Aihe: Kitarapaja
1 2 3 4 59 10 11 12 13
Laulava Kylätohtori
15.06.2012 23:07:31
BigPapa: Se, että sieltä ei löydy niin mielenkiintoisia tuotteita, kuin kitarapajalta.

Molempi parempi - eikös ne muutenkin profiloidu lähtökohtaisesti vähän erilaiselle asiakaskunnalle.
Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. - Trying is the first step towards failure.
lonelyplayer
15.06.2012 23:09:12
BigPapa: Se, että sieltä ei löydy niin mielenkiintoisia tuotteita, kuin kitarapajalta.

No nyt ollaan 100 % samaa mieltä. Kitarapaja on oma juttunsa... :)

E: en oon koskaan käynyt mutta pakko käydä vierailemassa, pelottaa vaan se että montako tuhatta EUR köyhempänä lähtee paikalta...

E: Elämä on
BigPapa
15.06.2012 23:10:48

Laulava Kylätohtori: Molempi parempi - eikös ne muutenkin profiloidu lähtökohtaisesti vähän erilaiselle asiakaskunnalle.

No tää oli mun mielestä näin. En edusta erilaisia asiakaskuntia, vain itseäni.
Minushuman
15.06.2012 23:11:32 (muokattu 15.06.2012 23:13:42)
BigPapa: Miten niin joutuu suhaamaan?

http://www.kitarapaja.com/news.htm

Tuollahan ne on, kaikista ei vaan ole kuvia siellä.Joistakin on ja kuviahan ei vielä siinä vaiheessa ole keretty liielmmälti ottaa. Ilmestyvät sitten sinne toiseen listaan ja sitten ne ei enää ole What's New tavaraa, välttämättä.

Sitä vaan, että jos mä haluan kattoa tota Gibson Les Paul Custom '03, niin se ei ole linkki sen soittimen sivuun siellä what's new sivulla. Olisi kiva jos siellä what's new sivulla noi oliskin linkkejä ja klikkaamalla tota Gibson Les Paul Custom '03 tekstiä pääsisinkin suoraan esim. siihen kohtaan mistä voin katsella kitaran kuvia, sen sijaan, että pitää itse manuaalisesti klikkailla sinne kitaraosastolla ja rullailla sinne kitaran kohdalle. Tää esimerkki ei varmaan toimi kovinkaan pitkään.

E: Kyllä mä ne löydän, mutta yllä mainitusta syystä en koskaan käytä what's new sivua. Kahlailen suoraan noi kiinnostavat osiot läpi. Eli mulle tollaisenaan toi on aivan turha sivu.
"It's beer o'clock. Where the hell's my riot?"
lonelyplayer
15.06.2012 23:19:23 (muokattu 16.06.2012 09:23:41)
turha kommentti
BigPapa
15.06.2012 23:21:11

Minushuman: E: Kyllä mä ne löydän, mutta yllä mainitusta syystä en koskaan käytä what's new sivua. Kahlailen suoraan noi kiinnostavat osiot läpi. Eli mulle tollaisenaan toi on aivan turha sivu.

Toisaalta jos näkee jotain mielenkiintoista uutta siellä, niin ainahan voi soittaa tai laittaa sähköpostia, mikäli oiikeasti kiinnostaa.
lonelyplayer
15.06.2012 23:22:59 (muokattu 15.06.2012 23:27:18)
Laulava Kylätohtori: Molempi parempi - eikös ne muutenkin profiloidu lähtökohtaisesti vähän erilaiselle asiakaskunnalle.

Tostahan se loppu yleensä alkaa... kannattaa asiakkaita profiloida, onhan niitä niin paljon muutenkin. Joku Nokiakin ei aluksi muuttunutta tilannetta noteerannut...

E: ei täällä paljon jengiä heilu joka on valmis kitarasta 1500-2500 EUR maksamaan...
Että kaikki kaupat kannattaisi ottaa...
gemisti
15.06.2012 23:26:47
BigPapa: No täähän on just sen peräänkuulutetun lisätiedon vuoksi ja nyt se sitten onkin huono juttu. Höh höh.

