sinne mahdu sormet,siis mun kokoiset.
Ilmeisesti Andy Timmonsilla on sirot sormet.
Kitarassahan ei mitään "vikaa"ole,ehkä ennakkoluulot monella vaikuttaa.
 
oiva tumpeloinen
18.06.2012 23:54:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ukkovaari: Ei tuo pyynti mikään paha tuosta ole (1450 €), tuo taitaa olla tällä hetkellä uutena siinnä sh 2650 € paikkeilla eli ei tuo siihen nähden ole mikään kovin paha hinta.
 
Jos nyt kuitenkin lähdettäisiin siitä hinnasta, mihin tuota kaupasta saa. Jos Toomannian hinta on ollut 2150, ja Levytukku harvoin jää jälkeen niistä hinnoista, niin ihmettelen kovasti, kuka siitä maksaa ovh:n. Ja jos vielä jatketaan siitä, mitä aiemmin sanoin, niin eipä ole aina uuden hinnalla ollut paljon tekemistä käytetyn kanssa. Ibanezeilla on tapana notkahtaa pahasti käytettyjen hinnassa. Ja vieläkin voidaan sanoa, että noita tosiaan on mennyt tonnin pintaan torilla. Siihen nähden voipi sanoa, että tuo on kyllä sen hintainen, ettei sitä kukaan osta, jos ei ole juuri pakko AT:ta saada. Ja aika harvalla tuntuisi loppupeleissä olevan.
Ukkovaari
19.06.2012 00:11:06 (muokattu 19.06.2012 00:18:30)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

oiva tumpeloinen: Jos nyt kuitenkin lähdettäisiin siitä hinnasta, mihin tuota kaupasta saa. Jos Toomannian hinta on ollut 2150, ja Levytukku harvoin jää jälkeen niistä hinnoista, niin ihmettelen kovasti, kuka siitä maksaa ovh:n. Ja jos vielä jatketaan siitä, mitä aiemmin sanoin, niin eipä ole aina uuden hinnalla ollut paljon tekemistä käytetyn kanssa. Ibanezeilla on tapana notkahtaa pahasti käytettyjen hinnassa. Ja vieläkin voidaan sanoa, että noita tosiaan on mennyt tonnin pintaan torilla. Siihen nähden voipi sanoa, että tuo on kyllä sen hintainen, ettei sitä kukaan osta, jos ei ole juuri pakko AT:ta saada. Ja aika harvalla tuntuisi loppupeleissä olevan.
 
Levytukussa hinnat ei ainakaan viimosen mun ostoksen suhteen ollu tippunu vaan päinvastoin ihan reilun usean sadan euron nousu, Thomannin hinta on tuo 2150 ja tällä hetkellä en oikein usko että lähtee kovin paljon alle tuon, ehkä 2050 - 2100 mikä merkitsee, että torilla jos noita on lähteny hintaan 1000 € niin halvalla on lähtenyt kun hinta on puolittunu kun eikös se muusikkojen.net nyrkkisääntö ole n. 30% uuden hinnasta tai vaikka se ois 40% niin silti tuosta pitäis saada 1200 jos nyt verrataan tuohon 2000 hintaan uutena mihinkä en oikein usko kun hinta on nykyään tiukka tuossa vehkeessä. Jos nyt aloittajan pitäis hintaa pudottaa niin kyllä tuosta pitäs saada tuo 1200 euroa tai sitten ei kannata myydä ollenkaan, muussa tapauksessa menee aivan liian halvalla.
 
Uusien hintoihin linee vaikuttanut tuo Japanin tsunami aiheuttama tuho.
Samaa mieltä että ovh tai siis sh tuskin kukaan suostuu maksamaan mutta tänä päivänä Levytukun hinnoittelu on varsin tiukkaa. Mä olen aika monta sähkistä sieltä ostanu ja saanu aina hyvän hinnan eli edullisesti, nyt ei enää näin ole ollut eli ovh:sta tai siitä sh:sta tuskin saa enää paljoakaan ales, useammassa liikkeessä taitaa tänä päivänä olle ns. hinnat laitettu lähelle nettiliikkeiden hintoja ja joista ei paljoa sitten edes käteisostoksena saa ales.
 
