EJ84 18.06.2012 13:29:37 (muokattu 18.06.2012 13:34:10) | |
---|
Epämuusikko: Sinänsä erittäin tärkeän taiteenfilosofisen keskustelunne lomaan laitan tähän viikonlopun viininjuonnin sivutuotteita. Aluksi vaikka http://youtu.be/mRLw6-ckCAo IHQ. Makkeeta että wuhani kerrankin toimii jossakin jutussa! Taivutteletko tarkoituksella/tietoisesti bassorumpua parissa kohdassa? |
Kailis: En ole kuunnellut radioa 25 vuoteen ja suurin osa (n. 80%) kuuntelemastani musiikista tulee vinyyliltä. Mutta mä oonkin dinosaurus. Susta tulee tolla menolla kohta Suomen kysytyin vintagejermu! Joskus virta katkeaa tai sitä on liikaa -
mut voi tahto nuorallatanssijan nostaa ilmaan. |
Duro 18.06.2012 15:03:40 (muokattu 18.06.2012 15:03:51) | |
---|
Epämuusikko: http://youtu.be/mRLw6-ckCAo Maukkaan kuuloset hatut nuo oli munsta ilman Wuhaniakin. Sopivan sohjot ja samaan aikaan erottuva. Mut kieltämättä tuo Wuhani toi kyllä pirun originaalin soundilisän. Pitääpä itekin koittaa tollasta tempausta. Hiton vekkuli snare btw. Tilipitappituppitappi |
statistiÖ 18.06.2012 15:39:11 | |
---|
Kailis: En minä tiedä. Hyvää Teletappi-leffa musaa. Tarkemmin ajatellen, oletko sinä(kään) tullut ajatelleeksi kuka kumma sen teletappi-musan on kehitellyt. Siis sehän on todella omituista. Varsinaista taidetta, koska se nyppii niin paljon.. |
statistiÖ 18.06.2012 15:45:27 | |
---|
hollmi-5: Ja mielestäni paras suomalaisen esiintyjän keikka oli Nylon Beatin aikoinaan vetämä keikka... Mua toi ei yllätä yhtään.. En valitettavasti tajunnut mennä silloin. Nyt menisin viivana. |
Speedy 18.06.2012 17:11:23 | |
---|
statistiÖ: Mua toi ei yllätä yhtään.. En valitettavasti tajunnut mennä silloin. Nyt menisin viivana. Sama.. Virhe! Liian lyhyt, valittava tai selittävä kirjoitus! "All I think about is time and groove" J. Porcaro |
jazzmies 18.06.2012 17:32:18 | |
---|
Epämuusikko: b) Jazzmiehen kommenttia Mopocop-klippeihini. Mää kattosin ny ton Lösön tuolta tuubista. Sun soitossasi toimii kaikki saundia myöten, joten ei tässä nyt enempää. Jätkä on kehittynyt viimeisen vuoden aikana järkyttävän palijo. Lycka till och kom till Helsingfors! Ei se absoluuttinen totuus ole, mutta lähes järjestelmällisesti olen oikeassa asian kuin asian todellisesta jamasta. - jazzmies 2011 - |
VeKrio 18.06.2012 18:57:43 | |
---|
Epämuusikko: Sinänsä erittäin tärkeän taiteenfilosofisen keskustelunne lomaan laitan tähän viikonlopun viininjuonnin sivutuotteita. Aluksi vaikka http://youtu.be/mRLw6-ckCAo Hyvä crispisuhina tuli tohon. Hyvät viinit oli. Musta tässä kuulee tosi hyvin myös sen, miten soitto paranee kun saundi on soittajaa miellyttävä. Alkupätkän soitto on ihan ok, ei mitään ongelmaa sinänsä. Mut sit kun alkaa soitanta ton tuunatun haitsun kanssa niin lähtee ihan eri tavalla lentoon. Hulppea poljento. Tarkoituksellista tai ei, ton mä kuulin. "Tuon väristä meillä on." |
Epämuusikko 18.06.2012 20:15:52 (muokattu 18.06.2012 21:41:46) | |
---|
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1 |
statistiÖ 18.06.2012 22:36:31 | |
---|
Epämuusikko: Part deux. Metronomipelleilyä. Döö. Meinas taju mennä. |
mukis 18.06.2012 23:58:02 | |
---|
