Aihe: Slappi bassot
1 2 3
balzary
20.04.2004 11:31:39

mikä on kohtuuhinta? jos ei 1000e ole liikaa niin music man tai neuser on släpissä ollu mun mieleen. käytettynä neuseria varmaan saa tuon allekin mallista riippuen jos niistä joku haluaa luopua. music manin halvempia versiota (OLP, SUB) varmaan kannattaa testata myös.
Johannes_t
20.04.2004 11:36:09

Warwick.
mr.bungle
20.04.2004 11:45:00

Elikkä millasta bassoa suosittelisitte tommoseen slappaamiseen?
ibanezin atk sarjaa kattelin mutta niitä ei enää tehdä(??)
sanokaapa semmosia Kohtuuhintasia bassoja joissa on hyvä kieliväli ja hyvä saundi?
kiitos

ATK -sarjaa on edelleen myynnissä, ja vieläpä alennusmyynnissä Thomannilla (ATK 405). Tosin se legendaarinen släppi-ATK jota Mark White/Spindoctors käytti on saarnirunkoinen 304 tai 305.

Hyviä suosituksiakin tuolta tuli. Musicman on jo legenda, Neuseria kehutaan aina kun puhutaan släppäilystä, ja parhaat släppisaundit oon itse saanut Warwickin Thumb BO:sta.

Ei kuitenkaan kantsi unohtaa Fenderin Jazziakaan. Joku saarnirunkoinen jazzari olis varmaan kova.
Keny
20.04.2004 11:48:11
Fender Marcus Miller siganture on kyl hyvä siihen munsta.
Noi edellämainitut on kans erittäin hyviä ja MTD Heir on kanssa hyvä siihen hommaan.
Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits
Slapit_87
20.04.2004 11:52:54
Jos vähän aiheesta poiketaan, niin mikä olis hyvä SLÄPPI VAHVISTIN?? Olisko Gallien-Krüegerin 700RB II? Sitä tässä olen kattellut lähinnä, mutta joo... Semmonen Marcus Miller tai Flea soundi olis mulle passeli.
Live fast, die young!!
balzary
20.04.2004 11:53:57

no luulis että ebs:llä irtoo
Slapit_87
20.04.2004 11:57:57
no luulis että ebs:llä irtoo

OK. Ebs:ät on vaan ihan vitun kalliita. Täytyy alkaa säästään...
Live fast, die young!!
balzary
20.04.2004 11:59:16

halvemmista oon ihan ok släpit saanu esim hartkella. osta ebs:n multicomp :)
Johannes_t
20.04.2004 12:02:45

Tereve! Meinasin juuri tuota kompuraa ehdottaa myös. Mutta luulisi, että mikä tahansa _hyvä_ kaappi (toistaa ylä- ja alapäätä tarvittavissa määrin) hoitaa homman. Kuten aina, minäkin suosittelen EBS:n tuotteita, maksat kato osarilla :D
Johannes_t
20.04.2004 12:03:51

Tereve! Meinasin juuri tuota kompuraa ehdottaa myös. Mutta luulisi, että mikä tahansa _hyvä_ kaappi (toistaa ylä- ja alapäätä tarvittavissa määrin) hoitaa homman. Kuten aina, minäkin suosittelen EBS:n tuotteita, maksat kato osarilla :D

EDIT: Mutta ennen kuin kattelet vaffaria, niin hommaa Basso...
Slapit_87
20.04.2004 12:05:26 (muokattu 20.04.2004 12:07:03)
Mistäs kaupasta kannattais alkaa kyseleen? (Tampereelta??), vai pitäiskö ihan tilata jostain?? Mulle on ihan sama mikllä ritsalla soitan, mutta vahvistin on asia erikseen. Sitäpaitsi onhan mulla se Ibanez Roadster DiMarzion mikeillä...
Live fast, die young!!
Slapit_87
20.04.2004 12:08:24 (muokattu 20.04.2004 12:12:58)
Ai niin, ja pakko mun on joku vahvari hommata, kun vanha pamahti, enkä kehtaa joka keikalle lainata kaverilta, niin vois ehkä ostaa kerrasta kunnollisen, kun ei huvita enää sijoittaa paska-kamoihin...
Live fast, die young!!
balzary
20.04.2004 12:29:11

kirjaappa budjetti sun muut rajotteet näkyville niin helpottaa keskustelun käymistä.
HC-Audio
20.04.2004 15:32:21

Siitä saarnibodysta se hyvä peukkusaundi kyllä lähtee. Musarit, neuserit, warwickit, muut kalliimmat käsintehdyt hifivehkeet ja jazzit. Voisit ehkä teettää jollain kotimaisella soitinrakentajalla itelles unelmabasson alle tonniin.. iteki sitä joskus harkitsin
"Isona ostan suuret sikalakengät ja juon paljon kaffia" -Poika 5v. Lapuan linkki
Pallisti
20.04.2004 15:52:45
Mun mielestä släppäilyssä pitää olla aktiivimiksit. Jos mikit ovat hyvät, niin tämän jälkeen basson mallilla ei mielestäni ole niinkään väliä. Kunhan sillä on hyvä soittaa.

EBS, SWR, Ashdown...
"Vaadimme Pallistin pallit kehiin!!" -kid ego www.collarbone.tk
Keny
20.04.2004 15:53:31
halvemmista oon ihan ok släpit saanu esim hartkella. osta ebs:n multicomp :)

Juu komppaan tota ideaa.Eli toi multicomp antaa hyvän räväkän soundin jos ei viellä oo varaa EBS kamoja ostaa.
Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits
Johannes_t
20.04.2004 16:24:58

Mistäs kaupasta kannattais alkaa kyseleen? (Tampereelta??),
Käydään oikein yhdessä retkellä Tampereen musiikissa tapaamassa Pasi Riikosta: helevetin asiantunteva ja ystävällinen palvelu.
käki
20.04.2004 16:31:04 (muokattu 20.04.2004 16:45:02)
Kaipa se riippuu paljon myös vahvistimen asetuksista tuo hyvä slappisoundi.

Slappibassoista sen verran, että munsta aika monella bassolla saa ihan kivan slappisoundin aikaan. Riippuu paljolti, millaista slapsoundia hakee.

Erilaiset mikki-/elektroniikkakonfiguraatiot vaikuttavat soundin luonteeseen paljon.

Precision-tyyppisissä bassoissa, joissa on 1 p-mikki(sellainen 2-osainen) soundi tulee olemaan melko pyöreähkö, presarin ominaissoundin kaltainen. Itse suosin yleensä modernimpaa soundia, vaan kyllä tuollainenkin soundi on ihan hauska 70-luvun rymistelyihin.

Omat kokemukset: Omasta SUB-Musarista irtoaa sellainen kohtuullisen hifi musari-slappisoundi, 2-humbuckerisesta G&L:stäni hieman erilainen. Musariani käytän useammin peukuttamiseen. G&L:ää en niinkään, se tarvitsisi slappiin uudehkot kielet ja matalamman actionin D- ja G-kielille. SUBilla peukkusoundi pysyy uskomattoman hyvänä, vaikka kielet olisivat vanhatkin. Hartke-komboni säädöt ovat lähes flatit, sekä peukutuksessa että muussa soitossa, ainoastaan hieman buustia alakeskiäänissä.

edit: en lähde suosittamaan mitään bassoa erikseen, mutta 1-mikkisellä presarilla on mahdoton päästä Marcus Millerin soundiin, jos sitä hakee.
Free Your Mind And Your Bass Will Follow
Hytne
20.04.2004 18:31:31
Fender Marcus Miller siganture on kyl hyvä siihen munsta.

Pitääkö nuo Fenderin MM- mallit tilata jostain ja mihin hintaan yleensäkin saa?
Deere on kone, muut on leluja!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)