Mutta joo, ei sen enempää tuosta hinnasta, hyvä laadukas vehje, ainakin mulla on varsinainen helmi ja mun hyppysiin tuo sopii vaikka soittelen myös selvästi paksumpikaulaisilla kitaroilla, ohkainenhan tuo kaula tuossa on, mutta kaikkeen tottuu.
 
oiva tumpeloinen
19.06.2012 00:18:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ukkovaari: Levytukussa hinnat ei ainakaan viimosen mun ostoksen suhteen ollu tippunu vaan päinvastoin ihan reilun usean sadan euron nousu, Thomannin hinta on tuo 2150 ja tällä hetkellä en oikein usko että lähtee kovin paljon alle tuon, ehkä 2050 - 2100 mikä merkitsee, että torilla jos noita on lähteny hintaan 1000 € niin halvalla on lähtenyt kun hinta on puolittunu kun eikös se muusikkojen.net nyrkkisääntö ole n. 30% uuden hinnasta tai vaikka se ois 40% niin silti tuosta pitäis saada 1200 jos nyt verrataan tuohon 2000 hintaan uutena mihinkä en oikein usko kun hinta on nykyään tiukka tuossa vehkeessä. Jos nyt aloittajan pitäis hintaa pudottaa niin kyllä tuosta pitäs saada tuo 1200 euroa tai sitten ei kannata myydä ollenkaan, muussa tapauksessa menee aivan liian halvalla.
 
1000-1100 noista on näkynyt pyydettävän niinä harvoina kertoina, kun niitä torilla näkyy mahdollisesti liikkuvankin. Ja niin ikävää kuin se onkin, ei ole ainakaan mun silmiin juuri osunut tuolla nyrkkisäännöllä liikkuvaa Ibanezia. Kohtuullisen osuva lienee tällä hetkellä varattuna oleva Apex100, minkä pyynti on tasan tonnin. Thomannin hinta karvan reilut pari donaa. Sama keppi oli jonnin aikaa torilla ennen tuota hintaa. Niin se vain näyttäisi menevän. Samaa trendiä on RG:eiden kohdalla. En tiedä, miksi tuo kyseinen AT tekisi kovasti poikkeusta tuosta.
 
Uusien hintoihin linee vaikuttanut tuo Japanin tsunami aiheuttama tuho.
 
Se voi hyvinkin olla. Mutta niin kauan kuin Thomann roikottaa omaa hintaansa tuosta, ei se kovin kauaksi siitä voi karata. Tässäkin ketjussa on kuitenkin mainittu jo muitakin keppejä, mitkä lienee tällä hetkellä halutumpia ja ne painii tuossa 1400 euron hintaluokassa käytettynä.
Ukkovaari
19.06.2012 00:22:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuota ei ole Thomannilla varastosta eli tuo Thomannin hinta tuskinpa tulee olemaan tuo mitä niiden sivuilla on, koska ne joutuu ostamaan sen sisään kovempaan hintaan kuin mihinkä tuo myyntihinta perustuu (tämä tosin on ei ihan faktaa vaan olettama ja juurikin sen perusteella mitä olen Levytukussa asiasta keskustellu, mäkin odotelin viimeistä ostosta n. 8-10 kk:ta ja kun vihdoin tuli niin hinta oli noussu 500 euroa ja sama on tuossa AT100)
 
Mutta mielenkiinnolla pakko seurata miten tuo Thomannin hinta tulee olemaan jos saavat tuotteen varastoon, epäilen silloin tuota 2150 hintaa kun vertaan sitä Levytukun hinnoitteluun, ellei nyt sitte asia ole heittänyt totaalisesti häränpyllyä näiden kahden kaupan hinnoissa, mutta katotaan.
 
Ääähhhh.. ei pitäny enää hinnoista meikän pälistä mutta kun olit niin nopee ja mulla tuo äskeinen vielä kesken :-)
 
stumpe
19.06.2012 17:28:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En kauheasti iboista tiedä, mutta eikös se vanhempi s-sarjalaisen näköinen AT-signature liene aika haluttu, ja siinä taitaa olla ulkonäössä enemmän krumeluuria. Mutta makuasioita sanoi kissa kun persettään nuoli.
 