Speedy: Joo, tämä kappale syntyi pitkällisen pohdinnan ja aivoissa kypsyttelyn tuotoksena sateisena sunnuntai-iltapäivänä. Kappaleessa ihmisen mieli vapautetaan kahleista, joita nykypäivän musiikki asettaa niin muusikoille kun kuulijoillekkin. Tämä teoksen ensimmäinen osa, fresbeen heittoa muistuttava kappale on toteutettu vielä varsin rajallisesti soittimilla (liian suuren järkytyksen ja kontrastin estämiseksi nykymaailman musiikkituotantoon suhteutettuna). Teoksen toinen osa, fresbeen kiinni ottamista vertaava teos tullaan vapauttamaan vielä vapaammin - ei musiikki ole pelkästänn soitin urheilua. Teos ei ole saanut vaikutteita mistään, vaan se on pyritty soittamaan täysin tyhjin mielin, hengittämätä sekä silmät ja korvat kiinni. Toivon kappaleen tuovan kanssa ihmisille hyvää ja vapaampaa mieltä. Kaikki säännöt ja rajaukset ovat turhia kuten kappalkkin osoittaa (löytäkää uusia puolia soittimista ja niiden rooleista). Miksaukseen vietin vähän aikaa, koska sisältö on tärkein - sanoma, tulkinta, vapaus.. Basisti vapautuessaan soitti saaterin lujaa, mutta ei anneta sen estää nautintoamme, vaan otetaan basistista mallia.. Teosto tuotoilla ajattelin ostaa fresbeen, (edellinen hävisi heittovaihetta säveltäessä) jonka avulla voin perehtyä teoksen toiseen osaan. Olkaa hyvä ja nauttikaa: http://maihinnousu.net/s/16839 P.S. Kiitos kun et kommentoi tai kritisoi, tiedän kappaleen olevan paras! Mä kuuntelen tätä koska tahansa mieluummin kuin monia muita esim. Fuu faitterssia. Tässähän oli fiilistä. Samaa ei voi ihan kaikesta musasta sanoa.. "Rakastan tuota kaunista ääntä, en niinkään sen irtonaisuuden ja surumielisyyden vuoksi kuin siksi, että se on tapahtuma, jonka lähestymiselle ja syntymiselle monen monien säveleiden kuolema on valmistanut tien" -Jean Paul Sartre |
Speedy 19.06.2012 00:03:42 | |
---|
mukis: Mä kuuntelen tätä koska tahansa mieluummin kuin monia muita esim. Fuu faitterssia. Tässähän oli fiilistä. Samaa ei voi ihan kaikesta musasta sanoa.. No helevata.. Tässähän joutuu perustamaan kohta bändin itsensä kanssa..=) Itselleni Foo Fighters on kuitenkin sen tason bändi että otan tämän kohteliaisuutena.. "All I think about is time and groove" J. Porcaro |
statistiÖ 19.06.2012 18:45:07 | |
---|
Speedy: No helevata.. Tässähän joutuu perustamaan kohta bändin itsensä kanssa..=) Johan sulla on pänti, masinoit sen omiin hurjiin tarkoitusperiin ;) tai sitten ei. Mutta jos tekisit keikalle piisun soitettavaksi? Siis semmoisen, mikä uppoaa repertuaariin. Muilta ei tietty kysytä ;) soittavat vaan.. |
Speedy 20.06.2012 09:53:37 | |
---|
statistiÖ: Johan sulla on pänti, masinoit sen omiin hurjiin tarkoitusperiin ;) tai sitten ei.. Joo sitten ei.. Eijjole semmosia päntejä..=( "All I think about is time and groove" J. Porcaro |
statistiÖ 20.06.2012 17:30:38 | |
---|
Speedy: Joo sitten ei.. Eijjole semmosia päntejä..=( Mimmonen vaan, mielellään hyvä. Tietysti onkin, kun sinä siellä olet. Mieti. Kysy :) En painosta en.. |
Speedy 20.06.2012 22:25:49 (muokattu 20.06.2012 22:36:26) | |
---|
statistiÖ: Mimmonen vaan, mielellään hyvä. Tietysti onkin, kun sinä siellä olet. Mieti. Kysy :) En painosta en.. No nyt meni kyllä jo yli.. =) "All I think about is time and groove" J. Porcaro |
Kailis 21.06.2012 00:00:04 | |
---|
Speedy: No nyt meni kyllä jo yli.. =) Nyt jo/vasta? Dr.DW auttaa. pekka montin: Rummutuksesta sen verta(yleisestiottan tässä maassa) että se on lajiteltavissa n. neljään eri kategoriaan: |
statistiÖ 21.06.2012 00:40:18 | |
---|
Kailis: Nyt jo/vasta? Dr.DW auttaa. DD voisikin kirjoittaa jotain välillä :) |
-Dr.DW- 21.06.2012 09:36:56 | |
---|
ÖÖh. jotain välillä...=P Joo, tässä on tullu vietettyä muutamia päiviä AFK, mutta its nice to be needed! Nyt on kyllä keskustelu laukannut teillä sellaisissä sfääreissä, että minä en ainakaan saa kyllä mitään selvää=D Voihan vastoinkäymiset. |
Speedy 21.06.2012 09:54:17 | |
---|
No mitä minulle selitätte kun demosin että free jazzia voi kuka vaan soittaa.. Omani oli minun korvaa yhtä tasokasta kun se linkkaamani pro-äijien versio.. Siitä huolimatta, soittimenen oli kivaa ja toteutan itseni kanssa sen bändin kun aikaa taas riittää..=) "All I think about is time and groove" J. Porcaro |