Epämuusikko 06.05.2012 23:40:11 (muokattu 06.05.2012 23:43:22) | |
---|
e: ei vittu en lähde tähän :D "Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1 |
toxic 07.05.2012 00:31:15 | |
---|
Joey Belladonna käveli Tampereella vastaan bändinsä kanssa ja sanoi minulle "Morning!" kävellessään ohitseni. Hän selvästikin tunnisti minut, eli olen julkkis. Varmaan käynyt mikseri.netissä kuuntelemassa tuotoksiani. |
Thefish 07.05.2012 00:48:10 | |
---|
Epämuusikko: e: ei vittu en lähde tähän :D Veit jalat suustani mutta lähtisit nyt vaan. Kovat piippuun, beibi. "This motherfucker can play AND dance!" - Paul Jackson |
MadMatt 07.05.2012 11:23:57 (muokattu 07.05.2012 12:01:14) | |
---|
BigPapa: Olin säestämässä Eemeliä 70-luvulla pikkujouluissa bassonvarressa, yleisö nauroi, ei minulle - vaan Eemelille, hävisitte. Rumarellumarillumarei! Jorma Ikävalkon ( Säkkijärven polkka, Rovaniemen markkinoilla etc.) kanssa tuli aikoinaan naapurissa rilluteltua ja musisoitua. |
nisumaka 07.05.2012 11:52:15 (muokattu 07.05.2012 12:09:58) | |
---|
Tää nyt voi mennä vitsin puolelle, jonkun mielestä, mutta näin ei ole. 70- ja 80-luvulla olin äänimiehenä MS-Audiotronissa, sen vuokraosastolla. Näin nopeesti tulee mieleen B.B. King, käytännössä kaikki suomalaiset artistit noilta ajoilta, Ella Fitzgerald, Tito Puente, bändeistä Uriah Heep, Bad Manners... Listaa piisaa. Mitenköhän näillä EastWayn Hytin veljeksillä, mahtais olla melkoinen lista. Mä saatan silti vetää pidemmän korren Hytteihin verrattuna, sillä olin Radio Ykkösessä 10 vuotta äänitarkkaajana, ja silloin tuli myös tavattua paljonkin näyttelijöitä, muusikoita, jopa presidentti. Vuodelta 1978 ensimmäisiä töitäni, tossa 1:20-1:30 tumman sinisessä nahkatakissa oleva monitorimiksaaja on meikäläinen. www.youtube.com/watch?v=fPkohIMaeOk Tehtiin YLE:n TV2:lle alihankintana Tampereen kemuissa 10 keikkaa. Pitkä keikkarupeama näkyy komeesti musta, seison kädet farkkujen taskussa, mitä yleensä en tehnyt, sillä tiesin, että henkilökuntaa aina silloin tällöin vilahtelee lähetyksessä. Oli Paula Koivuniemi, Kivikasvot, Tapani Kansa, Tapio Rautavaara, Viljo Vartiainen, Teddy and The Tigers, Eppu Normaali... Tota rataa sitten noin 10v etiäpäin, sitten radioon. Jos ammattiin ryhdytte, pitäkää pää kylmänä. Aina lähetyksen jälkeen sä menet himaan, ja kohtaat sen sellaisena, kuin se on. Pointti = viestintä- ja taideammatit ovat täysin tavanomaisia ammatteja, joissa upporikkaiksi kuuluisuuksiksi tulee alle 1 % alan ammattilaisista, loput elää "työtä tehden raatamalla ...." |
Rubuinen 07.05.2012 14:42:14 | |
---|
Sepi Kumpulaisen! |
Epämuusikko 07.05.2012 15:54:38 | |
---|
Thefish: Veit jalat suustani mutta lähtisit nyt vaan. Kovat piippuun, beibi. häviän aina. "Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1 |
köpi62 19.05.2012 20:32:08 | |
---|
Joitakin Suomalaisia "tähtiä" on tullut tavatuksi vuosien varrella! Ehkä vaikuttavin oli Remu Virtain Kisapirtillä 1972. Olin kymmenen vanha ja se heitti meille narikassa olleille huulta..heh! Terveisiä kotiin...soitellaan!
http://www.youtube.com/watch?v=1GjITyTPd9o |
poppamies 19.05.2012 21:25:03 (muokattu 19.05.2012 21:25:21) | |
---|
G strings are for strippers |
E.Keskipörhölä 20.05.2012 16:47:04 | |
---|
poppamies: Tästä tulikin mieleen että oon ollut kahvilla ainakin Heimo Haiton kanssa. Meillä taitaa olla voittaja. Mikä on pahempaa kun Frederick? Tony Halme coveroimassa Frederickiä. -Henko
"...Raiskauksessa, ei ole mitään hauskaa, ei mitään! PAITSI JOS RAISKAA PELLEN!"