_Tony_
20.06.2012 01:46:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Burn: Timmons on kato niin nevöhööd, että kukaan ei halua sen signaturea kun sillä on niin vaikea lesoilla. Tytöt kattoo vaan säälivästi kun menet niille Jemin sijaan , että "Kato kato mul on täs kahen tonnin kitara, Andy Timmonsin sigukeppi."
 
Vaikkaan että Burn taitaa olla aika pitkälle oikeassa. Lisäksi kysymys ei ole pelkästään lesoilusta, mutta koska suuri osa potentiaalisista asiakkaista ei ole koskaan kuulleet Andy Timmonsista niin on vaikea hahmottaa että mikä tossa kitarassa vois mahdollisesti olla se kova juttu miksi sitä pitäis haluta.
 
Henkilökohtaisesti diggaan Andy Timmonsin soitosta ja biiseistä. Mutta mun mielestä kun sitä kuuntelee niin tulee mieleen että enemmän siitä soundista tulee sormista ja tekniikasta kuin kamoista. Andylla on aivan vitun hyvä tatsi.
 
"Talking about music is like fishing about architecture" - Frank Zappa
Ilelee
20.06.2012 20:45:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Musta toi ei ole paha hinta, olisin itekkin kiinnostunut jos talous antais periksi, on vielä malli jota itse olen hieman katellut "sillä silmällä". Kiinnostus ei mitenkään liity itse Timmonssiin, jota en ole koskaan edes tainnut kuulla.
 
Näissä torilta hankinnoissa on vaan aina vähän se ongelma, että sit kun hintaa alkaa olemaan toista tonnia, ja kun rahoitus pitäis hoituu käteiselle niin vaikeeks menee. Tää talous tuntuu menevän vuodesta toiseen etukenossa, että luottokorttia tollaisissa ostoksissa pitäis aina päästä vinguttaa. Ehkä mä joskus saan vielä säästettyä sopivan summan rahaa, että pääsis toria hyödyntään ihan kunnolla.
 
Mielenkiintoista kuulla noista ibanezien jälleenmyyntiarvoista, kuitenkin niin nuo paremmat, prestiget sun muut on laatukeppejä. Ehkä niitä sitten on vaan liikaa saatavilla ja se painaa hintoja alas. Näissä signaturemalleissa kun vielä on tosiaan sitä nimilisää aika reippaasti vs. normaalit mallit.
 
Alfons Åberg
20.06.2012 21:49:28 (muokattu 20.06.2012 21:53:30)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sanoisin
 
a) Monet karsastavat signature -malleja. Pelätään että hinnassa on nimilisää, nimi ei kiehdo ym.
 
b) Ibanezista ei ole totuttu maksamaan paljon. Merkki tekee hyviä budjettiluokan soittimia, eikä kalliimman pään soittimilla ole samaa statusarvoa niin laajassa mittakaavassa kuin F -ja G-merkkisillä
 
c) Ja sitten asia, mitä on parissa muussakin myyntiketjussa pohdittu. Tämänhetkinen maailmantalouden tilanne. Ihmiset eivät kuluta samaan malliin ja hintatietoisuus on lisääntynyt. Moni muukin tavara liikkuu hitaammin kuin ennen. Auto -ja prätkäpalstoilla valitellaan samaa, että miksi ei mene kaupaksi.
 
Ja yleensäkin, kenelläkään ei ole rahaa. Moni eli "pysähtymättömän talouskasvun" hulluina vuosina (n. 2005-2008) yli varojensa ja niitä jälkiähän nyt korjaillaan.
 
Ja toisekseen, rahankäyttökulttuuri on pielessä näinä pikavippien, käänteisten asuntolainojen, nollakäsirahojen ym. aikana. Mitään ei muka tarvitsisi maksaa heti. Vaikka se, että pitäisi löytyä pari kolme tonnia käteistä että saat yksityiseltä ostettua käytetyn auton, tulee monille aivan uutena ja hämmentävänä asiana. Mitä, ei osarilla? Ja sitten mennään liikkeisiin kyselemään et "mites rahotus kun ei oo luottotietoja?".
 
Tunnuksesi on pistetty jäähylle, joka on voimassa 26.01.2012 13:48 asti. Jäähyn syy: Perseily "Opiskelusta" -ketjussa.
PekkaM
20.06.2012 22:23:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miksi sitä myymään jos se kerran on niin mainio?
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «