Aihe: Keikkapalkkioista
1 2 3 4 518 19 20 21 2225 26 27 28 29
isojussi
13.06.2012 20:20:36
Ukko: Tää on siis kilpailu asetelma kysymys. Koet siis että halvalla tekevät muusikot ovat uhka omalle toimellesi ja haluat että he nostavat hintojaan jotta kilpailu kääntyisi kannaltasi edullisemmaksi ?

Itte asiassa aivan sama mulle. Mulla olis tällä hetkellä enemmän keikkaa kun haluun tehdä. Eioota myyn jatkuvasti. Onneks tossa on hollilla pari asiallista pelimannia, joita kehtaa myydä kvintetin hinnalla.
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
rintapek
13.06.2012 21:17:32

Ukko: Tää on siis kilpailu asetelma kysymys. Koet siis että halvalla tekevät muusikot ovat uhka omalle toimellesi ja haluat että he nostavat hintojaan jotta kilpailu kääntyisi kannaltasi edullisemmaksi ? Ei senpuoleen, tessi asioista on itse tullut väännettyä muutaman työnantajan kanssa ihan riittämiin ihan ELY keskusta ja ammattiliittoa myöten. Ja väännän vastakin jos aihetta ilmenee.

Suokaa anteeksi hyvä herrasväki, mut mun mielestä täs ketjussa on jotain oleellisesti päin persettä.

Mut mikäs mä olen siihen mitään sanomaan, koska mä olen oikeesti vain pahainen harrastehumppaaja. Mun ei o pakko lähteä keikalle jos mua ei huvita ja totisesti mä en vuoden jokaista viikonloppua voi humpansoittoon uhrata. En edes siin tapauksessa, et kysyntää piisais ja siit maltaita maksettais. Oikeestihan kysyntää ei piisaa, eikä siit maltaita makseta.

Mut mä en tosiaankaan koe omaa stressiklubiani minään "uhkana" Isojussille. Joo, privakeikkaa satunnaisesti mutta harvakseltaan tulee vedettyä pimeänä. Mut jos palstalla on joku, joka noin ei tee, niin nostakoon kätensä ylös ja sanokoon "HEP".

Isojussikaan tota ei tee, koska milloin pikkujussien kaurapuuro ja näkkileipä uhkaa käydä vähiin, niin sit tota viimeistään tehdään. Mun puolestani tommoinen synti on loppupeleissä anteeksiannettavien puolella.

Mut jos joku sanoo, et tsto ei maksa liksoja sovitusti tai asianmukaisesti, niin olen kyl IsoJussin kanssa tasan tarkkaan samalla linjalla. Ja Ukon kans myös. Sit väännetään.

Musikanttina mä olen harrastelija, mut nää viihdefirmat on niin pieniä, et mä olen kahdella sanalla laittanu hemmetisti suurempiakin firmoja konkurssiin. Ei se toki ku$ettajien toimintaa mitenkään ole jarruttanut.
One kind of music only - the good kind
jon lord
13.06.2012 21:45:25
Elantoni olen tienannut ylle tai alle tussun kohta 40 vuotta. Olen myös elättänyt perheeni ja pystynyt myös jotain itsellenikin hankkimaan. Ylpeys ei ole koskaan kulkenut tietäni kehumalla kuinka paljon on keikkaa tai kuinka paljon tai vähän olen tienannut ja millä hinnalla keikat on tullut tehtyä. Nöyrästi olen tehnyt työni mutta en ole nöyristellyt. Tästä aiheesta voidaan vääntää maailman tappiin, mutta koskaan ei olla samaa mieltä asoista. Aina joku tienaa enemmän kuin toinen, mutta mitä hevonkettua se hyödyttää kehua tienesteillään tai keikkamäärillään. Jokainen tekee sen mitä kykenee omilla voimillaan tai kyvyillään tekemään ja tienaamaan sen mitä siitä tekemisestä saa. Eihän se ole hullu joka pyytää vaan se joka maksaa.
COVS jäsen N.o 3
isojussi
14.06.2012 02:39:28
No niin perinteinen muusikoiden netin tessinoidankehä:

1: Joku itkee, kun toimisto maksaa huonosti palkkaa

2: Minä vastaa alinomaiseen märinään kyllästyneenä, että asioille vois tehdäkin jotain.

3: Länsi-Ylä-Uudenmaan itkijänaisten osasto komppaa alkuperäistä nyyhkijää

4: Minä provosoidun vähän lisää ja vastaan huomattavasti runsaimmilla ja proosallisimmilla adjektiiveilla ryyditettynä.

5: Minimipalkkaa lahtarimaisena "jossenvaaditkeikatloppuu" - ylilyötinä pitävä "minähänenliimataisiamielistele" - työnsankari ottaa nenänsä pois keikkamyyjän pyllystä ja meuhkaa mulle laikka punasena, että tekisisit sinäkin joskus saatana oikeita keikkoja, tarkoittaen esiintymisiä tiensä päässä olevissa ravitsemusliikkeissä, joissa sekä henkilökunnan että asiakkaiden taholta saadun tylyn kohtelun jälkeen itkijämuusikon reppanan palkitaan ruhtinaallisesti maksamalla kolmeen mieheen yhden soittajan palkka, jotta tämä pääsee omalla kustannuksellaan kotiin, sillä silloin vasta on oikea tanssimuusikko.

6: Vastaan totuudenmukaisesti, ettei tarvi eikä kannata, kun on vielä muutenkin keikkaa, josta maksetaan paremmin.

7: Seuraavaksi uutena astuu keskusteluun mukaan sympaatikko ja ymmärtäjä, joka paheksuu sitä, kun minä kehuskelen keikkaliksoillani ja keikkamäärilläni.

8: Tässä kohtaan voisin yleensä toki vastata loivemminkin sanankääntein.

9: Sympaatikko saa wannabe-osaston varauksettoman kannatuksen

10: vrt kohta 8

11: Kohdan 5 ehdot täyttävät oikeat tanssimuusikot pahoittavat mielensä, kun heidän työtään ei arvosteta ja suorittavat näyttävän ulosmarssin - mikä on sinänsä hyvää harjoitusta siihen hetkeen, kun sitten isona joskus kasvattavat itselleen munat ja tekevät sen siellä, missä se olis pitäny tehdä jo ajat sitten: Ohjelmatoimistossa.

12: EP:tä harmittaa ainanainen riitely.
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
Lennu
14.06.2012 02:51:25

13. Lennu keksii jotain omasta mielestään nokkelaa, joka ei ole kenenkään mielestä humoristista.
no is any good musics maked anymore...
Musiikkia korville
14.06.2012 08:32:00

Lennu: 13. Lennu keksii jotain omasta mielestään nokkelaa, joka ei ole kenenkään mielestä humoristista.

Oot värässä, mua huvittaa nuo useinkin. :)
By: MK
Master-x
14.06.2012 08:33:52
Jussilta hyvä ja osittain järkevä kirjotus... kerranki ;)

Ja Lennulta omanlaisensa lisäys...
Ei se mitä, vaan miten...
kouho
14.06.2012 09:29:28
Ilman sarvia ja hampaita: monenko palstalaisen pääansiot tulevat nykyään tanssimusiikin soittamisesta (onhan kyse tanssimusiikkiosiosta)
Ilman sivubisneksiä?
jon lord
14.06.2012 09:46:15
No johan oli suurelta "taiteilijalta" taas kannanotto. Voit vetää nuo omat mielipiteesi ja lainauksesi ihan omaan perseeseesi ja syvälle.
COVS jäsen N.o 3
artope
14.06.2012 10:32:59

jon lord: Tästä aiheesta voidaan vääntää maailman tappiin, mutta koskaan ei olla samaa mieltä asoista. Aina joku tienaa enemmän kuin toinen, mutta mitä hevonkettua se hyödyttää kehua tienesteillään tai keikkamäärillään. Jokainen tekee sen mitä kykenee omilla voimillaan tai kyvyillään tekemään ja tienaamaan sen mitä siitä tekemisestä saa. Eihän se ole hullu joka pyytää vaan se joka maksaa.

Rapsautin plussan tästä sulle!! Asiallisesti kirjoitettu ja olen enemmin kuin samaa mieltä. Noita oman egon pömpöttäjiä täällä kyllä riittää...

Ja turhanpaskanjauhajia (kuten ma)
"Pelimanni kolmannessa polvessa. Toisessa polvessa kuluma"
Tankero
14.06.2012 14:26:06
jon lord: No johan oli suurelta "taiteilijalta" taas kannanotto. Voit vetää nuo omat mielipiteesi ja lainauksesi ihan omaan perseeseesi ja syvälle.

Komppia ja plussa.
Humppajyrä
Anonymous-jazz
14.06.2012 14:34:41 (muokattu 14.06.2012 14:34:52)

14. Jos on liian suuri ego niin tarvitsee uudet pedaalit

http://i49.tinypic.com/29vmo3s.jpg
"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act" - George Orwell
Ukko
14.06.2012 15:20:31

15. Ja Ukko alkaa väittelemään asiasta. Vaikka sitten ihan huvikseen jos ei muuten. Ainahan siitä voi joku vetää herneet nenuun.
COVS jäsen nro 6
Anonymous-jazz
14.06.2012 16:22:23 (muokattu 14.06.2012 16:22:37)

16. virhe tai liian ironinen kirjoitus
"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act" - George Orwell
jape2
14.06.2012 16:31:06
17. Dont marry, be happy! Eikö..mis mä oon..mitä mä teen..mitä jää..
Soettakkee humppoooooooo!
Carde
14.06.2012 17:45:39
Tiedän, että nyt tulee kuraa niskaan ja vittuilua, mutta pakko ihan mielenkiinnosta kysyä silti...

Reilut 30 vuotta mää olen ollut työelämässä, pienemmissä ja isommissa työpaikoissa. Isommissa paikoissa työehtosopimuksia on noudatettu jokseenkin hyvin ilman apuja liitolta. Parissa pienemmässä työnantaja otti liiton ohjeista vaarin.

No, jos teillä ei työehtosopimusta noudateta, mitä sitten tapahtuu? Kiitätte?
KoskPaavo
14.06.2012 21:01:54
Carde: Tiedän, että nyt tulee kuraa niskaan ja vittuilua, mutta pakko ihan mielenkiinnosta kysyä silti...

Reilut 30 vuotta mää olen ollut työelämässä, pienemmissä ja isommissa työpaikoissa. Isommissa paikoissa työehtosopimuksia on noudatettu jokseenkin hyvin ilman apuja liitolta. Parissa pienemmässä työnantaja otti liiton ohjeista vaarin.

No, jos teillä ei työehtosopimusta noudateta, mitä sitten tapahtuu? Kiitätte?

Oletko soittanut keikkoja siis? Paljonko? Koska viimeksi ?
"Quidquid Latine dictum sit, altum videtur."
isojussi
14.06.2012 21:49:25
Cardelle plussaa. Noinhan sen kuuluu mennä. Mukavasti näytti muutama kalikka kalahtaneen. Rehellisesti sanottuna pitää oman työn arvostus olla alle kaiken asteikon, jos mukisematta hyväksyy laittoman palkanmaksun.

Rupesin oikein miettimään, kun kerran täällä usevampi tunnettu henkilö vakuuttaa laittomuuksien olevan totta, niin minkäs nimimerkin taa se iltalehden toimittaja taas kätkeytyikin.
hvinnamo
14.06.2012 22:35:00
isojussi: Cardelle plussaa. Noinhan sen kuuluu mennä. Mukavasti näytti muutama kalikka kalahtaneen. Rehellisesti sanottuna pitää oman työn arvostus olla alle kaiken asteikon, jos mukisematta hyväksyy laittoman palkanmaksun.

Rupesin oikein miettimään, kun kerran täällä usevampi tunnettu henkilö vakuuttaa laittomuuksien olevan totta, niin minkäs nimimerkin taa se iltalehden toimittaja taas kätkeytyikin.

Edelleenkin pointtini on se että ketään ei kiinnosta muusikoiden Tessit ja Lessit , vaikka olis kuinka laillista tai laitonta. :) Harrastushan tää on meille suurimmalle osalle ja ne maksavat aina.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)