-slipoilfan |
scarletmara 21.05.2012 10:29:48 | |
---|
Sebastian Bach (ex -Skid Row) oikeastaan ainoa varsinaisesti. Michael Monroeta en oikeastaan ole koskaan ajatellut mitenkään hehkutuksen aiheena, koska se on jotenkin niin helppo (oikeastaan muita suomalaisia muusikoita en sitten varsinaisesti ole, olen nähnyt, mutten ole mennyt juttelemaan tms.). Mitään muita suosikkejani en ole tavannut. Niin paitsi Nicke Anderssonin silloin vielä Hellacoptersin kanssa, kai se nyt tarpeeksi iso muusikko on? Tosin minulle ainakin. Muuten tapaamani ovat sellaisia klubikeikkojen jälkeen tavattuja eikä ryysistäkään ole ollut. Jotkut bändit ovat isompia ulkomailla, mutta Suomessa sitten ei ole noteerattu. Joskus kun kuuntelin Deep Purplea paljon, vaikka nyt se on vähän jäänyt, meinasin joinia faniklubiin vain kun Purple Familyn kautta tapaisi muusikoita: Tietty pidin bändeistäkin, mutta sekin sitten jäi. You've called the tune, but maybe soon,
Someone must pay for the piper. |
JuhaHo 22.05.2012 08:17:39 | |
---|
Hynkel Belzepop: Pyhtää Pyttis! Tarkenetaanpa vähän: Roones Rånäs! Että on noinkin pieneen kylään pakkautunut sellainen määrä muusikoita. Kesäaikaan tuntuu joka savussa olevan melkoiset jamit. |
SuomiJuntti 23.05.2012 21:51:16 | |
---|
Näin kerran eräässä paikassa Lacu Lahtisen (Popeda) ja menin sitten hänen luokseen. Nimmaria en pyytänyt mutta kuvaan pääsin hänen kanssaan ^^ Oli hienoa tavata hänet, sitä en unohda ikinä :) |
Karipiirto 14.06.2012 19:46:26 | |
---|
Teemu Viinikaisen tapasin Palaverissa seinäjoella tuossa tiistaina. Oli pakko käydä kysymässä kun parin vuoden takaisilla Jazz-päivillä mies sai vuotuisen jazzpalkinnon että pitikö yksi asiaan liittyvä huhu paikkansa. Pitihän se ja samalla muistin mainita myös että on tullut siellä olleen keikan jäljiltä tutustuttua tarkemmin materiaaliin yms. faniläppää. Hieno mies oli hän. :) "If you're going to be crazy, you have to get paid for it or else you're going to be locked up."
Hunter S. Thompson |
ossip 14.06.2012 21:49:04 (muokattu 14.06.2012 21:52:14) | |
---|
Einö Grönin kanssa on ollut jonkin verran tekemisissä, vierailtu herran parilla keikalla yms. Mukava mies! Remu Aaltosen kanssa on myös jamiteltu jotain bluesrockia ehkä vartin verran. Vedettiin ihan hyvin, Remu kiilaili sinne sun tänne. Remu tietty haukkui meidät pystyyn. Ihan mielenkiintoinen kokemus, vaikkei herran persoona juurikaan ihastuttanut. Ei siinä liian vakavissana kuitenkaan kukaan ollut. E: Ainiin, Erkki Liikanen oli samassa tapahtumassa tuon Remu-keissin kanssa. Hieno mies! Todella mukava kaveri ja hauskaa juttua riitti. Veti myös kovan rumpusoolon. |
Karipiirto: Teemu Viinikaisen tapasin Palaverissa seinäjoella tuossa tiistaina. Teemu on ollut mun bändiope Kotkan jazzleirillä ja juuri päättyneellä Seinäjoen leirillä jammailin usein hänen kanssaan. You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
Ronttimus 14.06.2012 22:25:26 | |
---|
SuomiJuntti: Näin kerran eräässä paikassa Lacu Lahtisen (Popeda) ja menin sitten hänen luokseen. Nimmaria en pyytänyt mutta kuvaan pääsin hänen kanssaan ^^ Oli hienoa tavata hänet, sitä en unohda ikinä :) Mä oon soittanut Van Halenin Panama -biisin Lacun kanssa jameissa yhessä baarissa. "Kyllä mä itseasiassa sinne sieluunkin asti näen kenessä tahansa, koska mulla jäi selvännäkökyky pysyvästi vuosi sitten." - Anonymous-Jazz |
Jokapaikanapina 14.06.2012 23:12:03 | |
---|
Ronttimus: Mä oon soittanut Van Halenin Panama -biisin Lacun kanssa jameissa yhessä baarissa. Myös mun kitaralla mun keikan jälkeen. |
Gritsen 14.06.2012 23:33:52 (muokattu 14.06.2012 23:34:33) | |
---|
Istuin eilen baaritiskil. Kauko Röyhkä tuli tilaamaan pari kaljaa ja lähti siitä sitten niin nopeesti kun tulikin. e: tiskin äärellä!!! |
samulirask 15.06.2012 00:15:46 | |
---|
Tähän on kirjoitettava muistelo v:lta 1996, jolloin silloin kovasti fanittamani Pekka Pohjola Group esiintyi Tampereen YO-talolla. Pohjola oli muutenkin ollut jo pitkään sekä basisti- että muusikkoidolini. Keikkahan oli hieno, materiaali oli aika lailla samaa, mitä Heavy Jazz-livelevyllä. Nykänen, Pohjola, Kanerva; voi voi sitä soiton hyvyyttä... Keikan jälkeen jäin notkumaan baaritiskille, johon soittoniekatkin päätyivät. Pohjola joi siinä juomaansa, ja rohkaistuin menemään juttelemaan hänelle aivan fanipohjalta. Kyselin jotain typeriä, kuten "olivatko ympäristön paineet kovat 70-luvulla" (kuulemma olivat), ja "mitä teet jos sävellyksiä ei synny" (kuulemma hän meni golfaamaan.) Kehaisin myös ostaneeni Wigwamin Live Music From the Twilight Zone-vinyylin kovaan hintaan vain kuullakseni Pohjolan bassonsoittoa. Miestä tilanne vaikutti hieman huvittavan, mutta tuntuipa hän hieman otetultakin huomiosta. Bändin poistuessa päädyimme kaverieni kanssa kantamaan heidän kamojaan keikkabussiin. Minä sain kantaa Pohjolan bassoa. Tilanne piti ikuistaa sanomalla ääneen "minä kannan Pekka Pohjolan bassoa..." |