No eikun juuri se nettisivusuunnittelu tässä on puheenaiheena, se, että on nappula "katso lisää valmistajan sivulta" (joka itseasiassa on aika stanu juttu tavan verkkokaupassa) tai tää vaihtoehto että joku kuvalinkeistä viekin yllättäen kokonaan pois Kitarapajan omilta sivuilta. (joo tottakai voin kokoajan tsekkailla selaimen alapalkkia ennenkuin painan mitään linkkiä)

Mä en tiedä, ymmärrätkö nyt, että hyvin harvalla kirjoittajalla on mitään Kitarapajaa vastaan, vaan lähinnä sitä, että niiden (heidän sulle) nettisivut ovat hitusen kankeat ja vanhanaikaiset.
she sounds like a bag of cats Purple Reckoning
BigPapa
15.06.2012 23:28:43 (muokattu 15.06.2012 23:30:22)

gemisti: Mä en tiedä, ymmärrätkö nyt, että hyvin harvalla kirjoittajalla on mitään Kitarapajaa vastaan, vaan lähinnä sitä, että niiden (heidän sulle) nettisivut ovat hitusen kankeat ja vanhanaikaiset.

Tottakai ymmärrän ja moneen kertaan olenkin sanonut ne maagiset kaksi sanaa: mun mielestä.
lonelyplayer
15.06.2012 23:31:57 (muokattu 16.06.2012 09:22:53)
virhe...
lonelyplayer
15.06.2012 23:38:52
BigPapa: Toisaalta jos näkee jotain mielenkiintoista uutta siellä, niin ainahan voi soittaa tai laittaa sähköpostia, mikäli oiikeasti kiinnostaa.

No näinhän se menee. Kyllä kauppias aika pian tosiostajan huomaa.

Mut perkule, en oo koskaan käynyt...mutta kyllä kitaravalikoima niin hieno on että tän kesän aikana mennään... Ja taas ollaan 2000 EUR köyhempiä...
Twinkle
15.06.2012 23:54:19
Jii-Gee: Tossa viel karumpi referenssi aiheesta;
http://www.hellstonemusic.se/
Ton enempää infoa eivät netissä jakele, mutta tuolla todellakin kannattaa käydä jos noilla nurkilla hengailee.

Tältä palstalta ongittujen tietojen perusteella minä muuten kävin tuolla kun olin ruotsissa duunimatkalla. Kovasti hypetetty ja vähän kuvittelin jotta nyt kamarunkataan kaksin käsin, olin nostanut vielä luottokortin rajaakin parilla donalla ylöspäin jos nyt napsahtelee. Oli muuten pettymys kaikin puolin, ei siellä oikeen ollut valikoimaa paljon mitään ja semmoiset todelliset helmet puuttui. tietty jos jotakin Hagströmmiä tai Halkania tahtoo niin sitä siellä oli, enemän kaiketi on rumpaleiden mesta.

Mukava henkilökunta kuitenkin, mieluusti puhuivat englantia ja kertoivat niistä vehkeistä. Heikot nettisivut ei oikein tue sitä kaupankäyntiä kun valikoimaa ei tiedä tippaakaan etukäteen. Noita useamman tonnin ikkunaostoksia harvemmin tehdään ihan spontaanisti vaan menemällä rahat lapasessa kioskiin ja ostetaan jotakin kivaa.
RamoQ
16.06.2012 00:03:18
BigPapa: Toisaalta jos näkee jotain mielenkiintoista uutta siellä, niin ainahan voi soittaa tai laittaa sähköpostia, mikäli oiikeasti kiinnostaa.

Tämä vaan voi olla tietyille asiakkaille liian suuri kynnys. Vaikka se uskomattomalta kuulostaa niin niitä on. Ja vielä yllättävän paljon.
Ainakun britit vetävät puvut päälle niin biisit ovat hyviä.
Seba
16.06.2012 00:05:50

lonelyplayer: Ei se ymmärrä ...:)

Jos itse olisin Kitarapajan omistaja tai tj.... niin lupaisin että pystyisin liikevaihdon kaksinkertaistamaan aika lyhyessä ajassa. Silti ei konseptia tarvitsisi muuttaa...
Mutta en tiedä huvittaako ruveta...

Ei sillä liikevaihdolla ole väliä jos samalla tulos putoaa 1/3:an.
no niin on
Twinkle
16.06.2012 00:12:01
Kyllä minua vähän harmittaa retoriikka, jossa vika löydetään käyttäjästä silloin kun palvelu ei kaikkia yksipuoleisesti miellytä.

Itehän en kyllä ymmärrä, millä tavalla se olisi keltään pois tai mitenkä se olisi yhtään huonompi kauppa JOS kitarapajan sivutkin olisi niiden tuotteiden ja palvelun tasolla.
lonelyplayer
16.06.2012 00:13:16
Seba: Ei sillä liikevaihdolla ole väliä jos samalla tulos putoaa 1/3:an.

Ei muuten putoais ! :)

Jos liikevaihtoasi hieman nostaisit ja kannattavuus samalla tasolla pysyisi...tulos edelleen paranisi.

Mahtaa muuten olla huvittavaa seurata omistajille tätäkin keskustelua... älkää hermostuko ... :)
Seba
16.06.2012 00:28:29

lonelyplayer: Ei muuten putoais ! :)

Jos liikevaihtoasi hieman nostaisit ja kannattavuus samalla tasolla pysyisi...tulos edelleen paranisi.

Mahtaa muuten olla huvittavaa seurata omistajille tätäkin keskustelua... älkää hermostuko ... :)

hieman nostaa ja kaksinkertaistaa on vähän eri asia.
Ja tulos pitäisikin parantaa, kun kerran se on 2,6% tappiolla.

Eli pelkästään liikevaihdon tuplaus tarkoittaisi että myisit n.690000 kitaroita vuodessa, samalla tulostasolla ajaisit siis firman isommille tappioille :)
Liikevaihto niillä on ihan kelpo, mutta kulurakenne ihan vitullaan, ja niistä pitäisi karsia jos tulosta pitäisi saada.
Liikevaihto ei ole pennin väärti jos tuloksen edessä on -
no niin on
pnorman
16.06.2012 00:44:38
Ei varmasti ole herkkua makuuttaa myyntitilillä olevia kitaroita kuukausi- tai vuositolkulla seinällä (suurin osa niistä käytetyistä on nimenomaan myyntitilillä).....vuoden kun roikotat kitaraa siellä, niin provikka voi olla pari sataa euroa. Käy nyt ihmeessä siellä paikan päällä. Jos ihmettelit soittimien suurta määrää pinta-alaan verrattuna, niin älä enää ihmettele. Ei ole kultakaivos, ei.......
Aman
16.06.2012 10:30:20 (muokattu 16.06.2012 14:25:10)

Seba: hieman nostaa ja kaksinkertaistaa on vähän eri asia.
Ja tulos pitäisikin parantaa, kun kerran se on 2,6% tappiolla.

Eli pelkästään liikevaihdon tuplaus tarkoittaisi että myisit n.690000 kitaroita vuodessa, samalla tulostasolla ajaisit siis firman isommille tappioille :)
Liikevaihto niillä on ihan kelpo, mutta kulurakenne ihan vitullaan, ja niistä pitäisi karsia jos tulosta pitäisi saada.
Liikevaihto ei ole pennin väärti jos tuloksen edessä on -

Ihan mihinkään dokumentteihin viitaten ja asiaan perehtymättä: Voisiko tappiollisen tuloksen takana olla investoinnit uusiin Oulun ja Turun myymälöihin?

E: Oulu, ei Tampere
'Naisvetoista poprokkia' Jessica Wolff tai 'to seventies and back' Gonzo Sombrero
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)